Mainos

Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 886 790
  • 34 596

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kukas se blueberry sitten on?
Astetta isompi kuin meille tuttu metsämustikka. Mustikoita on aika monta eri lajia. En ole ihan varma tuosta blueberrystä, että kasvaako sitä villinäkin, mutta joskus olen yrittänyt ajatella blueberryn olevan pensasmustikka ja bilberryn se meikäläinen metsämustikka.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
blueberryn olevan pensasmustikka ja bilberryn se meikäläinen metsämustikka.
Siitähän tuo vaikuttaa kun googlailin... (ks. liite, kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa?). Aina oppii, avautuu uutta.

Liitteet

• Screenshot_20211003-105512~2.png
    Screenshot_20211003-105512~2.png
    350,3 KB · kertaa luettu: 177

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Suomi pelasi Lillehammerin 1994 olympialaisissa jääkiekossa kaiken kaikkiaan 24 erää 8 ottelussa. Suomi voitti näistä 18 erää, pelasi tasan 5 erää, ja hävisi yhden (1) ainoan erän koko turnauksessa. Tästäkin huolimatta Suomi jäi silti pronssille turnauksessa.

Varmaan oman aikansa Torino-traumat tullut tuosta turnauksesta.

Se oli kova paikka silloin. Suomi pelasi aivan älyttömän hyvää lätkää ja johti vielä tuota peliä Kanadaa vastaan 2-0 ennen kuin kanukit saivat suonenvedon. Jukka Tammi oli siinä pelissä maalissa ja sai aika paljon paskaa niskaansa, vaikka koko joukkueen sulaminen se oli. Tammi oli silloin ja on edelleen mulle kaikkien aikojen maalivahti.

Kaikkiaan Suomi oli aivan jäätävän hyvä vuonna -94 ja olisi kyllä voinut ihan hyvin voittaa kultaa sekä olympialaisissa, että MM-kisoissa. Etenkin Suomen hyökkäyspään peli ihastutti silloin meikäläistä kovin, eikä vastaavaa ole oikein vieläkään nähty. Toki lajikin on muuttunut jo ihan täysin tässä ajassa.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Avautui, että mulla on toinenkin vara-akku tohon kameraan. Just reissussa mietin, että noin virtasyöppöön kameraan tarttis hommata enemmän kuin yksi. Kannattaa näköjään inventoida välillä noita kameralaukkuja. Sieltä taskusta se löytyi, samoin se toivomani muistikortti. Onkohan mulla vielä jossain noita muistikorttejakin jemmassa?

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Gordon Sumner sai taiteilijanimensä Sting esiinnyttyään jazz-klubilla kelta-mustaraidallisessa mehiläistä muistuttavassa puserossa.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Gordon Sumner sai taiteilijanimensä Sting esiinnyttyään jazz-klubilla kelta-mustaraidallisessa mehiläistä muistuttavassa puserossa.

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Etenkin Suomen hyökkäyspään peli ihastutti silloin meikäläistä kovin, eikä vastaavaa ole oikein vieläkään nähty.
Eikä tulla näkemäänkään. 90-luvulla Suomi oli MM- ja eurokiekon osalta suhteessa vahvimmillaan, koska Venäjä ja Tshekki joutuivat rakentamaan järjestelmänsä uudelleen ja USA lähetti poikia ryyppäämään Eurooppaan. Kanukit toki olivat kovia koko ajan, samoin Ruotsi.

90-luku onkin Suomen jääkiekkoilun merkittävin vuosikymmen. Silloin viimeistään varmistui, mikä on Suomen kansallislaji (kunnia pesikselle mutta ei se sitä ole). Ilman kiekkohipsterien haukkumaa 95 Skoda Cupia jääkiekon lopullinen nousu olisi saattanut hidastua oleellisesti.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Avautui, että en olisi tiennyt eilisistä somemaailman ongelmista mitään, elleivät iltapulut olisi vaahdonneet asiasta.
Minä taas olisin ihan tietämätön asiasta jos en olisi täältä lukenut. Telegrammeja heitellään ystävien ja lähisuvun kanssa joten ei tullut edes "watsapppia" ikävä...

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Uuninpelti on induktioyhteensopiva

Nimim: Vahingossa väärä levy päälle ja nyt tuuletan kärähtäneen leivinpaperin käryjä kämpästä..

(1)
  • Tykkää
Reactions: hege
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
@Roger Moore saa tätä menoa ihan just @Ralphin viestimäärässä kiinni ja siirtyy "ykkössijalle".

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Minä taas olisin ihan tietämätön asiasta jos en olisi täältä lukenut. Telegrammeja heitellään ystävien ja lähisuvun kanssa joten ei tullut edes "watsapppia" ikävä...
Mikä on Telegram? Joku vastaava sovellus whatsapin kanssa? Pystynkö mä ”telegrammailla” ihmiselle, jolla ei ole telegrammia? En nimittäin itse ole kuullut edes tuota nimeä, enkä usko että kovin monen kaverinkaan matkapuhelimessa on tuollaista.

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mikä on Telegram? Joku vastaava sovellus whatsapin kanssa? Pystynkö mä ”telegrammailla” ihmiselle, jolla ei ole telegrammia? En nimittäin itse ole kuullut edes tuota nimeä, enkä usko että kovin monen kaverinkaan matkapuhelimessa on tuollaista.

Se on rys...venäläisen Whatsapp. Ja ihan samaan tapaan se vaatii sovelluksen kummankin matkapuhelimeen. Erona on lähinnä se, että Whatsapp-viestit luetaan NSA:ssa, Telegram viestit Kremlissä.

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots

Aika samankaltainen kuin whatsapp mutta parempi ainakin siinä että saa tietokoneelle oman sovelluksen ja muutenkin useampaan laitteeseen sen auki ns. jatkuvasti, whatsapp kun on sidottu siihen yhteen puhelimeen ja tarvittaessa siihen selainpohjaiseen viritykseen.

Telegram puhelinsovellus näyttää ketkä sinun puhelimesi yhteystiedoista (puhelinnumero) ovat telegramissa ja niille voi laittaa viestiä. Lisäksi voi luoda itselleen käyttäjänimen jonka perusteella sinuun voidaan olla yhteydessä telegramissa, mikä mahdollistaa käytön yteydenpitoon vaikka ei haluaisi ko. taholle (heti) puhelinnumeroaan antaa.

Whatsapin valtaisan markkinaosuuden takana yleisimmät pikaviestimet taitaa olla kuitenkin Telegram ja Signal ja sitten on toki Skype, Discord jne. Lisäksi oma käyttäjäkuntansa lienee mobiiliekosyteemien omilla iMessages ja Google messages -palveluilla. Eri piireissä käytetään eri sovelluksia.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Erona on lähinnä se

Telegramiin ei tarvitse tietää numeroa, jos tietää käyttäjätunnuksen. Eikä voi poimia numeroita, jos samassa keskusteluryhmässä on jotain joiden numeroa ei tiedä.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika samankaltainen kuin whatsapp mutta parempi ainakin siinä että saa tietokoneelle oman sovelluksen ja muutenkin useampaan laitteeseen sen auki ns. jatkuvasti, whatsapp kun on sidottu siihen yhteen puhelimeen ja tarvittaessa siihen selainpohjaiseen viritykseen.
Kyllä mulla on Macissa ihan Whatsapp ohjelma... Ja se voi olla jatkuvasti auki.

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Kyllä mulla on Macissa ihan Whatsapp ohjelma... Ja se voi olla jatkuvasti auki.

Näköjään myös windowsille, mutta vaikuttaisi olevan vain whatsapp webistä väännetty versio joka toimi "omana selaimenaan". Asensin ja kirjauduin QR koodilla niin ensimmäisenä ruudussa lukee sama kuin web versiossa eli "pidä puhelimesi yhdistettynä". Kaikki data siis kulkee puhelimen kautta ja jos puhelin lentotilassa, pois päältä tai muuten siinä verkkoyhteys ei toimi niin ei sinne whatsapp webiin, tai tuohon appiin, mitkään viestit kulje myöskään. Telegramissa homma on pilvivälitteinen eikä vaikuta jos puhelin ei ole verkossa, se on yksi päätelaite muiden joukossa. Toki 99%+ ajasta puhelin on verkossa eikä tällä toimintalogiikan erolla ole vaikutusta, mutta jos vaikka paskot tai hukkaat puhelimesi (eikä se ole enää päällä) niin etpä saakaan laitiettua kenellekään viestiä tuolla whatsapp ohjelmalla siinä missä Telegramilla homma toimii.

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Whatsapp ei tallenna mitään viestiä serverille, se on pelkkä putki, jossa viestit menevät puhelimesta toiseen salattuna eikä niitä voi siitä matkalta vaan napata tietokoneen käyttöön ilman, että puhelin ne jakaa. Telegram on perinteinen asiakas-palvelin -systeemi, jossa viestit ovat tallessa jossain konesalissa levyn nurkalla ja sieltä niitä voi lueskella ihan millä vaan laitteella (niin ja se KGB kanssa).

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy