Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 702 865
  • 33 893
K

Kiekkokatsoja

Videokuvan perusteella, nuorilla naisilla "oli vientiä", eilen kadulla.
Poliisi kanteli heitä bussiin.
Pakkanen kun tulee, niin jäänee tuo kadulla istuskelu vähäksi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tinderissä tuntuu olevan paljon maalta muuttaneita, tai ainakin ihmeellisen monella on joku kaipuu luontoon. Ja ei ne vissiin ole tottunut normaaliin kaupunkielämään kun pitää jostain ihmeen Internetistä etsiä seuraa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Huckleberry tarkoittaa (amerikkalaista) mustikkaa.
"Mustikka suomalaisen" seikkailut by Mark Twain...
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kukas se blueberry sitten on?
Astetta isompi kuin meille tuttu metsämustikka. Mustikoita on aika monta eri lajia. En ole ihan varma tuosta blueberrystä, että kasvaako sitä villinäkin, mutta joskus olen yrittänyt ajatella blueberryn olevan pensasmustikka ja bilberryn se meikäläinen metsämustikka.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
blueberryn olevan pensasmustikka ja bilberryn se meikäläinen metsämustikka.
Siitähän tuo vaikuttaa kun googlailin... (ks. liite, kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa?). Aina oppii, avautuu uutta.
 

Liitteet

  • Screenshot_20211003-105512~2.png
    Screenshot_20211003-105512~2.png
    350,3 KB · kertaa luettu: 161

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Suomi pelasi Lillehammerin 1994 olympialaisissa jääkiekossa kaiken kaikkiaan 24 erää 8 ottelussa. Suomi voitti näistä 18 erää, pelasi tasan 5 erää, ja hävisi yhden (1) ainoan erän koko turnauksessa. Tästäkin huolimatta Suomi jäi silti pronssille turnauksessa.

Varmaan oman aikansa Torino-traumat tullut tuosta turnauksesta.

Se oli kova paikka silloin. Suomi pelasi aivan älyttömän hyvää lätkää ja johti vielä tuota peliä Kanadaa vastaan 2-0 ennen kuin kanukit saivat suonenvedon. Jukka Tammi oli siinä pelissä maalissa ja sai aika paljon paskaa niskaansa, vaikka koko joukkueen sulaminen se oli. Tammi oli silloin ja on edelleen mulle kaikkien aikojen maalivahti.

Kaikkiaan Suomi oli aivan jäätävän hyvä vuonna -94 ja olisi kyllä voinut ihan hyvin voittaa kultaa sekä olympialaisissa, että MM-kisoissa. Etenkin Suomen hyökkäyspään peli ihastutti silloin meikäläistä kovin, eikä vastaavaa ole oikein vieläkään nähty. Toki lajikin on muuttunut jo ihan täysin tässä ajassa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Avautui, että mulla on toinenkin vara-akku tohon kameraan. Just reissussa mietin, että noin virtasyöppöön kameraan tarttis hommata enemmän kuin yksi. Kannattaa näköjään inventoida välillä noita kameralaukkuja. Sieltä taskusta se löytyi, samoin se toivomani muistikortti. Onkohan mulla vielä jossain noita muistikorttejakin jemmassa?
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Gordon Sumner sai taiteilijanimensä Sting esiinnyttyään jazz-klubilla kelta-mustaraidallisessa mehiläistä muistuttavassa puserossa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Gordon Sumner sai taiteilijanimensä Sting esiinnyttyään jazz-klubilla kelta-mustaraidallisessa mehiläistä muistuttavassa puserossa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Etenkin Suomen hyökkäyspään peli ihastutti silloin meikäläistä kovin, eikä vastaavaa ole oikein vieläkään nähty.
Eikä tulla näkemäänkään. 90-luvulla Suomi oli MM- ja eurokiekon osalta suhteessa vahvimmillaan, koska Venäjä ja Tshekki joutuivat rakentamaan järjestelmänsä uudelleen ja USA lähetti poikia ryyppäämään Eurooppaan. Kanukit toki olivat kovia koko ajan, samoin Ruotsi.

90-luku onkin Suomen jääkiekkoilun merkittävin vuosikymmen. Silloin viimeistään varmistui, mikä on Suomen kansallislaji (kunnia pesikselle mutta ei se sitä ole). Ilman kiekkohipsterien haukkumaa 95 Skoda Cupia jääkiekon lopullinen nousu olisi saattanut hidastua oleellisesti.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Avautui, että en olisi tiennyt eilisistä somemaailman ongelmista mitään, elleivät iltapulut olisi vaahdonneet asiasta.
Minä taas olisin ihan tietämätön asiasta jos en olisi täältä lukenut. Telegrammeja heitellään ystävien ja lähisuvun kanssa joten ei tullut edes "watsapppia" ikävä...
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Uuninpelti on induktioyhteensopiva

Nimim: Vahingossa väärä levy päälle ja nyt tuuletan kärähtäneen leivinpaperin käryjä kämpästä..
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: hege
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Minä taas olisin ihan tietämätön asiasta jos en olisi täältä lukenut. Telegrammeja heitellään ystävien ja lähisuvun kanssa joten ei tullut edes "watsapppia" ikävä...
Mikä on Telegram? Joku vastaava sovellus whatsapin kanssa? Pystynkö mä ”telegrammailla” ihmiselle, jolla ei ole telegrammia? En nimittäin itse ole kuullut edes tuota nimeä, enkä usko että kovin monen kaverinkaan matkapuhelimessa on tuollaista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös