Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 704 399
  • 33 901

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Vuosi 2050 on lähempänä kuin vuosi 1990.
Menit sitten muistuttamaan että viimeiset teinivuodet on kauempana kuin tuhkaus.
2050 on jo kohtuullisen armollinen. Kiitos tästäkin huomiosta.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Vuosi 2050 on lähempänä kuin vuosi 1990.

Ei hätää, mulla on ajokortti tuolloin vielä voimassa.

Tai sitten ei, koska muutaman vuoden päästä, nykyhetkestä, joudumme kukin uusimaan 5-vuotiskaudet näihin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pääseekö sun mökille asti junalla?
Jos jaksaa kävellä 18km. Se menee helposti. Mut se juna on viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana pysähtynyt lähipysäkillä ehkä 4 kertaa. Kahdella olen ollut mukana. Ukko-Pekka se oli.
 

Nick Neim

Jäsen
Mummulaan pääsi aikanaan lättähatulla. Nätisti kun pyysi niin pysäyttivät siihen mummolan kohdalle ja siitä sitten pari sataa metriä pellon laitaa niin oli perillä. Rautatieasemalle oli sitten jotain 6-7 km.
Osuu sopivasti heti oikeaan ketjuunkin, kun nykyään tiedän googlettamatta, mikä lättähattu on. Sen verran jonne vielä näin vanhanakin olen, etten ilman tuohon lähikuntaan pykättyä kahvilaa olisi tuota tiennyt. Ja googlaamalla nyt sitten avautui, ettei nuo enää 1990-luvulla ole edes ollutkaan käytössä, eli eipä tuosta voi minkäänlaisia muistikuvia ollakaan.

Ihan mukava ja viihtyisä paikka muuten tuo kahvila, ja ainakin lähiseudun (ja kait vähän kauempaakin reissaavien) motoristien suht isossa suosiossa käsittääkseni.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Osuu sopivasti heti oikeaan ketjuunkin, kun nykyään tiedän googlettamatta, mikä lättähattu on. Sen verran jonne vielä näin vanhanakin olen, etten ilman tuohon lähikuntaan pykättyä kahvilaa olisi tuota tiennyt. Ja googlaamalla nyt sitten avautui, ettei nuo enää 1990-luvulla ole edes ollutkaan käytössä, eli eipä tuosta voi minkäänlaisia muistikuvia ollakaan.

Ihan mukava ja viihtyisä paikka muuten tuo kahvila, ja ainakin lähiseudun (ja kait vähän kauempaakin reissaavien) motoristien suht isossa suosiossa käsittääkseni.
Älkää minusta välittäkö liikoja, mutta tässä oli väkevää kaikua matki haluamaasi kirjoittajaa -ketjusta, ja matkittu käyttäjä on @vilperi
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mummulaan pääsi aikanaan lättähatulla. Nätisti kun pyysi niin pysäyttivät siihen mummolan kohdalle ja siitä sitten pari sataa metriä pellon laitaa niin oli perillä. Rautatieasemalle oli sitten jotain 6-7 km.
Kerran kävi niin että huidottiin junapysäkillä iltahämärissä (huonon) taskulampun kanssa, kuten ohjeet olivat. Lättähattu ei meinannut huomata ja meni ohi parisataa metriä- veti jarrut pohjaan ja peruutti takas ja noukki meikän kyytiin.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Kerran kävi niin että huidottiin junapysäkillä iltahämärissä (huonon) taskulampun kanssa, kuten ohjeet olivat. Lättähattu ei meinannut huomata ja meni ohi parisataa metriä- veti jarrut pohjaan ja peruutti takas ja noukki meikän kyytiin.
Joskus ennen vanhaan noin se homma toimi.

Legenda kertoo että Oitin Kanuunalla oli saran kyntö kesken ja juna odotteli että homma on valmis. Juna oli matkalla olympiakisoihin vievälle laivalle.

Jonneille googlattavaa:
- Elmer Niklander
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Se on jo yli puolen yön. Täytyy käydä nukkumaan...
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Joskus ennen vanhaan noin se homma toimi.

Legenda kertoo että Oitin Kanuunalla oli saran kyntö kesken ja juna odotteli että homma on valmis. Juna oli matkalla olympiakisoihin vievälle laivalle.

Jonneille googlattavaa:
- Elmer Niklander
Nuorna miesnä VR:llä kesätöissä saatiin resiina työkalujen kuljettamiseen. Tietysti sillä piti vähän leikkiäkin. Ohjeet oli kuunneltu, aja aina vasten junien tulosuuntaa, jos tulee juna vastaan, niin pysähdy, nouse satulasta, tartu resiinan kehyksiin ja poistu kiskoilta.
Kun se juna (pikajuna Helsingistä) sitten todella tuli vastaan 120 km/h lasissa, niin kiskoilta resiinan kanssa pois päästyäni aloin laskea sekunteja. Kaksi sekuntia kului, kun juna tuli kohdalle. Ei olisi paljon tarvinnut kompuroida...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Älkää minusta välittäkö liikoja, mutta tässä oli väkevää kaikua matki haluamaasi kirjoittajaa -ketjusta, ja matkittu käyttäjä on @vilperi

No saattoi siinä ollakin minunkin mielestäni. Tosin minä en olisi osannut selittää omin sanoin täysin varmasti mikä se sellainen lätttähattu on. Ja minä en ole edes jonne enää.

No nyt kun sanoit, niin vähän oli kieltämättä vilperimäinen viesti. Hyvällä tavalla kuitenkin.

Laitan vastapalloksi sellaisen asian avautumisen sitten että olen oikeasti pitänyt nimimerkkiä Kari Runk hieman vanhempana. Tuli yllätyksenä kun sanoit itseäsi jonneksi. Tai ainakin lähelle sitä.

Ja tämänkin sanoin hyvällä sillä olet niiden viestien perusteella mitä olen lukenut sinulta niin sitten fiksu ikäiseksesi.
 

Nick Neim

Jäsen
Laitan vastapalloksi sellaisen asian avautumisen sitten että olen oikeasti pitänyt nimimerkkiä Kari Runk hieman vanhempana. Tuli yllätyksenä kun sanoit itseäsi jonneksi. Tai ainakin lähelle sitä.

Ja tämänkin sanoin hyvällä sillä olet niiden viestien perusteella mitä olen lukenut sinulta niin sitten fiksu ikäiseksesi.
Nimimerkin perusteella n. 13-vuotias.
Vuodella heitti, rekisteröityessäni olin 14-vuotias. Tosin taisin vaihtaa nimimerkkiäni hyvinkin pian ja olin varmaankin 15- tai 16-vuotias sitä vaihtaessani, joten periaatteessa parilla vuodella. Ja tällähän mennään nyt sitten loppuun asti. Olihan se hauskaa (edes) silloin.

Ja kaikkihan siis on suhteellista, eihän 29-vuotias varsinaisesti mikään jonne ole, mutta kun on ikuinen lapsi mieleltään, niin ei tuo kasvava numero sitä miksikään muuta. Jonne mikä jonne.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vuodella heitti, rekisteröityessäni olin 14-vuotias. Tosin taisin vaihtaa nimimerkkiäni hyvinkin pian ja olin varmaankin 15- tai 16-vuotias sitä vaihtaessani, joten periaatteessa parilla vuodella. Ja tällähän mennään nyt sitten loppuun asti. Olihan se hauskaa (edes) silloin.

Ja kaikkihan siis on suhteellista, eihän 29-vuotias varsinaisesti mikään jonne ole, mutta kun on ikuinen lapsi mieleltään, niin ei tuo kasvava numero sitä miksikään muuta. Jonne mikä jonne.
Vähän kuin nolo tatska siis, paitsi että tuosta et pääse eroon. Modet ovat armottomia tuossa asiassa. Toka nimimerkki on kiveen hakattu, oli kuinka nolo hyvänsä. Mutta se valittu linja kuuluisi tuohon toiseen ketjuun, missä asiat nimenomaan eivät avaudu.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Pienen remontin takia piti nykäistä sohva väliaikaisesti pois paikaltaan lähemmäksi televisiota (42") ja nyt katseluetäisyys on ehkä noin 1,5 metriä.

Avautui, että tämä on melkeinpä miellyttävämpi katseluetäisyys vai onko tämä vain vaihtelun tuomaa alkuhuumaa?

Ei se etäisyys aiemminkaan kauhean pitkä ollut...
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Pienen remontin takia piti nykäistä sohva väliaikaisesti pois paikaltaan lähemmäksi televisiota (42") ja nyt katseluetäisyys on ehkä noin 1,5 metriä.

Avautui, että tämä on melkeinpä miellyttävämpi katseluetäisyys vai onko tämä vain vaihtelun tuomaa alkuhuumaa?

Ei se etäisyys aiemminkaan kauhean pitkä ollut...

42-tuumaisen television "oikea" katseluetäisyys on noin 1,7 metriä (Full HD). UHD:n vastaava noin 1,3 metriä.

Eihän se television katselu ainakaan liian kaukaa kovin miellyttävää ole.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Pienen remontin takia piti nykäistä sohva väliaikaisesti pois paikaltaan lähemmäksi televisiota (42") ja nyt katseluetäisyys on ehkä noin 1,5 metriä.

Avautui, että tämä on melkeinpä miellyttävämpi katseluetäisyys vai onko tämä vain vaihtelun tuomaa alkuhuumaa?

Ei se etäisyys aiemminkaan kauhean pitkä ollut...
Mitäs jos olisit käynyt optikolla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös