Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 916 709
  • 34 628
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Islannin kielessä poliisi on "lögregla" eli ihan loogisesti "lainvalvoja".
Yllättäen myös "naudanliha" on islanniksi "nautakjöt".

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitenhän paljon pitää putelissa olla prosentteja ettei pöpöt tartu. Mietin vaan kun frendillä vieressä piippasi viestiä koronasta.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eikö sen pitäisi olla jo tasa-arvonkin nimissä sekauintisekaviesti?
Ainakin sekavuuden nimissä.

Korrektia tai ei, olen hekumoinut jo pitkään ajatuksella, että paralympialaisiin otettaisiin mukaan myös mielenterveyskroonikkojen sarjat. Sarjajaot voisivat olla vähän suurpiirteisemmät kuin fyysisesti disabloituneiden puolella. Haluaisin ehdottomasti nähdä hullujen haulikkoammunnan, turvallisen matkan päästä toki.

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Santeri Huovila #61. Philadelphia Flyers
Kari "Piri" Eloranta koutsaa naisten maajoukkuetta.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vähän hassusti kävi äsken kun ehdin jo kiroilemaan että olen hankkinut tuollaisen vedettävän retkikassin jossa onkin sitten kuitenkin liian lyhyt vetokahva.

En hokannut vielä kotona yhtä juttua niin jouduin vähän kyyryssä tuon laukun kanssa kulkemaan. Keskustassa kannoin sitä laukkua hetken aikaa siitä kahvasta ja sitä tulikin sieltä lisää... Nyt on oikein sopiva laukku. Näin ne asiat avautuvat, välillä vahingossakin. Ja juu, en ole ennen käyttänyt tällaista renkailla varustettua kassia. Kätevä tämä varmaan on, kun oppii käyttämään.

Vetokahva on vaan vähän jäykkä mutta en minä tätä uutena ostanutkaan, vaan käytettynä.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Kaipaan sitä aikaa kun Mauri Pekkarinen ja Seppo Kääriäinen olivat Keskustan vahvat miehet.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kaipaan sitä aikaa kun Mauri Pekkarinen ja Seppo Kääriäinen olivat Keskustan vahvat miehet.

Jep. Silloin tuotiin ruoka eteen ja vaikein päätös oli valita, minkä Aku Ankan lukee seuraavaksi.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jaa tän hiiren herkkyyttä voi säädellä nappia painamalla. Oikein kätevää saada tämä nyt selville.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Kuuntelin tossa YleX aamun podcastia ja siellä käsittelivät näitä käännöskukkasia. Nousi esiin raamattu ja että se on täynnä näitä käännösvirheitä, aatelkaa miten erilainen historia olisi jos "celibate" olikin alunperin "celebrate"?

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kuuntelin tossa YleX aamun podcastia ja siellä käsittelivät näitä käännöskukkasia. Nousi esiin raamattu ja että se on täynnä näitä käännösvirheitä, aatelkaa miten erilainen historia olisi jos "celibate" olikin alunperin "celebrate"?
Onneksi ei tarvitse tuota pelätä. Suomenkielinen raamattu on käännetty hepreasta, arameasta kreikasta. Noissa kielissä ei taida olla mainitsemiasi sanoja.

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Sosiaalinen media on avannut mun silmäni sille, että mummut ei ookkaan oikeesti mukavia ja lepposia, vaan oikeastaan kaikista pahimpia parjaajia ja kiusaajia. Viimeksi tänään törmäsin juttuun "Maailman kauniimmasta 9-vuotiaasta". Vähemmän yllättävää oli se, ketkä siellä kommenttiosiossa olivat kilpaa vähättelemässä ja kertomassa, että paljon kauniimpiakin on nähty. Ylipäänsä mikä tahansa juttu kauniista nuorista ihmisistä, niin siellä mummut paskantamassa. Ja osaavat olla melkoisen ilkeitä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy