Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 706 162
  • 33 909

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No saattoi mennä pari vuotta ennen kuin tossa kuukausi sitten siivosin ja nyt kuukauden päästä on taas yhtä pölyistä. Mitä järkeä edes on koko ajan siivoilla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lahden pääkirjastosta voi kävellä ulos kirjan kanssa jota ei ole lainannut. Ei sillä että olisin tarkoituksella kirjaa yrittänyt varastaa. Se oli vahinko... Minulla oli paljon varattuja kirjoja ja lehtiä. Omasta mielestäni piippasin kaiken. Tänään (lainasin kirjat eilen) aloin katsoa netistä että oliko siinä yhdessä kirjassa kahden viikon laina-aika (uutuus) vaikka kirjassa ei ollut tarraa siitä. Koko kirjaa ei löytynyt lainattujen listalta. Soitin kirjastoon ja sain kirjan lainattua.

Ennen remonttia kirjastossa oli portit (näki fyysisesti) jotka piippasi jos kirjaa ei ollut neutraloitu (joskus paksut niteet ohitti sen). Nyt ei enää ole portteja eikä näköjään hälyjäkään. Luulin että ne on upotettu johonkin sisäänkäynteihin niin että piippaa jos joku vie ulos lainaamatonta materiaalia.

Edit. Kappalejako
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Malmin putkesta oli kuvaa uutisissa. En tiedä mistä kertoi kun oli äänettömällä. Hitto toissa päivänä täällä oli näyttävä poliisioperaatio. Keskustassa oli puukotettu joku. Aina välillä täällä Malmillakin. Ja poliisi ampuu jengiä perseeseen. Anna mä arvaan. Te luette näitä seuraavana päivänä lehdistä?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Malmin putkesta oli kuvaa uutisissa. En tiedä mistä kertoi kun oli äänettömällä. Hitto toissa päivänä täällä oli näyttävä poliisioperaatio. Keskustassa oli puukotettu joku. Aina välillä täällä Malmillakin. Ja poliisi ampuu jengiä perseeseen. Anna mä arvaan. Te luette näitä seuraavana päivänä lehdistä?
Kuljin Malmin putkessa jo 30 vuotta sitten. Nykyään ihan lasten leikkiä koko Malmi putkineen.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Oon tässä taas vähän tutkaillut nettiä ja vastaan on tullut tällaisia "ulkomaalaiset tulee ja vie meidän naiset ja työpaikat!" avautumisia. Ja sitten avautui että mähän olen just tällainen ulkomaalainen. Tulin tänne Romaniaan ja vein yhden naisen ja yhden työpaikan. Hihi en kyllä tiedä yhtään miten tähän nyt pitäisi suhtautua.

Onko vaikea kieli opetella?
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko vaikea kieli opetella?

Eipä tämä nyt niin vaikea ole. En vain itse ole saanut aikaiseksi opetella millään kurssilla tms., joten ei musta mitään syvällistä keskustelijaa saa romanian kielellä. Kyllä mä nyt suoriudun arkipäivän asioista tällä paikallisellakin, mutta englanti on ollut viimeset reilu kymmenen vuotta käytössä töissä ja kotona, joten ei ole ollut hirveästi edes tarvetta opetella.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Huomaan sanovani aika usein, että "olen tehnyt asiaa x joskus tosi paljon, mutta nyt en ole ollut asian kanssa missään tekemisissä 10 tai 20 vuoteen"

Enkä tarkoita mitään vaipan käyttämistä tai sellaista, minkä nyt suurin osa voisi sanoa.

Ootteko tekin tällasia vai mitä tämä kertoo minusta?

E: ja on siitä vaipan käyttämisestä vähän kauemmin kuin 20 vuotta
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Huomaan sanovani aika usein, että "olen tehnyt asiaa x joskus tosi paljon, mutta nyt en ole ollut asian kanssa missään tekemisissä 10 tai 20 vuoteen"

Enkä tarkoita mitään vaipan käyttämistä tai sellaista, minkä nyt suurin osa voisi sanoa.

Ootteko tekin tällasia vai mitä tämä kertoo minusta?

E: ja on siitä vaipan käyttämisestä vähän kauemmin kuin 20 vuotta
Tarkotatko tilanteita joissa joudut selittään vaikkapa maahantuloviranomaisille esim. että "joo, olin mä joskus alaikäsen kanssa silleesti, mutta oikeesti, se sano olevansa 19 ja sain vaan ehdollista. Enkä oo pitkään aikaan tehny mitään sellaasta." ?

Ei. Ei mulla oo mitään tollasta...
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Huomaan sanovani aika usein, että "olen tehnyt asiaa x joskus tosi paljon, mutta nyt en ole ollut asian kanssa missään tekemisissä 10 tai 20 vuoteen"

Enkä tarkoita mitään vaipan käyttämistä tai sellaista, minkä nyt suurin osa voisi sanoa.

Ootteko tekin tällasia vai mitä tämä kertoo minusta?

E: ja on siitä vaipan käyttämisestä vähän kauemmin kuin 20 vuotta

Siis kaikesta mitä teki "joskus viime kesänä" tai "pari vuotta sitten", onkin ainakin viisi vuotta. Todella tuttu keski-ikäistymisen tunne.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Siis Jortikka vasta 64v? Mitä häh? Sehän näytti siltä jo 20v sitten.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tuo voisi olla lääketieteellinen nimitys heikolle virtsasuihkulle.

Toisaalta tieteellinen nimi Tipula maxima viittaa enemmän siihen, että valuu koko ajan. :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös