Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 699 241
  • 33 886
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onneksi en ole vielä joutunut työhaastatteluun jossa haastattelija tivaisi mitä katson iltaisin telkusta. Emmä kyllä tiiä mitä tekemistä sillä on työntekijän pätevyyden kanssa muutenkaan.

Jos tuohon tilanteeseen ikinä päätyisi niin saattaisin vain trollata ja vastata "pikku kakkosta".
Kyllä mää oon itelleni iskostanut päähän semmosen ajatusmallin että jos kattelet salattuja elämiä tai Big brotheria niin kyllä siellä kuupassa pitää vituillaan olla ja pahasti paljon muutakin. Mutta mä olenkin Setämies.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Kyllä mää oon itelleni iskostanut päähän semmosen ajatusmallin että jos kattelet salattuja elämiä tai Big brotheria niin kyllä siellä kuupassa pitää vituillaan olla ja pahasti paljon muutakin. Mutta mä olenkin Setämies.
No enhän mä varmaankaan ole kovin normaali tapaus enkä toisaalta haluiskaan olla.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En ole koskaan elämäni aikana tavannut yhtään älyllistä olentoa, joka katsoisi BB-taloa. Toivottavasti kukaan ei vaivaudu selittämään mistä siinä on edes kyse, puffit riittää kertomaan tarpeeksi.
Sama. Koskee myös salattuja elämiä. Jos olisin työhaastattelija, ja haastateltava kertoisi seuraavansa jompaa kumpaa näistä, niin ojentaisin käteni ja kertoisin että "me soitellaan sitten jos tulet valituksi".
Moro jätkät(?)! Hauska tavata!

No nyt olette karistaneet tuonkin neitsyyden. Ei kestä kiittää.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Maailmalla on aika paljon erilaisia hätänumeroita. Ilmeisesti EU:n alueella toimii kuitenkin kaikkialla 112, vaikka se ei nähdäkseni ole esim. Itävallan ja Puolan käytössä oleva hätänumero

Jos Wikipedia on ajantasalla, niin Etelä-Afrikka on ainoa maa, jossa on yli 3 numeroa pitkä hätänumero. Heillä näkyy olevan 5 numeroa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Maailmalla on aika paljon erilaisia hätänumeroita. Ilmeisesti EU:n alueella toimii kuitenkin kaikkialla 112, vaikka se ei nähdäkseni ole esim. Itävallan ja Puolan käytössä oleva hätänumero

Jos Wikipedia on ajantasalla, niin Etelä-Afrikka on ainoa maa, jossa on yli 3 numeroa pitkä hätänumero. Heillä näkyy olevan 5 numeroa.
Monet puhelimet ja/tai puhelinverkot on myös viritetty niin, että vaikka esim. turisti käyttäisi oman maansa hätänumeroa, ohjautuu puhelu sijaintimaan hätänumeroon. Siis esim. jos Suomessa soittaa USA:n 911:een, päätyy puhelu Suomen hätäkeskukseen. Ja tämä siis ihan suomalaisellakin liittymällä. Nimim. testattu tätäkin joskus.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Monet puhelimet ja/tai puhelinverkot on myös viritetty niin, että vaikka esim. turisti käyttäisi oman maansa hätänumeroa, ohjautuu puhelu sijaintimaan hätänumeroon. Siis esim. jos Suomessa soittaa USA:n 911:een, päätyy puhelu Suomen hätäkeskukseen. Ja tämä siis ihan suomalaisellakin liittymällä. Nimim. testattu tätäkin joskus.

Olen tietyissä asioissa tyhmä niinkuin esim älypuhelimien jutut.

Kuka Suomalainen tajuaa kytkee 'verkkovierailun' päälle. No ite totesin taas kerran ettei menny putkeen
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis aamulla puoli seitsemältä lähijunissa käytetään selvästi enemmän maskeja kuin tuntia tai varsinkin kahta myöhemmin. Tää on tätä jengiä.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Opin että 2012 maapallo vältti yhdeksän päivän marginaalilla aurinkomyrskyn massapurkauksen, joka osuessaan olisi luultavasti pimentänyt globaalisti sähköverkkoja, satellitteja, tietokantoja.. Lähinnä kaikki suojaamaton elektroniikka olisi ottanut osumaa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Monet puhelimet ja/tai puhelinverkot on myös viritetty niin, että vaikka esim. turisti käyttäisi oman maansa hätänumeroa, ohjautuu puhelu sijaintimaan hätänumeroon. Siis esim. jos Suomessa soittaa USA:n 911:een, päätyy puhelu Suomen hätäkeskukseen. Ja tämä siis ihan suomalaisellakin liittymällä. Nimim. testattu tätäkin joskus.
Joskus aikanaan tyyliin vuonna -95 kun puhelinkopista soitti nine-nine-oneen, niiin se meni sinne suureen ameriikkaan se puhelu. Testattu on. Sitä en tosin enään muista, että oliko suuntanumeroa käytössä soitteluissa näissä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Joskus aikanaan tyyliin vuonna -95 kun puhelinkopista soitti nine-nine-oneen, niiin se meni sinne suureen ameriikkaan se puhelu. Testattu on. Sitä en tosin enään muista, että oliko suuntanumeroa käytössä soitteluissa näissä.
-95 on suuntanumero 911 vienyt puhelun Hankoon. Mistäkö tiedän? No, jääköön tarina kertomatta rikoksen vanhenemisesta huolimatta.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Tulevana perjantaina 18.9. tulee tasan 50 vuotta Jimi Hendrixin kuolemasta. Avautui, että tuona samaisena päivänä julkaistiin Black Sabbathin legendaarinen albumi Paranoid.
 

Undrafted

Jäsen
Lohinigirissä on noin 84 kaloria. Kinkkibuffassa näitä voinut vetäistä noin 10 alkupaloina ongelmitta. Ei voi syyttää isoja luita, huonoa aineenvaihduntaa tai avaruusolioita päätymisestä läski-ketjuun. Kyllä se syyllinen istunut ruokapöydän ääressä hyvällä ruokahalulla.
 

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach
Avautui, että miten helvetin kallista kuoleminen on.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lohinigirissä on noin 84 kaloria. Kinkkibuffassa näitä voinut vetäistä noin 10 alkupaloina ongelmitta. Ei voi syyttää isoja luita, huonoa aineenvaihduntaa tai avaruusolioita päätymisestä läski-ketjuun. Kyllä se syyllinen istunut ruokapöydän ääressä hyvällä ruokahalulla.
Normiheebolle tosiaan sellainen 8-12 sushi-palaa on erittäin riittoisa ateria. Keskimääräisesti tosin kun tulee seurattua niin suomalainen näyttää syövän sen 20 - 40 kappaletta. Johtuuko se sitten siitä, että sushi on kylmää tai palat ovat suuria, vai eikö riisi sitten tuo vatsalle oloa, että se on täynnä? En osaa sanoa. Et kuitenkaan ole tuon ongelman kanssa yksin.
 

Undrafted

Jäsen
Normiheebolle tosiaan sellainen 8-12 sushi-palaa on erittäin riittoisa ateria. Keskimääräisesti tosin kun tulee seurattua niin suomalainen näyttää syövän sen 20 - 40 kappaletta. Johtuuko se sitten siitä, että sushi on kylmää tai palat ovat suuria, vai eikö riisi sitten tuo vatsalle oloa, että se on täynnä? En osaa sanoa. Et kuitenkaan ole tuon ongelman kanssa yksin.
Buffassa tietty voi houkutella myös "tienaaminen". Maksat buffasta 10-15 euroa, joten syömällä 20-40 palaa kappalehintaan 1-1.5 euroa, silkkaa säästöä. Verottaja hereillä, sushitulo verolle.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Englannissa rattijuopumusraja on 0,8 promillea. Että siellä ajellaan laillisesti aika pöhnässä autoa...
Ja koska olen työskennellyt tuolla periferiassa pidemmänkin aikaa, niin voi todistaa, että oikeutta ajaa kännissä käytetään aktiivisesti hyödyksi. Aivan normipäivä päättyi konttorilla joskus kuuden seiskan aikaan yleensä. Siitä pubiin syömään ja normaalit ehkä noin viisi stobea, joskus enemmän. Joskus jengi oli aivan kännissä, mutta kaikki olivat autolla liikkeellä. Itse asuin noin kilometrin päässä pubista, että pääsin hyvin kävellenkin. Muistan kerrankin kun itse olin sen 5-6 stobea ottanut ja lähdössä kävelemään, niin hyvien tapojen mukaisesti, eräs jäbä vaati saada viedä minut autolla. Silloin havahduin tähän, koska sehän oli aivan seipäässä, varmasti suomalaisen törkeän yli. Siellä ei myöskään suhtauduta tuohon mitenkään paheksuvasti ja olisi ollut epäkohteliasta kieltäytyä kyydistä kännitilaan vedoten.
 

ace

Jäsen
Avautui vasta nyt, että viime viikonloppuna viikonloppulomakohteenani ollut Brasov on Tampereen ystävyyskaupunki. Kauniita kaupunkeja molemmat.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Kun ostaa ensin 6 kaljaa alepasta (~6€) ja sen jälkeen 6 kaljaa K-marketissa (~6€), niin se tuntuu, että pääsee halvemmalla kuin että ostais samasta kaupasta 12 kaljaa ja maksais siitä sen 12 euroa.

6 euroa sinne tai tänne. Ei tunnu missään.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Aromisuola on siirtynyt suolaosastolle mausteosastolta. Kun tuossa taannoin etsin aromisuolaa niin eipä sitä löytynyt. Ajattelin että Kari Aihinen on päässyt kauppaketjun ihon alle ja hänen inhokkinsa aromisuola on poistettu hyllystä. Myöhemmin huomasin että aromisuolaa on nykyään suolaosastolla. En minä muuten mitään aromisuolaa tarvitsisi mutta isä tykkää suolata (omasta mielestään) liian vähäsuolaisen ruuan aromisuolalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös