Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 699 692
  • 33 886
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
On ollut aukko sivistyksessä. Avautui että ehkä Hitleriäkin innokkaampi natsi, Alfred Rosenberg, oli syntyjään tallinnalainen. Rosenberg yritti muuttaa nuoruudessaan Britanniaan, mutta Iivana ei moista sallinut. Päätyi sitten Saksaan ja loppu on historiaa. Olisikohan maailma toisenlainen jos Alf olisi brittiläistynyt aikanaan eikä olisi ollut lyömässä löylyä Adin juutalaisvihaan...?
 
K

Kiekkokatsoja

3 eri asiaa.
1. Jos ajaa autoa n. 1000km, se tuntuu selässä ja perseessä. Ainakin mulla.
2. Jos sekä ulkona, että asunnossa sisällä on samanaikaiaisesti +30, on niistä toinen liikaa. Ainakin mulla.
3. Alushousut oli väärinpäin, koko päivän. Ainakin mulla.

Ja lisäys. Kohta 3. on jo korjattu. Kohta 1. saattaa korjaantua joko lääkkeellä tai alkoholilla. Testaan jälkimmäistä. Kohta 2. On vaikein. Korjaantunee viimeistään alkuviikosta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

444

Jäsen
3 eri asiaa.
1. Jos ajaa autoa n. 1000km, se tuntuu selässä ja perseessä. Ainakin mulla.
2. Jos sekä ulkona, että asunnossa sisällä on samanaikaiaisesti +30, on niistä toinen liikaa. Ainakin mulla.
3. Alushousut oli väärinpäin, koko päivän. Ainakin mulla.

Ja lisäys. Kohta 3. on jo korjattu. Kohta 1. saattaa korjaantua joko lääkkeellä tai alkoholilla. Testaan jälkimmäistä. Kohta 2. On vaikein. Korjaantunee viimeistään alkuviikosta.
Meinaat, että selkä ei kipeydy, jos ajaa 1000 km kännissä? Onhan se mahdollista, en voi kokemuksen puutteesta johtuen kiistää.
 
K

Kiekkokatsoja

Meinaat, että selkä ei kipeydy, jos ajaa 1000 km kännissä? Onhan se mahdollista, en voi kokemuksen puutteesta johtuen kiistää.
No tuota. Tää nyt oli sellanen tyypillinen jatkoajan lainaus, ja jutun laittaminen vinoon. Mutta toki kohtelias sellainen, ja ns. Ei mikään *ittuilu. Hyvä niin.
Itse asiaan en vastaa, koska koko kommenttijuttu oli turhan omaperäinen siihennähden, mitä totesin.
 

444

Jäsen
No tuota. Tää nyt oli sellanen tyypillinen jatkoajan lainaus, ja jutun laittaminen vinoon. Mutta toki kohtelias sellainen, ja ns. Ei mikään *ittuilu. Hyvä niin.
Itse asiaan en vastaa, koska koko kommenttijuttu oli turhan omaperäinen siihennähden, mitä totesin.
No sitähän se oli, silkkaa hyväntahtoista hassuttelua. Kiitos ja anteeksi.
 

Undrafted

Jäsen
Lohjan museon Koiramäki-näyttelyssä opin, että härveli on ihan oikea laite eikä hilavitkuttimen kaltainen yleisnimitys jollekin noh härvelille. Kohta joku varmaan paljastaa hilavitkuttimen olevan oikea laite, missä hilaa vitkutetaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Lohjan museon Koiramäki-näyttelyssä opin, että härveli on ihan oikea laite eikä hilavitkuttimen kaltainen yleisnimitys jollekin noh härvelille. Kohta joku varmaan paljastaa hilavitkuttimen olevan oikea laite, missä hilaa vitkutetaan.
Voin kuvitella Mauri Kunnaksen (Kunnaan?) kirjan, jossa on tällainen vitkutin. Sitä vitkuttelee kettu.

Haluaisin nähdä kuvan tilpehööristä. Miltä näyttää se aito ja alkuperäinen tilpehööri, se pitäisi määritellä.
 

Undrafted

Jäsen
Voin kuvitella Mauri Kunnaksen (Kunnaan?) kirjan, jossa on tällainen vitkutin. Sitä vitkuttelee kettu.
Luultavasti sellainen kirjasta köytyykin ja nolointa, että kyseistä kirjaa lukenut useamman kerran tai enempi katsellut kuvia pikku otuksia bongaillen. Nyt vain tuli seisottu härvelin edessä, niin jäin pohtimaan että mikähän härveli tämä on. No, se oli the härveli.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Islannissa mennään presidentin vaaleissa melkein "neuvostoluvuissa"... Istuva presidentti Guðni Jóhannesson on saamassa yli 90% annetuista äänistä (uutisoi YLE).
 

Liitteet

  • Screenshot_20200628-092208~2.png
    Screenshot_20200628-092208~2.png
    93,5 KB · kertaa luettu: 106

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Haluaisin nähdä kuvan tilpehööristä. Miltä näyttää se aito ja alkuperäinen tilpehööri, se pitäisi määritellä.

Olen aina kuvitellut, että tilpehööri tulisi ruotsin kielen sanasta tillbehör, eli "mukaan kuuluva" tjsp.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Veli vlad on tehnyt paluun palstalle - tosin uudella nimimerkillä. Hienoa!
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Veli vlad on tehnyt paluun palstalle - tosin uudella nimimerkillä. Hienoa!
Miks näissä ei voi koskaan kertoa sitä nimimerkkiä, vaan jättää arvoitus roikkumaan?

Sama kun jotkut päivittää someen: "tänään tapahtui jotain aivan mahtavaa......" ja sit se onkin joku salaisuus.

Prkl!
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Miks näissä ei voi koskaan kertoa sitä nimimerkkiä, vaan jättää arvoitus roikkumaan?

Sama kun jotkut päivittää someen: "tänään tapahtui jotain aivan mahtavaa......" ja sit se onkin joku salaisuus.

Prkl!

Onhan tuo jo kauan sitten tehnyt paluun. @ms.qvist -nimimerkillä siis. Kirjoitustahti vain paljon rauhallisempi.
 
K

Kiekkokatsoja

Järvisyyhyä on jo nyt, vaikka vasta kesäkuu.
Rannalla oli siitä tiedote, ja nyt olen ainoana ihmisenä tässä rannalla. Veteen en tietty mene.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Faktoi: Don Huonot -bändin nimi tulee "sanaleikistä": D on huono T.

Jotka ette aiemmin tienneet, nyt tiedätte.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jorma Uotinen tuli kerran Töölössä, Crowne Plazan kulmilla, vastaan. Ei kylläkään puskista. Hymyili aurinkoisesti.
Kääntyikö kohdallasi ja totesi makiasti että "Mmmmmm... Ei hyöööönö...!"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös