Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 771 369
  • 34 077

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mistä muuten johtuu, että Handeli on mukamas pitkäripainen? Onko ovenkahvan muoto sellainen?
Ennen ilmeisesti useimmiten oli. Ukkivainaani kertoi joskus, että termi oli käytössä jo hetimiten kieltolain kumouduttua.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Skid Rown laulaja Sebastian Bach ja NHL:ssä Tampa Bayta, Minnesotaa ja Phoenixia edustanut maalivahti Zac Bierk ovat veljeksiä.
 
Huomasin, että tv:n kaukosäätimellä voi vielä vaihtaa kanavaa nopeasti vaikka toinen patteri irtosi hetki sitten.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ennen ilmeisesti useimmiten oli. Ukkivainaani kertoi joskus, että termi oli käytössä jo hetimiten kieltolain kumouduttua.

Ainakin Oulussa entisessä Tuiran Alkossa oli pitkä ripa ovessa, eikä siitä ole kuin viitisen vuotta aikaa. Nykyään vain tahtoo olla niin, että monopoli on jonkin ison kompleksin yhteydessä ilman varsinaista ovea.

Pikkukaupunkien ja -kuntien Alkoissa on edelleen pitkät rivat. Esimerkkeinä mainittakoon Ähtärin ja Ranuan Alkot. Scholl voi käydä tarkistamassa asian helikopterillaan.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Mihin unohtui Terminator? Eli ykkönen
Mutta nimenä Cyberdyne Systems T-101 ei ole lyhyt ja ytimekäs.
Taisin ymmärtää juonesta jotain väärin kun en pidä ko. elokuvassa Terminator-vekotinta maailmanpelastajana. Tietysti tavallaan makuasia.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Suomalaiset yrittävät olla aivan helvetin tarkkoja siitä, että englantia puhuttaessa tai kirjoitettaessa kaikki on just eikä melkein. Jos joku sattuu kirjoittamaan johonkin englanninkielisen sanan, jossa on pienikin kirjoitusvirhe, niin heti on mille naurat juuri nyt-ketju täynnä asiasta.
Omasta äidinkielestä ei sitten ollakaan niin tarkkoja. Tämä mulle on viime aikoina päässyt avautumaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On se kumma juttu kun light kokikset on alkanut maistumaan. Ennen tuli juotua normaaleja limsoja, mutta nyt 4-5 pullon tauon jälkeen hampaat meneekin niistä ihan sokerisiksi. Kaikki tää lähti siitä kun yhtä ämmää oon tapaillut ja se juo noita light limsoja ja tunnustan, oon ollut tässä vähän tossun alla kun sen takia olen niitä ostellut iltajuomisiksi. Eihän tämä nyt tietenkään mikään iso juttu ole, mutta yllättävänkin nolo. Tuskin kun missään ravintoloissa tai edes mäkeissä kehtaa light juomia tilailla, nehän heti homoksi leimaa. Ja vaikka tässä nyt ihan vaan yksin pepsi maxia juonkin, niin kokoajan on sellainen hame päälle -olo.
 

K. Pahero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
On se kumma juttu kun light kokikset on alkanut maistumaan.

Jos haluat olla tosi kova jätkä, niin jatkat noiden light-limujen hörppimistä. Paskat välität, vaikka tuntuisi hame kiristävän. Osoitat miehuutesi sitten jollain muulla tavalla, jos koet sen tärkeäksi. Itse olen vaihtanut colat sokerittomiin, enkä ole katunut.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuskin kun missään ravintoloissa tai edes mäkeissä kehtaa light juomia tilailla, nehän heti homoksi leimaa. Ja vaikka tässä nyt ihan vaan yksin pepsi maxia juonkin, niin kokoajan on sellainen hame päälle -olo.

Jännä juttu. Mulla ei ole ikinä tullut mitään tuollaista fiilistä, kun olen light-limuja juonut. Ehkä juon limsaa muutenkin niin harvoin, että se ei ole vaikuttanut asiaa. Noh, minulle avautui ainakin se, että liiallinen limonadin juonti saattaa tehdä ihmisen epävarmaksi omasta identiteetistään.
 

d2uce

Jäsen
On se kumma juttu kun light kokikset on alkanut maistumaan. Ennen tuli juotua normaaleja limsoja, mutta nyt 4-5 pullon tauon jälkeen hampaat meneekin niistä ihan sokerisiksi. Kaikki tää lähti siitä kun yhtä ämmää oon tapaillut ja se juo noita light limsoja ja tunnustan, oon ollut tässä vähän tossun alla kun sen takia olen niitä ostellut iltajuomisiksi. Eihän tämä nyt tietenkään mikään iso juttu ole, mutta yllättävänkin nolo. Tuskin kun missään ravintoloissa tai edes mäkeissä kehtaa light juomia tilailla, nehän heti homoksi leimaa. Ja vaikka tässä nyt ihan vaan yksin pepsi maxia juonkin, niin kokoajan on sellainen hame päälle -olo.

Siis pelkkää limua, ilman tippaakaan alkoholia? Selvä tapaus, seuraavaksi ostat pleikkarin ja kulutat päiviäsi missälie internetissä ja vietät selviä viikonloppuja sen ämmän kanssa.

Itse pidin noita kaikkia kevytversioita myös turhanpäiväisinä litkuina, mutta puolivahingossa olen siirtynyt normikokiksesta Zeron pariin. Liekö syynä hieno etiketti vai mikä, mutta hyvin tuntuu tuokin putoavan.

Sehän nyt on ollut jo kauan selvillä, että Sprite Zero maistuu huomattavasti paremmalta kuin tavallinen Sprite, joka ei oikeastaan maistu juuri miltään.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Itse pidin noita kaikkia kevytversioita myös turhanpäiväisinä litkuina, mutta puolivahingossa olen siirtynyt normikokiksesta Zeron pariin. Liekö syynä hieno etiketti vai mikä, mutta hyvin tuntuu tuokin putoavan

Kokkola Zero tosiaankin pääsee hyvin lähelle alkuperäistä Coca-Colaa. Zero on ainoa light-limppari, jota voi juoda. Energiajuomista kevyt sitruuna-ED on myös hyvää.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kunnon yöunet ovat kullan arvoisia.

3 viime yönä nukuin olosuhteiden pakosta yhteensä alle 5 tuntia ilman päiväunia tai mitään lepohetkiä, ja nyt unta paukahti palloon 14h. Mielettömän mukava olo.


Totta. Itsekkin opin tuon kantapään kautta. Joulun maissa pari viikkoa meni 3-5 tuntia yössä ja alkuvaiheessa päikkärit jos pysty. Jossain vaiheessa ne ei enää toiminu. Nukumaan mentiin jossain klo 05 - 07 välillä. Viimenen niitti oli uudenvuoden 48 tuntia ilman unta. Sen jälkeen oli tosi sairas olo noin kahden viikon ajan. Nyt taas unirytmi palautunut ja nukuttaa iltasin, mikä ei ole ollenkaan paha juttu.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Patrik Kluft (o.s. Kristiansson) lopettaa seiväshypyn, tietolähteenä HS. Hetken miettimisen jälkeen uutinen avautui minulle.
 

scholl

Jäsen
Kyseessähän on Klüft. Itselleni avautui eilen tuossa uutisessa se, että Ruotsissa näköjään miehet ottavat naisten nimet naimisiin mennessä. Vastenmielinen ajatus kertakaikkiaan. Toisaalta hän meni kyllä sellaisen eukon kanssa naimisiin, joka on niin vastenmielisenoloinen, että sekin kyllä kauhistuttaa. Ei mikään ihme, jos oma ura loppuu vaikkapa pelkästään järkytyksestä.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Kyseessähän on Klüft. Itselleni avautui eilen tuossa uutisessa se, että Ruotsissa näköjään miehet ottavat naisten nimet naimisiin mennessä. Vastenmielinen ajatus kertakaikkiaan. Toisaalta hän meni kyllä sellaisen eukon kanssa naimisiin, joka on niin vastenmielisenoloinen, että sekin kyllä kauhistuttaa. Ei mikään ihme, jos oma ura loppuu vaikkapa pelkästään järkytyksestä.

Kerrankin samaa mieltä Schollin kanssa, jokaisesta kohdasta. Erityisesti Carolinan ulkonäöstä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kyseessähän on Klüft. Itselleni avautui eilen tuossa uutisessa se, että Ruotsissa näköjään miehet ottavat naisten nimet naimisiin mennessä.
Tuli mieleeni, että Mika Häkkisen systerin mies otti vaimonsa sukunimen. Kaikki osaavat nyt luonnollisesti yhdistää hänet Mika Häkkiseen. Eihän Häkkinen olekaan Väestörekisterikeskuksen mukaan sukunimenä nykyään kuin 5380 ihmisellä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Schollilla ja 1Timerillä on asiaa ja asiantuntevaa annettavaa lähes jokaiseen keskusteluun mitä Jatkoajan keskustelupalstalta löytyy, ainakin niihin joita itse luen.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jos haluat olla tosi kova jätkä, niin jatkat noiden light-limujen hörppimistä. Paskat välität, vaikka tuntuisi hame kiristävän. Osoitat miehuutesi sitten jollain muulla tavalla, jos koet sen tärkeäksi.
Jos oikein kova jätkä haluat olla niin, välität paskat muista ja pukeudut ihan oikeasti hameeseen ja alat käyttäytyä homomaisesti.
 

J.Petke

Jäsen
Minulle avautui tänään se seikka, että Hämeenlinnasta on perin ärsyttävää matkustaa Kuopioon. Junalla pääsee "vain" kahdella vaihdolla ja 4,5 tunnin matkustamisella mutta bussilla matka kestääkin jo 7 tuntia. Sunnuntaina pitää matkustaa Kuopioon koulutukseen joka alkaa Maanantaina ja matkaan menee jo puoli päivää, voi helvata. Noh, helppojahan nuo vaihdot ovat mutta ärsyttäviä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos haluat olla tosi kova jätkä, niin jatkat noiden light-limujen hörppimistä. Paskat välität, vaikka tuntuisi hame kiristävän. Osoitat miehuutesi sitten jollain muulla tavalla, jos koet sen tärkeäksi.
Toi lausehan on ihan paskaa. Vähän niinkuin isä sanoisi pojalleen, että ei se haittaa vaikka sä oot nolo, tai siis sen sijaan että tekisi sille asialle jotain tai sanoisi jotain kannustavaa tilanteen muuttamiseksi.

...mutta puolivahingossa olen siirtynyt normikokiksesta Zeron pariin. Liekö syynä hieno etiketti vai mikä, mutta hyvin tuntuu tuokin putoavan.
Hieno etiketti? Niin no joo onhan se dossin värinen. Ja mainostettiinhan sitä sillä naurettavalla mainoksella jossa nörtistä tuli supersankari. Tai no olihan se mainostoimistolta hyvä idea. Mainostetaanhan monia nörtti-pleikkaripelejä ja -elokuviakin kovina, mutta en mä mene lankaan.
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Tajusin juuri tällä viikolla, että koulumaailmassa ei enää ole "ala- ja yläastetta", vaan "ala- ja yläkoulu".

Missäs vaiheessa tämmöinen saneeraus on taas tehty, ja minkä hemmetin takia? Samassa syssyssäkö, kun "sairasloma" muutettiin "sairauslomaksi"? Urpoilua.
 

puhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
hpk/cocks
Tajusin juuri tällä viikolla, että koulumaailmassa ei enää ole "ala- ja yläastetta", vaan "ala- ja yläkoulu".

Missäs vaiheessa tämmöinen saneeraus on taas tehty, ja minkä hemmetin takia? Samassa syssyssäkö, kun "sairasloma" muutettiin "sairauslomaksi"? Urpoilua.

n. 5 vuotta sitten noi kuulemma vaihtu ala- ja yläkouluksi, tai ainakin niin parempi puolisko (opettaja) väitti.... yläaste ja ala-aste ne on mun mielestä aina ja ikuisesti......

Puhis
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Tajusin juuri tällä viikolla, että koulumaailmassa ei enää ole "ala- ja yläastetta", vaan "ala- ja yläkoulu".

Missäs vaiheessa tämmöinen saneeraus on taas tehty, ja minkä hemmetin takia? Samassa syssyssäkö, kun "sairasloma" muutettiin "sairauslomaksi"? Urpoilua.

Joka päivä oppii jotain uutta. Enpä tiennyt tuota itsekään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös