Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 770 097
  • 34 075

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Genesiksen Tony Banks ei ole koskaan soittanut Genesiksen levyillä tai keikoilla monofonista Moog-syntetisaattoria, vaikka esimerkiksi Firth Of Fifth -biisissä on hyvin paljon Moogin soundia muistuttava syntikkasoolo. Banks soitti Firth Of Fifthissä ARP:tä.

Polyfoninen Moog on ollut Banksilla kyllä käytössä.
 

julle-jr

Jäsen
Genesiksen Tony Banks ei ole koskaan soittanut Genesiksen levyillä tai keikoilla monofonista Moog-syntetisaattoria, vaikka esimerkiksi Firth Of Fifth -biisissä on hyvin paljon Moogin soundia muistuttava syntikkasoolo. Banks soitti Firth Of Fifthissä ARP:tä.

Polyfoninen Moog on ollut Banksilla kyllä käytössä.
Tämä viesti ei läheskään avautunut minulle :)
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Uleåborgirin viestin luettuani minulle avautui, mistä Apoptygma Berzerkin biisi Arp on saanut nimensä.
 

d2uce

Jäsen
Hieno etiketti? Niin no joo onhan se dossin värinen. Ja mainostettiinhan sitä sillä naurettavalla mainoksella jossa nörtistä tuli supersankari. Tai no olihan se mainostoimistolta hyvä idea. Mainostetaanhan monia nörtti-pleikkaripelejä ja -elokuviakin kovina, mutta en mä mene lankaan.

Avautui juuri, että Pete2004 onkin todellisuudessa kaappinörtti. Viimeistään tuo musta=dossin värinen paljasti. Veikkaan kuitenkin, että Pete2004 yrittää sen verran hyvin pitää tämän nörttiydensä piilossa, ettei hän omista ainuttakaan dossin väristä asiaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Olen aina ollut maantiedosta kiinnostunut, mutta yllättäviä tietoyllätyksiä yleistiedosta tulee silloin tällöin...

Siis Australissa ainoastaan 18 000 000 asukasta.

Valtava pläntti, jossa kuvittelin olevan vähintään 30-40milj. Mutta eipä ole, ja näin se yleistieto kasvaa taas :)
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Olen aina ollut maantiedosta kiinnostunut, mutta yllättäviä tietoyllätyksiä yleistiedosta tulee silloin tällöin...

Siis Australissa ainoastaan 18 000 000 asukasta.

Valtava pläntti, jossa kuvittelin olevan vähintään 30-40milj. Mutta eipä ole, ja näin se yleistieto kasvaa taas :)

Täytyy todeta kaikkiin sama. Aika yllättävää, kun isot kaupungit ovat sielläkin isoja.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Down Under.

Täytyy todeta kaikkiin sama. Aika yllättävää, kun isot kaupungit ovat sielläkin isoja.

Jep, olisin itsekin luullut että asukasluku olisi ollut isompi. Tosin Wikipedia ilmoitti sen olevan n.20 430 000. Tästä Sydney, Melbourne ja Brisbane "vievät" n.9,4 miljoonaa eli miltei puolet.

Tuntuuhan tuo tosiaan aika "autiolta" paikalta, väestöntiheys vain 3 ihmistä/ neliökilometri, kun se meillä kotosuomessa on 17,4 per km².

Aina sitä oppii uutta!! Itseasiassa tänä syksynä olisi haaveissa lähteä Ausseihin, muutama kaukainen sukulainen sielläpäin asustaa, joten jos budjetti ja aikataulu kohtaavat niin toivottavasti sinne myös päästäisiin..
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tuntuuhan tuo tosiaan aika "autiolta" paikalta, väestöntiheys vain 3 ihmistä/ neliökilometri, kun se meillä kotosuomessa on 17,4 per km².

No kyllä. Eli Australiassa on täsmälleen sama väestötieheys, kuin Islannissa (Islanti: asukkaita n.300 000, Väestöntiheys: 3 as./km²).

Ausseihin haluaisin kyllä itsekin matkustaa. Aika "eksoottinen" maa noin matkustamisen näkökulmasta. Harva siellä on poikennut :)
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veikkaan kuitenkin, että Pete2004 yrittää sen verran hyvin pitää tämän nörttiydensä piilossa, ettei hän omista ainuttakaan dossin väristä asiaa.
Noh, jos koittais miettiä vaikka millainen on nörtti, ja tehdä testi.
-Opiskelee tietotekniikkaa tai työskentelee alalla tms.
-On kiinnostunut tietotekniikasta.
-Käyttää päivittäin paljon konetta (tai edes useita kertoja viikossa).
-Tietää paljon, esimerkiksi noista tiedostojenkopiointi tai facebook ja muista uusista ohjelmista tai nettisivustoista, puhumattakaan mistään irkkijutuista.
-Pelaa tietokoneella tai konsoleilla.
Tietenkinhän sitten vois miettiä vaikka jotain pukeutumistyyliä jne. Nörttineule tai kauluspaita taitaa olla melko 80-lukua. Oliskohan nykynörtillä ennemminkin vaikka sellainen matrix-viitta, mustavalkoiset maastohousut ja maiharit -nauhat auki + pitkät hieman rasvaiset hiukset. Ainakin itselleni tulee tollainen ensimmäisenä mieleeni. Silmälaseja on toisaalta tähän vähän hassua vetää, huonolle näölle kun ei oikein voi mitään, vaikka silmälasit monesti nörtteihin yhdistetäänkin. Tietenkin sitten on maku noin muuten, esimerkiksi musiikin tai elokuvien suhteen. Tähtien sodat nyt taitaa olla noin yleisesti ottaen kuuluisimpia nörttileffoja, jos ei sormusten herrat ole ajanut ohi, kuten varmaan melko kiistattomasti onkin. Mitähän muita näitä mörrimöykky- tai satuolentoleffoja nyt onkaan. Eiks musapuolella esim. nightwishin biiseissä lauleta kanssa jostain menninkäisistä ja klonkuista, parissa musavideossa ainakin näkyy jotain sellaisia. Ja ai niin, leffoista vielä se trasformers tietenkin, jossa "lasten lelut heräävät henkiin", ja muut vastaavat aikuisten lastenleffat. Tietenkinhän sitten on kaikkea muutakin, miten ajattelee ja mitä tekee jne. En mä jaksa jatkaa. Mutta esimerkiksi noista ensimmäisistä viidestä ranskalaisesta viivasta mä tunnustan ton ekan. Opiskelen alaa. Nyt on jo toinen ylimääräinen vuosi menossa ammattikorkeessa, enkä vieläkään ole mennyt 2. työharjoitteluun. Sen kun täytyy liittyä alaan, eikä mua oikein kiinnosta, niin enimmäkseen sen takia valmistuminen on jäänyt roikkumaan. Mutta siis kuitenkin toi kohta koskee mua. Ehkä toisena toi kolmaskin kohta, mutta mä lasken sen vain puoliksi. Vaikka täällä jatkoajassa olen aika paljon, niin täällä mä olen yli 3/4 siitä ajasta mitä olen koneella yhteensä. Nyt tossa jossain heinä/elokuun vaihteessa luovuin kotona kokonaan netistä noin 4-5 kuukaudeksi, vaikka koko ajan töpselin seinään pistämällä olisin päässyt nettiin. Tuli jotenkin liian nolo olo siitä ja monesti iltaisin sänkyyn mennessä vähän hävetti se kun olin ollut koneella taas koko illan. Nyt tossa jossain joulun paikkeilla taas pistin kotonakin taas netin päälle, sitä ennen kirjoittelin tänne nettiin harvemmin, pääasiassa ämmän luota.

edit. Lisäänpä vielä sen että opinnossa suuntautumiseni ei liity tietotekniikkaan.
 
Viimeksi muokattu:

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
n. 5 vuotta sitten noi kuulemma vaihtu ala- ja yläkouluksi, tai ainakin niin parempi puolisko (opettaja) väitti.... yläaste ja ala-aste ne on mun mielestä aina ja ikuisesti......

Puhis

Ihmettelen että mitäköhän väliä tälläkin asialla on tai on ollut ennen tuota mullistavaa muutosta? Kuinkakohan monta kallista ylityötuntia ja nuijankopautusta on tuohonkin asiaan mennyt?
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Tajusin juuri tällä viikolla, että koulumaailmassa ei enää ole "ala- ja yläastetta", vaan "ala- ja yläkoulu".

Missäs vaiheessa tämmöinen saneeraus on taas tehty, ja minkä hemmetin takia? Samassa syssyssäkö, kun "sairasloma" muutettiin "sairauslomaksi"? Urpoilua.

No järkevämmiltähän nuo kuulostavat kuin jotkut ihme "asteet". En jää kaipaamaan. Nimimerkillä kansakoulussa aloittanut ja oppikoulussa yhtäkkiä "yläasteelta" itsensä löytänyt.
 

Kaivanto

Jäsen
Olen aina ollut maantiedosta kiinnostunut, mutta yllättäviä tietoyllätyksiä yleistiedosta tulee silloin tällöin...

Siis Australissa ainoastaan 18 000 000 asukasta.

Valtava pläntti, jossa kuvittelin olevan vähintään 30-40milj. Mutta eipä ole, ja näin se yleistieto kasvaa taas :)

Tuo ei ollut uutinen, mutta vähän vastaava tapaus oli, kun havaitsin muutama kuukausi sitten, että Riadissa on viisi miljoonaa ihmistä. Opettelin vekarana maantiedon perusjutut aika hyvin ja sillä perusteella luulin, että kaupungissa on ihmisiä reilut puoli miljoonaa. Pitäisi välillä päivittää päätänsä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuo ei ollut uutinen, mutta vähän vastaava tapaus oli, kun havaitsin muutama kuukausi sitten, että Riadissa on viisi miljoonaa ihmistä. Opettelin vekarana maantiedon perusjutut aika hyvin ja sillä perusteella luulin, että kaupungissa on ihmisiä reilut puoli miljoonaa. Pitäisi välillä päivittää päätänsä.
Mulla on hiukan sama juttu. Maat pähkinänkuoressa ja historian tapahtumat vuosilukuina tuli opeteltua jo ala-asteikäisenä, mutta hiukan tuo viime vuosikymmen pääsi sotkemaan oppejani erityisesti Euroopan osalta. Kolmannessa maailmassa taas sellaiset mitättömät ilmiöt kuin väestönkasvu ja muuttoliike kaupunkeihin ovat päässeet vanhentamaan osan tiedoistani.

Hyvin näilläkin tiedoilla silti pärjää visailuissa omassa kaveripiirissä, ja TravelIQ:ssakin paukahti yli 120 ensi yrittämällä. Täytyy heti perään myöntää kuitenkin, etten lukemaa saanut nostettua kuin reilulla kymmenellä pojolla, vaikka hinkkasin testiä peräkkäin kymmenkunta kertaa.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli jotenkin liian nolo olo siitä ja monesti iltaisin sänkyyn mennessä vähän hävetti se kun olin ollut koneella taas koko illan. Nyt tossa jossain joulun paikkeilla taas pistin kotonakin taas netin päälle, sitä ennen kirjoittelin tänne nettiin harvemmin, pääasiassa ämmän luota.

Hehe. Älä avaudu. Jätkä on kaappinörtti, mikä lienee vielä nolompaa kuin nörtteys. Miksi muuten pitäisi selitellä tuolla tavoin?
t. kauluspaita-nörtti.
 

Kaivanto

Jäsen
Hyvin näilläkin tiedoilla silti pärjää visailuissa omassa kaveripiirissä, ja TravelIQ:ssakin paukahti yli 120 ensi yrittämällä.

TravelIQ? Rupesin googlaamaan ja tämä tuli ekana vastaan. 50 352 sain yhdellä yrityksellä, Sampioko sai 120 000 vai puhutaanko samasta pelistä?

edit: Eiku. Yo. luku oli joku pistemäärä ja kun älysin räpätä vielä "contiunue", sain travel-IQ:n 125.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Joo siellähän ei asu sisämaassa melkein ketään paitsi kenguruita, ja rannikkokaupungitkin ovat täynnä muualta tulleita ihmisiä. Veli asui Brisbanen seudulla vuoden, ja kyllä on kuulemma hieno maa.

Australiasta kun poistetaan 100km rannikkoa joka puolelta, niin ei sinne jää ketään. Suurin osa mantereesta on ihmisen asumiseen kelvotonta tulikuumaa autiomaata. Ei silti kannata ajatella, että siellä otettaisiin riemuiten vastaan kaikki maahanmuuttajat. Vettä ei riitä nykyisellekään asukasmäärälle, vaan rajoitukset ovat kovia. Kaikenlainen kastelu, autojen pesu ja muu joutava veden törsääminen on nykyään suurimman osan vuodesta kiellettyä.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Huomasin että Jarkko Nieminen on hankkinut tähän mennessä palkintorahoja 3,3 miljoonaa dollaria. Taloudellinen tulevaisuus siis alkanee olla kasassa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tajusin juuri vähän aikaa sitten, että Porcupine Tree:n rumpali Gavin Harrison paukuttaa kannuja myös sellaisessa bändissä kuin King Crimson.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Huomasin että Jarkko Nieminen on hankkinut tähän mennessä palkintorahoja 3,3 miljoonaa dollaria. Taloudellinen tulevaisuus siis alkanee olla kasassa.
Juu, mutta eipä ole tennis mikään maailman halvin harrastus. Jakke, luonteeltaan pihi kun on, säästää toki esim valmentajassa, mutta silti hotellit ja matkat sun muut vievät aika paljon rahaa.

Ei Jarkko toki varmaan tulevaisuudessakaan ihan sossunjonoon joudu, mutta aika nihkeästi tenniksestä saa rahaa jos vertaa vaikka maailman 25. parhaan jääkiekkoilijan palkkaan. Ja sitten vielä kun muistetaan lajien levinneisyys maailmalla.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Juu, mutta eipä ole tennis mikään maailman halvin harrastus. Jakke, luonteeltaan pihi kun on, säästää toki esim valmentajassa, mutta silti hotellit ja matkat sun muut vievät aika paljon rahaa.

Tottahan se on ja minäkin sitä mietin, mutta eiköhän Niemisellä ole muitakin tuloja kuin pelkästään palkintorahat. Tuloja lienee siis sen verran, että niistä jää kohtalainen siivu myös tulevaisuutta varten.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Sipulimarkkinointi ja Kirsi Misu

TV-mainostossa on sipulia taivaanrantaan maalaava kampanja. Mainoksen naisääni kuulosti hyvin tutulta ja vihdoin minulla avautui, että kyseessä on Mia Pajusen ääni.

Mia Pajunen on näytellyt mm. Kummelin Lääkärit tulessa -mahtisarjassa Kirsi Misua. Ainakin kymmenen vuotta sitten hän oli todella kuuma pakkaus.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tottahan se on ja minäkin sitä mietin, mutta eiköhän Niemisellä ole muitakin tuloja kuin pelkästään palkintorahat. Tuloja lienee siis sen verran, että niistä jää kohtalainen siivu myös tulevaisuutta varten.

Jarkkohan tosiaankin nauttii tällä hetkellä 3,6 €:n päivärahoja palvellessaan Suomen kurkkusalaatinvärisissä. Siitä jää kohtalainen siivu pieneen kossuun ja mäyräkoiraan kahden viikon välein.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Haha, jestas mikä yö taas kerran. On tullut nukuttua ihan älyttömän vähän viime aikoina, ja meni erinäisistä syistä tuo eilinen päivä vähän koisiessa, joten meikäläisen unenlahjoilla oli aika selvää ettei tänä yönä kauheasti nukuta. No ei nukuttu joo. Luin 34 sivua Matkakohteesi -ketjua, ja nyt haluan Sloveniaan. No, ajattelin että kun vielä tähän aikaankin ollaan hereillä, niin tyhmäähän se olisi yrittää enää nukkua. Vituttaisi vaan enemmän herätä kouluun kahdeksaksi jos olisi nukkunut jonkun puolitoistatuntia. Niinpä aloitin kokkaamaan jotain perus spagettinakki-systeemiä.

Niin ja avautui tosiaan se, että vaikkei just nyt varsinaisesti väsytä, niin pää ei toimi enää ihan täysillä. Pistin nimittäin spagetit tohon kuivaan kattilaan ja mietin siinä pari minuttia että mikäköhän on pielessä. Lupaa hyvää koulupäivää varten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös