Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 708 965
  • 33 914
K

Kiekkokatsoja

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hän elää sittenkin. Tai jos ei elä niin ei ainakaan kuollut silloin kun tytär kertoi niin. Irakilainen mies oli saanut kielteisen turvapaikkapäätöksen (2016) ja palautettu Irakiin (2017). Tytär kertoi että isä olisi tapattu pian paluun jäkeen. Suomi sai tämän tapauksen johdosta Euroopan ihmisoikeus tuomioistuimen langettavan päätöksen (Ylen uutinen aiheesta) 2019. Nyt vaikuttaa siltä että tytär oli valehdellut ja esim. vääräntänyt kuolintodistuksen ja mies ei olisi kuollut silloin kun tytär kertoi.

Lähde:
Ylen tieto: Turvapaikkaa hakeneen miehen tytär vangittiin epäiltynä törkeästä väärennyksestä – kuolleeksi luultu irakilaismies on ehkä sittenkin elossa (linkki Ylen uutiseen)

Edit. Lisätty vuosiluvut
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Avautui että olen liittynyt palstalle vuonna 2005. Tämä tuntuu ihan eiliseltä. Kuitenkin esim. nimimerkki @Punamusta joka lykkää sanaa palstalle kovalla syötöllä, oli tuolloin imemässä tissiä. Saattaa olla tänäkin päivänä, mutta toivottavasti ei äitinsä. Vittu, mää oon vanha...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tuntuu minustakin oudolta olla pian 19. Muutaman kuukauden kuluttua. Vastahan ikää oli kymmenen vuotta ja ala-asteella pelattiin pihapelejä lumisessa maassa. Hyviä aikoja. Voin ampua ajatuksesi alas tässä ja nyt kertomalla, että edellisestä kerrasta on aikaa tuo jotain 15 vuotta. Ei ole tullut vielä uutta. Sitä odotellessa.
Jos tuut Manseen, niin pitäsköhän mun kysyä vaimolta että antaskohan tuo sun lipasta? Vähän niinkun "take one for the team."
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Avautui että olen liittynyt palstalle vuonna 2005.
Minäkin olen ensimmäisen kerran tehnyt hakemuksen tänne joskus tuohon aikaan. Tai sitten en tehnyt... en varmaan hakemusta koskaan lähettänyt vaikka muistan että sitä aloitin tekemään... ja sitten meni muisti.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Tuntuu minustakin oudolta olla pian 19. Muutaman kuukauden kuluttua. Vastahan ikää oli kymmenen vuotta ja ala-asteella pelattiin pihapelejä lumisessa maassa. Hyviä aikoja. Voin ampua ajatuksesi alas tässä ja nyt kertomalla, että edellisestä kerrasta on aikaa tuo jotain 15 vuotta. Ei ole tullut vielä uutta. Sitä odotellessa.
Muuten Punis menikö sullakin samaan tyyliin ku allekirjoittaneella, että yläasteelle päästyäsi ikävöit ala-astevuosia ja lukiossa aloit ikävöimään jo yläastevuosia?

Ai saakeli, ajankulu on kyllä yks säälimätön mulukku, ei mulla muuta. Mä oon kolmen vuoden, yhden kuukauden ja kahden viikon kuluttua 30v. Kolmenkympin kriisi lähestyy jo poliisiauton sireenien lailla.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Njoooooh, jos annat kuitenkin olla. Plus ei vaimosi antaisi kuitenkaan. Yksi lysti.
Huono huumori muuttuu vielä huonommaksi jos ei kaveri lähe mukaan... Mutta ilman huumoria; tervetuloa Tampereelle!
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Avautui, että aikuisetkin ihmiset, joiden itse oletan käyttäytyvän yleensä fiksusti, viitsivät piikitellä toista joistakin puoli vuotta vanhoista riidoista. Ja kaverit käyvät peukuttamassa. Ei millään pahalla, mutta teidän neljän sakki eli sinä plus kolme viestiäsi peukuttanutta ette anna minulle kovin järkevää esimerkkiä. Paha sanoa pitäisikö itkeä vai nauraa.

Ei ollut mitään riitoja, vaan yritettiin pöljää saada järkiinsä sillä menestyksellä, jonka kaikki tiesivät jo etukäteen mutta velvollisuus, nääs. Ja "avautui", että semmoista oli joskus puoli vuotta sitten mitä kuvasin. Ja nyt kun oikein muistelen, niin tänään asian nosti esille kukapa muukaan kuin tämä Prinssi Rohkea. Sen jälkeen yleensä saa kuulla.

Sä oot vähän tommonen nuori vakava mies, joka ottaa itsensä hyvin tosissaan. Tiedät kai, että sua tullaan ärsyttämään?
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Ei ollut mitään riitoja, vaan yritettiin pöljää saada järkiinsä sillä menestyksellä, jonka kaikki tiesivät jo etukäteen mutta velvollisuus, nääs. Ja "avautui", että semmoista oli joskus puoli vuotta sitten mitä kuvasin. Ja nyt kun oikein muistelen, niin tänään asian nosti esille kukapa muukaan kuin tämä Prinssi Rohkea. Sen jälkeen yleensä saa kuulla.
Muuten samaa mieltä, mutta kyllä se taisi olla itse mr. ignored victim joka sen sanan "ignore" ensimmäisenä päästi näppikseltään. Minä siihen sitten tokaisin että vieläkös sinä arvon mensapomo jaksat vanhoja muistella.

Toki kukin saa vapaasti vanhoja muistella jos sellaisesta tykkää. Ite pyrin kuitenkin pitämään ajatukseni pääsääntöisesti nykyhetkessä. Saatan kyllä muistaa jotain vanhoja juttuja mutta ei niitä kyllä jaksaisi oikein vatvoa. Menneisyys on elettyä elämää, turha sinne on asumaan jäädä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Edit. Ei helkatti, tähän varmaan tulee jokin vastaus ja huonolla tuurilla vielä yyvee. No, rangaistus kärsittäköön.

No näinhän siinä sitten valitettavasti kävi, että keskustelua syntyi.

Muuten samaa mieltä, mutta kyllä se taisi olla itse mr. ignored victim joka sen sanan "ignore" ensimmäisenä päästi näppikseltään. Minä siihen sitten tokaisin että vieläkös sinä arvon mensapomo jaksat vanhoja muistella.

Niin. Ja sinä vastasit. Menit siihen lankaan. Mitään ei olisi tapahtunut, jos olisit ohittanut koko jutun. Minä en ainakaan edes muistanut mitä oli joskus tapahtunut, mutta kiitos vastauksesi se tuli mieleeni. Ja sen kerroin.

Let it go. Puhut täällä menneiden unohtamisesta ja itse olet jankuttamassa asioita. Anna jo olla. Äläkä vaan vastaa, vaan anna olla. Vaikka ignoroi. Toimi kerrankin miten puhut.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Avautui että Turhis puhuu äsköisessä viestissä täyttä asiaa ja avautui sekin että mun herkkänahkaisesta aamupäivästä menee vähintään pieni kunniamaininta tän taloyhtiön raksamiehille, jotka tulivat tänään herättää mut aamuvarhain kesken unien ja saatoin siksi olla ennestään kiukkuinen.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tai sitten siitä ”vittuilusta” voi ottaa oppia ja miettiä että olisikohan se ihan itsessäkin jotain vikaa. Tai sitten voi laskea tykkäyksiä, emmä tiedä. Jokainen tavallaan.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Avautui, että voisi ulko-ovi avautua ja mennä ulos, jossa varmaan ihmiset avautuu, jos niitä lähestyy, mutta ei tarvis avautua täällä. En mä kyllä tiedä, että mistä edes avautuisin, tai mikä asia avautui, koska tiedän jo kaiken ja olen Jumala (En ole oikeasti). Se "avautui" minulle äsken. Ja se, että alla oleva leffa, tai katkelma siitä, olisi varmaan hyvä. Kaikenlaiset hyvässä tahdossa kehitellyt projektit, joilla voikin sitten potentiaalisesti tuhota maailman, on hyviä, koska jokin hyvä ajatus siinäkin on ollut taustalla. Oppenheimer saa runtua.


 
Viimeksi muokattu:

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Avautui että ois se hassua jos vieläkin ois yhtä uuvatti kun silloin lukioikäisenä. Tosin; silloin kuuluukin olla uuvatti, mielestäni, siitä se kehitys sitten kehittyy. Lähellä kolmea kymppiä pitäisi jo osata olla ees eri tavalla rasitusvaurio, jos siis ei oo kehitysvammainen, heille lukioikäisten uuvattius halki elon koko kaaren sallittakoon. Varmaan me normaalitkin kuitenkin taas viisikymppisenäkin ollaan sitten taas jollain uudella tavalla pönttöjä, ja taas eläkeiässä uudella tavalla. Pönttöydenkin on kehityttävä, muuten jää apinaksi puuhun heittelemään paskaansa kaikkien alla kävelevien päälle ja ei semmosta jaksa muut.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Savonlinnassa on muuten kolme Alkoa. Luulin että kaksi, toinen Nojamaalla Prismassa ja toinen keskustassa Olavinkadulla. Kolmas Alko onkin sitten Kerimäellä. Tuo kuntahan liitettiin aikoinaan Savonlinnaan.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kehtaako joku olettaa meidän olevan vielä älykkäitä diplomaatteja? Höpsistä. Kymmenen vuoden kuluttua vasta.

En tiiä ketä on nuo muut mihin viittaat, mutta sinun tosiaan ei ikäsi puolesta kuulukaan olla vielä mikään muu kuin uuvatti. Älä siis murehdi turhia vaan nauti uuvattivuosistasi! Murehtia ehdit sitten myöhemminkin.

Mutta nettiin älä ihan kaikkea tunge, tämä on vanhan huippuälykkään miehen vinkki, muuten sitten joskus kun toivottavasti nuoruusuuvattiutesi hiipuu, niin voi nolottaa. Tosin jos aiot jäädä aikuisuuvatiksi niin sama se sitten kai on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös