Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 708 089
  • 33 914

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Ooppera sekä klassinen musiikki ylipäätään niin laulettuna kuin instrumentaalisena ovat hienoja taiteenlajeja.

Tämä on avautunut mulle toden teolla vasta viimeisen n. vuoden aikana.

Klassinen musiikki on kestänyt jo vuosisatoja, mutta minä en ole vielä innostunut näistä uusista suomalaisista oopperoista. Liian vaativaa minulle. Ja kuriositeettina operetti, en jaksa perehtyä, vaikka olisi 1800-luvuiltakin.

Bach ja Mozart, jopa Verdi ja Vivaldi olivat kovia jätkiä.
Mozartkaan ei sentään operettia vaivautunut keksimään, vaikka muuten välillä aikaansa kevyehköllä popilla värittikin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Linnuille pitää varmaan ruveta laittamaan sapuskaa esille. Täytyy käydä kaupasta jotain siemeniä ja talipötkö ja tökätä sitten lintulauta maahan kun tulee kotiin. Ja virittää myös muut lintujen ruokintajutut esille. Minulla on pakkasessa yksi läskikin jostain porsaan lavasta irroitettu. Täytyy käydä köyttämässä se johonkin puuhun tai puskaan. Tikat tykkää nakutella läskiä.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ooppera sekä klassinen musiikki ylipäätään niin laulettuna kuin instrumentaalisena ovat hienoja taiteenlajeja.

Äh. Oopperalaulu on historiallinen jäänne ajalta ennen sähköistä äänentoistoa. Tuollaista ääntä tulee kun pitää kailottaa orkesterin yli niin että laulu kuuluu sinne katsomoon asti. Klasaria kuuntelen kyllä satunnaisesti, mutta laulusolistin kanssa jätän joka kerta väliin.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Linnuille pitää varmaan ruveta laittamaan sapuskaa esille. Täytyy käydä kaupasta jotain siemeniä ja talipötkö ja tökätä sitten lintulauta maahan kun tulee kotiin. Ja virittää myös muut lintujen ruokintajutut esille. Minulla on pakkasessa yksi läskikin jostain porsaan lavasta irroitettu. Täytyy käydä köyttämässä se johonkin puuhun tai puskaan. Tikat tykkää nakutella läskiä.
Anteeksi Iisoppi, pidän kyllä kirjoituksistasi ja arvostan tekemisiäsi, mutta tuo viimeinen lause oli niin Fingerporia, että tipahdin...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Anteeksi Iisoppi, pidän kyllä kirjoituksistasi ja arvostan tekemisiäsi, mutta tuo viimeinen lause oli niin Fingerporia, että tipahdin...
Äh, mitä turhia pahoitella. Odotellaan sitä päivää kun Fingerporissa tikka nakuttaa jonkun lihavan hahmon päätä tai jopa Trumpin näköistä hahmoa. Sitä odotellessa voi vaikka kuolla...
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Odotellaan sitä päivää kun Fingerporissa tikka nakuttaa jonkun lihavan hahmon päätä tai jopa Trumpin näköistä hahmoa. Sitä odotellessa voi vaikka kuolla...
Jättäkää meidän Tommi jo viimein rauhaan.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Katselin pari jaksoa peräkkäin rikosten selvittämisestä kertovaa TV-sarjaa Robbie Coltrane: Ratkaisevat todisteet (Robbie Coltrane’s Critical Evidence).

Avautui, että tästä saisi tehokkaan juomapelin, kun ottaisi huikan joka kerta, kun Robbie sanoo Critical Evidence.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Katselin pari jaksoa peräkkäin rikosten selvittämisestä kertovaa TV-sarjaa Robbie Coltrane: Ratkaisevat todisteet (Robbie Coltrane’s Critical Evidence).
Olen tuota jokusen jakson katsellut mutta jotenkin se on ollut junnaava ja hidas... En tiedä, ehkä vika on minun tarkkaavaisuudessa ja keskittymiskyvyssä. No se joku rikospsykologi (vai mikä lienee) nainen on minusta ollut ihan turha kertomassa omia profilointejaan yms. Minusta se ei tuo mitään tarpeellista lisää tähän ohjelmaan.

Avautui, että tästä saisi tehokkaan juomapelin, kun ottaisi huikan joka kerta, kun Robbie sanoo Critical Evidence.
Hyvä huomio...
 

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach
Olen aina pitänyt Bruce Springsteenistä ja kuunnellut biisejä. Yksi suosikeista on ollut Atlantic City -biisi Nebraska-levyltä. En ollut kuitenkaan aikaisemmin sen tarkemmin ikinä tutustunut levyjen äänityshistoriaan. Nyt sitten menin lukemaan Wikipediasta Nebraska-levyn tekemisestä, että kyseessä on itse asiassa demo, jonka Bruce äänitti itse kotonaan.

Ja vasta nyt kuulen Atlantic City -biisin laulun kaikki mikrofoniin pamahtavat p-kirjaimet ja yleisen "demomaisuuden". Aikaisemmin en ollut niitä kuullut.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Katselin pari jaksoa peräkkäin rikosten selvittämisestä kertovaa TV-sarjaa Robbie Coltrane: Ratkaisevat todisteet (Robbie Coltrane’s Critical Evidence).

Avautui, että tästä saisi tehokkaan juomapelin, kun ottaisi huikan joka kerta, kun Robbie sanoo Critical Evidence.
Vieläkös näitä näkee jostain? Mun areena sanoo että puati on suljettu...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lastentarharyhmillä näkee usein niitä huomioliivejä. Nyt niitä on vaikka missä fägäriväreissä. Ei meidän pikku-Puppe ole pride-kulkueessa vaan arkimatkalla leikkipuistoon.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ei näy enää. Mulla oli muutama jakso vielä tallennettuna. Ihan mielenkiintoisia ohjelmia, joskin vähän junnaavia kuten @Iisoppi totesikin.
Itte kyllä tykkäsin, jäi kans jokunen väijymättä. Tulee näitä rikosdokkareita katteltua kun jos ei jaksa mitään syvällisempää, eli aikas usein...
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Roskakuskit on nykyään raaka-aineen kerääjiä.
Jostain iltapulusta luin.
 

Nick Neim

Jäsen
Näissä mun harmaissa collegeissa näemmä on paketti ns. esillä jostain syystä, kai se näiden housujen saumoista tai jostain johtuu. Varmaan vuoden verran olen näitä käyttänyt ihan julkisillakin paikoilla, ja vasta äsken hoksasin asian. Mustissa (ei siinä koirassa) vehkeen sijoittelu ei ole ollenkaan näkyvissä, mutta näissä se paistaa selkeästi, että vasemmassa lahkeessa on.

On muuten häiritsevää nyt kun sen huomasi, jopa ihan omastakin mielestä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Danny D.
 

Liitteet

  • A2B36B93-9F34-46C9-BE15-B6A949224867.jpeg
    A2B36B93-9F34-46C9-BE15-B6A949224867.jpeg
    42,4 KB · kertaa luettu: 428

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Eräs saksalainen MEP on näemmä naimisissa meikäläisen entisen tyttöystävän kanssa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Aikoinaan, kun Mestis-osiossa oli vielä äksöniä, niin saatoin joskus vääntää Sport-fanin @everon kanssa. Joskus tuli nopeasti katsottuna ihmeteltyä tovin, että mitäköhän sitä on muka tullut kirjoitettua, ennen kuin huomasi tuon pienen ratkaisevan eron.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös