Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 703 892
  • 33 899

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Vittu tätä aamu tv:tä katsellessa avautuu asioita. Suosittelen sinullekin. Nyt avautui se, että Suomi on ajautumassa ruokasotaan. Liharuoka vs. kasvisruoka. Se on kumma juttu, että joka saatanan asia pitää aina vetää äärimmilleen.
Tuohon ruokasotaan liittyen omituisin kommentti on kyllä tullut kepulaiselta kansanedustaja Anne Kalmarilta. Kalmari valittelee UniCafen päätöstä luopua naudanlihasta ja syyttää kasvismafiaa siitä, että opiskelijat eivät enää saisi valita itse sitä mitä syövät.
lainaus Kalmarin tiedotteesta kirjoitti:
On kestämätöntä, että "kasvismafia" yrittää ilmastonmuutoksen varjolla viedä toisilta ihmisiltä oikeuden syödä, mitä itse haluavat. Miksi opiskelijat eivät saa itse valita ja päättää, mitä lautaselleen ottavat?
Vaikka itse asiasta Unicafen naudanlihaa koskevan päätöksen suhteen voi olla montaa mieltä, niin tarvitseeko sitä ihan noin tyhmäksi heittäytyä. Ja vielä kansanedustajan. Miten tuo Unicafen päätös estää ketään opiskelijaa syömästä haluamaansa ruokaa?
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Yleisesti ottaen sellaisena yleisenä helpotuksena kerrottakoon, että spuget harvemmin väkivaltaa käyttävät. Ainakaan kehenkään ulkopuoliseen ihan tuosta vaan, joskus saattavat keskenään nahistella. Ja toisaalta jos yrittävät alkaa lyömään niin yleensä liikeradat on sen verran laajoja että ehdit todennäköisesti juosta sadan metrin päähän ennen kuin spuge on saanut lyöntinsä lähtemään.
Juuri näin. Itselleen nuo ovat enemmän haitaksi kuin muille. Toki esim. kaupassa/baarissa häiriköivät huutavat ja vihaisena käyvät juopot ovat sitten oma lukunsa. Harmittomia hekin ovat, aivan tajuttoman rasittavia kohdata vain.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Saattaa jäädä unet aika vähäisiksi tänä yönä kun olen jostain syystä edelleen pystyssä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Taitaa tähdet toden totta olla tänään oikeassa asennossa kun molemmat lempijoukkueet voitti saman vuorokauden aikana. Vastaavaa ihmettä ei ole nimittäin tapahtunut aiemmin koko syksynä. Jutia siteeraten nyt naatitaan, siitäkin huolimatta että mun täytyy lähtee n. 6,5h päästä vielä töihin ja saattaa tulla hieman rankka viiden tunnin shifti näillä alle neljän tunnin ruususen unilla.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Taitaa tähdet toden totta olla tänään oikeassa asennossa kun molemmat lempijoukkueet voitti saman vuorokauden aikana. Vastaavaa ihmettä ei ole nimittäin tapahtunut aiemmin koko syksynä. Jutia siteeraten nyt naatitaan, siitäkin huolimatta että mun täytyy lähtee n. 6,5h päästä vielä töihin ja saattaa tulla hieman rankka viiden tunnin shifti näillä alle neljän tunnin ruususen unilla.
Viäku pillua sais...?
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Ja toki näytettävät tulokset ovat osittain päin persettä ja koko historia ennen tätä vuotta puuttuu.
Sama firma, joka työsti Liigalle tulospalvelun tekelettä joitain vuosia sitten?

Oma ahaa-hetki. Hifistikeskustelussa vilahti termi "Jormas Design" ja pidin sitä sisäpiirivitsinä paskasta laadusta. Ei ollut. Jos tekee kaiutinkaapelia taksalla 1500 euroa/metri ja joku ostaa sellaisia, ei nimellä ole väliä. Ruotsalaiset osaavat.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kolmiloikan maailmanennätysmies Jonathan Edwards oli aikanaan syvästi uskonnollinen mies, joka jätti mm. Tokion MM-kisat väliin, koska ei voinut kisata sunnuntaisin. Sittemmin Jumalan kanssa tehtiin diili ja Jonathan alkoi loikkimaan myös sunnuntaisin.

Nyt avautui meikäläiselle se, että nykypäivänä Edwards ei enää jumalasta perusta ja on alkanut ateistiksi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaan yksi mustelma viikonlopusta. Mähän nynnyynnyn ihan silmissä. Tai eilen huomasin että jossain toisessa kohtaa oli kanssa. Pitää kohta laskea suihkussa.

Putkastakaan en ole herännyt yli kuukauteen!
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tajusin kuinka hiton vapauttavaa on ollut saada koko päivän aikana pelkästään yksi uusi ilmoitus täältä. Semmonen rumba saatiin meikäläisen ympärille yhestä illasta ikään ku mun elämä ois riippunut noiden juhlien lopputuleman varassa.

Tai no oishan se voinut jos ois lähteny ihan lapasesta koko homma mutta sen verran hyvin tunnen itteni nykysin että otin kyllä ne terävät kommentit oppeina ja vähemmän tosissaan heitetyille joko nauroin itsekin tai en edes välittänyt.

Mutta pointti on että ratti oli alusta alkaen omissa handuissa niin en jaksanut ottaa stressiä kenenkään kommenteista vaikka erään henkilön tuotantoa en lopulta jaksanut enää lukea kun oli niin väsynyttä provoa josta tämä nikki tosin tunnettu on.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Tajusin kuinka hiton vapauttavaa on ollut saada koko päivän aikana pelkästään yksi uusi ilmoitus täältä. Semmonen rumba saatiin meikäläisen ympärille yhestä illasta ikään ku mun elämä ois riippunut noiden juhlien lopputuleman varassa.

Tai no oishan se voinut jos ois lähteny ihan lapasesta koko homma mutta sen verran hyvin tunnen itteni nykysin että otin kyllä ne terävät kommentit oppeina ja vähemmän tosissaan heitetyille joko nauroin itsekin tai en edes välittänyt.

Mutta pointti on että ratti oli alusta alkaen omissa handuissa niin en jaksanut ottaa stressiä kenenkään kommenteista vaikka erään henkilön tuotantoa en lopulta jaksanut enää lukea kun oli niin väsynyttä provoa josta tämä nikki tosin tunnettu on.
Avautui, että joku / jotkut ovat Jatkoajan keskustelupalstan asetuksista säätäneet itselleen tulemaan ilmoituksia viesteistä. En sitten tiedä, koskeeko tämä tägättyjä, aloitettuja ketjuja vai mitä liekään. Mutta ylipäänsä. Sitten jälkikäteen voi havaita, että ne tiuhaan viuhuvat ilmoitukset erilaisista viesteistä eivät lisääkään vapautumisen tunnetta.

Ehkä olen vaan liian vanha, tai minulla ei ole aikaa seurata tämän tai minkään muunkaan sosiaalisen median viestintää niin hanakasti, että pitäisin mistään moisesta mitään ilmoituksia päällä. Ilmeisesti tämänkin palstan ilmoitukset saa tulemaan vaikkapa älypuhelimen ilmoituskeskukseen tai mikä se nyt missäkin mallissa nimeltään on.

Minulla on kutina, kun ihmisten keskittymiskyvystä on mainittu, sen olevan tyyliin samaa tasoa kuin kultakalalla, että se voisi johtua juurikin noista jatkuvista ärsykkeistä, mm. ilmoituksista eri sosiaalisen median kanavista.

Vaikka neuvoa ei pitäisi, niin neuvon silti. Laita ne ilmoitukset kokonaan pois päältä, tai niin minimiin kuin mahdollista. Ilmoitukset ihka oikeasti vain superhypertärkeistä paikoista. Elämä helpottuu. Toki ensin ahdistaa, kun tuntuu, että ketään ei kiinnosta, mutta kun hetken tuohon harjoittelee, niin siihen tottuu. Ehtii ne viestit lukea ja tägäykset ym. huomata sittenkin, kun palstalle tai siihen sosiaaliseen mediaan palaa muutenkin seuraavan kerran.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Miks mennä kouluun opiskelemaan jotain kun menee suoraan opettamaan. Buahhahhaa!
Eikös opettaminen ole nynnyjen hommaa? Sinällään varmaan mielenkiintoinen tilanne kun poikkeuksellisesti opettaja haisee enemmän viinalta kuin oppilaat.
 

Glove

Jäsen
Nimestä Panasonic tulee ekana mieleen tekkarit ja muu elektroniikka. Mutta nyt avautui semmoinen, että on myös Panasonic polkupyöriä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
KooKoo pelaa muuten keväällä pleijareissa. On tuo Ahokas vaan kova koutsi kun on saanut betonikaupungin pojat pelaamaan tällä hetkellä Liigan TOP-6 tasolla. Hattu päästä Jussille.

Niin ja saa ottaa ylös.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers

Ehkä karma onkin olemassa. Sekaisin oleva nuorimies uhkaa taksikuskia puukolla, yrittää lyödä tätä puukolla pariin otteeseen, ja kävelee puukko kädessä kyttiä kohti. Poliisit joutuvat ampumaan, seurauksena nuorimies halvaantuu alaraajoista.

En tietenkään kenellekkään halvaantumista toivo, mutta taisi kerralla loppua kaverin sekoilut. Pahimmassa skenaariossa tämä työtään tekevä viaton nainen olisi päässyt hengestään, ja puukottaja olisi saanut max parin vuoden kakun ja päässyt jatkamaan touhujaan. Uhri selvisi vammoitta, poliisit selvisivät vammoitta ja tekijällä on vuosia aikaa miettiä omia tekojaan.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jimiltä tulee jokin ohjelma, jätkän nimi taitaa olla Haapasalo, Ville Haapasalo, joo. No mutta, jutteli yhden bändin kanssa ja vaihtoivat jonkusen lauseen musiikkialasta. Yksi jäsenistä mainitsi, että Los Angelesissa on 70 000 yhtyettä. Tuli todella hämmentynyt olo, koska kuulosti niin ihmeelliseltä. Monta kymmentä tuhatta yhtyettä yhdessä kaupungissa... taivas varjele.

Los Angelesissa asuu Wikipedian mukaan rapiat 4 miljoonaa ihmistä ja metropolialueella 18 miljoonaa, että kyllä siellä riittää jäseniäkin kaikenlaisille humppapumpuille.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ikean huonekalujen kasaaminen on ihan helkkarin hankalaa, tai sitten mä olen vain avuton ja/tai tyhmä (tai molempia).
En ole koskaan kokeillut. Mutta jotain tuon suuntaista olen kuullut tutuilta jotka ovat hommaan päätyneet. Jyskin ja Maskun kalusteiden kokoaminen ei ole ollut hirveän vaikeaa kunhan ensin hahmottaa miten päin kuva pitää olla ja miten päin mikin osa on kuvassa. Ja kun on pari kertaa koonnut jonkin kohdan väärin niin pakosta ne palasit, ruuvit, mutterit ja muu sälä osuu kohdilleen jossain vaiheessa... No jos huonosti käy niin reiät on jo hajonneet siinä vaiheessa. Että helppoa kuin heinän teko... paitsi etten kyllä koskaan ole heinää vissiin tehnyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös