Tajusin kuinka hiton vapauttavaa on ollut saada koko päivän aikana pelkästään yksi uusi ilmoitus täältä. Semmonen rumba saatiin meikäläisen ympärille yhestä illasta ikään ku mun elämä ois riippunut noiden juhlien lopputuleman varassa.
Tai no oishan se voinut jos ois lähteny ihan lapasesta koko homma mutta sen verran hyvin tunnen itteni nykysin että otin kyllä ne terävät kommentit oppeina ja vähemmän tosissaan heitetyille joko nauroin itsekin tai en edes välittänyt.
Mutta pointti on että ratti oli alusta alkaen omissa handuissa niin en jaksanut ottaa stressiä kenenkään kommenteista vaikka erään henkilön tuotantoa en lopulta jaksanut enää lukea kun oli niin väsynyttä provoa josta tämä nikki tosin tunnettu on.
Avautui, että joku / jotkut ovat Jatkoajan keskustelupalstan asetuksista säätäneet itselleen tulemaan ilmoituksia viesteistä. En sitten tiedä, koskeeko tämä tägättyjä, aloitettuja ketjuja vai mitä liekään. Mutta ylipäänsä. Sitten jälkikäteen voi havaita, että ne tiuhaan viuhuvat ilmoitukset erilaisista viesteistä eivät lisääkään vapautumisen tunnetta.
Ehkä olen vaan liian vanha, tai minulla ei ole aikaa seurata tämän tai minkään muunkaan sosiaalisen median viestintää niin hanakasti, että pitäisin mistään moisesta mitään ilmoituksia päällä. Ilmeisesti tämänkin palstan ilmoitukset saa tulemaan vaikkapa älypuhelimen ilmoituskeskukseen tai mikä se nyt missäkin mallissa nimeltään on.
Minulla on kutina, kun ihmisten keskittymiskyvystä on mainittu, sen olevan tyyliin samaa tasoa kuin kultakalalla, että se voisi johtua juurikin noista jatkuvista ärsykkeistä, mm. ilmoituksista eri sosiaalisen median kanavista.
Vaikka neuvoa ei pitäisi, niin neuvon silti. Laita ne ilmoitukset kokonaan pois päältä, tai niin minimiin kuin mahdollista. Ilmoitukset ihka oikeasti vain superhypertärkeistä paikoista. Elämä helpottuu. Toki ensin ahdistaa, kun tuntuu, että ketään ei kiinnosta, mutta kun hetken tuohon harjoittelee, niin siihen tottuu. Ehtii ne viestit lukea ja tägäykset ym. huomata sittenkin, kun palstalle tai siihen sosiaaliseen mediaan palaa muutenkin seuraavan kerran.