Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 703 298
  • 33 895

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ostakaa safkat himaan kotiinkuljetettuna. Erilaisia palveluntarjoajia löytyy, sellaista nyt tässä testaillaan missä tuodaan viikon safka-ainekset himaan resepteineen päivineen. On melko kätevää! Toki sit pitää jotain maitoa ja leipää sen sellasta hammastahnaa käydä hakemassa aina tipottain sitä mukaa kun edelliset loppuu, mutta tosta ruokien funtsimisesta pääsee eroon.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Avautui, että Tex Willer on alunperin italialaisen sarjakuvapiirtäjän (Gianluigi Bonelli) luoma hahmo.

Texhän on läpeensä italialainen, suurin osa kirjoittajista ja piirtäjistä ovat olleet Italiasta. Suomessahan tuo taitaa olla toiseksi suosituin Italian jälkeen. Itsellenikin avautui joskus ettei kyseessä olekaan mikään ympäri maailmaa suosiota nauttiva hahmo vaan menestys on hyvinkin eurooppalaista.

Tämä romuttaa todennäköisesti haaveeni Tex Willer -elokuvasta jossa pääosassa olisi Ronn Moss ja Kit Carsonin roolissa John McCook. Tiger Jackin rooli olisi mennyt Hirttämättömät-ajan Simo Salmiselle.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vähän väärä ketju, mutta mulle Tex Willerin suosio ei ole koskaan avautunut. Kersana kävin viikottain divareissa uusimassa Korkkarivarastoa (suom.huom. Korkeajännitys, ei tekemistä korkokenkien kanssa) ja hyllyt notkuivat Tex Willereitä. Koska niitä oli divareissa, joku oli siis joskus ostanut ne kaikki. Ja niitä oli paljon!
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En kyllä yhtään tiedä. En tunne ketään muuta (itseni lisäksi) joka olisi sarjaa katsonut.

Aikoinani katsoin ensimmäiset 9. tuotantokautta pakotettuna. Sitä että olisinko itse tarttunut sarjaan ilman sen aikaista avopuolisoani on silti hyvin epätodennäköistä. Katsoihan tuota silti paremman puutteessa.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Vähän väärä ketju, mutta mulle Tex Willerin suosio ei ole koskaan avautunut. Kersana kävin viikottain divareissa uusimassa Korkkarivarastoa (suom.huom. Korkeajännitys, ei tekemistä korkokenkien kanssa) ja hyllyt notkuivat Tex Willereitä. Koska niitä oli divareissa, joku oli siis joskus ostanut ne kaikki. Ja niitä oli paljon!

Voi olla että kyseessä on isältä pojalle -juttu. Ainakin itselläni kiinnostus on siirtynyt juuri noin, eli isäni luki (tai lukee vieläkin) niitä ja kävi hakemassa aina kesäisin mökille niitä vuosikerrallisen. Tarinoita sitten tuli luettua heti kun opin lukemaan, ja sillä tiellä ollaan. Itse en kyllä niitä ole koskaan ostanut muuta kuin lahjaksi, itse lainaan aina isältäni tai kirjastosta. Nykynuoretkaan tuskin Texistä tai Korkkareista kiinnostuisi ilman isällistä ohjausta, sen verran tietotekniikka on tuonut turruttavia virikkeitä ympärille että ne hienoimmat meinaavat jäädä jalkoihin.

itse en puolestani ole koskaan ollut Korkeajännityksestä juuri kiinnostunut. Toki olen niitäkin lukenut mutta ei ole niin paljoa natsannut. Veikkaan että lapsena tulee tilanne jolloin alitajuisesti tulee valittua että kiinnostaako Tex vai Korkkarit vai molemmat, ja se valinta jää sitten voimaan loppuelämäksi.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillä taitaa olla vieläkin jossain landella noita Tex Willereitä tallella. Onhan niitä tullut junnuna joskus luettua, mutta mulle upposi paremmin nuo Marvelit. Avautui tosiaan, että eihän esim. Tex Willereitä enää nuorimmat sukupolvet ole välttämättä ikinä edes nähnyt.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tex Willerin suosio ei ole koskaan avautunut. Kersana kävin viikottain divareissa uusimassa Korkkarivarastoa (suom.huom. Korkeajännitys, ei tekemistä korkokenkien kanssa) ja hyllyt notkuivat Tex Willereitä. Koska niitä oli divareissa, joku oli siis joskus ostanut ne kaikki. Ja niitä oli paljon!
"Kirottua! Aseeni jumiutui!"
"Ota iisisti, amigo, ellet halua lyijymyrkytystä!"
"Pannahinen! Gringot pakenevat! Perään, miehet!"
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Ostakaa safkat himaan kotiinkuljetettuna. Erilaisia palveluntarjoajia löytyy, sellaista nyt tässä testaillaan missä tuodaan viikon safka-ainekset himaan resepteineen päivineen. On melko kätevää! Toki sit pitää jotain maitoa ja leipää sen sellasta hammastahnaa käydä hakemassa aina tipottain sitä mukaa kun edelliset loppuu, mutta tosta ruokien funtsimisesta pääsee eroon.
Tätä olen usein mielessäni pyöritellyt. Ei olisi edes taloudellisesti valtaisa ponnistus. Ja työllistävästä vaikutuksesta saisi moraalipisteitä. Valmiit reseptit helpottaisi myös arkea, kun tuo luovuus - jos sellaista on lainkaan - ei oikein ulotu keittiöön. Ainakaan minulla.

Toisaalta etenkin hedelmien ja tuoreruokien osalta en oikein luota vieraaseen käteen, vaan tahdon itse valita satsumat, suolakurkut ja sillit.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tätä olen usein mielessäni pyöritellyt. Ei olisi edes taloudellisesti valtaisa ponnistus. Ja työllistävästä vaikutuksesta saisi moraalipisteitä. Valmiit reseptit helpottaisi myös arkea, kun tuo luovuus - jos sellaista on lainkaan - ei oikein ulotu keittiöön. Ainakaan minulla.

Toisaalta etenkin hedelmien ja tuoreruokien osalta en oikein luota vieraaseen käteen, vaan tahdon itse valita satsumat, suolakurkut ja sillit.

Hedelmät ja tuoreruoat sun muut on muuten olleet aivan ensiluokkaista kamaa oikeastaan kaikissa näissä kotiinkuljetus-palveluissa. Pakko niiden ollakin, vituttaisi maksaa pehmeistä tomaateista tai mustista banaaneista. Ja tosiaan rahallisessa mielessä tuossa ei ihan hirveästi ylimääräistä edes maksa. Koklaa!
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä en oo myöskään muistaakseni lukenut ensimmäistäkään Tex Willeriä. Oon joskus kyllä yrittänyt mutta ne oli ihan paskaa. En yhtään oo päässyt siihen maailmaan sisälle, länkkärit noin muutenkin on vähän meh. No nyt oon kyllä tota Red Dead Redemptionia pelaillut, sen länkkärimaailma on kyllä ihan kiehtova.

Korkeajännityksiä oli yhdellä kaverilla, niitä kyllä mielelläni luin, likaiset natsit ja japsit siellä sai lyijymyrkytystä reippailta amerikkalaisilta urheilijanuorukaisilta.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tätä olen usein mielessäni pyöritellyt. Ei olisi edes taloudellisesti valtaisa ponnistus. Ja työllistävästä vaikutuksesta saisi moraalipisteitä. Valmiit reseptit helpottaisi myös arkea, kun tuo luovuus - jos sellaista on lainkaan - ei oikein ulotu keittiöön. Ainakaan minulla.

Toisaalta etenkin hedelmien ja tuoreruokien osalta en oikein luota vieraaseen käteen, vaan tahdon itse valita satsumat, suolakurkut ja sillit.

Hei, nythän mä tajusin (eli vaimo kertoi) että meillä on tämmönen koodi ku FKWA, tällä saa Ruokaboksi-nimisen firman palveluista alennusta, taisi olla ihan peräti 20€ hinnasta pois. Käy kokeilee! Googlaa Ruokaboksi, ja siellä varmaan jossain on sitten semmonen kohta minne ton voi tunkea. Saa käyttää muutkin hei, oon reilu, just for you my frends!

Tällä viikolla just tota kokeiltiin, 4 safkan boksi otettiin meidän 3 hengen perheelle (lapsi on 2-vee eli ei syö juuri mitään) ja siinä on kyllä koko viikoksi meille safkat, sen verran reilut annokset sieltä tulee. Tilattiin myös ens viikolle tuolta sama setti jo, mutta ehkäpä semmonen 3 safkan setti voisi sopia paremmin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Keihäänheittäjä Jenni Kangas edustaa nykyään Lahden Ahkeraa. Jos heittokunto ja -tuntuma pysyy hyvänä, hän tuo vielä mitaleita Ahkeralle ( ja Kalevanmaljapisteitä).
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ylen aamu-tv uudistuu. Skriiniä tulee studioon 30 metriä. Jälkiviisaat yms. jälki-keskustelut siirtyy tuntia aikaisemmaksi.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ylen aamu tv:tä katsellessa avautui, siinä urheiluosuudessa, että 90-luvun tiukka kiistakumppani TPS on liigan viimeisenä, eikä ole voittanut yhtään kotiottelua. Jortikkaa kaipaa toi organisaatio, Jellyjortikkaa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vittu tätä aamu tv:tä katsellessa avautuu asioita. Suosittelen sinullekin. Nyt avautui se, että Suomi on ajautumassa ruokasotaan. Liharuoka vs. kasvisruoka. Se on kumma juttu, että joka saatanan asia pitää aina vetää äärimmilleen.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vittu tätä aamu tv:tä katsellessa avautuu asioita. Suosittelen sinullekin. Nyt avautui se, että Suomi on ajautumassa ruokasotaan. Liharuoka vs. kasvisruoka. Se on kumma juttu, että joka saatanan asia pitää aina vetää äärimmilleen.

On se, todella kumma juttu. Mitähän seuraavaksi? Jengi suuttuu toisilleen jossain keskustelupalstalla kun eivät tykkää toisten kirjoittajien tyylistä?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On se, todella kumma juttu. Mitähän seuraavaksi? Jengi suuttuu toisilleen jossain keskustelupalstalla kun eivät tykkää toisten kirjoittajien tyylistä?

No tohon en usko, mutta jos joskus käy niin, niin ollaan me ainakiin siististi cool.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
No tohon en usko, mutta jos joskus käy niin, niin ollaan me ainakiin siististi cool.
Älä ny saatana petaa enää veljelle mahdollisuutta vastaukseen joka sisältää spoilerin.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos olisin keittolan täti, niin testaisin kyllä riittäisikö huumorintaju jos laittaisi menyyseen kinkkutmskiusauksen tilalle koulukiusaus.
Tiesittekö muuten, että olin penkkareissa pukeutunut keittolan tädiksi. Se oli ehkä pikkuisen julmaa, mutta hei, mua ei huimaa ja
Koulukiusaus on siististi cool!
 

Barney

Jäsen
Asia, joka avautui sinulle:

spoiler tag
Michael Jackson on siististi cool!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Oli turhankin ahdistava tilanne 16-vuotiaalle hemmolle. Onneksi en saanut puukosta tai pullosta. Silloin avautui, että rauhassa paikoillaan ollessaankin voi joutua kohtaamaan jonkun lasikatseisen kummajaisen. Ei mielellään enää montaa kertaa jatkossa, kiitos.
Yleisesti ottaen sellaisena yleisenä helpotuksena kerrottakoon, että spuget harvemmin väkivaltaa käyttävät. Ainakaan kehenkään ulkopuoliseen ihan tuosta vaan, joskus saattavat keskenään nahistella. Ja toisaalta jos yrittävät alkaa lyömään niin yleensä liikeradat on sen verran laajoja että ehdit todennäköisesti juosta sadan metrin päähän ennen kuin spuge on saanut lyöntinsä lähtemään.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Spuge toi mieleen helmikuussa 2018 Helsingissä tapahtuneen välikohtauksen, jossa sinipipoinen ja parrakas, kurttuinen mies tuli tarjoamaan jäistä leipäpussia taidemuseon seinustalla nojanneelle meikäpojalle. Kieltäydyin leivästä kohteliaasti, ja tilanne meni koomiseksi miehen kysyessä käsi sydämellään:

"Miks? Onko mussa joku vikana?"

Oli turhankin ahdistava tilanne 16-vuotiaalle hemmolle. Onneksi en saanut puukosta tai pullosta. Silloin avautui, että rauhassa paikoillaan ollessaankin voi joutua kohtaamaan jonkun lasikatseisen kummajaisen. Ei mielellään enää montaa kertaa jatkossa, kiitos.

Joku tarjoaa leipää ja sä ahdistut ja kuvittelet että kaveri suurin piirtein tappaa sut. Ennakkoluulotonta menoa. No eihän siinä mitään. Jatketaan.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Tällä viikolla just tota kokeiltiin, 4 safkan boksi otettiin meidän 3 hengen perheelle (lapsi on 2-vee eli ei syö juuri mitään) ja siinä on kyllä koko viikoksi meille safkat, sen verran reilut annokset sieltä tulee. Tilattiin myös ens viikolle tuolta sama setti jo, mutta ehkäpä semmonen 3 safkan setti voisi sopia paremmin.
PerhepäiväkirjaVol?#
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös