Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 882 693
  • 34 593

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Symppaan. Tosin oma suosikki jätti Liigan, eikä sen jälkeen ole hirveästi kotimaan liigaa tullut seurattua. Jos ja kun innostun, niin enköhän mä Pelicansia ala kannattamaan.

Pelikaaneja on loppupeleissä varmaan aika helppo sympata. Pelaa kuitenkin yleisöystävällistä lätkää. Vaikeampaa olisi, jos muuttaisi Jyväskylään.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Raamattu, tarkemmin sanottuna Kolmas Mooseksen kirja luku 18 jae 21 vuoden 1992 käännöksestä sanoo:

"Älä uhraa lastasi Molokille"
Olikohan Aamulehdessä aikoinaan kun muuan seniorikansalainen oli pudonnut roskikseen kun oli koittanut kurottaa sinne vahingossa pudottamiaan avaimia. Otsikko oli tyylikkäästi: "Mummo katosi Molokin kitaan."

Edit: Tässä linkki Iltasanomien juttuun. En löytänyt AL:n alkuperäistä.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mää oon aina luullu että "auto" on englanniksi joko "Kaa" tai "vieököl". Brittiläisiä huuhaa tuuninki sarjoja katellessani on avautunu että se onkin "möyttö". Ja mää oon melkein ällän ylioppilas enkussa.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mää oon aina luullu että "auto" on englanniksi joko "Kaa" tai "vieököl". Brittiläisiä huuhaa tuuninki sarjoja katellessani on avautunu että se onkin "möyttö". Ja mää oon melkein ällän ylioppilas enkussa.
No onhan rekkakin englanniksi lorry ja amerikaksi truck. Näitä huuhaita en juuri kattele, enkä ottaisi kielioppineuvoja miltään birminghamilaisilta toyotajonneilta. Ja olen tasan ällän ylioppilas englannissa.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Siinäpä se. Melkein on melkein. Eikä se aina riitä.
Kaks pistettä jäi aikanaan vajaaks. Olen tän itselleni hyväksyttänyt niin että en jatkanut seksisuhdetta lukioaikasen enkun opettajan kanssa vaikka unissani panin sitä kun sonni. Se suuttu siitä sitten ja laitto lautakunnalle viestiä että ei tolle mulukkeelle ällää.
Tai sitten muistan väärin ja onkin käytetty muuta fiilunkia.... *kyynelejä*

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Kaks pistettä jäi aikanaan vajaaks. Olen tän itselleni hyväksyttänyt niin että en jatkanut seksisuhdetta lukioaikasen enkun opettajan kanssa vaikka unissani panin sitä kun sonni. Se suuttu siitä sitten ja laitto lautakunnalle viestiä että ei tolle mulukkeelle ällää.
Onhan tuossa saattanut kieletkin sekoittua? Täältä rullaa serlaa kuivikkeeksesi.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mulla jäi kaksi pistettä vajaaksi kanssa. 299 oli täydet ja mulla oli 297. Lyötiin yhden Mikkosen kanssa veto ennen kirjoituksia. Mikkonen sai 293, mie sain kossupullon.

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Avautui, että taidan olla aika paska englannin kielessä.

Mulle oma heuikkouteni tämän kielen parissa on ollut jo kauan selvää.

Lukiossa selvitin englannin kurssit 5 arvosanoilla ja pitkän englannin kirjoitin nipinnapin läpi arvosanalla A.

Toki sitten ammattikorkeakoulussa olin puolivuotta vaihdossa ja siellä kielitaito vähän kohentui.

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, että taidan olla aika paska englannin kielessä.

Ei se mitään. Lukemalla oppii. Esimerkiksi tästä:

(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avautui, että on tämä Jatkoaika aika tylsä palsta nykyisin. Osa persoonallisuuksista on heivattu helevettiin ja osa on ilmeisesti tämän seurauksena tai muuten siirtänyt kärkevän kynänsä ja veitsenterävän ajattelunsa toisaalle. Oi niitä aikoja, kun sai lukea AWen hehkutuksia Van Halenista ja schollin pyöräilytrikoovertailuja. Jotenkin nämä nykyiset kirjoittajat ovat persoonattomia, laimeita. Sisäsiistejä. Paitsi nyt pettter, mutta hänhän on jo ylennyt parodiahahmoksi omasta itsestään. Muutoin on aika löysää tämä kirjoittelu täällä. Eikö kukaan uskalla enää revitellä, vai eikö osaa?

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Avautui, että on tämä Jatkoaika aika tylsä palsta nykyisin. Osa persoonallisuuksista on heivattu helevettiin ja osa on ilmeisesti tämän seurauksena tai muuten siirtänyt kärkevän kynänsä ja veitsenterävän ajattelunsa toisaalle. Oi niitä aikoja, kun sai lukea AWen hehkutuksia Van Halenista ja schollin pyöräilytrikoovertailuja. Jotenkin nämä nykyiset kirjoittajat ovat persoonattomia, laimeita. Sisäsiistejä. Paitsi nyt pettter, mutta hänhän on jo ylennyt parodiahahmoksi omasta itsestään. Muutoin on aika löysää tämä kirjoittelu täällä. Eikö kukaan uskalla enää revitellä, vai eikö osaa?
Kaikki on jo vanhuksia ja siten luonnollisesti tylsiä, ja nuoret eivät enää keskustelupalstoille kirjoittele. Kyllä joitain poikkeuksia on, minä itse myös, mutta minä olenkin tylsä nuori.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joskus oli oikeasti aika, jolloin ei tarvinnut katsoa vasemmasta reunasta että kuka oli viestin kirjoittanut. Sen tunnisti jo tyylistä, useimmat ainakin. Onhan nytkin muutamia, ainakin se päätalo joka kirjoittaa kymmenen hyllymetriä siitä kun meinasi melkein opiskella mutta sai peräpukamilla kiinni, mutta harvassa nämä persoonat on. Muutenkin uusine ilmeineen koko palsta on jotenkin liian virtaviivainen. Rosot on hiottu, se vanha kotikutoisuus on poistunut. Ehkä mainostajat vaatii sitä. Minäkin olen oikeasti trolli, sivuääni joka pitää olla että sen voi vaientaa ja sanoa sitten, että meillä täällä on aurinkoista kuin Leni Riefenstahlin leffassa.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
meillä täällä on aurinkoista kuin Leni Riefenstahlin leffassa.
Ha! Mietinkin juur jotta minkä klassikon ottasi katsantoon. Tästä muistuikin mieleeni Triumph des Willens. Mahtavaa!

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Avautui, ettei kello ole vielä kymmentäkään. Vasta noin varttia vaille. Tässähän on koko ilta vielä edessä. Jotenkin ajattelin kellon olevan jo lähemmäs ykstoista.
Kerkiät vielä hyvin katsomaan edellä mainitsemani klassikon!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy