Minulle puolestaan riittää se vitun iso todennäköisyys, että häviäisimme sodan Venäjää vastaan plus että omakin nirri lähtisi siinä kahinassa perusteeksi vastustamaan yleistä asevelvollisuutta. Joka ei ole edes mikään "yleinen" asevelvollisuus, koska sinne valitaan syrjivin perustein, eli sukupuolen perusteella, vain osa ikäluokasta.
Sinullehan saa riittää ihan mikä tahansa. Eiköhän tässä ole tullut selväksi, että et ajattele koko kansan etuasi vaan omaa persettäsi. Ei muuta kuin politiikkaan mukaan, niin voit ehkä vaikuttaa. Onneksi vielä tänä päivänä päättäjät ymmärtävät realiteetit. Ja ovat sitä mieltä, että tätä maata kannattaa puolustaa, vaikka osumia voisi tulla omiinkin.
20 000 motivoituneen ja huolellisesti koulutetun miehen armeija on vähintään yhtä tehokas kuin 350 000 kaljamahaisen, huonokuntoisen ja motivoitumattoman miehen, pakkolaitoksessa koulutettu, armeija.
Sanoja ilman perusteita. Tälle ei voi muuta kuin nauraa. Ensinnäkään tuo ammattiarmeijakaan ei ole mikään Robocop-armeija... ja vaikka olisikin, niin tuo 20000 miestä ei riitä mitenkään suojaamaan Suomea koko itärajan laajuudelta.
Arvostan asennettasi. Itse olen valmis myöntämään, että räjähdysten tärisyttäessä tannerta ja luotien viuhuessa ympärilläni minulla ainakin olisi nesteet housuissa ja Suomen puolustaminen jäisi 100% varmuudella prioriteettilistalla kakkoseksi oman henkikullan epätoivoisen varjelun taakse.
Kyllä ne kuset olisivat housussa varmaan minullakin, niinkuin suomalaisilla 30-luvun lopussa ja 40-luvulla. Silti itäänpäin lähdettiin, oman kansankunnan edun puolesta. Ja siksi puolustamaan lähtisin minäkin.