Tiedän että tulen saamaan tästä paljon paskaa niskaani, mutta kirjoitan silti. Vittu että on Törmästä ikävä. Tai varsinkin niitä ekoja kahta kautta Törmäsen valmennuksessa. Valmentajana ns. nuorehko ja eteenpäin menevä, versus nykyinen ei koskaan missään menestynyt myöhäiskeski-ikäinen lätkäjätkä Selin.
Kyllä mä olen ainakin aika pitkälti samoilla linjoilla. Pidin Törmäsen kuvioista (kyllä niitä oli) etenkin kahdella ekalla kaudella. Oli yllätyksellisiä ja uusia tapoja ylittää keskialue tai hyökkäyssiniviiva. Oli mielikuvituksellisia pyörityksiä ja syöttökuvioita ja melko tiivistä ja aktiivista viisikkopeliä. Trappia ja etenkin hitaita lähtöjä vältettiin, kunnes sitten finaalissa kaivettiin kaikkien yllätykseksi myös toimiva trap työkalupakista. IFK eteni voitosta voittoon urheilulehden ärsyttävien kahvarafanien harmiksi, lopulta jopa hienolta tuntuvaan runkosarjavoittoon ja finaaliin... Kaikki oli hyvin suunnilleen neljännen finaalin puoliväliin saakka - ja sitten aika pysähtyi viidennessä finaalissa, jonka jälkeen olenkin elänyt jossain kummallisessa ja epämiellyttävässä rinnakkaistodellisuudessa. Koko viime kauden odotin kania hatusta, mutta lopulta paljastui, ettei Antilla ollut enää edes hattua. Pettymys oli suuri, mutta hänen potkunsa olivat jotain niin törkeätä etten toivoisi sellaista kohtaloa edes... Eiku kyllä mä toivoisin tuollaisen kohtalon Lämsälle ja Valtoselle, mutta harvalle muulle.
En vieläkään ymmärrä, miksi pelitapaa muutettiin niin paljon viime kaudeksi. Alettiin pelaamaan tapparaa, vain koska liiga ei antanut IFK:n voittaa kahvaraa.
Mutta toimimattomasta pelitapamuutoksesta huolimatta on fakta, että Törmäselle ei annettu viime kaudella läheskään riittäviä edellytyksiä menestykseen.
Selinille on annettu jopa viime kautta surkeampi kokoonpano.
Selin vaikuttaisi olevan melko keskinkertainen, mutta en mä taaskaan ole syyttämässä tai ulostamassa valmentajaa. Puolustin Törmästä kolme vuotta, ja tulen varmaankin puolustamaan myös Seliniä. Tuskin tässä valmentajaan kaadutaan, kuten ei viime kaudellakaan, vaan ala-arvoisen surkeaan joukkueenkokoamiseen ja täysin mädäntyneeseen urheilu- ja johtamiskulttuuriin.