Vaikka en kaikessa ollut Selinin kanssa samaa mieltä - mm. siitä, että viime matsin paras ketju olisi ollut Jääskän ketju - niin kyllä hän ainakin viime kaudella osoitti, että hyvällä ja huonommallakin matskulla voi pärjätä. Hän ei kuitenkaan silloin saanut ykkössentteriä, eikä tänäkään vuonna ja sitten tyrkytettiin mitä ihmeellisimpiä Couleseja. Puukko selkään kesken kauden ja kakkosmies ykköseksi. Ei sillä voi toimia.
Toivotan Atulle hyvää menestystä uusissa hommissa.
Ei siellä mitään eripuraa Selinin ja Pikkaraisen välillä tai Pikkaraisen suosimista ole ollut. Mutta, jos ja kun päävalmentaja vain saapuu paikalle vailla intohimoa, niin kyllä se näkyy joukkueenkin tekemisessä, varsinkin kun menee huonosti. Kun tunne puuttuu, jää jotain olennaista pois eikä suorittaminen ole vaaditulla tasolla.
Pidän tätä hieman outona koska nimenomaan Selin oli se joka laittoi vaatimustason korkealle stögöilyn jälkeen ja valmensi jengin pronssille. Jos yhdessä kaudessa noin paljon tippuu vaatimustaso, ei kyseessä voi olla mikään ’vailla intohimoa’. Voisiko kuitenkin olla niin että Selin ei saanut tarpeeksi(luvattua?) materiaalia ja siihen päälle Pikkaraisen-Stoben taustakynäilyt?
Kojo on musta ainoa koutsi miesmuistiin, jolla oli optimaalinen vaatimustaso ja auktoriteetti näille edareille. Niinäkin aikoina kun Kojolla peli ei kulkenut, niin jengi vaikutti hyväkuntoiselta ja tunnetta oli.
Mun mielestä tää vaatimustaso -asia on hieman urbaania legendaa mulle. Stögön aikana oltiin aina keväällä iskussa ja jengi taisteli. Tuloksena hopea ja nelossija ja ensimmäinen runkosarjan voitto evö.
En tiedä mitä tähän lisäisi... Amen. tässä oli kaverit, jolla olisi ollut aidosti vaikutusvalta ylöspäin... jossa se isoin ongelma lepää. ASENNE. Hei me ollaan IFK asenne on fanien juttu laulaa, kun ollaan ylpeitä organisaasiotasta... nyt se vaatii myös tiukempaa asennetta ja värilasien unohtamista myös johtajilta!Puhut asiaa @Red Machine se läjä paskaa, jonka Kojo peri ja pisti kuntoon Villen kanssa oli kyllä aika poppoota. Sitä ”kuka pani Suskia” aikaa.
Oli suuri virhe dinoilta olla antamatta Kojolle yhtä vuotta lisää. Mutta niinku sanottu, olin hallilla pariinkiin otteeseen kuuntelemassa, kun hallin asiantuntijat kertoi pomoille miten se kalsarihemmo Oulusta pitää saada helvettiin.
Jos tässä seurassa (ja sen faneissa) olisi hieman enemmän vielä kärsivällisyyttä, niin Kojo ja Ville olisi voineet rakentaa dynastian.
Näytä mulle se jengi jolla on parempi sentterikaksikko. Lähde vaikka niistä, jotka on tehneet enemmän pisteitä ja sitten tarkastele +- tilastoa. Aika hiljaista on. Ainakin tilastollisesti.Allekirjoitan tämän kokonaan. Se on kumma miten Selin ei saanut tällä kaudella hommaa toiminaan mutta vielä oudompaa on se olematon tuki minkä Utj hänelle tälle kaudelle soi.
Ymmärrän, ja koen vastanneeni ettei mielestäni ole muuta tapaa laskea menestys kuin mestaruudet ja finaalipaikat. Mielestäni se on itsestäänselvyys, eikä mitkään voittoprosentit runkosarjapeleissä tai keskiarvosijoitukset ole lainkaan yhtä hyvä mittari. En ole käsittänyt tuota tai mitään muutakaan kysymystä vittuiluna.
Törmäsen kaudesta on helppo olla näkemyseroja, kun ei kaikkia faktoja ole tiedossa. En kiistä sinunkaan näkemystä epärakenteellisuudesta, mutta itse nautin yllätyksellisyydestä. Enkä koe että kiistelimme tästäkään.