Sinä saat esimerkiksi kaverin luona dokumentin jonka pitäisi saada tulostettua heti, esimerkiksi liput johonkin tapahtumaan, niin voit käyttää hänen tulostinta. Eräät pelit toimivat paremmin hiirellä, siis ei siitäkään ole haittaa että pystyy kytkemään tarpeen mukaan. Kyllä niitä tilanteita vain löytyy missä USB-tuesta on hyötyä. Mutta saat olla sitä mieltä että USB-liitin on rasite ja vanhanaikainen.
Tämä kuullostaa nyt siltä, että sä haluat tablet-laitteen joka toimii kuin normaali tietokone. Yleinen näkemys, mutta minun mielestä hassu. Tablet-laitteethan on luotu ensisijaisesti median kuluttamiseen, eli niiden funktio on minun mielestäni aivan erilainen kuin esim läppärillä ja nimenomaan langattomuus on näiden vehkeiden avainsana.
Tabletien käyttölogiikkahan myös perustuu täysin kosketusnäyttöön ja sormieleisiin. Mitä järkeä on kytkeä erillistä hiirtä tällaiseen tablettiin? Itse olen saanut tässä n.2 vuoden aikana ne 1-2 tarvittavaa paprua ilman ongelmia tulostettua langattomasti. Mun mielestä toi on huomattavasti helpompi tapa kuin lähteä kytkemään jotain usb-kaapelia tabletin ja tulostimen väliin. Enkä mä jaksaisi kyllä kantaakaan mitään piuhavyyhtiä, hiiriä tai ulkoisia kovoja kassissa mukana.
Itse asiassa en mä oikein tajua tuota tulostustarvettakaan. Ainakin ne palvelut, tapahtumat, matkayhtiöt jne joita itse käytän, laittavat dokumenttinsa melkein 100% sähköisessä muodossa. Miksi niitä pitää erikseen printtailla kun ne toimivat sähköisessä muodossa ilman ongelmia? Sä voit varmasti keksiä 100+ erilaista tilannetta, missä sun mielestä pitää pystyä lappuja printtamaan, mutta mun käyttötarpeilla tilanne on tuo.
No, näkemyserojahan nämä varmaan. Itse arvostan sitä, että minulla on selkeästi eri laitteet erilaista käyttöä varten; tietokone, tablet ja puhelin jotka sitten toimivat kivasti verkossa ja keskenään yhteen - langattomasti.