Sinällään hauska tuo uutinen huonoista myyntiluvuista, kun Apple pahoittelee omassa
lehdistötiedotteessaan sitä, että kaikki halukkaat eivät ole saaneet iPhone 5:ttä heti, kun varastot myytiin tyhjiksi. Minkä takia valmistaja ei ollut varautunut 6-10 miljoonan puhelimen myyntiin, vaan viisi miljoonaakin tyhjensi varastot?
Samaa vähän ihmetellen naureskelin. Puhelimet myydään parissa päivässä loppuun ja myynnin sanotaan olevan huonoakin huonompaa.
Kuvastaa ehkä osaltaan myös sitä, kuinka paljon "vaikutusvaltaa" internetissä on suosituilla bloggaajilla/analyytikoilla. Joku aiemmin useasti asiaa puhunut heittää mutuna että 6-10miljoonaa myydään, niin sitten puoli maailmaa ihmettelee että myytiinkin vaan 5.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta iPhone5 on kaikkien aikojen eniten ensimmäisenä viikonloppunaan myynyt älypuhelin. Galaxy S3 myi kolmessa kuukaudessa reilut 20miljoonaa, jotenkin vaikuttaa että iphone tarvitsee tuohon jonkun 3 viikkoa.
Ja sitten puhutaan että puhelinta myydään ihan vitun huonosti, omasta mielestäni tuo on aika helvetin hyvää myyntiä. Ja vielä "paskalla" puhelimella, taitaa Applella olla Nokian kaltaiseen laskuun vähän enemmän kuin 4vuotta.
Mitä iphonen ongelmavyyhtiin tulee, niin karttasovellus tosiaankin on käyttöjärjestelmästä kiinni ja korjaantunee päivityksellä. Pahasti naarmuuntuneet luurit ja toimimattomat näytöt ovat toki laadunvalvonnalle miinuksia, mutta miltä valmistajalta tulee tuote jossa 5miljoonaa ensimmäistä laitetta ei sisällä muutamaa kymmentä takuuseen menevää "sekundakappaletta"? Oon ostanut viallisia naulojakin useasti, ei luulis olevan niin helvetin vaikea saada toista päätä teräväksi ja toista littanaksi, mutta kämmejä vaan tuntuu sattuvan.
Ja missä nykypäivän älypuhelimessa ei ole jonkunlaista antenniongelmaa? Olettaen että ongelma ei ole huomattavasti suurempi kuin totuttua.
Vittuakos idiootit pitävät puhelinta niin omituisesti kädessään, tuntuu että jokaista uutta mallia vaan ahdetaan nyrkkiin niin kauan, että kentät katoaa ja sitten nauretaan. Itsellä on Galaxy Note, joka ei kärsi death gripistä koska se ei mahdu nyrkin sisälle (on muuten mahtava luuri muutenkin).
Itse olen yleisesti aikalailla Apple-vastainen, mutta lähiaikoina alkanut omenafaneja enemmän ärsyttämään anti-omenafanit.
Hauska tunne olla puolustelemassa jotain mistä ei pidä.