Kaiken tämän Applen arvostelun keskellä on ihan hyvä muistaa, että iPhone on edelleen yksi parhaista älypuhelimista markkinoilla. Tähän astihan kaikkia uusia älypuhelimia on aina jossain vaiheessa verrattu iPhoneen ja jos luuri pärjää Applen tuotokselle, niin kyseessä on hyvä tuote. Nyt uusin versio on varustettu erinomaisella näytöllä, (ehkä) markkinoiden laajimalla sovellusvalikoimalla, riittävän hyvällä kameralla sekä teknisillä ominaisuuksilla, jotka antavat yhdessä optimoidun käyttöjärjestelmän kanssa sulavan ja toimivan käyttökokemuksen.
On totta, ettei iPhone tarjonnut mitään mullistavaa uutta uuden version myötä, mutta ei se myöskään mitenkään pudonnut kelkasta. Samat rajoitukset ja Apple-sidonnaisuudet ovat edelleen olemassa, mitä aiemmissakin versioissa ja ihmiset ovat myyntitilastojen perusteella (ainakin tähän asti) olleet ne valmiita hyväksymään.
Oikeastihan suurelle massalle sillä ei ole juurikaan väliä, ostaako Androidin, iPhonen vai vaikkapa Lumian. Kaikilla pääsee nettiin, kaikilla voi ottaa kuvia ja kuunnella musiikkia, kaikkiin voi ladata sovelluksia ja pelejä ja kaikkien käyttö ihan helppoa ja sulavaa. Lähinnä makuasioita, minkä valmistajan tyylistä tykkää. Sitten on se pieni vähemmistö, jolle yksittäiset ominaisuudet ja mahdollisimman suuri prosessoriteho ovat ratkaisevia puhelinta valittaessa.
Niin ja itse olen edelleen Androidin käyttäjä. En ole Apple-fanboy, enkä kyllä mikään muukaan fanittaja. Haluan puhelimeni, kuten muidenkin käyttämieni teknisten laitteiden, olevan mahdollisimman toimivia ja hinta-laatu -suhteeltaan hyviä. Ja etenkin tuo viimeinen kriteeri yhdessä Applesta syntyneen mielikuvan kanssa on rajannut iPhonet pois minun listoiltani.