Mainos

Apple – omena mätänee?

• 332 277
  • 1 733

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Onko kellään kokemuksia uusimmista eli ns. 4. sukupolven Airpodeista? Olen miettinyt lähinnä tuota perusmallia, mutta siinäkin on nykyään kahta versiota eli ”perus-perus” ja sitten tuo kalliimpi, jossa aktiivinen melunvaimennus.

Itsellä on ollut tosi aktiivisessa käytössä vanha 2. sukupolven malli ja sinällään ihan hyvin toimii edelleen, mutta kuten tiedätte, niin välillä sitä haluaa päivittää uudempaan. Eli lyhyesti, suositteletko?

Ei varsinaisesti näistä mitään kokemusta, mutta parista kappaleesta Airpods Pro -malleja. Seuraavaksi menee hankintaan ilman melunvaimennusta. Molemmat yksilöt on jossain vaiheessa alkaneet temppuilemaan, ja kaiken maailman vinkunaa ja särinää on saanut kuunnella. Näistä ylimääräisistä äänistä on päässyt eroon kytkemällä vastamelun pois käytöstä.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko kenelläkään kokemuksia series 10 mallin akunkestosta tai muita huomioita?

Ei se taida sen ihmeempi olla kuin vanhoissakaan numeromalleissa. Sama 18 h akunkesto luvattiin jo 6-sarjalaiselle.

Itse siirryin Ultra 2 -malliin, niin ei ole enää tarvinnut akun keston takia hermoilla. Nyt mietityttää lähinnä se milloin sitä pitäisi ladata, ettei pilaa akkua liiallisella latauksella.

Tuossa nyt jonkinlainen listaus eroista.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ei varsinaisesti näistä mitään kokemusta, mutta parista kappaleesta Airpods Pro -malleja. Seuraavaksi menee hankintaan ilman melunvaimennusta. Molemmat yksilöt on jossain vaiheessa alkaneet temppuilemaan, ja kaiken maailman vinkunaa ja särinää on saanut kuunnella. Näistä ylimääräisistä äänistä on päässyt eroon kytkemällä vastamelun pois käytöstä.
Hmm, tämä kuulostaa tutulta, ja noissa ekoissa Airpods Pro -malleissa oli takaisinkutsu tämän vian takia. Mulla oli tosiaan sama ongelma (samalla se rikkinäinen kuuloke kuulosti muutenkin oudolta, ilman vastamelua).

Nyt ollut kahdet Airpods Pro 2:t, ja kummassakaan ei mitään vikaa ole ollut.
Onko kellään kokemuksia uusimmista eli ns. 4. sukupolven Airpodeista? Olen miettinyt lähinnä tuota perusmallia, mutta siinäkin on nykyään kahta versiota eli ”perus-perus” ja sitten tuo kalliimpi, jossa aktiivinen melunvaimennus.

Itsellä on ollut tosi aktiivisessa käytössä vanha 2. sukupolven malli ja sinällään ihan hyvin toimii edelleen, mutta kuten tiedätte, niin välillä sitä haluaa päivittää uudempaan. Eli lyhyesti, suositteletko?
Ei tosiaan siis näistä perusversioista kokemuksia, mutta ainakin Pro-mallissa tuo taustamelun vaimennus on erittäin hyvä. 30€ näyttäisi olevan hintaeroa nyt verkkiksessä, niin melkein itse tuon verran venyttäisin lompakkoa lisää, koska ainakin itselle toi kovamuovinen podsi tuntuu jo lähtökohtaisesti sellaiselta, että mahtaako oikeasti korvaan sopia. Noi kumiset korvasovittimet kannattaa Pro-mallistakin vaihtaa memoryfoameihin, joita saa mistä vaan säläkaupasta parilla eurolla. Erityisesti liikunnassa nuo pysyy päässä kuin purkka tukassa.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Garminilla ainakin on useissa malleissa on musiikin toisto ilman puhelinta mahdollista mutta en tiedä/ole perehtynyt että vaikuttaako tähän mihin puhelimeen kello on yhdistetty.

Jep, mutta itse en halua alkaa tallennella erikseen kappaleita kelloon, eikä mulla juuri olekaan mitään musaa mitä sinne tallennella, kun spotify:sta tai muista streamauspalveluista aina kuuntelen.

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jep, mutta itse en halua alkaa tallennella erikseen kappaleita kelloon, eikä mulla juuri olekaan mitään musaa mitä sinne tallennella, kun spotify:sta tai muista streamauspalveluista aina kuuntelen.
Kyllä omassa Garminissa (Forerunner 955) saa Spotifysta toistettua, sinne vaan pitää etukäteen wifin kautta synkata haluamansa soittolistat. Ja vaatii Spotify Premium -tilauksen käsittääkseni.

Ei tosiaan siis näistä perusversioista kokemuksia, mutta ainakin Pro-mallissa tuo taustamelun vaimennus on erittäin hyvä. 30€ näyttäisi olevan hintaeroa nyt verkkiksessä, niin melkein itse tuon verran venyttäisin lompakkoa lisää, koska ainakin itselle toi kovamuovinen podsi tuntuu jo lähtökohtaisesti sellaiselta, että mahtaako oikeasti korvaan sopia.

Itsellä taas päinvastoin. Nuo muoviset tuntuu sopivan omaan korvaan paremmin ja siksi Pro-malliin en ole siirtynyt. No toki tuo voi olla ihan tottumiskysymys myös. Pro-mallista on ilmeisesti tulossa ensi vuonna uusi versio. Nythän tuo uusin on jo ”vanha” eli vuodelta 2023.

Mutta siis jos vielä hintojen puolesta katsoo, niin AirPods (2024) 129e, AirPods taustamelunvaimennuksella (2024) 189e ja AirPods Pro (2023) 199e. On tämä hankalaa kun pitäisi päätöksiä tehdä :D

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyllä omassa Garminissa (Forerunner 955) saa Spotifysta toistettua, sinne vaan pitää etukäteen wifin kautta synkata haluamansa soittolistat. Ja vaatii Spotify Premium -tilauksen käsittääkseni.
Joo, sepä just, en jaksais synkkailla.

J.Petke

Jäsen
Ratkaisu on Apple watch ultra. Sen ensimmäisen sukupolven mallin saa jo oikein hyvään hintaan ja akkukin kestää vähintään pari päivää. Käytän itse juuri golfissa tätä ja toimii oikein hyvin.

Hakki#20

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bayern München

Minulla on ollut nyt kuukauden ajan käytössä 4. sukupolven AirPodsit aktiivisella melunvaimennuksella.
Olen kyllä ollut tyytyväinen niihin. Yllättävän hyvin pysyvät korvissa vaikkei niissä enää ole silikonisovitteita.
Aikaisemmin mulla oli AirPods Prot, mutta jouduin luovuttamaan ne tyttärelleni.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy