Apple – omena mätänee?

  • 322 318
  • 1 686

Grafix

Jäsen
Sinä saat esimerkiksi kaverin luona dokumentin jonka pitäisi saada tulostettua heti, esimerkiksi liput johonkin tapahtumaan, niin voit käyttää hänen tulostinta. Eräät pelit toimivat paremmin hiirellä, siis ei siitäkään ole haittaa että pystyy kytkemään tarpeen mukaan. Kyllä niitä tilanteita vain löytyy missä USB-tuesta on hyötyä. Mutta saat olla sitä mieltä että USB-liitin on rasite ja vanhanaikainen.

Tämä kuullostaa nyt siltä, että sä haluat tablet-laitteen joka toimii kuin normaali tietokone. Yleinen näkemys, mutta minun mielestä hassu. Tablet-laitteethan on luotu ensisijaisesti median kuluttamiseen, eli niiden funktio on minun mielestäni aivan erilainen kuin esim läppärillä ja nimenomaan langattomuus on näiden vehkeiden avainsana.

Tabletien käyttölogiikkahan myös perustuu täysin kosketusnäyttöön ja sormieleisiin. Mitä järkeä on kytkeä erillistä hiirtä tällaiseen tablettiin? Itse olen saanut tässä n.2 vuoden aikana ne 1-2 tarvittavaa paprua ilman ongelmia tulostettua langattomasti. Mun mielestä toi on huomattavasti helpompi tapa kuin lähteä kytkemään jotain usb-kaapelia tabletin ja tulostimen väliin. Enkä mä jaksaisi kyllä kantaakaan mitään piuhavyyhtiä, hiiriä tai ulkoisia kovoja kassissa mukana.

Itse asiassa en mä oikein tajua tuota tulostustarvettakaan. Ainakin ne palvelut, tapahtumat, matkayhtiöt jne joita itse käytän, laittavat dokumenttinsa melkein 100% sähköisessä muodossa. Miksi niitä pitää erikseen printtailla kun ne toimivat sähköisessä muodossa ilman ongelmia? Sä voit varmasti keksiä 100+ erilaista tilannetta, missä sun mielestä pitää pystyä lappuja printtamaan, mutta mun käyttötarpeilla tilanne on tuo.

No, näkemyserojahan nämä varmaan. Itse arvostan sitä, että minulla on selkeästi eri laitteet erilaista käyttöä varten; tietokone, tablet ja puhelin jotka sitten toimivat kivasti verkossa ja keskenään yhteen - langattomasti.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Voi voi kun applen laitteiden arvostelu taas kerran oli kuin sohaisua muurahaispesään. Yllättäen heti pari aktiivikäyttäjää vetivät herneet nenukkiinsa. Tämä jos joku on hellyttävää. Lapsetkin usein suuttuvat, jos heidän lempileluaan vähättelee.

En nyt tiedä tarkoititko minua - ilmeisesti kuitenkin - mutta taidan olla kirjoittanut tähän ketjuun yksi tai kaksi viestiä. Taitaa itse asiassa se toinen viesti olla toisen matkapuhelinvalmistajan ketjussa. Joka tapauksessa. Minua siis kiinnostaa matkapuhelinasiat tai elektroniikkavalmistajat kahden viestin verran. En nyt jaksa edes laskea kuinka monta viestiä sinä olet jaksanut matkapuhelinasioita jauhaa, usein on painottunut tuohon i-tuotteiden haukkumiseen. Mikä olkoon oikeutesi. Mutta minusta ei elektroniikkafania saa kuule sitten millään. Mä tykkään, että mun tuotteet toimii siinä käytössä mihin mä niitä tarvitsen, se siitä. Nykyiset toimii.

Olen siis ollut Applen tuotteiden käyttäjä reilu vuoden. Minun käyttööni tuotteet ovat sopineet hyvin ja homma on pelittänyt. Minulla on ihan sama miten joku vitun navigaattori toimii kun en sitä tarvitse.

Vedot ammatistani voidaan hoitaa yksityisviestipuolella. Ei ihan läheltä liipannut tuo arvelusi Nokiasta ex-työnantajana.

Näinhän se tosiaankin on ollut, mutta ei enää. Windowsin ekosysteemi tulee 8-version myötä samalle tasolle ja ehkä jopa vähän kiilaa ohi, kun Windowsin ekosysteemistä löytyy muutama juttu mihin Apple ei pysty. Esimerkiksi tableteissakin on täydellinen USB-tuki, voit liittää hiiren, tulostimen jne. tarpeen mukaan. Skydrivessa ei ole mitään rajoituskia minkä tyyppisiä tiedostoja sinä lataat sinne. Mp3, divx ja ihan mitä vain kelpaa, paitsi laiton materiaali tietysti. Lopuksi WP:ssä löytyy Office.

Tämä on hyvin mahdollista, tosin ei ole nyt tarvetta vaihtaa kun itse ollut tyytyväinen tähän. Tabletteja en ole oppinut tarvitsemaan missään.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Uusi iPhone ei l karttatiedot poskellaan - Ilta-Sanomat
Hauskaa juttua uuden Applen karttapalvelun sekoiluista. : ) Täytynee testailla iPadilla, kun vaan ehtii.

Testi 1: Jos syöttää reittiohjeisiin Oulun ja lähtöpisteenä on tietysti kotimme Helsingissä, niin iPadin iOS6-karttapalvelu toimii oikein. Löytää oikean Oulun, johon on matkaa 601 km ja piirtää reitin kartalle oikein.

Testi 2: Ipad löysi julkisessa kulkuvälineessä Helsingissä reitin Rovaniemelle ja oikein meni.
 
Viimeksi muokattu:

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
No on tuosta uudesta karttasovelluksesta ainakin hupia, kuten tämä tumblr todistaa: The Amazing iOS 6 Maps

On minustakin hauskaa, että Apple kompuroi. Siri on kaikkein koomisin viritelmä, jos minulta kysytään. Tosin W8:n nykyinen Enterprise-versio, joka lienee jo lähes myyntiversio, väittää että asun Helsingin musiikkitalossa. Aina, kun pitää hauskuuttaa porukoita, laitan W8:n etsimään missä nyt olemme, kun on vieraita ja asumme 5 km Helsingin keskustasta, enempää vinkkejä en anna kuin, että Sporallakin pääsee perille saakka, joten Stadissa asumme.
 
Viimeksi muokattu:

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Täällähän on hieman ääni kellossa muuttunut vuorokauden aikana. Eilen kun sohaisin muurahaispesää ja uskalsin ilmoittaa, että applen joku ohjelma ei ole täydellinen, niin voi sitä loukkaantuneiden määrää.

Eilispäivän aikana tuli näitä karttaohjelman huvittavia surkeuksia median kauttakin oikein urakalla esiin. Jokohan tämän ketjun tietyt nimimerkitkin uskovat asioita, vaikka minä nyt en olekaan omakätisesti tätä ohjelmaa kokeillut.

Johannes voisi vielä ilmoittaa sen, että mitä teitä nokian kartoissa puuttuu helsingissä ja mitkä ovat vanhoja. Ja tuo testisi ei nyt ollut mikään kovin pätevä. Käytännössä missään ei ole valitettu, etteikö applen kartat anna oikeita reittiohjeita paikasta toiseen. Tuo on tapahtunut navigaattoreissa aina, jopa alkeellisimmissa versioissa. Niin surkea applekaan ei ole.

Kannattaa tutustua hieman paremmin siihen, mitkä ne ongelmat oikeasti ovat ja testaapa sitten vaikka niitä. Aloitapa vaikka siitä, että ota se reittiopastus ja aja opastuksen vastaisesti jotain risteyksiä. Katso mitä tapahtuu sitten.

e: Ja Guardianin mukaan apple olisi palaamassa googlen karttoihin. Erittäin outoa tempoilua, vaikka monen mukaan mitään ongelmaa ei ole.

e2: Luin vain kauppalehden otsikon ja näin ei ole. Siis google mapsit ovat tulossa app storeen.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tosin W8:n nykyinen Enterprise-versio, joka lienee jo lähes myyntiversio, väittää että asun Helsingin musiikkitalossa. Aina, kun pitää hauskuuttaa porukoita, laitan W8:n etsimään missä nyt olemme, kun on vieraita ja asumme 5 km Helsingin keskustasta, enempää vinkkejä en anna kuin, että Sporallakin pääsee perille saakka, joten Stadissa asumme.

Mihin sijaintitieto perustuu laitteessa? GPS:ää ei siis varmastikaan ole, kun menee noin paljon metsään? Alla vaihtoehtoja.

- GPS, tässä tulee luonnollisesti tarkka sijainti
- GSM-tukiasema -pohjainen sijaintitieto, voi heittää esim. kymmeniä metrejä kaupungissa
- WLAN-tieto. Ilkeät ylikansalliset toimijat keräävät tieto WLANien sijainneista. Onko kyseessä sitten Googlen auto tai oma laitteesi, joka yhdistää WLAN-tiedon ja GPS-tiedon ja toimittaa tämän johonkin, enpä tiedä.
- IP-lokaatieto on aika epätarkka, sopinee Johanneksen kuvaukseen. Maailmalta löytyy useita toimijoita, jotka voivat karkealla tasolla ilmoittaa sijainnin IP-osoitteen perusteella
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Mihin sijaintitieto perustuu laitteessa? GPS:ää ei siis varmastikaan ole, kun menee noin paljon metsään? Alla vaihtoehtoja.

- GPS, tässä tulee luonnollisesti tarkka sijainti
- GSM-tukiasema -pohjainen sijaintitieto, voi heittää esim. kymmeniä metrejä kaupungissa
- WLAN-tieto. Ilkeät ylikansalliset toimijat keräävät tieto WLANien sijainneista. Onko kyseessä sitten Googlen auto tai oma laitteesi, joka yhdistää WLAN-tiedon ja GPS-tiedon ja toimittaa tämän johonkin, enpä tiedä.
- IP-lokaatieto on aika epätarkka, sopinee Johanneksen kuvaukseen. Maailmalta löytyy useita toimijoita, jotka voivat karkealla tasolla ilmoittaa sijainnin IP-osoitteen perusteella

Johanneksen jutut voi nyt jättää omaan arvoonsa. Kertoo ns. "puutteita", mutta pyydettäessä ei pysty tarkentamaan näitä. Kuka tahansa voi sanoa, että : "ivalosta puuttui yksi tienpätkä".

Sitten juuri tuo, että "W8 laite näyttää väärin". Voiko enää epämääräisempää tietoa olla.
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aiemmin tässä ketjussa:
Voi voi kun applen laitteiden arvostelu taas kerran oli kuin sohaisua muurahaispesään. Yllättäen heti pari aktiivikäyttäjää vetivät herneet nenukkiinsa. Tämä jos joku on hellyttävää. Lapsetkin usein suuttuvat, jos heidän lempileluaan vähättelee.

Tänä aamuna noin 1,5 h Johanneksen postauksen jälkeen:
Johanneksen jutut voi nyt jättää omaan arvoonsa. Kertoo ns. "puutteita", mutta pyydettäessä ei pysty tarkentamaan näitä. Kuka tahansa voi sanoa, että : "ivalosta puuttui yksi tienpätkä".

Sitten juuri tuo, että "W8 laite näyttää väärin". Voiko enää epämääräisempää tietoa olla.

Herneet taisivat vaihtaa osoitetta. Myyrän pyhä sota Applea vastaan alkaa saavuttaa koomisia piirteitä. Applen tuotteiden käyttäjät ovat poikkeuksetta kritiikittömiä fanipoikia ja iLaitteet huonoja, vanhanaikaisia ja pahimmillaan jopa toimimattomia. Markkinoinnin Myyräkin sentään myöntää toimivaksi, kun se saa ihmiset ostamaan tuota ylihinnoiteltua krääsää.

Itse olen käyttänyt Apple tietokoneita vuodesta 1989 ja iPhonen hankin heti kun sellaisen Suomesta sai (3G). Nyt käytössä iMac, MacBook Pro, iPhone 3Gs ja 4. Tyytyväinen olen ollut enkä suunnittele vaihtavani toiseen merkkiin. Täyttävät tarpeeni, käyttö on helppoa ja laitteet toimivat yhdessä hienosti. Olen ilmeisemmin fanipoika ja parantumisesta on tuskin toivoa lähes neljännesvuosisadan altistumisen jälkeen.

3Gs:n sopimus päättyi keväällä ja tilalle tarjottiin 4s:ää, mutta päätin odottaa vitosta. Nyt kun se ei tuonut mitään erityisen mullistavaa uutta (toki se on tehokkaampi yms.), niin harkitsen pysymistä 3Gs:ssä, kun kerran siihen saa iOS 6:n. Karttaohjelman puutteet eivät haittaa, kun luureissa on kuitenkin aikanaan hankittu erillinen navigaattorisofta (TomTom Nordic), joka ei ole vielä kertaakaan eksyksiin vienyt. Vaihto muuhun ei kiinnosta, koska tärkeintä on toimiva kokonaisuus ja onhan noita ohjelmistoja/appsejakin kertynyt melkoinen määrä (myös rahalla ostettuja).

Mitä Omenan mätänemiseen tulee, niin jotain uutta (kuten aiemmin iPod, iPhone, iPad...) pitäisi pian varmaan keksiä, koska Apple ei enää erotu muista valmistajista.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Sitten juuri tuo, että "W8 laite näyttää väärin". Voiko enää epämääräisempää tietoa olla.

Noh, minä vähän epäilin, että tässä on verrattu kahta ihan eri asiaa. Senpä takia listasin näitä eri vaihtoehtoja. Ei siis ole oikein järkeä verrata esim. PC:tä laitteeseen, jolla on mahdollisuus GPS- tai tukiasemapaikantamiseen.

Juuri tuossa kokeilin Google Mapsilla ja läppärillä. Kertoo minun olevan n. Kiasman tietämillä, vaikka olen Espoossa.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Aiemmin tässä ketjussa:


Tänä aamuna noin 1,5 h Johanneksen postauksen jälkeen:


Herneet taisivat vaihtaa osoitetta. Myyrän pyhä sota Applea vastaan alkaa saavuttaa koomisia piirteitä. Applen tuotteiden käyttäjät ovat poikkeuksetta kritiikittömiä fanipoikia ja iLaitteet huonoja, vanhanaikaisia ja pahimmillaan jopa toimimattomia. Markkinoinnin Myyräkin sentään myöntää toimivaksi, kun se saa ihmiset ostamaan tuota ylihinnoiteltua krääsää.

Osaatko lukea? Olen kritisoinut applen uutta karttaohjelmaa. Sekä myös eritellyt puutteita sieltä. Johanneksen heitot ovat epämääräisiä ja haluaisin vain tarkennusta siihen, mikä tie sieltä nyt puuttuu.

Tuo lihavoimani teksti pitää pääosin paikkansa, kuten tässäkin ketjussa on erittäin hyvin tullut viime päivinä ilmi.

Laitteita en ole mielestäni missään kohdassa sanonut huonoiksi. Vai olenko? Enkä myöskään toimimattomiksi. Vai olenko? Jonkun osa-alueen surkeus ei tee laitteesta toimimatonta.

Vanhanaikaisen näköinen ios on. Mutta eipä ihme. Se on ollut markkinoilla täysin samanlaisena jo 5 vuotta. Myös wp on mielestäni vanhanaikaisen näköinen. Ja luonnollisesti myös android, koska se on pelkkä ios-kopio.

Mutta taas tuli uusi kirjoittaja, joka arvostelusta sisuuntuneena laittoi sanoja suuhuni oikein urakalla.

Ihan mielenkiinnosta: Pyörittääkö 3gs ios kutosta mukamas täysin sulavasti? Ja jos navigointia käyttää enemmän kuin kerran vuodessa, niin tuo erillinen ohjelmahan on iphoneen täysin välttämättömyys. Ollut jo ennen tätä uutta karttafarssia.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Juuri tuossa kokeilin Google Mapsilla ja läppärillä. Kertoo minun olevan n. Kiasman tietämillä, vaikka olen Espoossa.

Joskus tämä minun Windows-laitteeni ilmoittaa minun olevan Hollannissa vaikka ihan selvästi istun työpaikallani Tampereella. Mokoma kehtaa vielä tarjota minulle hollantilaista Googleakin oletuksena... :)
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihan mielenkiinnosta kysyn, miksi jollain on käytössä 2 puhelinta?
Vastataan vaikka ei aiheeseen suoraan liitykään. Toinen on henkilökohtainen ja toinen työpuhelin (oma yritys). Varmasti asian voisi ratkaista muullakin tavalla, mutta minä nyt päädyin tällaiseen ratkaisuun.

Mutta taas tuli uusi kirjoittaja, joka arvostelusta sisuuntuneena laittoi sanoja suuhuni oikein urakalla.
Saattaa olla, että liioittelin, mutta pointtini varmasti tuli selväksi. Olet vähintäänkin aivan yhtä herkkänahkainen kuin me Applen "fanipojat" ja riennät heti puolustamaan, jos joku arvostelee omaa suosikkiasi (kts. Nokiaa käsittelevä ketju) tai jos joku rohkenee kritisoida mielipiteitäsi Applen tuotteista.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
En kerro missä asun jatkoaika.com-palstalla. Ei voi kertoa muita esimerkkejä kuin mitä on kokeillut. Myyrälle jaksamisia.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kukaan tuskin on kiinnostunut sinun kotisi sijainnista, erikoinen tulkinta. Mutta sen voit toki kertoa, että oliko vertailusi millään tavalla reilu.

Mitä tarkoitat sanalla "reilu". Jos kokeilen jonkun asian toimivuutta ja kerron rehellisesti tulokset, niin missä menee pieleen. Ilmeisesti pitää vain moittia Applea, niin testi on "reilu", kun kirjoittaa tähän ketjuun.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Mitä tarkoitat sanalla "reilu". Jos kokeilen jonkun asian toimivuutta ja kerron rehellisesti tulokset, niin missä menee pieleen. Ilmeisesti pitää vain moittia Applea, niin testi on "reilu", kun kirjoittaa tähän ketjuun.

Vertailusi oli luokkaa "testasin samsungia. Se oli surkea". Eli lukijan pääteltäväksi jää, oliko kyseessä kenties televisio, tietokone vai mikä. Reilua olisi ilmoittaa "testin" laitteisto ja se, mitä testattiin.

Epäilen myös noita karttojen olemattomia ja puuttuvia teitä. Mutta siinäpäs epäilen. En voi todistaa väitettä vääräksi, koska sinun väitteesi on niin hatara kuin olla ja voi.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Vertailusi oli luokkaa "testasin samsungia. Se oli surkea". Eli lukijan pääteltäväksi jää, oliko kyseessä kenties televisio, tietokone vai mikä. Reilua olisi ilmoittaa "testin" laitteisto ja se, mitä testattiin.

Epäilen myös noita karttojen olemattomia ja puuttuvia teitä. Mutta siinäpäs epäilen. En voi todistaa väitettä vääräksi, koska sinun väitteesi on niin hatara kuin olla ja voi.

Totta, et osaa kuin epäillä. Et osaa selvittää itse asioita ja minä en sitä puolestasi tee. W8:n enterprise-version mukaan asun nyt Finlandia-talossa, kun äsken tarkistin asian tietokoneestani. Jatka Myyrä tutkimuksiasi.
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Totta, et osaa kuin epäillä. Et osaa selvittää itse asioita ja minä en sitä puolestasi tee. W8:n enterprise-version mukaan asun nyt Finlandia-talossa, kun äsken tarkistin asian tietokoneestani.

Ei millään pahalla, mutta ei näistä viesteistä ota mitään tolkkua.

- Millä tarkistit oman sijaintisi. Joku Win8:n oma sovellus vai esim. Google Maps?
- Mihin sinä vertaat? Mikä laite / käyttöjärjestelmä / softa näyttää paremmin?
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Ihan mielenkiinnosta kysyn, miksi jollain on käytössä 2 puhelinta?

Ilmottaudun myoskin kahden puhelimen omistajaksi. Tahan on varsin jarkeenkaypa selitys: koska matkustan x-maaraa vuodessa valia Suomi-Yhdysvallat, on jarkevaa pitaa suomalainen seka yhdysvaltalainen liittyma ettei puhelinlaskut datapaketteineen kohoa taivaisiin. Joten yksi puhelin suomi-kayttoa ja toinen jenkki-kayttoa varten.

Simple.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ei millään pahalla, mutta ei näistä viesteistä ota mitään tolkkua.

- Millä tarkistit oman sijaintisi. Joku Win8:n oma sovellus vai esim. Google Maps?
- Mihin sinä vertaat? Mikä laite / käyttöjärjestelmä / softa näyttää paremmin?

Tutki sinäkin asioita ihan itse. Jos et kykene, niin en voi auttaa. Kysy Myyrältä apua, jos et pääse eteenpäin niissä asioissa, joita nähtävästi yrität opetella. En jaksa valistaa yhtään enempää. Et tunne yhtään W8:n sovelluksia, nähtävästi. Oletko edes kokeillut W8-käyttöjärjestelmää tietokoneella.

Vastaa myös mitä laitteita ja softia itse käytät ja Myyrä voi kirjoittaa kaikki laitteensa ja käyttöjärjestelmänsä myös esiin. Jatketaan sen jälkeen, jos vastaatte kattavasti.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tutki sinäkin asioita ihan itse. Jos et kykene, niin en voi auttaa. Kysy Myyrältä apua, jos et pääse eteenpäin niissä asioissa, joita nähtävästi yrität opetella. En jaksa valistaa yhtään enempää. Et tunne yhtään W8:n sovelluksia, nähtävästi. Oletko edes kokeillut W8-käyttöjärjestelmää tietokoneella.

Vastaa myös mitä laitteita ja softia itse käytät ja Myyrä voi kirjoittaa kaikki laitteensa ja käyttöjärjestelmänsä myös esiin. Jatketaan sen jälkeen, jos vastaatte kattavasti.

Johannes hyvä, minä kyselen sen takia tällä tavalla, kun sinä et vaikuta kovinkaan asiantuntevalta tässä aiheessa. Pahoittelen tyyliäni, jos ei miellyttänyt. Win8:aa olen kokeillut kymmenissä minuuteissa mitattavan ajan verran ja ilmeisesti siinä on joku karttasovellus, vaikka et halua kertoa (google tämän varmisti). Kyselet tuossa sellaisia asioita, joihin olen jo vastannut, mutta alla uudestaan.

Epäilin siis, että olet verrannut laitteita, jossa on täysin erilaiset mahdollisuudet löytää oma sijainti. Läppäri, jossa on käytössä pelkkä IP-lokaatio on todella epätarkka verrattuna vaikkapa iPadiin, jossa on GPS.

Noh, minä vähän epäilin, että tässä on verrattu kahta ihan eri asiaa. Senpä takia listasin näitä eri vaihtoehtoja. Ei siis ole oikein järkeä verrata esim. PC:tä laitteeseen, jolla on mahdollisuus GPS- tai tukiasemapaikantamiseen.

Juuri tuossa kokeilin Google Mapsilla ja läppärillä. Kertoo minun olevan n. Kiasman tietämillä, vaikka olen Espoossa.

...ja tätä ennen listasin eri vaihtoehtoja, joita laitteet voivat käyttää sijaintitiedon löytämiseen.

Mihin sijaintitieto perustuu laitteessa? GPS:ää ei siis varmastikaan ole, kun menee noin paljon metsään? Alla vaihtoehtoja.

- GPS, tässä tulee luonnollisesti tarkka sijainti
- GSM-tukiasema -pohjainen sijaintitieto, voi heittää esim. kymmeniä metrejä kaupungissa
- WLAN-tieto. Ilkeät ylikansalliset toimijat keräävät tieto WLANien sijainneista. Onko kyseessä sitten Googlen auto tai oma laitteesi, joka yhdistää WLAN-tiedon ja GPS-tiedon ja toimittaa tämän johonkin, enpä tiedä.
- IP-lokaatieto on aika epätarkka, sopinee Johanneksen kuvaukseen. Maailmalta löytyy useita toimijoita, jotka voivat karkealla tasolla ilmoittaa sijainnin IP-osoitteen perusteella

Et ole kuitenkaan mitään interaktiota osoittanut, hölissyt vain epätarkoista Win8 Enterprise -kartoista. Oletko edes lukenut näitä viestejä?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Et ole kuitenkaan mitään interaktiota osoittanut, hölissyt vain epätarkoista Win8 Enterprise -kartoista. Oletko edes lukenut näitä viestejä?

Kirjoita esiin mitä laitteita käytät ja sovelluksia, niin pääsen perille tietämättömyytesi kattavuudesta. En voi jatkaa muuten kirjoittelua kanssasi, vaikka viesteiletkin innokkaasti kaikenlaista yhdentekevää diiba-daabaa. Myyrän laitteet ja sovellukset myös esiin, kiitos. Mistä teillä on oikeita omia kokemuksia ja mistä vain ennakkoluuloja ja kuvitelmia. Älkää loruilko, vaan kertokaa laitteenne ja ne sovellukset, joista teillä on omia kokemuksia ja olette niitä käyttäneet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös