Antti Suomela HIFK:ssa

  • 114 403
  • 388

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En oikein innostu tästä enkä oikein ymmärrä sopimuksen julkistamista lainkaan. Nämä voisi jättää julkaisematta kokonaan. Tämä siis siksi ,että pelaajakin ihan suoraan sanoo, että tuskin pelaa täällä ja vaihtoehtoja on mistä valita. HIFK:n tiedote oli media-arvoltaan lähes nollatasoa.

HIFK:llehan on näissä vielä monesti käynyt niin, että kun tämän tyyppisen diilin tehnyt pelaaja palaa eurooppaan kesken kauden, niin seura ei olekaan ollut HIFK.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Ei lainkaan itseasiassa tuosta keissistä, olin jopa kokonaan unohtanut tuon pyyhetapahtuman. Selitellään nyt kun vaaditaan.

Seurasin Suomelaa erityisen tarkkaan koko poffisarjan ajan, ihan vaan koska Liigan pistekuningas ja Jypin kivikovan keskustan hypetetyin nimi sarjaan lähtiessä. Jatkuvasti katollaan, aluksi pari tärkeetä pistettä siihen sarjan alkuun, jonka jälkeen katosi tyystin kuvasta positiivisessa mielessä. Käteen jäi kuudesta pelistä 1+2=3 pinnaa ja -2, ja oli muuten sarjan loppua kohden isossa osassa noissa ratkasumaaleissa, parhaimpana mielessä tuo suht. ratkaseva tapahtumasarja a'la Antti Suomela (linkki: Twitter): kamppailu Raskin kanssa->menetys->katolleen->jää makaamaan->myöhässä->oma äijä tekee maalin maalin edestä->katse ensimmäisemä tuomarissa ja kädet levällään, leuka vääränä.

Voi toki olla, että Suomelan peli muuttui tuohon sarjaan jotenkin radikaalisti ja suurennuslasini korostaa negatiivistä kuvaa kaverista, mutta itselle jäi lähinnä mieleen hyvän sentteristön siipien alla kovia pinnoja latonut, fyysisesti heikko ja luonteeltaan ämmämäinen pelaaja. Mut hyvä se on kiekon kanssa. Jos pelaa IFK:ssa ensi kauden, niin toivottavasti jengin sakkosysteemistä löytyy jo kovat penaltit Suomelan kaatumisille. Eikä tarvitse käsittää väärin, varmasti on hyvä sentteri, ei kukaan perusjamppa vedä tollasia lukuja tauluun kahtena vuotena peräkkäin, mutta jotain Suomelan pitää tehdä toisin Stadissa päästäkseen "mun IFK:hon."

Riittikö vai menikö vihkoon?
Eihän se kamppailupelaaminen tietenkään Suomelan vahvimpia osa-alueita ole, mutta en aikaisemmin vaan ollut kuullut häneen yhdistettävän kaatuilua tai ämmämäistä luonnetta. Eikä siinä mitään jos näin haluat hänet nähdä, mutta itse en tällaisia puheita allekirjoita.
Kiitokset, tämä riitti hyvin.
 

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En oikein innostu tästä enkä oikein ymmärrä sopimuksen julkistamista lainkaan. Nämä voisi jättää julkaisematta kokonaan. Tämä siis siksi ,että pelaajakin ihan suoraan sanoo, että tuskin pelaa täällä ja vaihtoehtoja on mistä valita. HIFK:n tiedote oli media-arvoltaan lähes nollatasoa.

HIFK:llehan on näissä vielä monesti käynyt niin, että kun tämän tyyppisen diilin tehnyt pelaaja palaa eurooppaan kesken kauden, niin seura ei olekaan ollut HIFK.

Eiköhän HIFK julkaissut tämän sopparin vain sen takia, että Suomela itse hölmöili ja hesarin haastattelussa möläytti sopimuksen. Pakkohan HIFKn oli siihen jotenkin vastata.

Ymmärrän toki, että Suomelalla tavoitteet NHLssä, mutta silti nuo hänen kommenttinsa kuulostaa aika erikoisilta. Ensin itse vuotaa sopparin ja sitten kun HIFK siitä tiedottaa, niin toteaa, että tuskin täällä pelaaja ja mitäänsanomaton fiilis sopimuksesta. Ei kovin fiksua toimintaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
On hyvä muistaa, että hän itse puhui lehdistölle ennen kuin seura oli tiedottanut asiasta, joten tavallaan hän itse avasi pelin päin helvettiä. Ei kai kukaan Suomelaa dumaa siksi, että hänen unelmansa on NHL, vaan siksi, että hän ei tunnu olevan järin fiksu ja näytti senkin mediassa ihan itse. Tekee itselleen asiat vaikeammaksi, kun päästelee suustaan sammakoita. Ja tämä Suomen mittakaava on vielä pientä verrattuna PA:n paineisiin, mediaan ja faneihinkin.

Erinomainen pelaaja Liigassa, mutta siitä on aivan helvetin pitkä matka NHL-pelaajaksi.

Aika harvassa taitaa olla fiksut kiekkoilijat ;)

No joo, tottahan tuo. Ilman tuota möläytystä HS:lle Suomela varmaan olisi julkistettu ens keskiviikkona, tai vasta paljon myöhemmin, JOS olisi varmistunut että pelaa meillä.

edit: nimi korjattu :)
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Aika harvassa taitaa olla fiksut kiekkoilijat ;)

No joo, tottahan tuo. Ilman tuota möläytystä HS:lle Salmela varmaan olisi julkistettu ens keskiviikkona, tai vasta paljon myöhemmin, JOS olisi varmistunut että pelaa meillä.
Siinä onkin jännitettävää, että pelaako Salmela ensi kaudella punaisissa. ;)
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Hyvä signaus, tosiaan vaan riskinä toi änäri. Kohtuullisillakin tehoilla majuturnauksessa niin sopparia voi olla tarjolla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tässä kaikki ainekset uudeksi IFK-legendaksi mallia Larionov, Santala, Keränen, Raanta ja mitä näitä onkaan, mutta hyvä haku silti Salmelaiselta. Ihmeen negatiivista suhtautumista vaan porukalla tähän kiinnitykseen. Jos useat änäri-jengit on ottaneet yhteyttä, niin totta kai Ämöriikan kaukalot kiinnostaa, eikä mun mielestä ole ollenkaan väärin, jos sen tuo esiin haastattelussa. Sitäkään en oikein ymmärrä, miten Suomela on vähätellyt IFK-sopimustaan tai suhtautunut siihen välinpitämättömästi. Eikös se päinvastoin sanonut Hesarissa tai Iltahöpinässä, että on hienoa liittyä hyvin hoidettuun ja perinteikkääseen seuraan eli IFK:hon? Lehtijuttuihin kannattaa muutenkin suhtautua pienellä varauksella: kerrankos siellä toimittajat laittaa sanoja haastateltavan suuhun tai kirjoittaa ympäröivän tekstin siten, että pelaajan sanomiset saatetaan uuden seuran kannalta kyseenalaiseen valoon.

Toivottavasti pelaa IFK:ssa ensi kaudella, mutta jos NHL vie, niin ymmärrän täysin. Sitten vaan uutta ukkoa sisään.

Tervetuloa silti Nordikselle, Antti! :)
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaiken kaikkiaan noista haastatteluista paistaa vahvasti läpi se, että Suomela tietää pelaavansa Pohjois-Amerikassa ensi kaudella. Agentilla on jo sopimustarjous muutamalta seuralta ja kun paikka MM-kisajoukkueessa on mahdollinen, tuolla haastattelulla viestittyy ihan varmuuden vuoksi vielä kertaalleen kaikille NHL-seuroille se että paikkaa NHL:stä haetaan.

Ja muistutuksen vuoksi kaikille kun mietitte sopimusten sisältöä. Sopimuksen allekirjoituspalkkio + AHL-palkka pohjalla ja mahdollisuus saada paikka NHL-joukkueesta; ehdottomasti kannattaa lähteä kokeilemaan. Eurooppaan pääsee aina takaisin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietenkin lehtijuttuihin pitää suhtautua varauksella, mutta Suomelalta amatöörimäinen moka puhua julkaisemattomasta sopparista mitään. Vasta muutama päivä sittenhän hän sanoi, ettei sopimusta ole mihinkään, vaikka kaikki tietää viimeistään nyt, että sopimus on ollut allekirjoitettuna jo em. lausuntoa annettaessa. Eli, hän siis julkisesti valehteli. Tyhmää ja noloa, eikä välttämättä anna hänestä myöskään NHL-seurojen suuntaan kovin fiksua kuvaa. Kysymys ei kuitenkaan ole mistään Heiskasen kaltaisesta prospektista. Ja olen pomminvarma, että agenttien kanssa nämä sopimuskuviot ja niistä kommentointi on käyty läpi jo aiemmin. Ja vaikka ei olisikaan, sen verran itsellä pitäisi olla älliä, ettei vahingossakaan kommentoi keskeneräisiä asioita.

Ei mua ärsytä se, että sopimus on tehty tai ettei Suomela välttämättä koskaan tule meillä pelaamaan. Ymmärrän hyvin, jos joku haluaa unelmaansa tavoitella. Suomelan kohdalla tosin pysyn aiemmassa kannassani, että vielä kannattaisi odottaa ja nämä lausunnot antavat uskomuksilleni tukea. Henkisesti epäkypsä, vielä, mutta vuosikin voisi tehdä ihmeitä ja jos pelitaidot todella riittää, ei ne vuodessa mihinkään katoa. Päinvastoin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaiken kaikkiaan noista haastatteluista paistaa vahvasti läpi se, että Suomela tietää pelaavansa Pohjois-Amerikassa ensi kaudella. Agentilla on jo sopimustarjous muutamalta seuralta ja kun paikka MM-kisajoukkueessa on mahdollinen, tuolla haastattelulla viestittyy ihan varmuuden vuoksi vielä kertaalleen kaikille NHL-seuroille se että paikkaa NHL:stä haetaan.

Ja muistutuksen vuoksi kaikille kun mietitte sopimusten sisältöä. Sopimuksen allekirjoituspalkkio + AHL-palkka pohjalla ja mahdollisuus saada paikka NHL-joukkueesta; ehdottomasti kannattaa lähteä kokeilemaan. Eurooppaan pääsee aina takaisin.

Suomela on tällä hetkellä paras Suomessa pelaava sentteri. Tästä ei kai voi edes keskustella. Itse seurasin Antin otteitta tarkkaan pudotuspeleissä ja myös aiemmin. Pelialyltään Suomela on lähellä huippuluokkaa. Karrikoiden Suomela on B-luokan Granlund muutamaa vuotta vanhempana toki. Suomelan kehityskäyrä sojottaa tukevasti ylös, eli potentiaalia riittää.

Minulla ei ole juurikaan käryä änärijengien pelaajatarpeista. Suomelan pelityyli ja osaaminen vaatii paikan 1-2-kentässä myös änärissä. Paremmin asiaa tietävät kai valaisevat, että minkä jengien tarjouksia Suomela on saanut? Anaheim? Useat sopimustarjoukset ovat kyllä oman tietämykseni ulkopuolella aivan täysin.

Kaksisuuntainen sopimus voi kai sisältää mitä tahansa. Jos tai kun Suomela yrittää änäriin bussiliigan kautta, niin arvostan miehen asennetta. Yrittäviä miehiä arvostan aina. Tiedotus asioista taisi mennä niin perseelleen kuin olla ja saattaa, mutta toivotan kaverille onnea.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Ei se varmasti rahasta ole kiinni jos Suomela haluaa P-Amerikkaan siipiään lähteä kokeilemaan. Suomela voi tehdä 1-vuoden ELC:n jonka maksimi on 925.000$ johon 92,5k$ allekirjoituspalkkio. Liksa bussiliigassa on 70k$. Väitän, että IFK:ssa tienaisi huomattavasti enemmän kun oletan ettei tuo P-Amerikan tulo ole verotonta.

Salmelainen tietää aivan hyvin mikä Suomelan tilanne on. Suomela on ACME:n listoilla ja tietääkseni Salmelainen jossain välissä myös hoitanut Suomelan asioita. IFK:lla on aivan hyvin aikaa hankkia korvaava sentteri jos Suomela lähtee. Suomela itse puhunut, että tekee päätöksen toukokuun aikana ja veikkaan, että tämä toivomus on tullut myös IFK:n puolelta. En ymmärrä kritisointia IFK:n tiedotteesta. Miksi IFK:n ei olisi pitänyt ilmoittaa, että on naarannut liigan isoimman kalan haaviin?

Kiinnostusta aivan varmasti on P-Amerikasta kun eihän mikään seura siinä mitään häviä jos otetaan yksi sentteri pelaamaan AHL:ään. Suoraan ei ylös pääse missään. Ihan turhaan ei tuota Suomelan palkkaa oteta rasittamaan palkkakattoa. Olen yllättynyt jos Suomela lähtee AHL:ään pelaamaan. Sen verran luulisi näiden muiden maitojunalaisten kohtalot avaavan silmiä. Toisaalta se on varaamattomalle pelaajalle ainoa tie. Oikeastaan kortit on Suomelan omassa käsissä. Itse en usko Suomelan omaavan sellaisia ominaisuuksia mitä NHL vaati. Kamppailu pelaaminen on todella heikkoa. Suomelan pitäisi päästä kahteen ensimmäiseen kenttään enkä usko fysiikan riittävän keskustaan ainakaan toistaiseksi. Alemmissa ketjuissa täysin hyödytön.
 

scholl

Jäsen
Minusta huikeinta antia Suomelan haastattelussa olisi se: "pelaisin Bluesissa, mutta kun..." Kas kun ei Jokereissa.

Kyllä hän harvinaisen höppänä on. Ei voi mitään. No jos meillä pelaa, niin pitää kyllä jonkun pitää huoli siitä, että mies ei pääse höpisemään mitään lehdistölle koko kauden aikana. Tuntuu nimittäin sen verran dementoituneen vanhuksen oloiselta jätkältä, että aiheuttaa puheillaan hitosti lisäduunia toimistolle.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Mun mielestä on turha pahoittaa mieltään jos nuori kaveri toteaa että tähtäin on NHL:ssa ja mahdollisesti pelaa siellä ensi kaudella.

Tai siitä jos toteaa, että pelaisi Bluesissa pk-seudulla jos seura olis vielä hengissä. Miksi Suomela hehkuttaisi että unelmien täyttymys on pukea IFK-paita päälle jos se kerran sitä ei ole? Uskon että jos jää meille varmasti pelaa 100 lasissa vaikka varsinaista seurarakkautta ei vielä nyt sopparinjulkaisuhetkellä olekaan. Tältä ei voida välttyä ostopelaajien kohdalla.

Jollain tavalla jopa virkistävää ettei kaikki siirtyessään heitä sitä ihan samaa perushokijargonia siitä, miten on aina halunnu pelata just tässä kyseisessä seurassa ja organisaatio ja fanit on maan parhaat. Ehkä se ois kohteliasta sanoa, mutta kuitenkin...
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Mun mielestä on turha pahoittaa mieltään jos nuori kaveri toteaa että tähtäin on NHL:ssa ja mahdollisesti pelaa siellä ensi kaudella.

Tai siitä jos toteaa, että pelaisi Bluesissa pk-seudulla jos seura olis vielä hengissä. Miksi Suomela hehkuttaisi että unelmien täyttymys on pukea IFK-paita päälle jos se kerran sitä ei ole? Uskon että jos jää meille varmasti pelaa 100 lasissa vaikka varsinaista seurarakkautta ei vielä nyt sopparinjulkaisuhetkellä olekaan. Tältä ei voida välttyä ostopelaajien kohdalla.

Jollain tavalla jopa virkistävää ettei kaikki siirtyessään heitä sitä ihan samaa perushokijargonia siitä, miten on aina halunnu pelata just tässä kyseisessä seurassa ja organisaatio ja fanit on maan parhaat. Ehkä se ois kohteliasta sanoa, mutta kuitenkin...

Ehkä pointti nyt kuitenkin oli siinä että mitä olis kannattanut jättää sanomatta, eikä mitä olisi pitänyt sanoa. En ymmärrä miksi Suomela edes sanoi mitään lehdistölle. Mikä sen pointti oli? Kovin hämäräksi jäi ja mulle toi tuntui ainakin IFK:n vähättelemiseltä. Ihan kuin sopimus IFK:n kanssa tuntuisi Suomelalta nyt jotenkin nololta ja sitä pitää selitellä kaiken maailman espoorakkauksilla ja änäriunelmilla.

Kukaan ei kaipaa mitään onttoa hokijargonia, mutta kunnioitus uutta työnantajaa kohtaan olis ihan kiva. Kukaan ei ole täällä pyytänyt Suomelalta IFK:n hehkuttamista millään tavalla.
 

444

Jäsen
Kiinnostusta aivan varmasti on P-Amerikasta kun eihän mikään seura siinä mitään häviä jos otetaan yksi sentteri pelaamaan AHL:ään. Suoraan ei ylös pääse missään. Ihan turhaan ei tuota Suomelan palkkaa oteta rasittamaan palkkakattoa. Olen yllättynyt jos Suomela lähtee AHL:ään pelaamaan. Sen verran luulisi näiden muiden maitojunalaisten kohtalot avaavan silmiä. Toisaalta se on varaamattomalle pelaajalle ainoa tie. Oikeastaan kortit on Suomelan omassa käsissä. Itse en usko Suomelan omaavan sellaisia ominaisuuksia mitä NHL vaati. Kamppailu pelaaminen on todella heikkoa. Suomelan pitäisi päästä kahteen ensimmäiseen kenttään enkä usko fysiikan riittävän keskustaan ainakaan toistaiseksi. Alemmissa ketjuissa täysin hyödytön.
Aivan kuten itse kirjoitit. Mikäli Suomelan haave on pelata jonain päivänä NHL:ssä, niin ainoa tie sinne on sopimuksen ja farmin kautta. Yksi tai kaksi lisäkautta Suomessa ei tee hänestä valmiimpaa NHL-pelaajaa, joten silloinkaan suoraa paikkaa ei ole tarjolla.

Mutta jos tarkoitus on vain tehdä isoa tiliä, niin melkein varmempaa on pelata IFK-pestin ensimmäinen vuosi pois ja sen jälkeen loikata Neukkuihin tai Sveitsiin. Tai Ruotsiin tai Saksaan. Isosta roolista maksetaan isossa seurassa isosti rahaa. Tuota jos vertaa vaikka kolmeen vuoteen pohjoisamerikkalaista bussiliigaa, niin aika paljon enemmän ja fikkaan.
 

scholl

Jäsen
Kovin hämäräksi jäi ja mulle toi tuntui ainakin IFK:n vähättelemiseltä. Ihan kuin sopimus IFK:n kanssa tuntuisi Suomelalta nyt jotenkin nololta ja sitä pitää selitellä kaiken maailman espoorakkauksilla ja änäriunelmilla.

Kukaan ei kaipaa mitään onttoa hokijargonia, mutta kunnioitus uutta työnantajaa kohtaan olis ihan kiva. Kukaan ei ole täällä pyytänyt Suomelalta IFK:n hehkuttamista millään tavalla.

Just noin. Ammattilaiset eivät vähättele sitä seuraa, joiden kanssa heillä on sopimus. Se on eri asia, jos palkat olisivat rästissä ja coachi olisi vetänyt turpaan tms., mutta mies on just vasta tehnyt diilin, niin silti kaikki muu on muka parempaa. Ja vaikka olisi niin pitää esittää, ettei ole. Ymmärrän sen, että tavoite on NHL:ssä, mutta ei se pelipaikka sinne aukea helpommin niin, että lehtien sivuilla kertoo, että olisi kiva tulla. Ja Bluesiin verrattuna HIFK on ollut aina hyvin hoidettu seura, joten jotain tolkkua pitäisi olla päässä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Älkää nyt jaksako kaivaa jotain ongelmaa nuoren kaverin jostain yksittäisestä sitaatista kesken valmistautumisen kisoihin.

Voi hyvin olla, että on haastattelun alussa kehunut IFKta yhdeksi sarjan hienoimmaksi joukkueeksi jossa on aina kunnia pelata ja toimittaja on vain jättänyt sen kommentin pois.

Ja varmasti fiilikset on ristiriitaiset. Ehkä joskus nuorena kloppina on Espoossa kelannut ”hitto kun olis joku päivä siistiä olla IFKn tai Jokereiden ykkössentteri” ja yhtäkkiä maailma onkin isompi.

Musta Suomelan olis fiksua pelata kausi IFKssa, mutta samalla ymmärrän kaveria jos haluaa bussiliigan kautta mennä hakemaan paikkaa änäristä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Omasta mielestäni Suomela on mitäänsanomattomin pistepörssin voittaja suunnilleen ikinä. Minulle ei jäänyt mieleen kuin sellainen heiveröinen poika. Ei herätä minkäänlaisia tunteita. Jos ei tule niin ehkä parempi niin.
 
Mä en täysin ymmärrä näitä puheita, että Suomelan olisi parempi pelata vielä kausi HIFK:ssa. En usko, että Suomela pystyisi enää Suomessa kehittymään niin paljoa, että jotenkin vuoden HIFK:ssa olo auttaisi välttämään AHL:n. Yleisen statuksen perusteella Suomelalla on vain hävittävää ja yhtään heikomman kauden (tuloksellisesti heikko, loukkaantumiset yms) jälkeen ei sitten enää soitellakaan perään. Ei ne NHL:ssä muista Liigan pistepörssin voittajia kovin kauaa. Ja jos Suomela ei lähtisi nyt, vuoden päästä puhuttaisiin taas, että kannattaisi vielä vuosi painaa Liigaa.

Samantyylinen case oli Granlundin kohdalla. Mun mielestä lähti juuri oikeaan aikaan tai jopa vuoden liian myöhään, jotkut olivat sitä mieltä, että vielä olisi pitänyt vuosi jatkaa. Ihan samat oppirahat olisi pitänyt silti ennemmin tai myöhemmin maksaa. Eurooppalaiselle pelaajalle parasta valmistautumista Pohjois-Amerikassa pelaamiseen on pelaaminen siellä. Toki tässä Suomelan tapauksessa on erona, että pitää valita joukkue oikein ja olla vielä oikeasti valmis painamaan vuosi töitä nappipalkalla AHL:ssä. Taloudellista tappiota tästä ei tule, kun NHL/AHL-statuksella voi vuoden päästä palata Eurooppaan ja hakea samalla suuremman tilipussin kuin HIFK:ssa olisi tienannut.

Ja ihan oikeasti poika nyt oma-aloitteisesti johonkin pr-alkeiskurssille, noin ei vain voi sanoa.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Suomela on pelaaja, jonka olisin halunnut IFK:hon jo aikaisemmin mutta hyvä näinkin. Paitsi, jos ollaan jo myöhässä. NHL -peikon takia meiltä saattaa tänäkin vuonna jäädä puuttumaan se ykkössentteri. Noh, odotellaan rauhassa ja kriittisesti.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Suomela on pelaaja, jonka olisin halunnut IFK:hon jo aikaisemmin mutta hyvä näinkin. Paitsi, jos ollaan jo myöhässä. NHL -peikon takia meiltä saattaa tänäkin vuonna jäädä puuttumaan se ykkössentteri. Noh, odotellaan rauhassa ja kriittisesti.
Luottoa löytyy Salmelaiseen että uskon että meiltä löytyy se oikea ykkössentteri Suomelan lähtiessä rapakon taakse.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Luottoa löytyy Salmelaiseen että uskon että meiltä löytyy se oikea ykkössentteri Suomelan lähtiessä rapakon taakse.
Käytännössä pelaajat on tässä vaiheessa jo jaettu. Jos Suomela lähtee, joudutaan hakemaan korvaajaa niistä ketä on enää jäljellä. Ykkössentterin tontti on niin tärkeä, että ketjun rakentaminen pitäisi alkaa siitä eikä ottaa kuka nyt sattuu olemaan saatavilla. Suomelan lähtö olisi iso takaisku tasapainoisen joukkueen rakennukselle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös