Tästä kysymyksestä päättelen että olet itse noin 35v... Uskoisin että viittäkymppiä lähestyville tuo on selvä, joten ehkä se on jo jonkinlainen vastaus itsessään.
Ihmisen elämänkokemus koostuu monista asioista ja toki eri ikäisinä, mutta jos heitetään että tyypillisesti ihmiset valmistuvat koulusta ja menevät oikeisiin töihin 25 vuotiaina, heistä tulee vanhempia 30-vuotiaina, he etenevät esimies tai johto tehtäviin 35-vuotiaana tai hieman nuorempina, niin voisi laskea että viisikymppiset ovat kasvattaneet lapset aikuisiksi, heillä on työkokemusta lähes kolminkertainen määrä ja esimieskokemusta kymmeniä kertoja enemmän, Omat vanhemmat ovat useilla jo kuolleita/vanhuksia joiden varaan ei voi laskea, vaan pitää olla perheen/suvun m/patriarkka.
Kiitos kysymästä, olen kyllä ihan reilusti yli neljänkymmenen. Henkinen ikä ei nähtävästi ole sama, eikä ulkonäkökään, kun viimeksi tällä viikolla kysyttiin paperit.
Minä en aliarvioi nuorempia sukupolvia. Väitän edelleen, että eniten vaikuttaa henkilö. En esimerkiksi tiedä, mitä hyötyä lasten kasvattamisesta ja perhe-elämästä on pääministerin työssä. Mutta Marinilla ja Lindtmanilla on näistäkin kokemusta, jos se ratkaisee, pienet lapset on molemmilla.
Työkokemusta on viisikymppisellä enemmän, se on ihan väistämätöntä. Mutta jos odotetaan, että tulevalla pääministerillä olisi paljon aiempaa ministerikokemusta, niin eihän sitä ole aiemminkaan tarvittu. On noilla molemmilla politiikasta kokemusta ja vastuullisista tehtävistä myös. Ja harvoin kait pääministerin hommiin on hypännyt joku, joka on ollut siinä aikaisemmin.
Siispä tervetuloa Sanna Marin tai Antti Lindtman, mulla on peukut pystyssä molemmille. Onnea ja menestystä! Hyvä siitä tulee!