Olet muuten oikeassa, mutta valitettavan usein nämä henkilöt ketkä keksivät näitä ratkaisuja, vaativat puhumalla muita tekemään toimia, ja itse ei tee. Markkinoidaan omaa asiaa sanomalla "kaikki lähtee liikkelle yksilöstä" "näytetään itse esimerkkiä" ja sitten itse vähät välitetään omasta hiilijalanjäljestä. Tästä syystä ainakin omissa silmissä tälläiset henkilöt ovat vain ja ainoastaan teköpyhiä.
Juuri tässä on mielestäni asian ydin. Asiasta keskustelu ja hyvien esitysten sekä päätösten tekeminen asian puolesta vaikka eläisi miten päin mäntyä on eri asia kuin julkisesti korostaa yksilön vastuuta aiheessa ja sitten tehdä itse yksilönä päinvastaisesti kuin mitä muilta vaatii.
Esimerkkinä jos maailman pahimman hiilijalanjäljen omaava henkilö kehittää maailman mittakaavassa ylivertaisen energiamuodon. Energiantuotto tällä tavalla faktisesti vähentää vaikka vain kohtalaisessakin mittakaavassa päästöjä, niin eläköön miten haluaa.
Jos taas henkilö ei suoranaisesti kehitä mitään eikä tuo mitää järisyttävän uutta aiheeseen muuten kuin tuomalla itseään parempana ihmisenä mediassa esiin ja vaatii muita ihmisiä yksilöinä muuttamaan käytöstään, niin se on kaksinaismoralismia. Jos siis käyttäytyy itse kuin apina, niin ei se hirveän vakuuttavaa ole.
Sanna Marinista nyt ei vielä näin voi sanoa.
Tulee mielenkiintoset seuraavat kuukaudet hallitukselle. Oletan Marinin olevan seuraava pääministeri. Tosin, tässä saattaa tulla vielä koukku, jos SDP edustajissa on noussut hiljainen vastustus Rinnettä kohtaan. Tällöin käännös tapahtuisikin äänestyksessä ja Lindtman valittaisiin pääministeriksi äänestyksellä. En sulje tätä mahdollisuutta pois jos suurempi osa äänestämässä olevista on vetänyt totaalisen herneen nenään Rinteen porsastelusta.
Mielenkiintoiset kuukuadet siksi, että miten hallituksen yhtenäisyys säilyy tilanteessa, jos tulee vaikea paikka tai erimielisyyksiä. Demareiden ja keskustan välit vaikuttavat hyvin tulehtuneilta ja jos joku lähitulevaisuudessa kaataa haavaan suolaa, niin syttyy poliittinen sota näiden kahden välillä. Tosin liimana tässä yhteistyössä tulevaisuudessakin on molempien gallup lukemat, eli kumpikaan puolue ei uskalla välttämättä rikkoa tätä hallitusta.
Silti uskon, että seuraava isompi juttu ja tämä hallitus on silloin taputeltu lopullisesti ja Demarit & keskusta yhteiskannatus 15-18%.