En osaa "naarasvasoista" sen kummempaa sanoa kuin että ainakin omasta maailmankatsomuksestasi voi varmaan jo pelkän termin perusteella saada jonkinlaisen käsityksen. En siis kerennyt nähdä kuin tentin lopun, jossa Halla-aho vastasi puolueiden keskinäisten välien parantamiseen jaarittelemalla jotain diipadaapaa ajasta ikuisuuteen ja Orpon puheenvuorot kuluivat "vastuullisuuden" perään kuuluttamisessa klassista thatcherilaista puheenpartta (TINA) lainaten.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että Antti Rinne hallitusneuvottelijana olisi ihan käsittämätön ratkaisu ja toivottavasti siihen ei päädytä. Eikä varmaan päädytäkään.
Rehellinen kuva, mikä koko keskustelusta itselle jäi oli seuraava. Korostan minulle ja minun ajatus, tunne sekä mielipide.
Marin:
Yksi fanaattisimman tuntuisista ihmisistä mitä tiedän. Täysin ideologinen aatteelleen sekä Antti Suurelle ja puhe on kuin hän olisi harjoitellut pienestä pitäen kuinka poliitikon tulee puhua. Eikä pelkkä puhe, vaan myös eleet ja kommentit. Mulla nousee selkäkarvat pystyyn kun näen Marinin tai kuulen hänen puhuvan. Se mikä Marinilla ei ole opeteltua on hänen psykoottinen katseensa, sellainen tyhjää ammottava psykopaatin katse. Katse joka haluaisi tappaa. Ja toimittaja olisi myös kuollut, jos katseet tappaisivat. Kuten olisi kuolleet myös Halla-aho ja Orpokin sekä varmaan Kulmunikin sivussa kun toimittaja uskalsi kysyä demarien puheenjohtajatilanteesta.
Kulmuni:
Pukeutumisesta saa sellaisen maatilan-äitimuori fiiliksen, mutta esiintyminen, puhe sekä mielipiteet paljastavat sen, että ikä on henkisesti jopa vähän alhaisempi kuin oikea ikä. Kulmunin esiintymisessä on paljon opeteltua myös, ei mitään valtionaismaisuutta ja on kuin haviseva haavan lehti. Pelottaa miten selviää, jos joutuu median tykistötuleen joskus (siis jos on itse mokannut). Hyvä ja rakastavan oloinen ihminen. Tyttömäisyys tuli parhaiten esiin kun rupesi kyselemään Halla-aholta kuten pikkutyttö auton takapenkillä voisi tehdä. Isi, missä me ollaan, isi milloin me ollaan perillä, isi...
Orpo:
Aika rentoa esiintymistä, mutta Orpo ei johajana vakuuta eikä ole vakuuttanut koskaan. Silti hyvää poliittista haastoa joka tosin alkoi lopussa kuulostamaan jankkaukselta ja siltä, kuin Orpo olisi ollut pokaamassa Kulmunia.
Halla-aho:
Hyvältä paikalta pääsi heittämään lättyä sisään aika rutiiniesityksellä. Oli keskittynyt edelleenkin siihen, että jatkavat oppositiossa eikä lähtenyt turhaan hakemaan hallitustilanteeseen muutosta kun hallituspuolueet ovat sanoneet, että näillä mennään.