Antti Rinteen hallitus – kevyet punamullat budjettikurille?

  • 422 004
  • 3 607

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ja vastaako Halla-aho koskaan esitettyihin kysymyksiin? Maine erinomaisena väittelijänä ei ole vielä koskaan minulle realisoitunut hänen live-esiintymisiä katsoessa.

Sitten vedotaan siihen, ettei toimittajat anna tilaisuutta. Hyvän aikaahan hän ehtii muuta jaaritella.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ei herranen aika tuota Orpon retoriikkaa. "Rahat pitää ensin tienata ennen käyttöä, velalla ei voi tehdä"... No totta helvetissä voi tehdä ja tätä tehdäänkin julkisella sektorilla ja yksityisellä sektorilla kaiken aikaa.

Ja vastaako Halla-aho koskaan esitettyihin kysymyksiin? Maine erinomaisena väittelijänä ei ole vielä koskaan minulle realisoitunut hänen live-esiintymisiä katsoessa.

Katsoimme sitten ilmeisesti eri ohjelmaa. Siellä oli poliitikot Orpo ja Halla-aho sekä kaksi pientä naarasvasaa ajovaloissa, eli Marin ja Kulmuni.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Katsoimme sitten ilmeisesti eri ohjelmaa. Siellä oli poliitikot Orpo ja Halla-aho sekä kaksi pientä naarasvasaa ajovaloissa, eli Marin ja Kulmuni.

En osaa "naarasvasoista" sen kummempaa sanoa kuin että ainakin omasta maailmankatsomuksestasi voi varmaan jo pelkän termin perusteella saada jonkinlaisen käsityksen. En siis kerennyt nähdä kuin tentin lopun, jossa Halla-aho vastasi puolueiden keskinäisten välien parantamiseen jaarittelemalla jotain diipadaapaa ajasta ikuisuuteen ja Orpon puheenvuorot kuluivat "vastuullisuuden" perään kuuluttamisessa klassista thatcherilaista puheenpartta (TINA) lainaten.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että Antti Rinne hallitusneuvottelijana olisi ihan käsittämätön ratkaisu ja toivottavasti siihen ei päädytä. Eikä varmaan päädytäkään.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Sitten vedotaan siihen, ettei toimittajat anna tilaisuutta. Hyvän aikaahan hän ehtii muuta jaaritella.

Eikö se aivan tarpeeks selvästi vastannut kysymyksiin? Ei voi mitään, jos ei mene kaikille kaaliin. Esimerkiksi toi kysymys miten parantaa välejä muiden puolueiden kanssa ja vastaus oli, että ajaa omien äänestäjien asioita. Ei heidän tarvitse alkaa parantaa välejä muihin puolueisiin omien äänestäjien kustannuksella. Ja eiköhän nuo huonot välit johdu ihan noista muista puolueista.
 
Ja vastaako Halla-aho koskaan esitettyihin kysymyksiin? Maine erinomaisena väittelijänä ei ole vielä koskaan minulle realisoitunut hänen live-esiintymisiä katsoessa.
Vaikea sanoa, kun silmä alkaa luppasemaan ensimmäisen lauseen puolivälissä. Heti ensimmäisen puolipisteen jälkeen olen yleensä jo täydessä unessa.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Tuohan olisi jo aivan vitsi. Ei ainakaan tarvitse enää miettiä kenen käskyläinen Marin on. Onko Lindtman sitten eri leiristä kuin Rinne ja hänen maskottinsa? Mieienkiintoinen sisäinen valtataistelu menossa varmaan kulisseissa demareissa.

Sanopa muuta, vitsipä hyvinkin. Silti Marin tämän psykoottisin silmin ja hyvin selkeästi sanoi, jopa niin että vaikutti että se on päätetty. Ei sanonut edes niin, että tarvitsisi siitä päättää puoluevaltuustossa, koska hän on puolueen puheenjohtaja.
 

Analyzer

Jäsen

Lauri Nurmi paljastaa tässä, että Paateron ero oli Kulmunin vaatima. Se olisi riittänyt Kulmunille. Keskustan eduskuntaryhmän konservatiivit ja uskonveljet haistoivat veren ja näkivät tilaisuudn päästä eroon myös Rinteestä.

Juttu sisältää yksityiskohtaista viestin vaihtoa. Nurmella on kyllä melkoiset verkostot joka suuntaan.

Kovaa settiä. Lukusuositus.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Marin kertoi juuri, että Antti Rinne olisi hallitustunnustelija koska on puolueen puheenjohtaja.
Keskusta haki koston Jäätteenmäen tapaukseen. Tällä kuviolla Rinteellä on mahdollisuus tehdä vastaveto ja pudottaa kepu pois hallituksesta. Ja jäädä itsekin pois hallituksesta. Paras ratkaisu kaikille suomalaisille. Samalla oven avauksella onneton maakuntahimmeli voitaisiin heivata hevon helvettiin.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Esimerkiksi toi kysymys miten parantaa välejä muiden puolueiden kanssa ja vastaus oli, että ajaa omien äänestäjien asioita. Ei heidän tarvitse alkaa parantaa välejä muihin puolueisiin omien äänestäjien kustannuksella. Ja eiköhän nuo huonot välit johdu ihan noista muista puolueista.

Eli ei siis vastannut kysymykseen. Ei edes sanomalla sitä, mitä itse viestissäsi tulkitset PS:n kannaksi.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Eikö se aivan tarpeeks selvästi vastannut kysymyksiin?

Vastasi omalla tavallaan, eli sivuutti vähän erikoisen kysymyksen ja painotti tutusti keskittyvänsä oman puolueensa asioihin. Aivan samalla tavalla kuin muissakin vastauksissaan tänäänkin.

Perussuomalaisten kannatus noussee edelleen näiden lähetysten myötä. Lisää tätä toivomme siis.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Eli ei siis vastannut kysymykseen. Ei edes sanomalla sitä, mitä itse viestissäsi tulkitset PS:n kannaksi.

Harmi, että jäi edelleen epäselväksi. Itse ainakin äänestäjänä ymmärsin tuon vastauksen. Ehkä tuon kysymyksen olisi voinut osoittaa myös muille puolueille, mutta eihän muita kuin Persuja saa syytellä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko Lindtman sitten eri leiristä kuin Rinne ja hänen maskottinsa? Mieienkiintoinen sisäinen valtataistelu menossa varmaan kulisseissa demareissa.

Olen käsittänyt, että Rinne ja Lindtman eivät hirveästi käy kaljalla keskenään. Syy, miksi Lindtman ei halunnut Rinteen hallitukseen, saattoi olla joku muukin kuin perhesyy. Lindtman kuuluu Heinäluoman porukkaan, joka on ihan eri porukkaa kuin Rinne ja tukijansa (onko niitä enää?).

IS: Kommentti: Valtataistelu kiihtyy Sdp:ssä - Eero Heinäluoman imperiumi murtuu

Tällainen sisäinen valtataistelu kyllä vain vauhdittaa demareiden tuhoa. Eihän tästä puuttuisi kuin se, että puolue hajoaa kahdeksi tai kolmeksi eri puolueeksi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Näin turhana nippeli pongauksena, Kulmuni oli ainakin 90% todennäköisyydellä itkenyt. Muutaman kerran on itsekin näyttänyt tuolta...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vastasi omalla tavallaan, eli sivuutti vähän erikoisen kysymyksen ja painotti tutusti keskittyvänsä oman puolueensa asioihin. Aivan samalla tavalla kuin muissakin vastauksissaan tänäänkin.

Perussuomalaisten kannatus noussee edelleen näiden lähetysten myötä. Lisää tätä toivomme siis.

No varmasti näin onkin. Itse kerkesin vasta lopusta katsomaan tuota lähetystä. Itseä lähinnä ihmetytti, kun ei toiselta osapuolelta kysytty tuota samaa kysymystä.

Kannatus todellakin nousee ja muiden puolueiden puheenjohtajat ainakin laskevat omaa kannatusta kiitettävästi.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit

Lauri Nurmi paljastaa tässä, että Paateron ero oli Kulmunin vaatima. Se olisi riittänyt Kulmunille. Keskustan eduskuntaryhmän konservatiivit ja uskonveljet haistoivat veren ja näkivät tilaisuudn päästä eroon myös Rinteestä.

Juttu sisältää yksityiskohtaista viestin vaihtoa. Nurmella on kyllä melkoiset verkostot joka suuntaan.

Kovaa settiä. Lukusuositus.

Tämä Lauri Nurmen (vihr?) luoma ilmiantajaverkosto tekstiytyy toisinaan vaikuttavann tuntuvalta.
Minä olen enemmän Timo Haapalan poikia. Eikun siis setämiehiä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tämä Lauri Nurmen (vihr?) luoma ilmiantajaverkosto tekstiytyy toisinaan vaikuttavann tuntuvalta.
Minä olen enemmän Timo Haapalan poikia. Eikun siis setämiehiä.

Sipilä siis teki aloitteen Rinteen kaatamisesta, vaikka suljetussa ryhmässä hän liittyy keskusteluun useita aloitteen tekijöitä myöhemmin kertoen, että hänelle on tullut samanlaista viestiä kuin heille.

Mutta näin ne asiat nähdään.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
No varmasti näin onkin. Itse kerkesin vasta lopusta katsomaan tuota lähetystä. Itseä lähinnä ihmetytti, kun ei toiselta osapuolelta kysytty tuota samaa kysymystä.

Kontekstihan oli sellainen, että Halla-aho arveli heikentyneen puolueiden välisen ilmapiirin varmistavan sen, ettei muodosteta täysin uutta hallituspohjaa (tjsp.). Tästä siis jatkokysymys, että miten Halla-aho puolueineen voisi tilannetta helpottaa. Tuohonhan olisi ollut ihan helppo vastata vaikka omalla yhteistyöhalukkuudella/-kyvykkyydellä, mutta halla-ahomaisesti ei vastattu sitten ollenkaan. Kuten ei talouskysymyksiinkään koskaan.

Olen itsekin ihan varma siitä, että PS:n kannatus tästä nousee. Toivottavasti kolme vuotta on niin pitkä aika, että kerkeää vielä laskeakin.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
En osaa "naarasvasoista" sen kummempaa sanoa kuin että ainakin omasta maailmankatsomuksestasi voi varmaan jo pelkän termin perusteella saada jonkinlaisen käsityksen. En siis kerennyt nähdä kuin tentin lopun, jossa Halla-aho vastasi puolueiden keskinäisten välien parantamiseen jaarittelemalla jotain diipadaapaa ajasta ikuisuuteen ja Orpon puheenvuorot kuluivat "vastuullisuuden" perään kuuluttamisessa klassista thatcherilaista puheenpartta (TINA) lainaten.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että Antti Rinne hallitusneuvottelijana olisi ihan käsittämätön ratkaisu ja toivottavasti siihen ei päädytä. Eikä varmaan päädytäkään.

Rehellinen kuva, mikä koko keskustelusta itselle jäi oli seuraava. Korostan minulle ja minun ajatus, tunne sekä mielipide.

Marin:

Yksi fanaattisimman tuntuisista ihmisistä mitä tiedän. Täysin ideologinen aatteelleen sekä Antti Suurelle ja puhe on kuin hän olisi harjoitellut pienestä pitäen kuinka poliitikon tulee puhua. Eikä pelkkä puhe, vaan myös eleet ja kommentit. Mulla nousee selkäkarvat pystyyn kun näen Marinin tai kuulen hänen puhuvan. Se mikä Marinilla ei ole opeteltua on hänen psykoottinen katseensa, sellainen tyhjää ammottava psykopaatin katse. Katse joka haluaisi tappaa. Ja toimittaja olisi myös kuollut, jos katseet tappaisivat. Kuten olisi kuolleet myös Halla-aho ja Orpokin sekä varmaan Kulmunikin sivussa kun toimittaja uskalsi kysyä demarien puheenjohtajatilanteesta.

Kulmuni:

Pukeutumisesta saa sellaisen maatilan-äitimuori fiiliksen, mutta esiintyminen, puhe sekä mielipiteet paljastavat sen, että ikä on henkisesti jopa vähän alhaisempi kuin oikea ikä. Kulmunin esiintymisessä on paljon opeteltua myös, ei mitään valtionaismaisuutta ja on kuin haviseva haavan lehti. Pelottaa miten selviää, jos joutuu median tykistötuleen joskus (siis jos on itse mokannut). Hyvä ja rakastavan oloinen ihminen. Tyttömäisyys tuli parhaiten esiin kun rupesi kyselemään Halla-aholta kuten pikkutyttö auton takapenkillä voisi tehdä. Isi, missä me ollaan, isi milloin me ollaan perillä, isi...

Orpo:

Aika rentoa esiintymistä, mutta Orpo ei johajana vakuuta eikä ole vakuuttanut koskaan. Silti hyvää poliittista haastoa joka tosin alkoi lopussa kuulostamaan jankkaukselta ja siltä, kuin Orpo olisi ollut pokaamassa Kulmunia.

Halla-aho:

Hyvältä paikalta pääsi heittämään lättyä sisään aika rutiiniesityksellä. Oli keskittynyt edelleenkin siihen, että jatkavat oppositiossa eikä lähtenyt turhaan hakemaan hallitustilanteeseen muutosta kun hallituspuolueet ovat sanoneet, että näillä mennään.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos, ja valitettavasti kun, Rinteellä on isoakin roolia uuden hallituksen muodostamisessa niin onhan se politiikan uskottavuuden kannalta todella onnetonta. Luottamus meni mutta mentoriksi kelpaa. Toisaalta se voisi olla Marinille paha riippakivi kun puppet master Antti siellä vetelisi naruista ja häärää taustalla sotkusta toiseen. Voisi olla jopa Rinteelle mukavampi asema kun saa valehdella ja kikkailla kulisseissa. On tämä kyllä show.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Marin on kyllä kaunis nainen mutta todellakin vaikuttaa jopa hieman fanaattiselta sanomaltaan ja puhetyyliltään eikä olemuksessa eikä varsinkaan katseessa ole häivähdystäkään lämmöstä tai lempeydestä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Analyzer

Jäsen
Sipilä siis teki aloitteen Rinteen kaatamisesta, vaikka suljetussa ryhmässä hän liittyy keskusteluun useita aloitteen tekijöitä myöhemmin kertoen, että hänelle on tullut samanlaista viestiä kuin heille.

Mutta näin ne asiat nähdään.

Ehdotti kuitenkin ensimmäisenä kokoontumista aiheen tiimoilta ennen välikysymystä. Tuon jutun mukaan.
Joka tapauksessa ollut keskeisessä roolissa, vaikkei välttämättä itse masinoija.

Oleellisinta tässä on, että Rinne ei itse olisi uhrannut Paateroa vaan teki sen painostuksesta.
Eduskuntaryhmä ei myöskään näytä olevan Kulmunin näpeissä, jos Kulmuni ei olisi kerran itse Rinnettä laittanut vaihtoon.
Hänet jyrättiin.

Se selittää myös Kulmunin epävarmuutta. Käytännössä hän petti Rinteen aivan täysin. Rinne sai vielä extramainehaittaa, koska näytti siltä, että Rinne petti luottonaisensa(Paateron) pelastaakseen nahkansa.
 

Heinz

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy

Lauri Nurmi paljastaa tässä, että Paateron ero oli Kulmunin vaatima. Se olisi riittänyt Kulmunille. Keskustan eduskuntaryhmän konservatiivit ja uskonveljet haistoivat veren ja näkivät tilaisuudn päästä eroon myös Rinteestä.

Juttu sisältää yksityiskohtaista viestin vaihtoa. Nurmella on kyllä melkoiset verkostot joka suuntaan.

Kovaa settiä. Lukusuositus.
Nurmen tietopankki kävi ilmi ns ovi-liveistä, kun lähes non-stoppina pystyi relevanttiin analyysiin. Omaan korvaan vähän särähtää, kun Nurmi toistaa että Jäätteenmäen kohtelu olisi suuri motiivi Rinteen ulostamiseen. Itse olisin taipuvainen uskomaan, että aidosti Rinteen toilailut ovat 95 % syynä sotkuun. Tietty on mehukas tarina tehdä siltaa 16 vuoden taakse, mutta eiköhän tuo ole enemmän kuriositeetti kuin mitään muuta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös