Oliko tarkoitus kertoa, että HIFK vetää edelleen?
Pelaajat tekevät 2 vuoden sopimuksia, kyllä. So?
Mainitsemani oli vain faktatieto, joka todensi, että HIFK vetää myös kovia nimiä.
Mainitsemani oli vain faktatieto, joka todensi, että HIFK vetää myös kovia nimiä.
Ymmärtäsin vetovoiman, jos sopimus olisi tehty kauden jälkeen.
Niin, minä puhuin riskistä, sinä väheksyit sitä edellisessä viesissäsi. Raanta joutuu tekemään valinnan, valita nyt useammasta organisaatiosta sellainen, jonka katsoo parhaaksi tai pelata kauden liigassa, sillä riskillä että valinnan mahdollisuudet pienenevät.
Esimerkki oli kaudelle 2013/2014 tehdyistä sopimuksista, joissa on mm. Anssi Raannan nimi, joka on kova nimi maalille.
...Hifkillekään ei jää pelkästään musta pekka kouraan, vaan ymmärtääkseni rahaa tulee sopimuksen purusta uuden veskan hinnan verran, joskaan ei gardenin rakennukseen asti.
(Boldaus minun)
Kyseinen kaveri on minulle tuntematon suuruus, joten en kiistä nimen kovuutta maalille.
Tietyllä tavalla mäkin olen huolissani siitä, jos sopimuksilta lähtee arvo. Futismaailmassa ei varmasti tulisi kuuloonkaan, jos Messi päättäisikin tehdä yhtäkkiä sopimuksen ManU:n kanssa. Joku voi sanoa, että mitäs tällainen pikku pläntti nimeltä Suomi mahtaa, mutta pakko tähän on puuttua ihan SM-liigan oman tasonkin kannalta. Muutenhan tässä käy niin, että meillä ei kohta enää tähtiä näy, vaan kaikki on jotain perus Tommi Kovasia (no offense).
Nybondashan lupaili hifkiin ensi kaudeksi jalkoja ja nopeutta. Kerrankin hän onnistui. Raanta ottaa jalat alle ja lähtee hyvinkin nopeasti.
Toivottavasti edellä kirjoittamastani ei kadonnut kompetenssi edes JypFabun (en tosin usko, koska hän on kovin suvaitsevainen) silmissä.
Mikäli Raanta lähtee NHL:ään, rahat menevät Ässille ja Lukolle, HIFK ei saa mitään.
Nyt Raannan arvo on noussut ja en usko, että IFK:n ilmaiseksi hänestä tarvitsee luopua.
Mikäli Raanta lähtee NHL:ään, rahat menevät Ässille ja Lukolle, HIFK ei saa mitään.
Jos Ana lähtee NHL:ään, rahat menevät kasvattajaseuralle
HIFK sopimus on ollut ainakin Ässä-osiossa julkinen salaisuus ainakin pari kuukautta. Ässien maalivahtikuvio on ollut jo pitkään (väh. 2kk) selvä, Raanta HIFK ja Järvenpää Ilves, tilalle Riksman ja Rasmus Rinne.
...
3? edellisen kauden joukkueille menee rahat ja oliko kasvattajaseuralle vielä erikseen korvamerkitty osuus? Pähkinöitä summat kuitenkin.
Saisiko linkin, kiitos. Leppäsen, raumalaisen kiekkoseuraajan tai jotain.
Kyllä nyt aikuinen mies osaa varmaan itse kirjoittaa vaikka Googleen marko leppänen twitter. Itse löysin kyseisen tweetin 5 sekunnissa, vaikka en mikään nörtti olekaan.https://mobile.twitter.com/MarkoLeppnen/tweets
Ai jaa...löytyykö tosiaan.
Nyt kyllä unohdat, että tehdessään 2v. sopimuksen HIFK:n kanssa Antti Raanta ei suinkaan ollut mikään kova nimi eikä saavuttanut yhtään mitään urallaan.
Jotenkin kypsyttää nämä höpinät siitä, että HIFK olisi muka joku oikea suurseura tai siellä pelaaminen olisi jotenkin erityisen kova juttu henkisesti ja toisi jotain gloriaa CV:hen.
Jussi Rynnäs pelasi yhden hyvän reilun puolikkaan kauden SM-liigassa ja hänellä oli pöydällä ainakin kuusi tarjousta joista valita.
Raanta on voittanut käytännössä kaiken mitä SM-liigassa voi maalivahtina voittaa. Torjuntaprosenteissa yli sadan matsin otannalla liigan paras, MVP sekä runkosarjassa että pleijareissa ja mestaruus. Tuo yhdistettynä siihen ettei häntä ole varattu takaa sen, että tarjouksia on minimissään puolenkymmentä pöydällä.
Kukaan ei tietysti voi taata ykkösvahdin paikkaa, mutta ei sitä taata vaikka vetäisi toisen kanuunakauden SM-liigassa.
Silloin kun kaikki on saavutettu, on luonnollista ottaa seuraava askel eteen eikä sivulle.
Edit.
Puhuminen siitä että Raannalla on takana vain yksi hyvä kausi liigassa osoittaa että ei olla tutustuttu pelaajaan edes sitä kuuluisaa vähää alusta.
Varmasti näin. Ässä-fanien viesteistä on vain vähän näkyvissä, että ajatus sankarivahti Raannasta ensi kaudella toisen liigaseuran paidassa kylmää. Ihan ymmärrettävää totta kai.
Ja kun tähän Rynnäkseen (vai Ryntääseen?) verrataan, niin kuinka monta peliä herra on pelannut NHL:ssä?
Tippaakaan vähättelemättä kummankaan herran lahjakkuutta tai taitotasoa, niin siinä on ilmielävä esimerkki siitä, kuinka autuaaksi välitön lähtö rapakon taakse tekee. On sitten yksi tai vaikka tusina seuraa, joista valita mieluisensa.