Antti Mäkinen

  • 1 390 286
  • 4 505
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
En jaksanut pahoittaa mieltäni tästä. Viihteellinen podcast kyseessä eikä minulle ainakaan olisi tuonut mitään lisäarvoa, että toteavat miten hirveä asia kyseessä.

Hoffren ja Touru tekevät Total NHL Foreveria vakavammalla otteella ja siinähän aihe tosiaan asiallisesti käytiin läpi, mikä paremmin ohjelman tyyliin sopikin.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Tämän päivän Kimattia-jakso oli mielestäni ihan hemmetin hyvä ja viihdyttävä pläjäys, mukavasti höpinöitä ja asiaa, Ikaa tykkään kuunnella, sitä asiantuntemusta kun on, ja uskaltaa sanoa asiat kokolailla suoraan mitä tulee nuorten pelaajien kehittämiseen jne.

Ainoa vaan, että kys. jakso tuli totaalisen väärään ajankohtaan ja tuo "voi hitsi kun unohdimme puhua Hawksien skandaalista" on varmastikin spinnaamisen maailmanennätys! Siis jumaliste, jätkillä on varmasti käytettävissä tarpeen vaatiessa tuotantoa joka osaa editoida noita podareita eteen ja taakse, ja siitä huolimatta podarin alkuun tai loppuun ei saatu lisättyä Antin monologia jossa sanotaan tuo mitä nyt Twintterissä kirjoittelee ("kamala juttu, täysin tuomittava, toivottavasti kaikki vastuulliset saavat sen rangaistuksen mitä laki ja julkisuus heille langettaa, palaamme tähän asiaan ensi viikon podarissa kun asiasta on selvinnyt lisää ja saadaan liigan kommentit yms., mutta tällä kertaa meillä on vieras emmekä halunneet sotkea näin vakavaa asiaa tähän")? Ja tämä "unohdus" tuli mieleen vasta kun podari oli ulkona??

Se kun vaan on niin, että sanomalla / kirjoittamalla jostain isosta asiasta kys. asian ympärillä toimiva media ottaa siihen samalla kantaa, mutta sanomatta / kirjoittamatta jostain isosta asiasta kys. asian ympärillä toimiva media ottaa siihen kahta kauheammin kantaa, ja avaa tilaisuuden turhalle spekuloinnille, kuten tässäkin ketjussa (ja Twitterissä) tällä hetkellä on käynnissä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuuntelin lenkillä tämän päivän Kimanttia jakson ja pidin siitä. Ika on hyvä vieras tällaiseen rentoon ohjelmaan ja osaa vahvoilla mielipiteillä puhua viihdyttävästi. Tajuaa myös sen, että omat mielipiteet eivät aina ole se oikea totuus. Mäkinen antoi enemmän taustatukea ja hänen ja Ikan yhteiset seikkailut olivat viihdyttäviä, sekä mielenkiintoisia.

Jursi kun tulee esiin toistuvasti, niin hänestä voisi tehdä vaikka jonkun spesiaalijakson, johon voisi vaikka ottaa taustahaastatteluita jne. Kiistatta Jursilla on ollut kuitenkin myös NHL:n näkökulmasta iso merkitys suomikiekolle. Varmasti moni venäläispelaajakin on Jursin koulusta hyvät opit saanut.
 
Tuli myös kuunneltua tämän viikkoinen jakso ja Lehkonen oli erittäin hyvä vieras. Kehut tästä!

Sitten kiinnitin tosiaan tuohon huomioita, että olisi vain tuo Chicagon hyväksikäyttötapaus unohtunut muiden juttujen mukana. Haiskatti vahvasti nyt vain siltä, että Mäkinen tietoisesti jätti tuon jutun ottamatta itse esille. Niin monta kertaa Floridan koutsin potkuja ja jotain muuta Kimen aikojen Chicago-juttuja sivuuttiin keskustelussa, ettei mitenkään vahingossa voinut unohtua. Oli muutenkin harvinaista hiljaisempi näistä puhuttaessa. Sen sijaan jopa uskon, että Kime ei itse edes tajunnut, että aihe jäi käsittelemättä, koska toi juuri itse tuon Quennevillen potkut esille Floridassa ja omat Chicago-ajat herran valmennuksessaan. Varmaan hövelinä kaverina vain alitajuisesti ajatteli, että aihe on jo käsitelty, kun kuitenkin jo ”viikon vanha juttu”. Sama juttu Ikan kohdalla, varmaan oletti vieraana, että aihe jo aiemmin heillä perattu läpi. Eiköhän Mäkinen halunnut vain olla hiljaa tai olla ainakin itse mainitsematta tätä keissiä, ettei polta mahdollisia tulevaisuuden siltoja NHL:n suuntaan, jos sieltä joskus joku pesti voisi aueta. Kuitenkin sen verran tietoinen kaveri kyseessä.
 

Pocatello

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hoffren ja Touru tekevät Total NHL Foreveria vakavammalla otteella ja siinähän aihe tosiaan asiallisesti käytiin läpi, mikä paremmin ohjelman tyyliin sopikin.

Onhan tuo huomattavasti laadukkaampi podcast, jos haluaa suomenkielistä NHL-podcastia kuunnella. Vähän siinä ja tässä onko Kimanttia edes NHL-podcast enää nykyisin. Enemmänkin nimensä mukaisesti podcast Kimmosta ja Antista.

En toki tästä ole mieltäni pahoittanut, saahan sitä oman podcastinsa tehdä sillä tyylillä kuin itse haluaa ja kuuntelijoita näyttää riittävän. Itsellä vaan jäänyt kuuntelut vähemmälle ja jaksoja kesken.
 
Noh, en nyt näe Timosen olleen mitenkään "keskiössä". Timonen ei tuolloin pelannut Chicagossa, eikä varsinkaan ollut mukana a) itse rikoksessa tai b) sen peittelyssä organisaation toimesta. Timonen on voinut mahdollisesti kuulla jotakin tapahtuneesta, mutta sekin asettaisi hänet mahdollisesti samaan asemaan kuin about jokaisen NHL-pelaajaan: ovat kuulleet jotain juttuja, mutta antoivat asian olla syystä tai toisesta.

Hyvin kirjoitettu ja ihan samaa mieltä minäkin.

Timonen pelasi Chicagossa ainostaan yhden kevään, ja se tapahtui viisi(!) vuotta tuon ahdistelutapauksen jälkeen. Voisin naiivisti ajatella, että tuo ei varsinaisesti ollut puheenaiheena Chicagon kopissa silloin keväällä 2015 kun kiivasta kannujahtia käytiin.

Jos taasen ajatellaan, että pieni pätkä Chicagossa vuosia tapauksen jälkeen vie pelaajan tapauksen keskiöön, niin sitten siellä keskiössä on kymmeniä ja taas kymmeniä pelaajia ja muita henkilöitä.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winners
Hyvin kirjoitettu ja ihan samaa mieltä minäkin.

Timonen pelasi Chicagossa ainostaan yhden kevään, ja se tapahtui viisi(!) vuotta tuon ahdistelutapauksen jälkeen. Voisin naiivisti ajatella, että tuo ei varsinaisesti ollut puheenaiheena Chicagon kopissa silloin keväällä 2015 kun kiivasta kannujahtia käytiin.

Jos taasen ajatellaan, että pieni pätkä Chicagossa vuosia tapauksen jälkeen vie pelaajan tapauksen keskiöön, niin sitten siellä keskiössä on kymmeniä ja taas kymmeniä pelaajia ja muita henkilöitä.

Hyvin kiteytetty omasta mielestäni jos Timosen roolia ajatellaan. Voisihan Timonen antaa ne kommentit, että ei ole ollut kuullutkaan asiasta ennen tätä kohua. Vaikuttaisiko se podcastin kuuntelijoita vakuuttamaan Timosen "osallisuuteen" asiaan? Aika outo keskustelu josta saadaan kyllä reviteltyä otsikoita, jos Timonen sanoisi: jotain huhuja oli ilmassa, mutta ei mitään varmaa tietoa. Kime varmaan antaa ne kommentit vielä kyseiseen asiaan, eriasia on se riittääkö ne kuuntelijoille.

Kimanttia on rentoa kuunneltavaa ja näköjään seuraajiakin löytyy. Osa pahoittaa mielensä asioista ja ilmeisesti seuraa silti. Aika kovalle tasolle ovat päässeet kun näin paljon keskustelua syntyy.
 

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onhan tuo huomattavasti laadukkaampi podcast, jos haluaa suomenkielistä NHL-podcastia kuunnella. Vähän siinä ja tässä onko Kimanttia edes NHL-podcast enää nykyisin. Enemmänkin nimensä mukaisesti podcast Kimmosta ja Antista.

En toki tästä ole mieltäni pahoittanut, saahan sitä oman podcastinsa tehdä sillä tyylillä kuin itse haluaa ja kuuntelijoita näyttää riittävän. Itsellä vaan jäänyt kuuntelut vähemmälle ja jaksoja kesken.

Tämä. Eihän tätä Podcastia tarvitse kuunnella kuin yhden jakson, jotta selviää, että NHL-ruotiminen tehdään hyvin vapaassa kontekstissa, mikä varsin ymmärrettävää, sillä ihan tarpeeksi saa varmaan ottaa tosissaan kauden aikana. Viihdyttävää kyllä ja hienoa, että ovat saaneet noin ison kuulijakunnan.

Itsellä alkaa tulemaan aavistuksen väsy jo Timoseen, jotenkin tulee esiin herran valmistautumattomuus podcastin tekoon, jolloin on iso vaara, että asia menee kaljoittelureissuista kertomiseen ja yleiseen naureskeluun. En tiedä onko näin vai kuulostaako vain siltä.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itsellä alkaa tulemaan aavistuksen väsy jo Timoseen, jotenkin tulee esiin herran valmistautumattomuus podcastin tekoon, jolloin on iso vaara, että asia menee kaljoittelureissuista kertomiseen ja yleiseen naureskeluun. En tiedä onko näin vai kuulostaako vain siltä.

Tähän vähän sama. Onhan se kiva että on iloluontoinen mutta ei nyt jokainen mitä Mäkinen sanoo ihan noin hauskaa ole. Ehkä se vetelee samalla vähän bisseä ja kaikki on kivempaa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Eikös nuo ole Timosta taas kärräämässä olympiakiekon kommentaattoriksikin? Mitään sanottavaa Timosella ei siinä roolissa ole, kuten ei ole Kimanttia-cästissäkään, jos puhutaan itse pelistä. Kokemusta ja tietotaitoa Timosella on tietysti järkyttävät määrät, sitä ei sovi unohtaa. Timoselle ja monelle muulle ex-pelaajalle kannattaisikin räätälöidä kokemusasiantuntijan rooli TV-lähetyksiin. Olisi varmasti huikean mielenkiintoista kuulla esimerkiksi olympialaisiin valmistautumisesta pelaajan näkökulmasta, koska ne ovat asioita, joista vain pelaajat ovat tietoisia.

Kimanttia-ohjelmaan Timonen on kaikesta huolimatta tärkeä palanen. Nimittäin veikkaan että vieraita olisi aika paljon vaikeampi saada, jos Mäkinen olisi yksinään. Kaikki suomalaiset NHL-pelaajat ja meritoituneet pukumiehet tuntevat Timosen, jonka läsnäolo rauhoittaa. Mäkinen ei tiedä hevon vittuakaan (kuten en minä tai juuri kukaan muukaan palstalainen) NHL:n arjesta, Timonen taas näki sitä hommaa 1200 ottelun verran.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Timoselle ja monelle muulle ex-pelaajalle kannattaisikin räätälöidä kokemusasiantuntijan rooli TV-lähetyksiin. Olisi varmasti huikean mielenkiintoista kuulla esimerkiksi olympialaisiin valmistautumisesta pelaajan näkökulmasta, koska ne ovat asioita, joista vain pelaajat ovat tietoisia.
Tästä samaa mieltä, ja tästä olisin kiinnostunut itsekin kuulemaan. Ex-pelaajat itse ovat tässä asiantuntijoita ja etenkin näiltä entisiltä huippupelaajiltamme olisi mielenkiintoista kuulla tarinoita sieltä pukukoppien sisältä omalta peliuralta, tarinoita pelaajista ja peleistä sekä muutenkin kaikesta siitä urheilijan elämästä. Yhtenä esimerkkinä monista oli esimerkiksi kimanttia jaksojen haastatteluissa äärimmäisin mielenkiintoista kuultavaa vaikkapa se, kun Saku Koivu oli haastateltavana ja sitten yhdessä Timosen kanssa kävivät aika syvällisestikin läpi sitä, että minkälaista Jursinovin koulussa oli aikanaan treenata TPS-vuosina.

Siinä nämä kaverit tarjoavat parhaan lisäarvon lähetyksille ja taatusti tuovat viihdettä lisää lähetyksiin. Itse pelistä heillä ei ole oikein mitään sellaista kommentoitavaa, jolla olisi oikeastaan mitään lisäarvoa sellaiselle henkilölle, joka nyt vähääkään enemmän jääkiekkoa on seurannut. Tämä siis jos eivät omaa itse reilua valmentajakokemusta. Kyllä joku Ville Nieminen pystyy jo sentään tuottamaan lähetyksiin ihan hyödyllisiä ja mielenkiintoisia havaintoja, mutta esimerkiksi Timonen ei sitten yhtään.

Esimerkikisi noissa viasatin kiekkolähetyksissä nämä Väänäset, Niemiset ja kumppanit ovat ylivoimaisesti parasta ja mielenkiintoisinta sisältöä tuottaneet lähetyksiin silloin, kun kertovat juuri näitä tarinoita omilta peliuriltaan sieltä NHL-kaukaloista. Pelaajista joiden kanssa pelasivat joko samassa joukkueessa, tai vastakkain ym. ym. tarinoita.

Enkä nyt sano, että heidät pitäisi tuonne studioihin vain ja ainoastaan tätä varten raahata ja jättää pelin kommentointi pelkästään valmentajille. Mutta selvästi enemmän tätä puolta voisi minun mielestäni kuitenkin hyödyntää.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Kyllä joku Ville Nieminen pystyy jo sentään tuottamaan lähetyksiin ihan hyödyllisiä ja mielenkiintoisia havaintoja, mutta esimerkiksi Timonen ei sitten yhtään.
Menee nyt ohi ketjun aiheen, mutta Nemo on kyllä skarpannut ihan helvetisti viime vuosina. Sopii todella hyvin NHL-studion asiantuntijaksi. Alkuun ajattelin, että kaveri käy ihan liian hitaalla eikä mitään tahdo tulla. Mutta nykyään osaa katsoa peliä sekä yksilöitä analyyttisesti ja tarkasti, sekä kommentoida myös kokemuspohjaisesti eri tekijöitä, mitkä näkyvät pelissä "konepellin alla".

Selostuskoppiin ei tosin miestä kannata päästää. Taisi olla toissa viikon Prime Time -matsissa, kun hyökkäys käynnissä ja Nemo kertoo jotain omaa tarinaa laput silmillä. Eipä tosin osannut Mäkinen tuossa kohtaa vaan huutaa päälle, vaikka muuten kyllä osaa tuon volyymin käytön, hyvässä ja huonossa.
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Tein noin 3 vuotta sitten päätöksen, että NHL-Antti on minulle liian raskas enkä ole sen jälkeen hänen selostuksia tai asiantuntemuksia kuullut.

Tahdoin kuunnella tuon ylen NHL-illan, kun siellä piti kuitenkin olla muitakin äänessä. Antti päätti kuitenkin pilata koko kolmituntisen ja lähes kaappasi koko lähetyksen itselleen. Puhui kaikkien päälle kunnes oli itse äänessä ja hänen mielipiteet ja sisäpiirivitsit oli pakko saada aina kerrottua.

On kyllä mennyt entistä pahemmaksi hänen lapsellinen ylimielisyys ja itsekeskeisyys. Aina pitää jollain tavalla tuoda esiin tai vihjata kuinka on hengannut ameriikassa milloin kenenkin NHL-pelaajan kanssa. Totuus tarinoiden takana taitaa kuitenkin olla, että ei hän siellä muuta tee kuin on muun median kanssa haastattelemassa pukukopissa pelaajia. Kuvottavaa kuunneltavaa aina kun pääsee kenen tahansa aktiivisen jääkiekkoilijan jutuille ja nuolee persettä niin kovaa kuin pystyy. Ei ole väliä kuka pelaaja on eikä sillä kuinka paskaksi hän on pelaajaa aikaisemmin arvostellut.

Oli todella naurettavaa käytöstä tuossa NHL-illassa. Ihmettelin, kun hän alkoi niiskuttamaan Kucherovista puhuessaan, että onko tää äijä tosissaan. En ymmärrä myöskään miksi Lehnerin unipillereihin tarvitsi ottaa yhtään mitään kantaa. Mielenterveyteen liittyvissä asioissa pitäisi aikuisen ihmisen osata pitää turpansa kiinni. Kotimaisen liigan nälviminen on myös aina hoidettava. Toinenkin hetki tuli, että mietin mitä helvettiä tapahtuu, kun Mäkinen alkoi huutamaan mielipidettään suorassa lähetyksessä. Ei ollut oikeen mikki kalibroitu kestämään hänen kiukkupuuskansa.

Nyt on viimeistään lähtenyt mopo käsistä ja pahasti. Pitää itseään niin paljon tärkeämpänä kuin muut. Minäminä-änäriminä. En tule siis
jatkossakaan häntä kuuntelemaan. Eihän se nyt ketään kiinnosta eikä mihinkään vaikuta mitä minä teen. Mies on vaan minulle aivan liian raskasta kuunneltavaa.

Luulisi, että hänen turhiin heittoihin ja meuhkaamisiin olisi jo työnantaja puuttunut.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Tuli itsekin Kimanttia kuunneltua. Ei mua sinänsä haittaa vaikka eivät mitään kommenttia tähän Kyle Beach asiaan ottas, mutta jos Mäkinen on jossai muka sanonut asian unohtuneen niin noin törkeää valetta en muista kuulleeni. Ei ole sanatarkka lainaus, mutta Timonen mm sanoi Chicago Blackhawksin skandaali lauseessaan Lehkoselle.

Henk.koht on kokemusta siitä että rahaa voi menettää paljonkin toimimalla oikein jos se nyt ei sitte sovi hienoon julkisuuskuvaan. Timosella on niin paljon rahaa että kertois rehellisesti mitä tietää ja jos ei tienny asia on siinä. Mäkiselle kyllä sama että unohtas nyt ne suhteensa virittämiset ja sanois mitä ajattelee vaikka se hankaloittais kontakteja.

Tuossa on syy miksi en muuten hyvää NHL-toimittajaa Elliotte Friedmania arvosta pätkääkään. Podcasteissa vaikuttaa ihan normiäijältä, perusteltuja ja ihan hyviä mielipiteitä. Ei uskalla sanoa mitä mieltä itse on. En toki ole kuunnellut tähän vielä Beach asiaan liittyvää lähetystä kuoriutuko sieltä sitten mitä kommentteja. Jos pelikielloista pitää twitteriin laittaa ni kirjottas nyt perään edes oman mielipiteensä. Jos se lähes kaikkien muiden mielestä on vitsi niin tuskin Friedman on aina NHL:n kanssa samaa mieltä.
 

Kipinä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset
Oli taas ihan hyvä jakso ja henkilökohtaisesti olin tyytyväinen ettei jaksossa käsitelty Kyle Beach tapausta. Aihetta on käyty läpi jokaisessa muussa podissa ja en usko Antin tai Kimmon tuovan mitään uutta kyseiseen tarinaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
TNF käsitteli lyhyen jakson verran Beachin tapausta, asiallinen ja fiksu syventyminen aiheeseen. Sikäli tästä on jo (aiheestakin) sen verran jauhettu, että en minä varsinaisesti kaivannut enää Kimanttia-jaksoa tästä, koska aika ympäripyöreää lässytystä se olisi kuitenkin ollut. Ehkä kuitenkin Nent groupin juristien ohjaama epävirallinen kannanotto lyhyesti vaikka Mäkisen suulla olisi ollut paikoillaan, kun ehtivät luvata, että asiaa käsitellään. Siihen sitten Timosen komppailut päälle ja that's it. Siis jos eivät halua lähteä puimaan asiaa. Saa nähdä, mitä ensi torstai tuo tullessaan - nyt aletaan olla jo ainakin jonkinlaisen kannanoton verran velkaa kuuntelijoille, jos asia pääsi "unohtumaan".

Timosen osalta en kyllä ymmärrä penäämistä, että mitä hän on tiennyt asiasta ja että Cup-voitto saisi varjon. Mitä helvettiä? Kuinka me suhtautuisimme vastaavaan tilanteeseen uudessa duunipaikassamme, vaikka olisimme kuulleet mahdollisesti huhuja, että joku key account manager olisi aiemmin ahdistellut porukoita. Viisi vuotta välissä ja kaveri pistettiin pihalle, joten en minä ainakaan osaisi tuossa alkaa tonkia perinjuurin uuden duuni paikan arvoja, jos homma toimii nyt hyvin. Siinä vaiheessa tietenkin voisi jokainen vähän ihmetellä, kun selviäisi, että ison yhteistyökuvion ja firman edun vuoksi asian käsittelyä aikanaan viivytettiin ja tämä key account manager oli osaltaan diiliä viemässä eteenpäin tekojensa jälkeen, mutta en siltikään itse osaa lähteä syyttämään ketään siitä, ettei viisi vuotta sitten nostanut esille tuolloinkin jo viiden vuoden takaista mahdollista tapahtumaa. Mahdollista siksi, että huhut ovat huhuja, ja itse ainakin suhtaudun sellaisiin mahdollisimman pitkään epätosina.

Ja jotta edellisen jäljiltä ei jää epäselvää, itse varsinainen tapaus on iljettävää vallan väärinkäyttöä, alistamista ja väkivaltaa, Chicagon ydinjohdon toiminta epäeettistä tuoreeltaan ja viestinnällinen epäonnistuminen myöhemmin myös NHL:ltä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vastasin sinulle, että raiskauksiin liittyviä mielipiteitä ei kenenkään tarvitse julkaista. Toisaalta en oikein ymmärrä, mitä tarkalleen ottaen haluat. Antti Mäkinen on pelkästään Twitterissä tuosta jo puhunut, ilmaissut järkytyksensä asiasta sekä tuominnut asian. Miksi haluat, että hän tekee sen toistuvasti uudestaan? Etkö usko kertaa Twitterissä? Kukaan ihminen ei ole raiskauksesta pääsääntöisesti eri mieltä, mutta tämä kohu on paisunut aika paljon pidemmälle kuin raiskaukseen. Ihmistenhän tulee ottaa kantaa myös niiden henkilöiden toimintaan, jotka eivät ole raiskaukseen syyllistyneet. En ainakaan itse koe mitään polttavaa tarvetta kuulla Antti Mäkisen mielipidettä Bowmanista tai Quennevillestä. He ovat tuomionsa saaneet ja he eivät mitään laissa tarkoitettua rikosta ole kumpikaan tehneet. Moraalinen puoli erikseen. Sen sijaan tämä kyseinen videovalmentaja on edelleen käsittääkseni omassa yritystoiminnassaan kiinni. En tiedä, millaisia tuomioita hän on saanut. Toivottavasti on saanut tuomiota.

Niin, oli rikostuomio tai ei, niin kyllä voisin kuvitella ainakin omaa omaatuntoani kolkuttelevan raskaasti, jos olisin tapauksen peittelyyn ja villaisella paineluun osallistunut. Ja sitten saisin kuulla raiskaajan jatkaneen toimiaan seuraavassa työpaikassaan.

Mielenkiintoista voisi olla keskustelu aiheesta, miten ihmiset päätyvät tekemään tuollaisia virheitä. Siis ilmeisesti urheilullisen menestyksen vuoksi tekevät moraalisesti kestämättömiä ratkaisuja, joita myöhemmin joutuvat katumaan.

Onhan tässä myös se muiden pelaajien reaktio, jota voisi olla mielenkiintoista ruotia. Ainakin väitteiden mukaan hekään eivät osanneet toisen pelaajan kokemaa ahdistelua käsitellä oikealla tavalla, vaan reagoivat kiusaamalla uhria.

Mutta se on varmaan totta, ettei Kimanttia-podcast välttämättä ole paras areena käsitellä asiaa, jos ohjelman yleinen anti on kevyempää ja viihteellisempää. Vaikka Timosella entisenä Blackhawks-pelaajana periaatteessa voisi olla jotain mielenkiintoista asiasta sanottavana, vaikkei liittynytkään joukkueeseen kuin paljon myöhemmin.

Se täytyy myöntää, etten ole yhtään pätkää ko. podcastia kuunnellut. Enkä kyllä muitakaan jääkiekkoaiheisia. Otteluiden katsominen taitaa riittää minulle. Selostajana Mäkinen kyllä kelpaa minulle nykyään, vaikka besserwisseröinti ja itsetehostus ärsyttää ja huvittaakin välillä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Noin yleisesti Kimanttia on itselleni aikalailla kepeää kuunneltavaa, joka ei suoranaisen NHL:n ajankohtaisen ja asiasisällön osalta mitään uutta anna. TNF vastaa siihen puoleen paremmin.

Kimanttia on parhaimmillaan sellaisen aiheen äärellä, johon Timonen voi tuoda näkökulmia ja ensikäden kokemuksia pelaajan näkökulmasta tai olla keskustelukumppanina vieraalle, jonka kanssa heillä on yhteistä historiaa lajin parista. Molemmissa tapauksissa Mäkinen tuo osaa tuoda mukaan lisäarvoa sopivilla kysymyksillä, mutta olemalla myös hiljaa riittävästi, ja näitä on saatu parhaimmillaan kuunnella. Ja vaikka ärsyttäisikin jokin "hyvä ystäväni" jargon, on fakta sekin, ettei esim. Emily Kaplania jokainen vieraaksi saisi noin rennoissa tunnelmissa.

Kyllä tuota ihan mielellään lenkillä tai työmatkalla kuuntelee niin pitkään, kun puhutaan pääosin NHL:stä ja sitä sivuavista aiheista ja ilmiöistä. Yksi omista suosikeistani suomalaisten NHL-legendojen vierailujen lisäksi oli parin vuoden takainen parhaimmat ja huonoimmat NHL-vieraspelikaupungit - tällaiset kurkistukset varsinaisen ottelutapahtuman taakse kiinnostaa ainakin itseäni. Lyhyesti jokin Timosen kertaus kännireissustaan ei haittaa, mutta eipä noita tosiaan kovin usein jaksaisi kuunnella.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei Mäkisen kommenttien sieto ole kyllä parhaimmasta päästä. Joku oli vinoillut että tunnet kaikki ja tiedät kaikesta kaiken niin se piti jakaa instagramiin. Kyllähän se varmaan on raskasta lukea negakommentteja mutta jos julkisuudessa on ja otona vielä sitä lisää haluaa niin luulisi jo tottuvan. Omassa duunissaan eli selostajana mielestäni hyvä.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei Mäkisen kommenttien sieto ole kyllä parhaimmasta päästä. Joku oli vinoillut että tunnet kaikki ja tiedät kaikesta kaiken niin se piti jakaa instagramiin. Kyllähän se varmaan on raskasta lukea negakommentteja mutta jos julkisuudessa on ja otona vielä sitä lisää haluaa niin luulisi jo tottuvan. Omassa duunissaan eli selostajana mielestäni hyvä.

Toisaalta ihan oikein, että tuommoisten Mika Kinnusten kommenteista tuleekin julkisia. Noista kommenteista voisi päätellä, ettei kyseessä ole mikään älyn jättiläinen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei Mäkisen kommenttien sieto ole kyllä parhaimmasta päästä. Joku oli vinoillut että tunnet kaikki ja tiedät kaikesta kaiken niin se piti jakaa instagramiin. Kyllähän se varmaan on raskasta lukea negakommentteja mutta jos julkisuudessa on ja otona vielä sitä lisää haluaa niin luulisi jo tottuvan. Omassa duunissaan eli selostajana mielestäni hyvä.
Julkinen kritiikki kritiikkinä ja henkilökohtainen vittuilu kiusaamisena. Miksi julkisuuden henkilön tarvitsisi sietää henkilöön kohdistuvaa arvostelua sen enempää kuin kenenkään muunkaan?

Edit. Mäkisen selostustyylistä ei tarvitse pitää, hänen asiantuntijuuttaan saa kritisoida ja Kimanttia-sisältöä arvostella. Henkilöön kohdistuva arvostelu ja suoranainen kiusaaminen ovat kuitenkin asioita, mikä pitäisi saada välittömästi poikki, vaikkei naama miellyttäisikään. Jännä, että tätä ei aikuisten maailmassa tajuta, mutta sitä kuitenkin vaaditaan koululaisilta.
 
Viimeksi muokattu:

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Julkinen kritiikki kritiikkinä ja henkilökohtainen vittuilu kiusaamisena. Miksi julkisuuden henkilön tarvitsisi sietää henkilöön kohdistuvaa arvostelua sen enempää kuin kenenkään muunkaan?

Siksi koska sitä tulee joka tuutista julkisuuden henkilölle ja jos kaiken ottaa henkilökohtaisesti niin raskasta on
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös