Antti Mäkinen

  • 1 437 537
  • 4 652

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kritisoida voi mutta podcastin perusteella Timosen sanominen tyhmäksi miljonääriksi menee kyllä alta riman.
Kyllä. Timonen on koulunsa lukioon jättänyt kaveri, jonka elämässä on ollut yksi tarkoitus: pelata jääkiekkoa mahdollisimman korkealla tasolla. Hän onnistui siinä loistavasti ollen Norris-äänestyksen mukaan maailman viidenneksi paras puolustaja parhaimmillaan.

Timonen myös vaikuttaa kaikin puolin miellyttävältä ihmiseltä ja on mukana oman synnyinkaupunkinsa yritystoiminnassa. Hänen ansiostaan iso joukko ihmisiä pärjää elämässään. Se, että Timosen kanssa ei ole mahdollista keskustella Wittgensteinista ei ole kovin yllättävää. Itse asiassa näin tenttikirjaa tänäänkin lukeneena keskustelisin mielummin Kimmo Timosen kanssa jetlagista kuin mielen komponenttiteoriasta.
 

Schadowan

Jäsen
Kyllä. Timonen on koulunsa lukioon jättänyt kaveri, jonka elämässä on ollut yksi tarkoitus: pelata jääkiekkoa mahdollisimman korkealla tasolla. Hän onnistui siinä loistavasti ollen Norris-äänestyksen mukaan maailman viidenneksi paras puolustaja parhaimmillaan.

Timonen myös vaikuttaa kaikin puolin miellyttävältä ihmiseltä ja on mukana oman synnyinkaupunkinsa yritystoiminnassa. Hänen ansiostaan iso joukko ihmisiä pärjää elämässään. Se, että Timosen kanssa ei ole mahdollista keskustella Wittgensteinista ei ole kovin yllättävää. Itse asiassa näin tenttikirjaa tänäänkin lukeneena keskustelisin mielummin Kimmo Timosen kanssa jetlagista kuin mielen komponenttiteoriasta.

TImosella ei myöskään ole tarvetta päteä tai todistella oikeastaan yhtään mitään kenellekään. Näytöt on jo pöydällä ja annettu. Samalla hän on erittäin vaatimaton omista tekemisistään, ei pidä itsestään meteliä, vaikka syytä olisi. Mäkinen taas... nojoo. Joka tapauksessa näiden kahden dynamiikka toimii useimmiten todella hyvin, ja sen takia podcastia onkin mukava kuunnella.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No mutta onhan se nyt noloa kun leppoisa ja mukava aivan mahtavan päivätyönsä lajinsa maailman huipulla tehnyt mies hyvissä tunnelmissa naureskelee tuolla viihdeohjelman nimissä puolitoistatuntisen, ilman että lähtee liian syvällisiä pohtimaan.

On kyllä hölmö ukko!

Nythän Kime on maajoukkueturnauksen studioasiantuntijana mukana Discovery/Vitonen/Kutosella. Riski vai mahdollisuus, sitä en tiedä mutta äkkiä on loputkin maineesta mennyt jos ei riittävän fiksuja puhu.
 
Viimeksi muokattu:
No mutta onhan se nyt noloa kun leppoisa ja mukava aivan mahtavan päivätyönsä lajinsa maailman huipulla tehnyt mies hyvissä tunnelmissa naureskelee tuolla viihdeohjelman nimissä puolitoistatuntisen, ilman että lähtee liian syvällisiä pohtimaan.

Mikä siinä noloa on? Ne kuuntelee ketkä haluaa ja niitähän on jonkin verran ilmeisesti.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Nythän Kime on maajoukkueturnauksen studioasiantuntijana mukana Discovery/Vitonen/Kutosella. Riski vai mahdollisuus, sitä en tiedä mutta äkkiä on loputkin maineesta mennyt jos ei riittävän fiksuja puhu.
Studioon Timosesta ei rehellisyyden nimissä ole ollenkaan. Kliseekone joka ei tunne pelaajia. Sikälikin outoa valinta studioon, ettei ole jääkiekon kanssa aktiivisesti tekemisissä. On vähän eri asia osallistua KalPan toimintaan Philadelphiasta käsin kuin olla päivittäisessä arjessa mukana.

Minusta timosten ja selänteiden kohdalla kannattaisi suosiolla hakea pelaajan näkökulmaa: millaista on debytoida maajoukkueessa? Miten käsittelee paineet arvokisanäyttöjen suhteen? Mitä pelissä pitää muuttaa vrt. seurajoukkue jne. Tällaisiin kysymyksiin vain entiset huippupelaajat voivat antaa vastauksia.
 

ace

Jäsen
En ole Timosta kiekkostudiossa koskaan nähnyt, mutta jos tosiaan on niin turhake ja "kliseekone" kuin täällä kerrotaan, niin laittaisin syyn ennemmin tuotantotiimille. Heillä pitäisi olla se korkea standardi ketä kutsuvat asiantuntijoiksi tai kommentaattoreiksi.

Kaikista ei ole pelaajiksi, valmentajiksi tai edes median eri tehtäviin, moni tälläinen näissä positioissa kuitenkin työskentelee myös kiekon ulkopuolella. Eihän se ammattitaidottomuus omalla paikallaan kuitenkaan ole sen työntekijän syy, vaan sen joka hänet sinne palkkasi.

Se jatkuva höhöttäminen ja "joojoo miehen" rooli vähän häiritsee minuakin Kimanttia podcastissa, mutta toistaiseksi Timosen plussat menevät edelle ja kuuntelen podcastin miellelläni. Ainakin toistaiseksi.

Mäkisen ketju tämä kuitenkin on, joten muutama (moneen kertaan sanottu) mielipide hänestäkin.

Parhaimmillaan asiantunteva, nippelitiedot tietävä selostaja. Kuitenkin se omien mielipiteiden faktoina esittäminen, huutaminen, uhriutuminen somessa ja päsmäröinti ärsyttää suunnattomasti. Ei kuitenkaan niin paljon että en voisi miestä kuunnella. Ainakaan toistaiseksi. Kuuntelen Kimanttia ja voin myös katsella Antin selostamaa matsia.

E: Tarkennetaan vielä sen verran, että en seuraa Mäkistä somessa juuri täältä luetuista syistä. Ehkä sitten tulisi mitta täyteen.
 

Kreatiini

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja HIFK. Washington Capitals
Parastahan Mäkisessä on se kun milloin missäkin tilanteessa lähtee terveiset Sashalle tai Rasselle Tai Patelle tai Bettmanille tai MäcDaavidille tai sille yhelle änäri pelaajalle.
 

Alejandro

Jäsen
Itse kyllä pidän Kimmo Timosta nimenomaan älykkäänä, kun ei lähde vääntämään Antti Mäkisen kanssa, vaan hohottelee tunnettuun tyyliinsä ja antaa asioiden olla. Sosiaalisesti fiksua olla haastamatta pahemman luokan päällepäsmäriä. Hieno mies muutenkin, kyllä minä Kimen kanssa joisin olutta mielellään ja kuuntelisin lätkäjuttuja.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Itse kyllä pidän Kimmo Timosta nimenomaan älykkäänä, kun ei lähde vääntämään Antti Mäkisen kanssa, vaan hohottelee tunnettuun tyyliinsä ja antaa asioiden olla. Sosiaalisesti fiksua olla haastamatta pahemman luokan päällepäsmäriä. Hieno mies muutenkin, kyllä minä Kimen kanssa joisin olutta mielellään ja kuuntelisin lätkäjuttuja.
Tämä ja ei tulisi podcastista mitään, jos partnerina olisi toinen Mäkinen. Toisaalta Mäkinen vetää omaa agendaansa niin laput silmillä, että ajaa joka tapauksessa toisten päällepäsmäreiden yli. Muistaakseni tässäkin ketjussa oli joskus puhetta tapauksesta, jossa Mäkinen oli samassa ohjelmassa Nyholmin ja Rantasen kanssa, ja tuli puhetta jostain pelaajasta (muistaakseni). Mäkinen omaan tyyliinsä veti kyseisen pelaajan suitsutukset aivan yli. Nyholm uskalsi sanoa poikkipuolisen sanan niin vastaus oli Mäkiseltä pöydän tyhjentävä ”ei riitä”.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Nyt oli kyllä hyvä podcast noiden veijareiden mittarilla mitattuna, tykkäsin! Antti nosti esim. mielestäni erittäin hyvin esiin sen mitä tapahtui kun Isles pelasi Floridassa ja miksi, itseänikin whitutti ihan silleen kunnolla katsella sitä Panthersin munatonta kengän- & luistimenkärkiin tuijottelua kun Islesin "isot pojat" alkoi ryskäämään, ja viimeistään siinä kohtaa kun Sasha loukkaantui... Mutta joo, posia silloin kun on sen paikka!
 
Viimeksi muokattu:

Matsku

Jäsen
Nyt oli kyllä hyvä podcast noiden veijareiden mittarilla mitattuna, tykkäsin! Antti nosti esim. mielestäni erittäin hyvin esiin sen mitä tapahtui kun Isles pelasi Floridassa ja miksi, itseänikin whitutti ihan silleen kunnolla katsella sitä Panthersin munatonta kengän- & luistimenkärkiin tuijottelua kun Islesin "isot pojat" alkoi ryskäämään, ja viimeistään siinä kohtaa kun Sasha loukkaantui... Mutta joo, posia silloin kun on sen paikka!
Jaksoa kuuntelematta aavistelinkin että näin saattaa tällä kertaa olla koska yhtään viestiä Mäkisen ketjuun ei Kimanttia-päivänä ollut tullut.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Tuossa Kimessä naurattaa välillä reaktiot Mäkisen totuuksiin/oletuksiin. Esim. Kun Mäkinen kertoi tyyliin "Tiedätkös Kime miten tässä tulee käymään? Florida pestaa Babcockin ensi kesänä koutsiksi.". Siihen Kimmon reaktio: "Oho, WOW!". Kuulostaa siltä, että Kimmo tosissaan ostaa Mäkisen jutut suoralta kädeltä. Tuskin tuo sitä aina on, mutta Kimen reaktiot ovat välillä sellaisia, että jokin asia tulee todellakin tapahtumaan.

Ei tule muuten mieleen kauheasti (=yhtään) asioita, joissa parivaljakko olisi eri mieltä. Toki onhan siinä varmasti oma kynnyksensä, jos meinaa Mäkistä vastaan asettua.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Ei tule muuten mieleen kauheasti (=yhtään) asioita, joissa parivaljakko olisi eri mieltä. Toki onhan siinä varmasti oma kynnyksensä, jos meinaa Mäkistä vastaan asettua.
Tätä oon kyllä miettiny pitkään. Yksi syy miksi en jaksa kuunnella enää. Vähän kyllä haisee läpi, että on allekirjoitettu etukäteen tuohon castin konseptiin. Jotenki tuo selkääntaputtelu toistuu liian monessa asiassa. Tai sitten vaan ajattelevat täysin samalla tavalla jokaisesta asiasta, mistäs minä tiedän.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Tätä oon kyllä miettiny pitkään. Yksi syy miksi en jaksa kuunnella enää. Vähän kyllä haisee läpi, että on allekirjoitettu etukäteen tuohon castin konseptiin. Jotenki tuo selkääntaputtelu toistuu liian monessa asiassa. Tai sitten vaan ajattelevat täysin samalla tavalla jokaisesta asiasta, mistäs minä tiedän.
Yksinkertaisempi selitys tähän mun mielestä on, Kimen luonne vs Mäkisen luonne. Kime on tuollainen kiltti savolainen, joka tykkää varmasti miellyttää muita ihmisiä. Fiksu ihminen päällisin puolin.

Mutta kyllähän tuo on mietittytänyt. "Tästä mä oon eri mieltä" odotan kuulevani Kimen suusta.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Konnan jakso oli kyllä hyvä. Vaikutti oikein huumorintajuiselta tyypiltä, eikä ollut pelkkää "ai mikä se keskiolut olikaan venäjäksi, hahaha?" -tason läppää.

Hienosti muuten Timonen todisti tuon Konnan "ei siälä kukaa pelaajista tiiä kuka sää oot" -lausunnon todeksi, kun rupesi nauramaan Klinkhammeria. Melkein 200 änärimatsia tuolla Kimen mielestä tuntemattomuudella on tilillä.
 

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Ville Nieminen , Jukka Rautakorpi
Olipa asiallinen jakso tuo Kontiolan. Kuuntelis mielellään enemmänki näitä Khl-ukkojen tarinoita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös