Antti Mäkinen

  • 1 390 089
  • 4 505

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Siksi koska sitä tulee joka tuutista julkisuuden henkilölle ja jos kaiken ottaa henkilökohtaisesti niin raskasta on
Henkilökohtaisia viestejäkö pitäisi kestää jatkuvasti? Ehkä ne on joskus syytä nostaa esille. En näe Mäkistä nyt minään uuden kansanliikkeen edelläkävijänä, mutta helvetin hyvä, että nosti asian esille. Tuo oli vain lapsellista lällättelyä, mutta vastaavia ja siitä eteenpäin meneviä sairauksia lähetellään eri asemissa oleville julkkiksille, poliitikoille ja virkamiehille päivittäin. Taustojahan me ei tiedetä, kuinka mones pisara tuo oli, joka nyt laidan yli vuosi.

Voi olla, että olen opettajataustalla tällaisten suhteen vähän liiankin herkkä, mutta en vain käsitä, mitä vittua ihmiset kuvittelevat saavuttavansa somevittuilulla, uhkailulla ja muulla skeidalla. Vähän vaikea kuitenkin puhua kiusaamiskulttuurin poistamisesta nuorille, kun aikuiset mulkut käyttäytyvät miten sattuu.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Jotenkin jäänyt mieleen tämä kohta eräästä Mäkisen haastattelusta muutama vuosi takaperin:

Mäkisen tyyli esiintyä jakaa mielipiteitä. Hän laukoo näkemyksensä yleensä suoraan ja kärkkäästi, joidenkin mielestä ”kaikkitietävästi”.

– Olen päättänyt jo aikoja sitten, että sellainen minusta tulee, koska se herättää kiinnostusta. Oli se sitten positiivista tai negatiivista, mutta se herättää keskustelua, mikä on aina positiivista.

Antti haluaa siis esiintyä tietoisen yliampuvasti ja brändinsä mukaisesti kaikkitietävänä persoonana jotta saa aikaiseksi reaktioita, mutta sitten kun muitakin kuin positiivisia reaktioita tulee, ne ovatkin epäreilua kiusaamista. Jos lähdet leikkiin sillä asenteella että haluat että sinut huomataan, täytyy olla myös valmis siihen että kaikkia tuo tyyli ei todellakaan miellytä, ja nykyaikana se palaute tulee aika suoraan - sekä posi että nega. Niin makaat kuin petaat, eikä Anttikaan varmasti ole niin sinisilmäinen ja naiivi ettei osaisi odottaa ison huutamisen herättävän isoja reaktioita.

Jos noinkin mieto kettuilu menee ihon alle, kannattaisi varmasti tehdä niinkuin moni muu julkisuuden henkilö eli pistää DM-mahdollisuudet pois päältä sometileiltä. En minäkään mitään kiusaamista ja uhkailua todellakaan puolla, mutta nykyaikainen viestittely antaa siihen valitettavasti erittäin helpon kanavan ja suoran yhteyden kohteeseen.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Heh, melkoinen Bill Clinton kuoriutui Kimmo Timosesta.

"Ja nyt täytyy todeta että en tiennyt tästä 2011 enkä myöskään 2015" Ja heti perään todetaan, antamatta Mäkiselle sanaa väliin, että asiaa on nyt käsitelty ja enempää ei tarvitse käsitellä.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Ei Mäkisen kommenttien sieto ole kyllä parhaimmasta päästä. Joku oli vinoillut että tunnet kaikki ja tiedät kaikesta kaiken niin se piti jakaa instagramiin. Kyllähän se varmaan on raskasta lukea negakommentteja mutta jos julkisuudessa on ja otona vielä sitä lisää haluaa niin luulisi jo tottuvan. Omassa duunissaan eli selostajana mielestäni hyvä.
Vieläkin ihmettelen, kuinka paljon energiaa Mäkinen käyttää somessa tavisten kanssa vänkäämiseen. Kuten täällä ketjussa onkin jo todettu, julkkiksille tulee paljon paskaa, se on väistämätöntä. Mun mielestä olis vaan hyvä keskittyä omaan tekemiseen, miten teet työs mahdollisimman hyvin ja keräät kaiken kuuloisen palautteen sitten kerralla, jossain muualla ja jotain muuta kautta. Tarttumalla jokaiseen ilkeään twiittiin ja DM:ään vie fokusta väkisinkin pois olennaisesta eli selostajan työstä. Siihen kun fokusoisi kaiken tekemisen, olisi mahdollista maksimoida kaikki potentiaali. Viime keväänä selkeästi meni ihon alle, kun rupesi vittua, saatanaa ja perkelettä lipsahtamaan täysin neutraaleihin kommentteihin. Tästä olisi helppo ottaa oppia.

Olen samaa mieltä siitä, että paljon saa ansaitsematonta paskaa. Osa ehkä onkin ansaittua. Ei siinä mitään. Mutta jos jokainen julkimo tulisi ulos samaan tapaan saamansa palautteen kanssa, ei paljon muuta palstoille enää mahtuisi.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ihan kiva podari oli taas, mutta ottamatta nyt sen enempää kantaa Kimen ”emmie mittään tienny, etiäppäin”- tai Antin ”olen NHL insidereiden paras kaveri ja lähes sellainen itsekin kun tunnen suomalaisia pelaajia”-läppiin, niin pakko on olla (lähes kaikkien NHL-asiantuntijoiden ja Kimen ohella-) täysin eri mieltä Antin kanssa siitä, mihin Eichel Vegasissa istutetaan…

Stone - Eichel - Pacioretty on Vegasin ykkönen kun kaikki on kunnossa ja jos joku muuta väittää niin saattaa itsensä naurunalaiseksi & paljastaa sen todellisen ”asiantuntemuksensa”! [ja sitten kun Eichel pelaa joidenkin muiden kanssa niin nauretaan tälle yhdessä]
 

Learn2Play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
niin pakko on olla (lähes kaikkien NHL-asiantuntijoiden ja Kimen ohella-) täysin eri mieltä Antin kanssa siitä, mihin Eichel Vegasissa istutetaan…

Stone - Eichel - Pacioretty on Vegasin ykkönen kun kaikki on kunnossa ja jos joku muuta väittää niin saattaa itsensä naurunalaiseksi & paljastaa sen todellisen ”asiantuntemuksensa”! [ja sitten kun Eichel pelaa joidenkin muiden kanssa niin nauretaan tälle yhdessä]
Tää oli kyllä outo, Antti aina paasaa siitä kuinka NHL on bisnestä ja pelipaikkoihin vaikuttaa muukin kun peliesiykset (esim soppari) niin tässä on just täydellinen esimerkki.. Eihän nyt herran jumala tuon tason mega staraa mikä Eichel on istuteta mihinkään 3 ketjuun Jänmarkkien ja Dadonovien viereen :D Jos hommataan 10m/kausi tienaava koko liigan tason top top pelaaja kyllä se on 1 ketjussa.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ok, otetaan sen verran takaisin, että mikäli Mäkinen on ilmoittanut hakevansa keskustelua tietoisesti provosoimalla, sitten ehkä kannattaisi parkita nahkaa hiukan tai ainakin pistää henkilökohtaisimmat somekanavat säppiin ulkopuolisilta.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"Mark Stone tuli mua vastaan hotellin aulassa ja vaihdettiin muutama sana siinä".

Veikkaan, että Antti pyysi nimmarin vihkoon ja ne sanat liittyivät siihen.

No en minä silti tiedä, vaikka Antti olisi jo niin tuttu jantteri tuolla, että useat pelaajat (muutkin kuin suomalaiset) ovat hänelle hyvän päivän tuttuja. Jotenkin vaan haiskahti tuo kommentti minun korvaani epätodelta.
 
Viimeksi muokattu:

Learn2Play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
"Mark Stone tuli mua vastaan hotellin aulassa ja vaihdettiin muutama sana siinä".

Veikkaan, että Antti pyysi nimmarin vihkoon ja ne sanat liittyivät siihen.

No en minä silti tiedä, vaikka Antti olisi jo niin tuttu jantteri tuolla, että useat pelaajat (muutkin kuin suomalaiset) ovat hänelle hyvän päivän tuttuja. Jotenkin vaan haiskahti tuo kommentti minun korvaani epätodelta.
Ylipäätään tää koko ”keskustelu” insidereistä haiskahti aika pahasti. Vähän rohkenen epäillä että joku Pierre LeBrun laittelis Antille tampereelle viestejä treideistä etukäteen :D

edit: harrastin vähän tutkivaa journalismia ja ei LeBrun edes seuraa Anttia twitterissä.. ei sillä että todistaisi mitään
 
Viimeksi muokattu:

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Heh, melkoinen Bill Clinton kuoriutui Kimmo Timosesta.

"Ja nyt täytyy todeta että en tiennyt tästä 2011 enkä myöskään 2015" Ja heti perään todetaan, antamatta Mäkiselle sanaa väliin, että asiaa on nyt käsitelty ja enempää ei tarvitse käsitellä.

Meinaat, että valehteli? Jos näin, niin mihin tämä väite perustuu?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Mark Stone tuli mua vastaan hotellin aulassa ja vaihdettiin muutama sana siinä".

Unohdit olennaisen: Hotelli oli Marriot. Ei siis mikä tahansa hotelli, vaan Marriot. Wow.
Niin, ja Mäkinen huomasi siitä pingviinikävelystä, että Stone ei kyllä ole kunnossa. Olisikohan Timonenkin huomannut? Olisiko edes kiinnittänyt huomiota?

Mäkisessä erityisen ärsyttävää on se, että hän esittää omat mielipiteensä faktoina. "Ans ku mä kerron, miten tää menee"-tyyliin. Ja sitten Timonen kuuntelee ja sanoo lopuksi, että "ai niinkö? Joo, niin se varmaan menee" ja vaikuttaa jäävän siihen uskoon, että asiat todellakin menee just niin kuin Mäkinen juuri kertoi. Kyllä mielipiteitä ja näkemyksiä saa olla ja ne saa tuoda esiinkin, mutta ei niistä mitään faktoja automaattisesti tule, kun Mäkinen ne päästää ulos suustaan. Raskasta kuunneltavaa. Mulle Mäkinen edustaa sellaista perus-tapparalaista junttia. Mä olen todella allerginen kyseiselle ihmistyypille.

Ja mitä tulee Timoseen ja hänen näkemyksiinsä tai kokemuksiinsa, niin mun on pakko todeta, että se, ettei Kimmo Timonen tiennyt, nähnyt tai kuullut puhuttavan jostain, ei todellakaan tarkoita sitä, että joku tai jotkut muut eivät olisi tienneet. Hän vaikuttaa aidosti siltä, että hän ei näe tai kuule yhtään mitään, jollei hänelle erikseen tulla jotain asiaa kertomaan. Mua oikeasti harmittaa, että mun käsitykseni Timosesta on tämän podin myötä kääntynyt miinuksen puolelle. Aiemmin tykkäsin hänestä tosi paljon, koska onhan hän nyt sellainen iloinen savolaisveikko. On sitä toki edelleenkin, mutta nykyisin pidän häntä pääasiassa yksinkertaisena savolaisveikkona. Onneksi hän on kuitenkin vaaraton ja hyväsydäminen. Hyväuskoinen hölmö, jolla on niin paljon rahaa tienattuna, ettei tarvitse tehdä mitään muuta kuin nauttia elämästä. Elelee samanmielisten kanssa kuplassaan ja elämä on simppeliä, eikä kauheasti tarvitse kelailla mitään. Eikä siinäkään ole mitään pahaa, mutta pieni itsensä laaja-alainen sivistäminen ei olisi pahitteeksi, sen verran pihalla on monesta heidän ohjelmassakin käsiteltävästä asiasta. Esim. tässä uusimmassa jaksossa hän kertoi jetlagistaan tyyliin "uskotteko siellä kotona, mutta hänellä tulee aina Suomeen päin matkustettaessa jetlag". Ihanko totta? Tämä onkin todella harvinaista. Saisimme varmasti hyvät taivastelut Timosen kanssa, jos pääsisin kertomaan hänelle, että mullekin käy niin. On käynyt ihan joka kerta ja iän myötä jetlagien sietäminen vain vaikeutuu ja ne kestävät kauemmin. Jenkkeihin päin ei koskaan tule jetlagia, ei edes näin vanhempana.

Mä en rehellisesti sanottuna tiedä, miksi mä edes kuuntelen koko podcastia, kun mulla menee aina vinkkarit ruttuun jossain kohtaa jaksoa. Yhä useammin useamman kerran jakson aikana. Ei niin mitään järkeä. Ehkä jatkossa kuuntelen vain vierasjaksot, koska ne ovat olleet mielenkiintoisia, varsinkin silloin, kun Mäkinen ei sano montaakaan sanaa. Olisin kyllä mielelläni pitänyt vanhan käsitykseni Timosesta, mutta kaikkea ei voi saada. Pelaajana arvostan edelleen Timosen todella korkealle eikä siihen nämä hönöilyt vaikuta, tietenkään.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Mua oikeasti harmittaa, että mun käsitykseni Timosesta on tämän podin myötä kääntynyt miinuksen puolelle. Aiemmin tykkäsin hänestä tosi paljon, koska onhan hän nyt sellainen iloinen savolaisveikko. On sitä toki edelleenkin, mutta nykyisin pidän häntä pääasiassa yksinkertaisena savolaisveikkona. Onneksi hän on kuitenkin vaaraton ja hyväsydäminen. Hyväuskoinen hölmö, jolla on niin paljon rahaa tienattuna, ettei tarvitse tehdä mitään muuta kuin nauttia elämästä. Elelee samanmielisten kanssa kuplassaan ja elämä on simppeliä, eikä kauheasti tarvitse kelailla mitään. Eikä siinäkään ole mitään pahaa, mutta pieni itsensä laaja-alainen sivistäminen ei olisi pahitteeksi, sen verran pihalla on monesta heidän ohjelmassakin käsiteltävästä asiasta.

Olisin kyllä mielelläni pitänyt vanhan käsitykseni Timosesta, mutta kaikkea ei voi saada. Pelaajana arvostan edelleen Timosen todella korkealle eikä siihen nämä hönöilyt vaikuta, tietenkään.
Kokonaisuudessaan hyvä viesti, mutta erityisesti tähän sama. TImosesta tulee mieleen joku kulma kuppilan kantis, joka höröttää muiden huonoille jutuille kyseenalaistamatta yhtään mitään. Ja kuten sanoit, ei siinä mitään vikaa ole, mutta jonkin sortin pientä myötähäpeää ehkä herättää. Kuten tyhmät miljonäärit yleensä.
 

Noma

Jäsen
Meinaat, että valehteli? Jos näin, niin mihin tämä väite perustuu?

En tiedä valehteliko Timonen vai Dan Carcillo, mutta jompikumpi näin on väistämättä tehnyt. Carcillohan totesi koko Flyersin joukkueen tienneen 2010 finaaleissa tuosta asiasta. Eli jos Timonen ei tiennyt, Carcillo valehteli, ja jos Timonen tiesi, niin hän luonnollisesti valehteli nyt itse.
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
En tiedä valehteliko Timonen vai Dan Carcillo, mutta jompikumpi näin on väistämättä tehnyt. Carcillohan totesi koko Flyersin joukkueen tienneen 2010 finaaleissa tuosta asiasta. Eli jos Timonen ei tiennyt, Carcillo valehteli, ja jos Timonen tiesi, niin hän luonnollisesti valehteli nyt itse.
Tai sitten Carcillo ei vain tiennyt että Timonen ei tiennyt.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Nyt kuuntelin ja Timosen kommentit oli ihan ok siihen peilaten mitä se suostuu sanomaan. @BOL tossa sanoi aika hyvin ja pitäs aina itsekin muistaa että se mitä on pelaajana ei tarkoita sitä mitä ne on tyyppeinä.

Timonen vaikuttaa hyvältä tyypiltä mutta eläkerahat tienannu mies sois sanovan mitä ajattelee yleisesti vaikka siinä vois selkääntaputtelijat vähenevän.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Muusta en tiedä mutta on vaikea uskoa mitään mitä valkopesua suorittavan ja osallisia piilottelevan organisaation entiset sekä nykyiset jäsenet sanovat.
Tämä on kyllä jo aika ankaraa. Chicagossa on työskennellyt ennen ja jälkeen Brad Aldrichin tekoja valtavasti erilaisia kiekkopersoonia, joista epäonnisimmat ovat pukeneet yhden ottelun ajaksi inkkaripaidan päälleen. Aldrich itse lähti seurasta 2010 kannun jälkeen. Esim. Teuvo Teräväinen aloitti Chicagossa 13-14, mistä ihmeestä hän olisi voinut tietää Aldrichista?

Jälkikäteen on helppoa sanoa, kuinka se ja se tiesi eikä asialla tehty mitään. Meillä kun ei edelleenkään ole faktaa, kuinka moni asiasta oikeasti tiesi. Seurajohto tiesi, he tässä mokasivat.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
En tiedä valehteliko Timonen vai Dan Carcillo, mutta jompikumpi näin on väistämättä tehnyt. Carcillohan totesi koko Flyersin joukkueen tienneen 2010 finaaleissa tuosta asiasta. Eli jos Timonen ei tiennyt, Carcillo valehteli, ja jos Timonen tiesi, niin hän luonnollisesti valehteli nyt itse.
Carcillosta kannattaa muistaa, että kyseessä on melko polarisoiva hahmo, joka ajaa omia agendojaan melko laput silmillä ja välillä faktat unohtaen. On ajanut hienosti viime vuodet CTE-asiaa, mutta siinäkin hakenut vastakkainasettelua silloin kuin siihen ei ole ollut tarvetta.

Minulle Kimanttia on lähellä sydäntä tuon rennon otteen takia. Tuo rento ote (unohtamatta, että suurin osa pelaajavieraista on Timosen ystäviä tai tuttuja vähintään) tarttuu myös vieraisiin ja sitä kautta se kuuluisa ”contenti” ei ole perinteistä tylsää jargonia. Vaikea uskoa esimerkiksi Väänäsen kertovan pukukoppitarinoita yhtä avoimesti ISn toimittajille.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Kuten tyhmät miljonäärit yleensä.
Kritisoida voi mutta podcastin perusteella Timosen sanominen tyhmäksi miljonääriksi menee kyllä alta riman.

Eilisessä jatkossa kyllä turhautti miten paljon Mäkinen paasasi eikä antanut Timosen puhua. Vierasjaksoissa Mäkinen yleensä antaa tilaa hyvin muille mutta Timosen kanssa edelleen lähtee aika usein mopo käsistä ja menee ihan monologiksi.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mäkinen on polarisoiva hahmo. Toisaalta vaikuttaa aika pinnalliselta kaverilta, ja jos pitäisi paljonkin olla samanlaisen ihmistyypin kanssa tekemisissä, niin varmaan alkaisi jossain vaiheessa menemään pata aika pahasti jumiin.

Toisaalta tässä on kuitenkin kyse viihteestä ja siitä ajasta, minkä ihminen käyttää vapaa-ajallaan. Kyllähän Mäkinen nämä hommat selvästi keskimääräistä paremmin hoitaa. Vaikka kyse onkin toki makuasioista.

OIen tämän ennenkin sanonut, että tämä some-Mäkinen menee pienissä annoksissa ja lasken tuon podcastin siihen. Selostajana, silloin kun keskittyy vain siihen selostamiseen, niin on tämän maan paras kiekkoselostaja. Minusta vaikuttaa vain siltä, että ei aina mahda itselleen minkään ja joissain lähetyksissä se päteminen saa vallan. Mäkisestä itsestään tulee näin lähetyksen päähahmo, ja kanavan vaihtamistahan se nopeasti laittaa miettimään.

Mäkinen on ollut jo pitkän aikaa yksi niistä avainkasvoista, joilla tuota viasatin urheilupakettia myydään ihmisille. Näkeehän sen, että hattuunhan se on miehellä kihahtanut ja lujaa. Eikä siinä mitään, en minä nyt oletakaan, että tuolla alalla kaikki olisivat jotain seinäruusuja. Viihdebisnes vetää puoleensa ihmisiä, jotka saavat siitä esillä olosta jonkinlaista narsistista tyydytystä.

Näin jos hän homman pitää hanskassa, niin kyllä minä tulen rahojani tuolle lafkalle jatkossakin varmasti syytämään. Sitten jos tuo somessa joidenkin höpönassujen peräkammarista lähtevien pikkuvittuilujen perään itkeskelevä pikkupoika saa enemmänkin alaa, niin rupean vakavasti harkitsemaan NHL-otteluiden katsomista jonkun toisen palvelun kautta. Ei jumalauta tuolla Mäkisen some-käyttäytymisellä ruveta itkemään jokaisen puskista huutelijan mölinöiden perään. Mies on tiensä valinnut ja hän on täysin tietoisesti jo vuosikausia käyttänyt julkisuutta oman uransa buustaamiseen. If you can't stand the heat, get out of the fucking kitchen...
 
Muusta en tiedä mutta on vaikea uskoa mitään mitä valkopesua suorittavan ja osallisia piilottelevan organisaation entiset sekä nykyiset jäsenet sanovat.

On kyllä melkoinen salaliitto. Nyt meni sitten jo Christian Ruutun, Joni Tuulolan ja Mikael Hakkaraisenkin uskottavuus niiden kymmenien ja kymmenien muiden Blackhawks-organisaation entisten ja nykyisten jäsenten mukana. Mitä ikinä sanovatkaan, niin valehtelevat mokomat.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Mäkisessä erityisen ärsyttävää on se, että hän esittää omat mielipiteensä faktoina. "Ans ku mä kerron, miten tää menee"-tyyliin. Ja sitten Timonen kuuntelee ja sanoo lopuksi, että "ai niinkö? Joo, niin se varmaan menee" ja vaikuttaa jäävän siihen uskoon, että asiat todellakin menee just niin kuin Mäkinen juuri kertoi. Kyllä mielipiteitä ja näkemyksiä saa olla ja ne saa tuoda esiinkin, mutta ei niistä mitään faktoja automaattisesti tule, kun Mäkinen ne päästää ulos suustaan.
Tähän sopii hyvin asia, josta eilen jo viesteilin => vaikka (uransa aikana ja varsinkin jälkeen-) oluen ja punaviinin voimalla on aivojaan ilmeisimminkin aika tanakasti marinoinut niin Kime ymmärtää tasan tarkkaan miten NHL toimii ja mihin kentälliseen se Jack Eichel siellä Vegasissa istutetaan (no whittu YKKÖSEEN TIETYSTI!!), mutta Antin pitää kertoa Kimelle miten se homma tehdään (laitetaan pelaamaan kolmoskentän jätkien kanssa??) ja Kime ei kehtaa sanoa podarissa muuta kuin "vai niin, niinkö se menee, tosiaan juu" kun takuuvarmasti mieli tekisi sanoa, että "lakkaa nyt höpöttämästä kun et näytä asiasta mitään tietävän"...

Antti (entisenä automyyjänä) on hyvä selostaja & podcast-isäntä kun keskittyy olennaiseen ja NHL'stä tietää juu paljon & varmasti eniten kaikista selostajista, mutta pelin ja pelaamisen asiantuntijaa hänestä ei saa sitten millään, voi kun ymmärtäisi mennä vain omilla vahvuuksillaan...
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Hyvää Finglishiä Antilta tässä jaksossa, transformaatio kansainväliseen formaattiin on alkanut. Huvitti, ei vituttanut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös