Antti Mäkinen

  • 1 384 221
  • 4 493

Knap

Jäsen
Selänteen vierailujaksossa Timonen ja Selänne innostuivat keskustemaan oman jälkikasvunsa harrastuksista ja voitontahdosta ja Mäkisen oli siihenkin väliin pakko tunkea jotain omaa kommenttia miten hänen poikansa pelaa lätkää tms. Itseäni ei ainakaan Mäkisen jälkikasvun pelaaminen voisi vähempää kiinnostaa. Mielestäni ammattitaitoinen podcast-isäntä jäsentäisi ja ohjaisi keskustelua sekä kysyisi tarkentavavia kysymyksiä. Ja mielestäni ammattitaitoisen podcast-isäntä ei kerro omasta "nhl-urastaan kaukalon ulkopuolella" ja tuo itseään jatkuvasti esille niin kuin Mäkinen tekee...
Vähintään epäreilu lähtökohta, että Timosen ja Mäkisen yhteisessä podcastissa vain Timonen saa puhua omista asioistaan.

Hemmetin Timonen kun kertoo vain omista asioistaan...
 
Täsmälleen samaa mieltä! Toimittajana kameroiden edessä pitää osata erottaa työ ja kaveruus. Mäkisen tehtävähän ei ole haastatella Reginiä itseään varten (vaikka siltä se saattaakin vaikuttaa), vaan katsovaa yleisöä varten. Tällöin on ihan sama vaikka olisi miten hyvä selänpesukaveri, homma tulisi hoitaa itseään korostamatta.
Onhan se nyt ihan ensiarvoisen tärkeää sopia nimenomaan haastattelujen päätteeksi tulevista saunailloista, golf-kierroksista ja ties mistä makkaranpaistoreissuista. Eihän niistä voi hyvien kavereiden kesken sopia vaikka whatsappilla tai soitella ihan erikseen. Tai pikemminkin Mäkinen kutsuu itsensä milloin minnekin.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Taitaa Mäntin suurin kohderyhmä olla nämä parikymppiset lätsä väärinpäin kulkevat lätkäjätkäjonnet joista ei sitten ikinä pelaajaa tullutkaan, niissä varmasti saa lisää coolin jätkän mainetta ”kaveraamalla” pelaajien kanssa.
 

Gemondo

Jäsen
Joo, tuo veljeily ja oman persoonan buustaaminen muiden siivellä on kyllä myötähäpeää aiheuttavaa toimintaa Mäkiseltä, mutta ärsyttävyydessään ei mitään verrattuna omille jutuille HUUTONAURAMISEEN jooh, jooh, jooh, jooh.

En vain valitettavasti pysty sietämään ihmisiä jotka säännöllisesti puhuvat toisten päälle ja lisäksi vielä nauravat niille omille jutuille jotka nyt oli vaan pakko päästä kertomaan välittömästi, muista piittaamatta - koska ne ovat niin saatanan hauskoja, aina.

Ja silti pidän Mäkistä ihan hyvänä jääkiekkoselostajana. Podcastien ja muiden keskusteluformaattien kanssa tekeekin sitten ihan helvetin tiukkaa. Antin somepreesensistä en (onnekseni?) tiedä mitään.
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Ei tää oo enää edes myötähäpeää mitä tuntee, ku näitä Antin haastiksia kattoo. Haapala haastateltavana.

-Hei, sä oot Lempäälästä, vastaa
-Mä ootan ny et mä pääsen Lempäälään lähtee junal tai Tempereel
-Pääset kyydillä, ei tarvii mennä junalla
-No ni
-No ni, pistä vauhtia, mee suihkuun
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä Mäkisen "Joel Fucking Kiviranta" oli vielä ihan hyvä heitto. Sellainen spontaanin oloinen huudahdus ottelun isolla hetkellä, mutta se että mies itse käytti seuraavissa peleissä lyhennettä "JFK" eli lyhennettä itse keksimästään heitosta Kivirannasta meni taas myötähäpeän puolelle.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Mun mielestä Mäkisen "Joel Fucking Kiviranta" oli vielä ihan hyvä heitto. Sellainen spontaanin oloinen huudahdus ottelun isolla hetkellä, mutta se että mies itse käytti seuraavissa peleissä lyhennettä "JFK" eli lyhennettä itse keksimästään heitosta Kivirannasta meni taas myötähäpeän puolelle.

Seuraava vaihe olisi tehdä teknobiitillä biisi jossa tuo JFK hoetaan kertsinä...
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Mun mielestä Mäkisen "Joel Fucking Kiviranta" oli vielä ihan hyvä heitto. Sellainen spontaanin oloinen huudahdus ottelun isolla hetkellä, mutta se että mies itse käytti seuraavissa peleissä lyhennettä "JFK" eli lyhennettä itse keksimästään heitosta Kivirannasta meni taas myötähäpeän puolelle.

Twitterin hashtagina vaikkapa #joelfk olisi muuten toiminut vähän paremmin. Sattuneesta syystä #jfk tuottaa hakuna vähän muuta kuin jääkiekkoa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Olen ryhtynyt kuuntelemaan Kimanttia-sarjan vierasjaksoja lenkeilläni. Hyviä juttuja, ja etenkin Jokisen jakso yllätti erittäin positiivisesti. Kuitenkin tuossa cästissä on yksi ongelma: Mäkinen. Arvostan Mäkisen intoa ja perehtyneisyyttä, sen sijaan päälle puhuminen ja huutaminen keskeyttävät aivan liikaa hyviä juttuja. Ei kukaan kuuntele Kimanttia Mäkisen vuoksi, vaan niiden vieraiden! Toivottavasti Mäkinen oppisi sen.
 

Marlboro

Jäsen
Olen ryhtynyt kuuntelemaan Kimanttia-sarjan vierasjaksoja lenkeilläni. Hyviä juttuja, ja etenkin Jokisen jakso yllätti erittäin positiivisesti. Kuitenkin tuossa cästissä on yksi ongelma: Mäkinen. Arvostan Mäkisen intoa ja perehtyneisyyttä, sen sijaan päälle puhuminen ja huutaminen keskeyttävät aivan liikaa hyviä juttuja. Ei kukaan kuuntele Kimanttia Mäkisen vuoksi, vaan niiden vieraiden! Toivottavasti Mäkinen oppisi sen.
Ei tuossa cästissa ole muuta isompaa ongelmaa kuin että Timonen on täysin ulapalla nykykiekko-skenestä eikä seuraa jääkiekkoa paljoakaan.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei tuossa cästissa ole muuta isompaa ongelmaa kuin että Timonen on täysin ulapalla nykykiekko-skenestä eikä seuraa jääkiekkoa paljoakaan.

Combonahan tuo on ohjelman kannalta mainio. Timonen on pihalla nykypelaajista ja taisi olla pelaajanakin niitä tarpeeksi hyviä, joiden ei tarvinnut/kiinnostanut miettiä peliä sen kummemmin, kunhan meni vaistoilla ja taidoilla. Tämä antaa Mäkiselle tämän kaipaaman auktoriteetin olla se asiantuntija, joka kertoo kuulijoille ja Timoselle kuinka asiat nyky-NHL:ssä makaa. Timonen nyökkäilee ja kertoo väliin aina jonkun kivan tarinan.

Viihdettä, eikä sen kummempaa. Jos sarjaan jatkossa tulee vieraita, niin toivoisi edes jonkinlaista käsikirjoitusta. Mäkinen päälle puhumisesta tuskin koskaa pois oppii, mutta ärsyttävää niissä on Timosenkin sinkoilu milloin mihinkin aiheeseen ja usein myös täysiin itsestäänselvyyksiin. Eli parempaa taustatyötä ja etenkin Timoselle käsikirjoitus eteen, jonka mukaan sitten edes löyhästi edetään.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ei tää oo niin vakavaa hei. Rentoa jutustelua, joka minun mielestäni toimii juuri sen vuoksi, että se otetaan noin löysin rantein. Kyllä ne ihan asiaakin kuitenkin puhuu. On siellä paljon myös rönsyilyäkin, mutta semmoista se on, kun ihmiset juttelevat keskenään.

Noissa vierasjaksoissa Mäkinen otti ihan selvästi palautteesta onkeensa, ja alkoi antamaan vierailla paljon enemmän tilaa. Taso nousi heti.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Antilla voi olla asiaakin, mutta taitaa rouva pääministerillä olla tällä haavaa muutakin arbeettia kuin käydä lätkäselostajan kanssa keskustelua sivutoimisen yrittämisen verotuskiemuroista.

Hauskinta tässä on se, että mäntti ihan oikeasti kuvittelee olevansa niin iso nimi että tää olis oikeasti tapahtumassa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jos Mäkinen kyselee pääministeriltä verotuksesta yhtään samalla tavalla kuin hän haastattelee kiekkoilijoita, Marin saa kuunnella helvetin pitkän alustuksen, ehtii aloittaa vastaamisen noin neljällä sanalla kunnes tulee päällepuhutuksi. Soppalautasen äärellä käyty keslustelu saattaisi vielä mahdollistaa pääministerille Antin verovittuilujen oikomiset sillä aikaa kun tämä syö, mutta etänä hoidettu teams-keskustelu tarkoittaa varmuudella hallinnan siirtymistä Mäkiselle. Ennustaisin Mäkinen - päällekkäin puhuminen - Marin -statistiikan asettuvat muotoon 75 - 20 - 5.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllä tää Marin-keissi oli mulle "se viimeinen pisara" tämän herran osalta. Niin, tuotahan ei olisi voinut hoitaa vaikka sähköpostilla? Ai niin, mutta eihän se käy, kun se ei ole julkista. Sitten vielä pääsi tuolla tavalla IS:n sivuille ja sai sitä kautta vielä enemmän julkisuutta.

Tän keissin seuraava askel on sitten se, että jollain vitun ilveellä PM:llä riittää jostain aikaa jääkiekkoselostajan kanssa rupatteluun ja sen jälkeen Mäntin ego karkaa jo giganttiseen lukemiin. Sen jälkeen Antti ei tiedä vain jääkiekosta kaikkea, vaan tietää myös politiikasta kaiken. Onhan hän pääministerin erittäin hyvä ystävä.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Mäkinen 2010 oli omasta mielestä loistava, sillon jäi eka kerran mieleen nimi kun taisi selostaa änärin finaaleja. Nyttehän nimi on sitte näkyny paljon viime vuosina ja meno on kyllä muuttunu. Ylen NHL-illoissa sun muuta ollu päälle päsmäröintiä ja Kimantissaki herralla meni lujaa mut ilmeisesti palaute? rauhotti niihin viimeisiin jaksoihin. Eikä Timosta heittäny bussin alle vaikka se sankari oli välillä täysin kuutamolla.

Mut tää pääministerin julkinen kontaktointi oli taas uus leveli. Omalla sähköpostillä ja vaikka siinä kertonu kuka on ymmärtäsin. Se on hyvä jos uskaltaa laittaa omalla nimellä ja naamalla viestiä. Se on kuitenkin aika harvinaista. Sai sitte vastauksia tai ei, mutta oman kokemuksen mukaan moni ei "julkisille" henkilöille uskalla laittaa muuta ku jotai tykkäyksiä. Mutta että ihan tapaaminen... ei jumalauta
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Mäkinen 2010 oli omasta mielestä loistava, sillon jäi eka kerran mieleen nimi kun taisi selostaa änärin finaaleja.
Mäkisen ei tosin paljon tarvinut yrittää ainakaan ratkaisevassa finaalissa, kun vieressä istui sekoilemassa Ville Nieminen. Tuosta kun kuuntelee, niin eihän tuo tyyli ole oikeastaan miksikään muuttunut kymmenessä vuodessa, mitä nyt itsensä korostaminen ja jalustalle nostaminen on toki lisääntynyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös