Minua Mäkisessä ärsyttää se, että hän luulee olevansa asiantuntija ja häntä pidetään asiantuntijana. Kuitenkin hän tuntuu olevan ihan kassalla siitä mitä NHL:ssä tapahtuu. Otetaan esimerkiksi tuo viikolla tullut NHL-ilta.
-Kehuu veikanneensa syksyllä, että Boston ei pääse pudotuspeleihin. Ainakin syksyn NHL-illassa veikkasi Bostonin jatkavan keväällä. Voi olla että on jossain Viasatilla veikannut toisin, mutta kuka veikkaa viime kauden Presidents Trophyn voittajan jäävän ulos playoffeista? Niinpä.
-Calgarystä puhuttaessa kehuu jotain Deryk Engellandia, "siellä on isäntä maalinedessä. Voittaa kamppailuita ja sitä myöten otteluita jne." Selvä. Flamesin kolmosparin pakki, joka pelasi runkosarjassa noin 15 minuuttia ottelua kohden. Kris Russellia ei edes mainita, vaikka on ottanut melkoisen johtajan viitan tuolla Giordanon loukkaantumisen jälkeen, ja taitaa johtaa taas blokkitilastoja. Engelland pelasi tuota viittätoista minuuttia vähemmänkin eikä aina mahtunut edes kokoonpanoon, kunnes Giordano loukkaantui. (Nyt jälkeenpäin playoffeissa on saanut isompia minuutteja kun pelaavat käytännössä viidellä pakilla.)
-Tässä ketjussa mainittu sekoilu siitä, minä vuonna Flyers-Blackhawks -finaali pelattiin, meni uskottavuus täysin. Jos olet NHL-selostaja etkä muista edes 2010-luvun finaalipareja, niin voi morjens. Minäkään en ole opetellut niitä ulkoa, mutta pystyn luettelemaan voittajat helposti 70-luvulle, koska se nyt on vain selvää minä vuonna joku voitti Cupin, historia ei vain anna vaihtoehtoja. Vaikea selittää. Enkä yritä ylpeillä asialla, koska tässä ei nyt ole mitään ylpeiltävää. Normaali ihminen ei perehdy NHL:n riittävällä tarkkuudella että pystyy moiseen, Kirjoittelijan mielestä olen varmaan typerä juntti.
-Rozsival ei ole ongelma. Jaahas, sinä vastaan muu maailma. Chicagon hitain ja kädettömin pakinraihna, oletko katsonut niitä pelejä niinkuin kehuskelet?
Edit. Vielä se Laddin cuppimäärän arvuutteleminen. Kesän 2010 Blackhawksin mestaruusjoukkueen alempien ketjujen tyhjentyminen ja Atlantan muuttuminen "pikku-Hawksiksi" oli aika iso juttu sinä kesänä.
Nämä nyt muistuu äkkiseltään mieleen. Olivat ne muutkin kyllä vähän hukassa, vähiten ehkä se Laine. Hän kyllä puhuikin sitten vähiten. Mark Stonesta puhuessa ei osannut kukaan tuoda esiin sitä koko NHL:n kiekonriistotilaston voittoa. Mielestäni aika huomattava etu tulee Stonelle siitä, voittaa samaan aikaan tulokkaiden pistepörssin ja hallitsee tuollaista puolustustilastoa.