Antti Mäkinen

  • 1 371 814
  • 4 483

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Älkää nyt ihan oikeasti verratko Mertarantaa Mäkiseen. Jos katsotaan kiekkofanaatikon silmin, se on kuin vertaisi hieman huoltoa ja säätöä kaipaavaa Porchea johonkin Suzuki Altoon tai vastaavaan. Mertaranta osasi joskus hehkutuksen, mutta nykyään laukoo erittäin väsyneitä vitsejä äänensävystä päätellen varsin vittuutuneena koko hommaan. Eikä ihme, jääkiekon pelitavat, pelaajat, taktiset kuviot, säännöt ja kaikki muu on Mertarannalle jotain sellaista johon hän ei ole viitsinyt perehtyä vuosienkaan varrella juuri lainkaan. Osaa kyllä jonkin verran, myönnän, mutta täydellisiä lapsuksia tulee edelleen ihan perusjutuissakin. Lisäksi tuo mihin Mäkinen kiinnitti huomiota eli pelaajatuntemus on Mertarannalla heikolla tasolla.

Mitä taas tulee Mäkiseen, hän on Suomen ylivoimaisesti paras kiekkoselostaja. Ammattitaito on riittävällä tasolla joka suhteessa. Ainoa asia mistä voin kuulijana marmattaa on se, että Mäkisen mopo keulii usein liikaa ja pahimmillaan tämä haittaa jo selostamistakin. Tarkoitan sekä Mäkisen ilmeisesti ihan itse keksimiä pelaajajuttuja kuin useamman minuutin selvittelyä jostakin täydellisestä lillukanvarresta jonka merkitys missään, koskaan, kenellekään on luokkaa nolla.

Noin yleisellä tasolla täytyy sanoa, että selostajien työnlaatu on Suomessa pudonnut sitten "wanhan" yleradion ajoista. Kun aiemmin keskiössä oli itse laji, joukkueet ja peli, nyt keskiössä on minä ja minun brändäys ja minun kokemukseni syötöstä, maalista ja vaihdosta. Mäkinenkin on osa itsensä brändäämistä mutta siinä kun muilla ei muuta annettavaa lajimielessä olekaan, Mäkinen pystyy selostamaan ottelua lajin ja pelin ehdoilla ja niistä ammentaen.
 
Mäkinen twitterissä: "Kritiikkini: Selostaja,jonka tehtävänä on Leijonien pelit, ei tunnista "omia"pelaajia luistelutyylistä/varusteista/tyylistä.#arpoo #empii"

Pitäisikö tämä nyt ottaa oman egon pönkittämisenä vai aidosta huolesta kollegaa kohtaan. En tiedä puhuuko hän Saukkosesta vai Mertarannasta.

Minua ei ihan hirveästi närästä se, jos selostaja ei tunnista pelaajia tuollaisista seikoista. Mutta siinä vaiheessa kun menevät rightin ja leftin jätkät keskenään sekaisin, on helppo todeta, että nyt on lajitietämys aika heikoissa kantimissa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Minua ei ihan hirveästi närästä se, jos selostaja ei tunnista pelaajia tuollaisista seikoista. Mutta siinä vaiheessa kun menevät rightin ja leftin jätkät keskenään sekaisin, on helppo todeta, että nyt on lajitietämys aika heikoissa kantimissa.

Saati sitten ettei osaa lajin perussääntöjä. Oli jotenkin koomista, että Mertaranta meuhkaa USA-pelissä tuomarin tarkistavan videolta "oliko liikaa kenttäpelaajia jäällä". Tamminenkin oli lähes yhtä idiootti kun totesi että "hän ei ole sääntönikkari - hän on leijona 79" ja totesi että tuskin säännöissä sanotaan olevan mahdollista tarkistaa ko. asia videolta. Siihenkin tämä kansan sinivalkoinenääni totesi, että "tässä on pakko olla jotain muuta kun pelkkä korkea maila kyseessä...".

Ja osa kansasta uskoo herrojen tietävän mistä puhuvat.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Ja osa kansasta uskoo herrojen tietävän mistä puhuvat.

Oli aika surullista, kun selailin Iltalehden juttua Mertarannan slovakialaisista "faneista" ja sitten erehdyin lukemaan jutun lopussa olleita Facebook-kommentteja. Ihmiset kehtaavat ihan omalla naamallaan hehkuttaa Mertarannan osaamista maasta taivaaseen ja hehkuttavat, että formuloitakin jaksaisi seurata, jos Mertaranta selostaisi.

Aika vähällä osaamisella tässä maassa pääsee kansallissankariksi. Antti Mäkinen on kuitenkin kaikista vioistaan huolimatta ihan aito ammattilainen Anteron rinnalla.
 
Noin yleisellä tasolla täytyy sanoa, että selostajien työnlaatu on Suomessa pudonnut sitten "wanhan" yleradion ajoista. Kun aiemmin keskiössä oli itse laji, joukkueet ja peli, nyt keskiössä on minä ja minun brändäys ja minun kokemukseni syötöstä, maalista ja vaihdosta.

Tästä mä olen hieman eri mieltä. Nykyään esim. Antti Mäkisellä on NHL:stä ja Ylen Matti Härkösellä, sekä Tuomas Virkkusella ja muillakin Maikkarin futisselostajilla selostamistaan sarjoista sellainen määrä tietoa, että siinä jäävät aikanaan englantilaista jalkapalloa ja änäriä selostaneet aulisvirtaset ja penttilindegrenit aika kauas taakse. Eikä kyse ole edes siitä, että nämä nykyselostajat olisivat sinällään sen ammattitaitoisempia, mutta nykyään sitä tietoa on vain niin paljon helpompi löytää. Neloselle NBA:tä selostava Kristian Palotiekin on käsittääkseni aika hyvin kartalla ko. sarjasta.

Ja ihan tuollaiset Yleisradion jokapaikahöylätkin (Niki Juusela, Kimmo Porttila, jne.) ovat nykyään pelaajien taustoista kartalla aika paljon paremmin kuin joku Juha Jokinen ja Antero Karapalo aikoinaan, koska Jokisella ja Karapalolla ei ollut Googlea eikä mahdollisuutta katsella esim. mitä tahansa änäripeliä ihan oman makunsa mukaan.

Saati sitten ettei osaa lajin perussääntöjä. Oli jotenkin koomista, että Mertaranta meuhkaa USA-pelissä tuomarin tarkistavan videolta "oliko liikaa kenttäpelaajia jäällä". Tamminenkin oli lähes yhtä idiootti kun totesi että "hän ei ole sääntönikkari - hän on leijona 79" ja totesi että tuskin säännöissä sanotaan olevan mahdollista tarkistaa ko. asia videolta. Siihenkin tämä kansan sinivalkoinenääni totesi, että "tässä on pakko olla jotain muuta kun pelkkä korkea maila kyseessä...".

Olihan siinä sikäli jotain muutakin kyseessä, että tuomarien välinen kielimuuri sitä tarkistusta pitkitti tarpeettomasti. Täytyy sen verran paukutella omia henkseleitä, että pistin WhatsApp-tsättiin jo tilanteen ollessa päällä viestiä, että siellä ei nyt tuomarit taida vain yksinkertaisesti ymmärtää toistensa puhetta, kun noin päivänselvää tilannetta vatvotaan noin kauan.

Ja sattuuhan sitä paremmissakin piireissä: kun Mikke Granlund teki legendaarisen ilmaveivinsä, Jarmo Kekäläinen sanoi tv-studiossa, että korkeaa mailaa ei voi tarkistaa videolta. Siinä hän oli väärässä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tästä mä olen hieman eri mieltä. Nykyään esim. Antti Mäkisellä on NHL:stä ja Ylen Matti Härkösellä, sekä Tuomas Virkkusella ja muillakin Maikkarin futisselostajilla selostamistaan sarjoista sellainen määrä tietoa, että siinä jäävät aikanaan englantilaista jalkapalloa ja änäriä selostaneet aulisvirtaset ja penttilindegrenit aika kauas taakse. Eikä kyse ole edes siitä, että nämä nykyselostajat olisivat sinällään sen ammattitaitoisempia, mutta nykyään sitä tietoa on vain niin paljon helpompi löytää. Neloselle NBA:tä selostava Kristian Palotiekin on käsittääkseni aika hyvin kartalla ko. sarjasta.

Tästä mä taas olen hieman eri mieltä. En tosin paljon. Nykyään on mahdollista kommentoida kesken ottelun twitterissä tai vastata selostamisen ohessa twitterissä esitettyihin kysymyksiin täysin siitä riippumatta, onko niillä mitään tekemistä pelitapahtumien tai joukkueiden kanssa. Kuvitteellinen esimerkki: Mäkinen vastaa Anaheim vs Calagry ottelun lyhyellä mainostauolla (jossa valmentaja pistää ketjut uusiksi) twitterissä esitettyyn kysymykseen kuka oli Leijonien paras pelaaja vuonna 1988. Liirum, laarum jatkuu aina kaksi ensimmäistä vaihtoa ja kolmannessa tulee sitten maali. Syöttäjät mitä sattuu (tosin korjaa kun tulee virallinen tieto), mutta vasta neljä vaihtoa maalista Mäkinen huomaa ketjuvaihdokset. Twitter, google, face ja whatsapp toki antavat mahdollisuuden tietoon, mutta vievät myös pois ottelutapahtumien ytimestä ja osalla selostajia itse ottelutapahtumat ovatkin ainoastaan pakollista kauraa jatkuvan googletuksen ja twitter vastausten ohella. Tämä korostuu varsinkin niillä selostajilla, joilla ei ole riittävää ammattitaitoa joukkueiden pelitapaan ja sen muunnoksiin eri tilanteissa ja erilaisia vastustajia vastaan eikä pelaajatkaan ole ihan tuttuja. Jotta ei ihan hiljaa joudu olemaan, kerrotaan esimerkiksi kuinka joukkue A pelasi kaudella 1927-28 kuusi tappiotonta ottelua ja nyt ollaan lähestymässä tätä ennätystä jne.

Tällainenkin paska menisi vielä jotenkin jos olisi tukena asiantuntija lähetyksessä tai edes studio, joka olisi pelin ytimessä. Mutta kommentaattori haittaa pahasti twitteröintiä ja aiheuttaa kustannuksia, joten niitä on vähemmän. Ja 2015 Skoda-kisoissa pikastudio eli Tami corner on tasoa Bimbo & epäonnistunut klovni. Takana lie pysyvästi ne ajat jolloin tämäkin osuus hoidettiin ammattitaitoisesti.
 

Thusberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Sisu Team, KalPa ja Jokipojat
Ja takavuosina Yleisradion selostajilla oli (ainakin silloin kun lähetys tuli jälkikäteen ja ei oltu paikan päällä vaan studiossa.) mahdollisuus katsoa ulkomaiden ottelulähetyksiä Pasilan lähetysyksiköstä ennen omaa selostustaan tai muutoin kuukausia jälkikäteen nauhoitettua lähetystä studiosta jonka päälle spiikattiin. Myös HTV:lläkin tehtiin tarvittaessa näin. Jääkiekon lisäksi ainakin takavuosien formulaselostuksissa muun muassa Rosbergin Keken Fittipaldin ajoaikoina ainakin näin tehtiin.

Ja tietenkin muutoin Yleisradion selostajat selostivat tietenkin paikan päältä suorana, mutta lähetykset yksinkertaisesti vain tulivat myöhemmin koosteina tai jälkilähetyksinä. Tiedonhankinta erityisesti ns. Pienten tai jopa yhtä samalla tavalla suomalaisen aikalaisen kiekkokannattajan suusta kuultujen Todella Huonojen kiekkomaiden osalta ainoa tietolähde saattoi joskus olla vaikka vain yksi ainoa Jääkiekkolehden vuosikerta tai muu vastaava urheilun suurteos. Pois lukien tietysti jotain satunnaista pientä lisätietoa mikäli joku huono tai huonona pidetty kiekkomaa pelasi olympialaisissa.

Parempien maiden kohdalta tietämys oli takavuosinakin luonnollisesti parempi ja standardit olivat varsin korkeat Yleisradiollakin rajallisesta tiedonmäärästä huolimatta ja voisi vain kuvitella millaista olisi nykyselostajilla vastaavanlaisissa tilanteissa kun pienempien tai edes oikein jääkiekon keskikastinkin maiden tuntemuksissa on välillä huomattavasti paremmasta tiedonsaannista huolimatta melkoisia aukkoja.
 
Tällainenkin paska menisi vielä jotenkin jos olisi tukena asiantuntija lähetyksessä tai edes studio, joka olisi pelin ytimessä. Mutta kommentaattori haittaa pahasti twitteröintiä ja aiheuttaa kustannuksia, joten niitä on vähemmän. Ja 2015 Skoda-kisoissa pikastudio eli Tami corner on tasoa Bimbo & epäonnistunut klovni. Takana lie pysyvästi ne ajat jolloin tämäkin osuus hoidettiin ammattitaitoisesti.
Ei takana, vaan edessä. Parin vuoden kuluttua MM-kisat palaavat Ylelle, ja nyt nähdyn maikkarisekoilun jälkeen lienee aika varmaa, että viihdehassutteluun halutaan tehdä pesäeroa asiasisällöllä. Toivottavasti Mäkinen on silloin mukana ja Kaj Kunnas kommentoi vasta mummoille aamu-teeveessä.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Ei takana, vaan edessä. Parin vuoden kuluttua MM-kisat palaavat Ylelle, ja nyt nähdyn maikkarisekoilun jälkeen lienee aika varmaa, että viihdehassutteluun halutaan tehdä pesäeroa asiasisällöllä. Toivottavasti Mäkinen on silloin mukana ja Kaj Kunnas kommentoi vasta mummoille aamu-teeveessä.

Voihan siihen tv-tuotantoon jotain parannusta tulla, mutta noin niinkun yleisesti Yle on mennyt jo jonkin aikaa adhd-sukupolven suuntaan yleisessä linjauksessaan, joten en näkisi mahdottomana ajatusta että tulevaisuuden Ylen tuottamat mm-kisalähetykset jäisivät ''vain'' parannelluksi versioksi MTV:n vastaavista. Asiasisältö laajenee, mutta jää silti hieman vajavaiseksi viihdesisällön vuoksi.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Voihan siihen tv-tuotantoon jotain parannusta tulla, mutta noin niinkun yleisesti Yle on mennyt jo jonkin aikaa adhd-sukupolven suuntaan yleisessä linjauksessaan, joten en näkisi mahdottomana ajatusta että tulevaisuuden Ylen tuottamat mm-kisalähetykset jäisivät ''vain'' parannelluksi versioksi MTV:n vastaavista.

Ainakin, kun Liigan finaaleja kuunteli Puheelta, niin en hirveästi pistäisi luottoa Yleisradionkaan tekemiseen. Kaj Kunnas siellä pääasiassa bimboili, mutta ei se nyt mitään mahtipontista asiantuntemusta ollut muiltakaan YLE:n ammattilaisilta.

Minun on vaikea nähdä Antti Mäkistä MM-kisaselostajana, kun samaan aikaan pelataan NHL:n pudotuspelejä. Kaikesta huokuu, että Mäkinen on nimenomaan NHL-jätkä, joten en näe yhtään syytä miksi mies selostaisi koskaan MM-kisoja.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Mäkinen tarvitsisi jonkun kaverin vierelleen noihin NHL-peleihin, joka laittaisi miehen ruotuun. Mies osaa ihan hyvin selostaa peliä, mutta näiden hänen "totuuksien" laukominen on hänen suurin vikansa. Tarkoitan tällä nyt sitä, että mies laukoo tuttuun erittäin itsevarmaan ja ylimieliseen tyyliinsä näitä muka totuuksia, jotka ovat jotain aivan täyttä paskaa, joissa ei ole totuuden häiväänkään. Toki miehellä on mahdoton urakka, kun selostaa samalla KHL:ää niin ei hän mitenkää voi olla perillä jokaisen joukkueen pelaajistosta ja pelaajista.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Mäkinen valittaa, ettei pelaajia tunnista varusteista. NYR-WSH sarjan toisessa pelissä meni Ward toisen pelaajan kanssa pikkasen sekaisin. Ja Wardin sentään tunnistaa väristä
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Mäkinen tarvitsisi jonkun kaverin vierelleen noihin NHL-peleihin, joka laittaisi miehen ruotuun. Mies osaa ihan hyvin selostaa peliä, mutta näiden hänen "totuuksien" laukominen on hänen suurin vikansa. Tarkoitan tällä nyt sitä, että mies laukoo tuttuun erittäin itsevarmaan ja ylimieliseen tyyliinsä näitä muka totuuksia, jotka ovat jotain aivan täyttä paskaa, joissa ei ole totuuden häiväänkään. Toki miehellä on mahdoton urakka, kun selostaa samalla KHL:ää niin ei hän mitenkää voi olla perillä jokaisen joukkueen pelaajistosta ja pelaajista.

Niemen kanssa homma toimi mielestäni varsin hyvin KHL:n pudotuspeleissä ja niitä oli mukava katsella. Niissä lähetyksissä ei esiintynyt tuota "totuuksien" latelua ja muutenkin Mäkinen oli kaikin puolin rauhallisempi. Voisiko johtua siitä, että vierellä ollut kokeneempi pelaaja pisti Mäkisen hieman varuilleen, eikä Mäkinen voinut täten olla oma kaikkitietävä itsensä? Tyttöystävä ei pysty myöskään sietämään Mäkisen ääntä NHL-lähetyksissä, mutta KHL-lähetyksissä kuulemma selostus oli ihan erilaista ja ärsytyskynnys ei ylittynyt.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niemen kanssa homma toimi mielestäni varsin hyvin KHL:n pudotuspeleissä ja niitä oli mukava katsella.

Juuri näin. Niemen kanssa Mäkisen ärsyttävät piirteet vaimenevat ja hän keskittyy enemmän itse selostamiseen, todella sulavasti yhteen pelaava kaksikko. Kuten joskus taisin ketjuun kirjoittaakin, niin mielipiteeni saattaa johtua siitäkin, että pidän Niemeä todella hyvänä kommentaattorina, ehkäpä jopa parhaana jota olen kuullut. Tietää lätkästä lähes kaiken, ottaa usein pelaajan näkökulman asioihin, kertoo toisinaan juttuja pelaajauransa varrelta, puhuu rauhallisesti sekä selkeästi ja onpa vielä ainakin mun mielestä huumorimiehiä. Se voi tosiaan olla, että kun Leftin Karlsson on talossa, niin se sopivasti hillitsee Mäkisen menoa, eikä hän kehtaa nostaa omaa erinomaisuuttaan jalustalle.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No ei ne Niemen jutut kuitenkaan niin hauskoja olleet, että niille joka minuutti kieli ruskeana tarvitsee nauraa. Sitähän tuo pahimmillaan oli.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olen tykännyt Viasatin Pelipäivä-haastatteluista Jotenkin vieraat ovat vähän normaalia rennommalla ja avoimemmalla otteella mukana ja monista vieraista on saatu hyviä juttuja ulos.

Mutta voi helvetti niitä Mäkisen kysymysten alustuksia. Voisiko niitä enää yhtään syvemmältä kaivaa? Kuvitellaan tilanne, että siellä on Wayne Gretzky vieraana.

Mäkinen: "Sitten tullaan kesään 1988. Silloin tapahtui jotain, joka vahvahdutti koko kiekkoilevaa maailmaa. Wayne Gretzky, olet kotoisin pienehköstä bräntfjöördin kaupunkista, joka sijaitsee gränd rivö -joen rannalla antääriön provinssissa. Sieltä matkasi vei indianääpoliksen kautta älböörtan edmantaniin. Miltä Wayne Gretzkystä tuntui vaihtaa jääkiekkoilun sydänmaat ja älböörtan kovat pakkaset kälifoonian helteisiin, ja sanoisinko, maltillisempaan kiekkokulttuuriin. Oliko siirto järkytys? Tai kysytään näin, että miltä wääiinn kretskistä tuntui treidi las äntseles khingsiin silloin kesällä 1988? Ainakin eräs kymmenvuotias Antti Mäkinen Suomen Tampereella seurasi tapahtumia suorastaan järkyttyneenä."
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC, (HIFK)
Olen tykännyt Viasatin Pelipäivä-haastatteluista Jotenkin vieraat ovat vähän normaalia rennommalla ja avoimemmalla otteella mukana ja monista vieraista on saatu hyviä juttuja ulos.

Mutta voi helvetti niitä Mäkisen kysymysten alustuksia. Voisiko niitä enää yhtään syvemmältä kaivaa? Kuvitellaan tilanne, että siellä on Wayne Gretzky vieraana.

Mäkinen: "Sitten tullaan kesään 1988. Silloin tapahtui jotain, joka vahvahdutti koko kiekkoilevaa maailmaa. Wayne Gretzky, olet kotoisin pienehköstä bräntfjöördin kaupunkista, joka sijaitsee gränd rivö -joen rannalla antääriön provinssissa. Sieltä matkasi vei indianääpoliksen kautta älböörtan edmantaniin. Miltä Wayne Gretzkystä tuntui vaihtaa jääkiekkoilun sydänmaat ja älböörtan kovat pakkaset kälifoonian helteisiin, ja sanoisinko, maltillisempaan kiekkokulttuuriin. Oliko siirto järkytys? Tai kysytään näin, että miltä wääiinn kretskistä tuntui treidi las äntseles khingsiin silloin kesällä 1988? Ainakin eräs kymmenvuotias Antti Mäkinen Suomen Tampereella seurasi tapahtumia suorastaan järkyttyneenä."

Suurkiitokset päivän nauruista! Tuo pohjustus on niin Mäkistä.
Itse henkilökohtaisesti pidän kyllä Mäkisestä selostajana todella paljon. Ehkä välillä kuitenkin tuntuu, että ehkä saisi eläytyä enemmän itse peliin. Aika montaa olen nykyisistä Suomi-selostajista kuullut ja taitaa olla muuten ainoa. jolla on some lähetyksissä mukana.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Kävin lukemassa herran twitterfeediä ensimmäisen kerran kuukausiin. Oksensin suuhuni. He is global.

Mäkinen on kohta (omasta mielestään) liian iso mies tällaiselle marginaaliliigalle kuin NHL. Suomi ja suomalainen kiekkoilua ovat jo jääneet Mäkiselle turhan pieniksi, mutta nyt sama uhkaa myös Ämerikkaa ja NHL:ää.

Mainittakoon nyt edelleen, että lajin paras selostaja tässä maassa, mutta valitettavan täynnä itseään. Mäkinen kun ei ole minkään tason tähti, ne pelaajat ovat. Ero esimerkiksi Tuomas Virkkuseen on järkyttävä ja nimenomaan sen vuoksi, että Virkkunen tajuaa kuka on pääosassa, Mäkinen ei.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kuunneltuani Mäkisen showta muutaman minuutin ja luettuani hänen juttujaan täytyy kyllä todeta, että hän on aikamoinen huomiohuora. Kaipa hän tietää jotain NHL:stä, mutta hänen artikulaationsa on niin yliampuvaa ja hänen innostuksensa niin ärsyttävää, etten voi sietää häntä.

Onko todella niin, että ainoa täysjärkinen NHL-toimittaja tässä maassa on Jouni Nieminen?
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Mainittakoon nyt edelleen, että lajin paras selostaja tässä maassa, mutta valitettavan täynnä itseään. Mäkinen kun ei ole minkään tason tähti, ne pelaajat ovat. Ero esimerkiksi Tuomas Virkkuseen on järkyttävä ja nimenomaan sen vuoksi, että Virkkunen tajuaa kuka on pääosassa, Mäkinen ei.

Virkkunen onnekseen ehti pompata oman lajiväestönsä tietouteen juuri ennen modernia itsensä brändäyksen aikaan, missä Mäkinen taas saapui juuri hetken liian myöhään ja siinä lienee syy tälle minäminä-tyylille.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onneksi meillä on Tero Kainulainen joka on jo parempi kuin Mäkinen ja täyttää hänen saappaansa helposti.
 

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvä että Antti saa ansaitsemaansa ansiota ja huomiota ympäri kiekkoilevan maailman. Samalla ihmiset tajuavat kuinka rankkaa puuhaa on Antin selostaa otteluita yöaikaan Suomessa. Tällä kaudella takana on varmaan jo kymmenkunta yöselostusta otteluista jotka alkavat 02:00 tai myöhemmin yöllä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Tällä kaudella takana on varmaan jo kymmenkunta yöselostusta otteluista jotka alkavat 02:00 tai myöhemmin yöllä.

Ajatella. Jotkut ihmiset tekevät yötöitä ihan vakituisesti, esimerkiksi viisi yötä viikossa. Eikä tarkoitukseni ole vähätellä Mäkisen tekemää työtä, mutta vähän suhteellisuutta nyt noihin.

Nelosen aikaan Mäkinen oli loistava selostaja, Viasat teki hänestä sitten elämää suuremman hahmon ja siihenpä se loistavuus loppui, kun kaveri itse lähti mukaan tuohon pyöritykseen, jossa tehdään selostajasta peliä isompi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös