Antti Mäkinen

  • 1 383 908
  • 4 493

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toi nyt oli hieman kuittia tuohon Mäkisen juttuun Amerikoissa. Siitä saa kuvan että Mäkinen on suurinpiirtein joka yö selostuskopissa selostamassa. Fakta on kuitenkin että tällä kaudella ei noita yöpelejä ole selostanut kuin joku kymmenkunta.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Toi nyt oli hieman kuittia tuohon Mäkisen juttuun Amerikoissa.

Aah, joo. Sori.

Oma reaktioni tuli siitä, kun lähinnä epäuskoisena hörähtelin tuolle Mäkisen työn "rankkuudelle" samaista juttua tutkiessani. Kaveri selostaa kerran-pari viikossa (ei tainnut runkosarjassa paljoa enempää selostaa) ja noistakin ison osan ihan ilta-aikaan ja jaksaa tehdä asiasta isonkin numeron. Ei, se selostaminen ei joka jannulta onnistu, mutta ei nyt ehkä kannattaisi mainostaa kuitenkaan maailman rankimpana duunina tuotakaan.
 

Glory Hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Club de hockey Canadien
Ei, se selostaminen ei joka jannulta onnistu, mutta ei nyt ehkä kannattaisi mainostaa kuitenkaan maailman rankimpana duunina tuotakaan.

Lisää naurun hörähdyksiä tuo Mäkisen muutama twiitti talven aikana. "Jo 12 tuntia hereillä mutta silti jaksan selostaa vaikka olen aivan poikki ja kaikkeni antanut". Okei ei tainnut yksikään twiitti ihan noin mennä mutta tuolla tyylillä toi selvästi ilmi että väsyttää ja on rankkaa.
 

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lisää naurun hörähdyksiä tuo Mäkisen muutama twiitti talven aikana. "Jo 12 tuntia hereillä mutta silti jaksan selostaa vaikka olen aivan poikki ja kaikkeni antanut". Okei ei tainnut yksikään twiitti ihan noin mennä mutta tuolla tyylillä toi selvästi ilmi että väsyttää ja on rankkaa.

Näinhän se meni. Onneksi virtaa varmasti toi kun pääsi tuon toteamuksen jälkeen retweettaamaan muutaman fanipojan tsemppiviestit.
 
Oma reaktioni tuli siitä, kun lähinnä epäuskoisena hörähtelin tuolle Mäkisen työn "rankkuudelle" samaista juttua tutkiessani. Kaveri selostaa kerran-pari viikossa (ei tainnut runkosarjassa paljoa enempää selostaa)

Siellä Viasatilla näytetään myös jääkiekkosarjaa nimeltä KHL. KHL-peleissä suomenkielinen selostus on huomattavasti tärkeämpi palvelu kuin änäripeleissä, sillä suomalaiset noin keskimäärin ymmärtävät englantia aika paljon paremmin kuin venäjää. Jos Mäkinen selostaa änäriä kerran-pari viikossa, se ei tarkoita sitä että hän selostaisi yhteensä 1-2 peliä viikossa.
 

Snagari

Jäsen
No kaikkihan me tässä odotetaan että koska se Komsomolskaja pravda tekee jutun Mäkisestä. Yllättävän kauan kestänyt huomata venäläistä tuotetta maailmalle selostavan messiaan urotyöt.
 

Jeffrey

Jäsen
Oma reaktioni tuli siitä, kun lähinnä epäuskoisena hörähtelin tuolle Mäkisen työn "rankkuudelle" samaista juttua tutkiessani. Kaveri selostaa kerran-pari viikossa (ei tainnut runkosarjassa paljoa enempää selostaa) ja noistakin ison osan ihan ilta-aikaan ja jaksaa tehdä asiasta isonkin numeron.

Ihan voisin veikata, että tuohon selostamiseen kuuluu pikkasen enemmän hommia, kuin se selostaminen. Näin ainakin jos sitä hommaa tekee yhtä täyteläisesti kuin Mäkinen tekee. Itse seuraan melko paljon jääkiekkoa, silti osaisin hädintuskin nimetä kahden finaalijoukkueen pelaajat. Vielä hankalampaa olisi tunnistaa heidät jäältä, tietää pelaajien taustoista yhtä sun toista jne jne. Luulisin, että Mäkisen päivittäin läpikäymä kirjallinen ja miksei video materiaali on melko monisivuista.
 
Itse seuraan melko paljon jääkiekkoa, silti osaisin hädintuskin nimetä kahden finaalijoukkueen pelaajat. Vielä hankalampaa olisi tunnistaa heidät jäältä, tietää pelaajien taustoista yhtä sun toista jne jne. Luulisin, että Mäkisen päivittäin läpikäymä kirjallinen ja miksei video materiaali on melko monisivuista.

Minun mielestäni Tampan ja Chicagon pelaajien tunnistaminen on vielä ihan lastenleikkiä verrattuna siihen, että pitäisi tuntea jonkin Habarovskin tai Novokuznetskin pelaajat.
 

ludvig

Jäsen
Minun mielestäni Tampan ja Chicagon pelaajien tunnistaminen on vielä ihan lastenleikkiä verrattuna siihen, että pitäisi tuntea jonkin Habarovskin tai Novokuznetskin pelaajat.

Minun mielestäni Chelsean ja Manchester Cityn pelaajien tunnistaminen on helpompaa, kuin Paderbornin tai Freiburgin. Mäkinen seuraa pitkän kiekkokauden KHL:n ja NHL:n joukkueita, joten eiköhän ainakin molempien liigojen finaalijengien pelaajien tunnistaminen ole hallussa ja varmasti kourallinen muitakin pelaajia muistissa.

Itse en ole Mäkisen selostuksia päässyt kummemmin seuraamaan, vaan useimmiten valitsen mahdollisuuksien mukaan englanninkielisen selostuksen tai striimin, jossa ei ole lainkaan selostusta ja itse peli on aivan eri tavalla keskiössä. Jalkapallon puolella taas tulee kuunneltua muitakin selostuskieliä, jotka toimivat hyvänä kielisparrauksena ja tuovat oman tunnelmansa. Useammassa suomalaisessa nuoremman sukupolven selostajassa (esim. Härkönen ja Virkkunen) minua häiritsee nariseva ja nasaali ääni ja omituiset äänen painotukset, näitä ongelmia ei Mäkisellä muistaakseni ollut.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Jos Mäkinen selostaa änäriä kerran-pari viikossa, se ei tarkoita sitä että hän selostaisi yhteensä 1-2 peliä viikossa.

Tuossa nyt kirjoitin lähinnä siitä, kun kaverin duuni on niin rankkaa, koska NHL:ää pelataan yöllä. KHL-ottelut eivät kuitenkaan tule Suomen kannalta kovinkaan kehnoon aikaan. Noita yöpelejä tämä jääkiekon yksinäisin mies ei kuitenkaan kovin hirveästi kauden aikana selosta, ei ainakaan niin paljoa, että asiasta kannattaisi liiemmin marista Twitterissä.

Töitä tekee varmasti ihan siinä missä muutkin keskivertoihmiset, en minä sitä ole kieltänyt missään vaiheessa. Yötyöt sitten erikseen.
 

SimBLi

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Yksi erä Mäkistä riitti viime yönä oikein mainiosti. Yliääntäminen ja taktinen päteminen eivät uponneet kovinkaan hienosti. "Ja siellä Raijjan Cällähään kaventaa painottomalta puolelta kuten laitahyökkääjän kuuluukin." Yleisesti varmasti olisi ollut odotetumpaa ja hyväksyttävämpää, jos Jukka Jalonen olisi kommentoinut taktisen puolen asioita. Nyt oli ainakin päätöserän ajan hyvin vähäsanainen. Kerran aivasti ja siitä Mäkinen pääsi kuittaamaan napista, jota pitää painaa ilmeisesti äänentoiston katkaisemiseksi.

Totta kai näiden herrojen, eli Mäkisen lisäksi Seppäsen, täytyy mainostaa omaa reissuaan. Ehkä minä sitten roikun liiaksi sosiaalisessa mediassa kun nuo jatkuvat tankeroenglannit kuuluisuuksien näkemisestä, haastattelut ja muut alkavat ottaa päähän. Olen edelleen samaa mieltä Mäkisestä (ja yleisesti Viasatista); vauhti on aivan liian kova. Tällaisella mouhoamisella ei varmaankaan saada aikaiseksi mitään pysyvää.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Sinänsä lapsellista naureskella tälläiselle, mutta onhan tuo nyt hiukan kornia kirjoitella rallienglantia ilman turhia yksikön epämääräisiä artikkeleita kun 99% seuraajista on suomalaisia (ja tuosta varmaan 75% suomalaisia betsijonneja).

Unelmatyössään olevat ihmiset toki ovat arvostuksensa ansainneet, ei siinä mitään.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Helvetti, että on ärsyttävää, kun Mäkinen näissä "pelipäivä"-keskusteluissa käytää haastateltavasta persoonapronominia hän. Saatana, se ukko istuu siinä sun vieressä!
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Totta kai näiden herrojen, eli Mäkisen lisäksi Seppäsen, täytyy mainostaa omaa reissuaan.

Noista omahyväisistä kuvista on jo parina kertana tässä finaalien aikana tullut mieleen, että sillä saisi kyllä pilattua jokaisen omistamansa valokuvan, kun shoppaisi sinne Seppäsen virnuilemaan kuvaan. Siinä on vittumaisen oloinen jätkä.
 

Glory Hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Club de hockey Canadien
Tiedän. Ketään ei ole pakko twitterissä seurata mutta Mäkinen on kyllä ottanut kaiken ilon irti Timosen "hangover day" kommenteista. Huomaa kyllä miten Antti repii itselleen julkisuutta kaikella mahdollisella.

Selasin hetken Mäkisen twiittejä läpi ja mies on luvannut jollekkin pojalle kertoa terveiset Kevin Weekesiltä. Koskahan meidän Antti lupauksen lunastaa?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Pakko sanoa, että välillä ihan naurattaa tämä Mäkisen dissaaminen. En väitä enkä vihjaa, mutta jotenkin tuntuu että tämä veri alkoi kiehumaan Jokereiden KHL startin yhteydessä. Sattumaa tietenkin.
 
Todella rasittava kaveri tämä Mäkinen. Jääkiekkotietämys ja ymmärrys lajista kiistatta hyvällä tasolla, mutta tapa puhua ja tarve nostaa itseään ja omaa erinomaisuuttaan jalustalle peittää kaiken positiivisen alleen. No onneksi tälle Mäkiselle löytyy aina laadukas pohjoisamerikkalainen vaihtoehto.

Pakko sanoa, että välillä ihan naurattaa tämä Mäkisen dissaaminen. En väitä enkä vihjaa, mutta jotenkin tuntuu että tämä veri alkoi kiehumaan Jokereiden KHL startin yhteydessä. Sattumaa tietenkin.

Voi miten minä sinua vainoharhaisuutesi keskellä säälinkään.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Voi miten minä sinua vainoharhaisuutesi keskellä säälinkään.

Kiitos. Lasken tämän puoliosumaksi koska muutenhan ei olisi edes tarvinnut sanoa mitään. En minä silti sinua edes sääli. Jos nyt joku Antissa ärsyttää niin silloin tällöin se ehdottomuus jonka toisaalta ymmärtää kun jotain entisiä jatkoajan toimittajia ajattelee.
 

Aivastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sitähän sää kysyit
Game4 Viasat hockey Finlandin jälkipeleissä Mäkinen ei juuri ylimielisemmältä voisi näyttää tai ainakin itseä häiritsi. Hiitelän kanssa jonninjoutavaa spekulaatioo ja Seppänen ottaa selfieitä kameran takana JES!
 

Jöhnis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Tykkään Mäkisestä selostajana ja kun kaveria ei seuraa Twitterissä/Facebookissa, ei toi huomiohuoraaminenkaan pääse niin paljon ärsyttämään. KHL peleissä AJ:n kanssa todella hyvä pari, ja jää se Änäri selostusten Twitter räplääminen ja päteminen vähemmälle. Ei se täydellinen ole, mutta ei mun mielestä Suomesta paljon parempaakaan selostajaa löydy.
Pelipäivä-haastatteluissa noi Mäkisen maneerit kieltämättä on välillä aika vaivaannuttavia, mutta tykkään kyllä että joku noita jaksaa vääntää. Itse olen ainakin kiitollinen, kun ei täällä oikein muut kanavat tollasia tunnin haastatteluja pelaajista/valmentajista tee.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Antti Mäkinen. Mäkisen Antti. Itse en nykyään jaksa kuunnelta tätä kaveria yhtään, jos vain on mahdollista. Vielä vähemmän seuraan häntä missään sosiaalisessa mediassa. Ymmärrän kyllä, että on kovassa nosteessa ja en kiellä hänen osaamistaan selostajana. Varmasti Suomessa parhaimpia omassa työssään ja tietää toki jääkiekosta paljon muutenkin, mutta kaikki muu siinä ympärillä ärsyttää itseäni todella paljon. Kaikki nämä helvetin selfiet, ylimielisyys ja päteminen muutenkin. Peli pitäisi kuitenkin olla keskiössä, mutta itsensä esille tuominen ja ärsyttävä päteminen saa kyllä savun nousemaan korvista itselläni. Toki katson Jokereiden pelejä Viasatilta, mutta kyllä Mäkinen niissäkin peleissä jaksaa tuoda itseään esille kyllästymiseen asti.

Sitten tässä pelipäivässä nuoleskelee ja mielistelee jokaista vierestä kieli ruskeana. En edes ole viitsinyt katsoa tätä ohjelmaa pitkään aikaan ja en varmasti myös katso jatkossakaan. Varsinkin kun tämä saatanan Seppänen on samaan aikaan studiossa, niin ei pysty. Seppänen on ehkä potenssiin kymmenen vielä vastenmielisempi persoona, mutta kun nämä kaksi on ruudussa samaan aikaan, niin silloin ei pysty kyllä katsomaan sekuntia pidempään lähetystä. Se Seppäsesta. Ei ole oikea ketju keskustella Selfie Seppäsestä sen enempää.
 
Sitten tässä pelipäivässä nuoleskelee ja mielistelee jokaista vierestä kieli ruskeana.
Pitäisikö ohjelmassa sitten vittuilla päin näköä?

Nojoo ymmärrän kyllä viestisi ytimen ja senhän tässä moni toistaa: hyvä selostaja vahvalla lajiymmärryksellä, persoona ja ulkojääkiekkoilulliset asiat (twitter) ärsyttää.

Viasatilla brändätään kovasti Ämerikasta mallia hakien, ja jälki on sen mukaista. Mulle kyllä maistuu, pojat tekevät unelmaduuniaan lätkän parissa ja nauttivat hommasta, se välittyy myös itse tuotteeseen.

Näitä fanipoikia, jotka twitterissä hakevat teeveestä tuttujen retweettejä en kyllä sitten ymmärrä. Häshtägi valitseviasat voisi olla myös #retwiittaaviestinijookopliis. Miksi aikuiset ihmiset harrastaa tälläistä?
 

Meyer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pens, #87
Samaa mieltä enemmistön kanssa. Olisi mahdollista olla hyväkin selostaja, mutta edellä mainitut seikat tekevät henkilöstä todella vastenmielisen.

Siellä on twitterissä parhaillaan joku ottamassa hyvää myllyä Mäkisen kanssa. Näyttää kuitenkin Antti perääntyneen juuri silloin kun ollaan pääsemässä itse asiaan eli kritiikkiin. Eipä Anttia kiinnosta edes sen vertaa, että vaivautuisi lukemaan tätä ketjua.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vähän kunnioitusta nyt Mäkistä kohtaan. Heittänyt kuitenkin fistbumpit Kevin Weekesin kanssa. Weekes on Mäkisen buddy.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Mäkinen kyllä tietää asioista, mutta on niin saatanan teatraalinen ja ärsyttävä ukko että ei sen naamaa pysty kauhean kauaa katsella. Tulevaisuudessa Viasat voisi laittaa jonkun Arvi Lindin jauhamaan paskaa kameran eteen ja Mäkinen voisi sitten jälkikäteen dubata omat sepustuksensa siihen päälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös