Antti Mäkinen

  • 1 388 305
  • 4 503

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli käytännössä mitään podcastia/leffaa/musiikkia/taulua jne. kulttuuria ei voi arvostella tai kritisoida, koska aina voi mennä tekemään itse paremman. Ei se tästä podcastista sen huonompaa tai parempaa tee vaikka naapurin Janne-Pekka ei pystyisi itse tekemään parempaa.
Jep, toi on aina semmoinen argumentti jota en ole ikinä ymmärtänyt.

En myöskään ymmärrä valittajia, eihän tota podcastia ole pakko kuunnella jos tulee vain paha mieli. Tottakai saa kritisoida, mutta jos joka jakson jälkeen on pelkkää valitettavaa, niin pakkoko se on ottaa taas uusi jakso kuunteluun. Vähän kuin jonkun sarjan kohdalla, jos on paskaa niin ei kai sitäkään kukaan väkisin katso loppuun jos alussa vaikuttaa huonolta. Itse ainakin otan noi Antti Vihtorin vahinkokomediat ihan huumorilla.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ai niin, se on muuten ANTTI MIKKO VIHTORI! Ei sillä, että olisi ottanut itse Antti Twintterissä asiaan napakasti kantaa kun joku AnttiVihtoriksi meni sanomaan, vaikkaki KimmoPoika tuota nimeä AnttiVMikkoVihtorista meni käyttämään….
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Erikoista miten herkästi Mäkinen ottaa itseensä tällaisesta heitosta.









Melkoiset fanipoikahyökkäykset saa tuolla kommentit kirjoittaja osakseen.

Edelleen ihmetyttää, miksi AV jaksaa tuolla Twitterissä lähteä vänkäämään ihan turhista asioista? Ei tuossa ole mitään voitettavaa. Eikä taida olla ihan ensimmäinen kerta. Jättäisi nämä kommentit vaan omaan arvoonsa ja nauttisi kun saa tehdä unelmaduuniaan. Päähän tuossa vaan tulee kipeäksi kun aina pitää päivystää, mitä joku on taas kommentoinut.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Edelleen ihmetyttää, miksi AV jaksaa tuolla Twitterissä lähteä vänkäämään ihan turhista asioista? Ei tuossa ole mitään voitettavaa. Eikä taida olla ihan ensimmäinen kerta. Jättäisi nämä kommentit vaan omaan arvoonsa ja nauttisi kun saa tehdä unelmaduuniaan. Päähän tuossa vaan tulee kipeäksi kun aina pitää päivystää, mitä joku on taas kommentoinut.
Just tätä ihmettelin itsekin. Ei tuo Fogun heitto mikään reiluin mahdollinen ole, kun oikeasti Mäkisellä tuskin on mitään tekemistä noiden kuvien kanssa, mutta ei sen kovin pahakaan ole. Sen vuoksi ihmettelen, että eikö oikeasti vieläkään perse kestä tuon paremmin merivettä.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Matthew Tkachukin pitää olla vähän niin kuin Siipiweikot jos halutaan että Florida nousee.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
En tiedä tietävätkö AMV ja KP itse, saatikka ”yhteistyökumppanimme geitöreid”, mutta viimeisimmässä Kimanttia-podcastissa, Spotifyn kautta kuunneltuna, mainostajana heilui isoon ääneen Dexal. Yleensä kyllä noissa mainosjutuissa jätetään tarkoituksella ulos kaikki pää-yhteistyökumppaneiden kilpailijat, mutta ei kai siinä… Ja itse podista: asiallista pohdintaa ja mukavaa sisältöä lenkille, KP veti aika pitkää pätkää välill, which is nice!
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En tiedä tietävätkö AMV ja KP itse, saatikka ”yhteistyökumppanimme geitöreid”, mutta viimeisimmässä Kimanttia-podcastissa, Spotifyn kautta kuunneltuna, mainostajana heilui isoon ääneen Dexal. Yleensä kyllä noissa mainosjutuissa jätetään tarkoituksella ulos kaikki pää-yhteistyökumppaneiden kilpailijat, mutta ei kai siinä… Ja itse podista: asiallista pohdintaa ja mukavaa sisältöä lenkille, KP veti aika pitkää pätkää välill, which is nice!
Nää on mainoksia mitä tulee eri podcasteihin automaattisesti, maksettuja mainoksia yritykseltä x Spotifylle. Itsellä tuli muistaakseen paikallisen huoltoaseman mainos eikä Dexalia.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Nää on mainoksia mitä tulee eri podcasteihin automaattisesti, maksettuja mainoksia yritykseltä x Spotifylle. Itsellä tuli muistaakseen paikallisen huoltoaseman mainos eikä Dexalia.
Juu niin se menee, mutta tiedän, että määrätyt mainokset / tuotekategoriat pystyy kyllä blokkaamaan jos halutaan…
 

Aleesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ville Mäntymaan povitaskut
Juu niin se menee, mutta tiedän, että määrätyt mainokset / tuotekategoriat pystyy kyllä blokkaamaan jos halutaan…
Mutta jos Gatoraden kanssa tehdyssä diilissä ei ole pykälää että noin pitäisi tehdä, kukaan tuskin jaksaa nähdä vaivaa kun ei ole merkitystä ja tuskinpa kiinnostaa.
Se on toki eri juttu jos niin sopimuksessa lukisi, silloinkin varmaan vain huolimattomuutta.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Mutta jos Gatoraden kanssa tehdyssä diilissä ei ole pykälää että noin pitäisi tehdä, kukaan tuskin jaksaa nähdä vaivaa kun ei ole merkitystä ja tuskinpa kiinnostaa.
Se on toki eri juttu jos niin sopimuksessa lukisi, silloinkin varmaan vain huolimattomuutta.
No todennäköistähän tuo onkin, toki en kyllä ihmettelisi jos olis päässyt Kimanttia-isänniltä tuollainen pieni detalji huomaamatta…
 
Suosikkijoukkue
Bruins
Tuli taas huomattua että ei nämä jaksot juuri anna mitään näin NHL:n seuraajalle. Oli flowtilaa ja sitten vielä flowtilaa ja kotona on mahkut koska kotona nyt vaan on paremmat mahkut. Pantterit ollut huonoja ja paljon pitää parantaa, mutta jos kotona voitetaan niin sitten on ihan uus sarja. Ja Bobilla pitää olla flowtila
 

Vide68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, RoKi
Nyt on pakko hieman ihmetellä tätä jo esiin noussutta Mäkisen suhtautumista kritiikkiin.





Aamulehden toimittaja Mikko Pajala oli kirjoittanut artikkelin Floridan tulevaisuuden näkymistä ja ainoa kohta missä viitattiin kotimaiseen NHL-mediaan kuuluu näin; ”Puolustuksen johtohahmo Aaron Ekblad, 27, on saanut suomalaispelaajiin varsin suojelevasti suhtautuvassa sinivalkoisessa kiekkomediassa kritiikkiä puolustamisestaan." Luin jutun useampaan kertaan läpi sillä en millään voinut uskoa että Mäkinen jaksaisi jotenkin vetää herneet nenäänsä moisesta kommentista, mutta vielä jälkeenpäin huomasin että oli jo Twitterissä vastannut että juuri tähän kohtaan hän tarttui.

Minun on hankala tuosta kommentista edes löytää mitään sellaista, jonka vuoksi pitäisi julkisesti vaatia jotain perusteluja miksi näin on kirjoitettu, puhumattakaan siitä että Mäkinenhän suoraan kyseenalaistaa Pajalan kyvykkyyden, jos ei nyt jääkiekon seuraamiseen, niin ainakin uskottavaan kirjoittamiseen aiheesta.

Ei ainakaan tarvi enää ihmetellä miksi AV valittelee finaalien olevan raskasta aikaa hänelle, jos pitää kerran välipäivät käyttää siihen että oikein etsimällä pitää etsiä loukkaantumisenaiheita tai kiusaamisen kohteita. Minulla ei Mäkisen selostusta vastaan ole koskaan mitään ollut, mutta ihan hieman raskaalta tyypiltä vaikuttaa noin muuten, eikä tämä juttu varsinaisesti asiaa auta.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Täysin samat mietteet @Vide68 kanssa. En meinannut millään edes ymmärtää mistä tässä on loukkaannuttu. Enkä ole varma ymmärränkö vieläkään.

Hieman jännän maun hommaan jättää se, että AL:n kirjoittaja on vastavalmistunut nuori poika, jolle Antti tulee julkisesti (aiheesta ei mistään) isottelemaan, että ”kannattaa miettiä tarkkaan mitä sanot… [jos minua alat arvostelemaan]”. Noin herkällä nahalla sopisi Antinkin välillä samaa asiaa miettiä.
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Miten ohkainen pitää ihmisen itsetunnon olla, että saa näiden vasta-aloittaneiden kyykyttämisestä jotain? Tätä samaa käyttäytymistä työelämässä sivusta seuranneena, ja hieman itsekin kokeneena olen tätä asiaa monesti miettinyt.

Vai oliko se arvostelu tapahtunut jossain muualla? Joku toinen kirjoitus tai jotain puheita jossain kulisseissa? Kun ihan uskomattomalta tuntuu, että tuosta kirjoituksesta Mäkinen kimpaantuu.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Sehän on vain tosiasia, että suomalainen NHL-media vetää pääasiassa vahvat värilasit päässä. Hoffren-Touru kaksikko on ainut, jotka uskaltaa suomalaisten pelisuorituksia kommentoida suunnilleen rehellisesti.

Mutta esimerkiksi Lehkonen-Mäkinen vetää ihan hirveästi kotiin päin. Ei tuo minua ole kauheasti häirinnyt, mutta onhan tämän ilmiselvän tosiasian edessä jotenkin pölhöä Mäkiseltä suuttua.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että jostain toisesta yhteydestä Mäkinen on pelihousujaan ruvennut repimään. Tämä kirjoittaja on jossain toisessa yhteydessä sanonut jotain. Ei vaan voi noin pienestä kimpaantua tuolla tavalla.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Vaikka olen Mäkistä puolustellut niin en puolustele enää. Tuollainen on noloa.

Näen tai oikeastaan kuulen kuinka hän on siellä juoksennellut ympäri Vegasia esittelemässä muille toimittajille kuinka huonoa journalismia meillä Suomessa harrastetaan. Ja kuinka hän on nyt hienosti ojentanut toimittajaa.

Kokeneemman tulisi nostaa nuorempia aina ylöspäin eikä painaa alaspäin. Sylettää nähdä tälläistä toimintaa.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Vähän samat vibat tästä viimeisimmästä hässäkästä tulee, kun jokunen vuosi sitten Mäkinen vastaili täysin mitättömiin twiitteihin vittua ja saatanaa. Taisi itsekkin siinä sitten mainita, että on ihan loppu kun saa niin paljon paskaa. Jotenkin haisee taas sama kaava, että loppu kohden mennään ihan höyryillä, ja tartutaan kaikkeen mahdolliseen. Ei näin.

Näissä tilanteissa kannattaisi vaan pitää se Twitter kiinni. Sitä dopamiinia varmasti tuossa ammatissa saa myös muualta kun puhelinta selaamalla.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eihän tuossa edes suoraan julkisesti sanota keneen viitataan eikä suuri yleisö olisi varmaankaan edes ajatellut jotain yksittäistä tahoa, mutta AV:n ulostulon jälkeen kyllä tiedetään kenestä oli kyse. Noh, se koira älähtää johon kalikka jne...
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs

"Narsistiseen persoonallisuushäiriöön sairastuneet henkilöt yliarvioivat säännönmukaisesti omat kykynsä ja vähättelevät toisten ominaisuuksia. Heidän ajatusmaailmansa tukee käsitystä omasta paremmuudesta ja he myös odottavat toisten kohtelevan heitä ylivertaisena.

Narsisti hakee tyydytystä toisten voittamisesta ja hänen on vaikea sietää häviämistä. Narsisti ihailee valtaa ja tavoittelee sitä. Narsistin arvomaailmaa sävyttää usein autoritäärisyys ja hän ihailee ns. kovia arvoja. Narsistinen henkilö on yliherkkä arvostelulle."


Onhan tämä viimeisin Twitter-purkaus aivan käsittämätöntä hölmöilyä, mutta oikeastaan vaan alleviivaa kiusallisellakin tavalla sitä että Mäkinen on juuri sellainen tapaus kuin hänestä yleensä ajatellaankin. Kyllä siellä ollaan jo aika syvällä omassa kuplassa jos ajatellaan oikeasti että voidaan ruveta asettamaan jotakin pelisääntöjä kotimaisille kollegoille ja toimimaan portinvartijana sen suhteen millä tavalla NHL-kiekosta ja sen ympärillä olevista asioista kirjoitellaan. Veikkaisin että muutama kotimainen kollegakin saattaa vähän hymähdellä itsekseen tuolle kiukuttelulle, sillä eihän journalismi nyt ihan tuolla tavalla toimi.

Tämä on tullut todettua aiemminkin, mutta ottaenhuomioon kuinka paljon Mäkinen tykkää itse laukoa jyrkkiä mielipiteitään ja kritiikkejään tietoisen (oletus) provokatiivisesti, hän on itse käsittämättömän heikko ottamaan minkäänlaista kritiikkiä vastaan. Homman kruunaa vielä tuo ainainen Twitter-jatkovääntöihin lähteminen jossa Anttia viedään usein kuin litran mittaa, ja vastaukset menevät nopeasti "lueppa vielä kertaalleen mitä sanoin"-osaston heittelyksi kun argumentit loppuvat kesken. Aivan tyhjänpäiväistä touhua jossa kukaan ei lopulta voita.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Veikkaisin että muutama kotimainen kollegakin saattaa vähän hymähdellä itsekseen tuolle kiukuttelulle, sillä eihän journalismi nyt ihan tuolla tavalla toimi.

Niin, pitää muistaa ettei Mäkinen ole mikään journalisti vaan automyyjänaputyöntekijästä kehittynyt itseoppinut jääkiekkoselostaja.

Ja Mäkisen elämänlankana on tämä:

– Olen päättänyt jo aikoja sitten, että sellainen minusta tulee, koska se herättää kiinnostusta. Oli se sitten positiivista tai negatiivista, mutta se herättää keskustelua, mikä on aina positiivista.
 
Viimeksi muokattu:

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Noloa Antti, todella noloa. Todella kaukana kypsästä käytöksestä. Siihen nähden, kuinka paljon itse eri yhteyksissä heittää NHL-pelaajia ja toimijoita jatkuvalla syötöllä bussin alle perustellusti ja ilman, on hänen oma kritiikinsietokykynsä pakkasen puolella. Eikä tämä kritiikki edes kohdistunut häneen, vaan AV päätti loukkaantua koko suomalaisen jääkiekkojournalistien kuppikunnan puolesta.

Jospa Mäkinen vaan keskittyisi core-osaamisensa eli selostamiseen ja jättäisi pelin analysoinnin asiantuntijoille.
Amen. Mutta eipä tuo Pajala sen enempää ole asiantuntija, kuin AV:kaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös