Antti Mäkinen

  • 1 387 779
  • 4 503

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ristolainen oli vieraana hyvä ja mielenkiintoinen kun en ole hänen muita haastatteluja kuunnellut niin asiat oli uusia. Ja kiva kun sanoi suoraan aina ("Paratiisi") paitsi tietty nykyiseen työnantajaan ja joukkueeseen. Rassen ääni noin aamusta oli kyllä sellainen, että ihan kuin olisi ennen jokaista kysymystä vetänyt pitkän huikan olutta tai jotain hapollista juomaa ja sitten pidättelee monsteriröyhtäystä rinnan alla koko vastauksen ajan.

Muutenhan jakso oli kummelia kaikkine säätöineen. Pitäisi joko valmistautua paremmin, että menee livenä purkkiin tai sitten editoidaan sähellykset pois. Miksei tuohon voi palkata vaikka jotain media-alan opiskelijaa tms joka editoi ja tuottaa jaksot? Kulu-hyötysuhde olisi todella edullinen. Miettii vaikka Spittin' Chicletsin alkuaikoja kun RA ja Whitney kahdestaan sähläsi. Sen jälkeen kun Grinnell tuli tuottajaksi (juurikin nuori media-alan opiskelija) niin lähti kaikki säädöt ja huonot äänenlaadut, katkeilut tms pois. Ja jäi nauhallekin niitä jaksoja.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
No toisaalta miksi ei. Mikko Koivu on Kimeä melkein 10 vuotta nuorempi ja Sakun pikkuveli, Rasse on sitten sen 11 vuotta nuorempi kuin Mikko mutta kuitenkin selvästi eri ikäluokkaa mitä Kime itse. Sekä Mikko että Rasse on molemmat kuitenkin Timosta sen verran paljon nuorempia että saattaahan tuossa hyvinkin tapahtua sekaannus. Helposti sitä vanhempi mies ajattelee itseään 10-20 vuotta nuoremmat "suunnilleen saman ikäisiksi".
Tähän yhdistettynä vielä se minkä Kime sanoikin eli lueskeli Tepsin rosteria, jossa Rasse ja Mikko on yhtäaikaa. Koko ajan taustalla mielessä, että nämä on Rassen junnuvuosia vielä, joten Mikkohan on about samanikäinen koska pelasi koko aikuisiän NHL:ssä, joten ainoastaan junnuna ehti olemaan TPS:ssä. Mutta siellä oli työsulku ja täten pieni poikkeus tähän normaaliin urapolkuun.
 

Glory Hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Club de hockey Canadien
Ovatko herrat Antti ja Kimmo hieman kyllästyneet tai leipiintyneet podin tekoon ? Kaksi edellistä jaksoa ovat ollet paskimmat koko podin historiassa. Kannattais varmaan pitää pikku tauko ja vähän kerätä materiaalia ja tosiaan pikku editointi ois paikkallaan, on vaan niin typerää kuunnella jotain yhdistämis ongelmia, tekstiviestin lähetyksiä lapsille tai tilastojen kaivelua.

”Venaas kun mä kaivan. Eli tosta toi auki ja sitten toi. Eiku äääh mitä mää ny sekoilen?!? Sehän on toi tosta auki ja sitten toi ja tosta noin! Eli tällä hetkellä kun tätä nauhoitetaan niin herralla joka on syntynyt Ailin ja Ailan päivänä tuhatyhdeksäntoistasataakasiviis. On nyt kasassa 778 maalia. Arvaappa kuka tää jätkä on? Ja ennenkun arvaat niin mä kerron sen sulle! Tänään on keskiviikko kun me tätä tehään ja tää jätkä ei oo vieläkään poistanu sit IG kuvaa ja tää jätkä on siis venäjäläinen. Arvaas vaan kestä puhutaan?”

Tähän väliin Kime ”No ei oo kyl mitään hajua”

”No Aleksanteri kasihan se. Oltiin tekemässä SC finaaleja Washingtonissa niin kävelin herran luo ja sanoin että voittakaa! Ja ne voitti ja se oli siitä hetkestä kun sanoin sille ton niin ihan ylikävely. Noin lähellä Stanley Cuppia mä oon ollu ite. Periaatteessa siis voittanu sen pelaajana. Selostajanahan mä oon jo kolmen sormuksen herra. Urheilukanava, nelonenpro ja NENT gruuppi.”



PS. Kaikki Antti loverit ja faktantarkistajat. Tämä oli omasta päästäni vedetty teksti.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Ja sitten. Tuo saatanan jaksojen ediointikammo. Ilmeisesti Mäkisellä on käsitys että editointi tarkoittaa sitä että studiossa pausetellaan äänitystä ja otetaan uusiksi jonkun perkeleen käsikirjoituksen mukaan. Ei. Se tarkoittaa sitä että nauhoitetusta jaksosta karsitaan kuulijan kannalta ylimääräinen ja häiritsevä paska kuten Timosen pätkäisseet puhelut ja kaikki helvetin "Odotas kun mä katon tosta, missäs se nyt olikaan" -tyyppiset Elite Prospectsin selaamiset pois. Onnistuu esim. Audacity-ilmaisohjelmalla kirjaimellisesti minuuteissa. Ei tule mieleen yhtään podcastia, edes amatööritekelettä, missä olisi yhtäpaljon vastaavaa tauhkaa.

Tämä todella vahvasti. Podcasteja tulee kuunneltua aika paljon laidasta laitaan, ja tämä Kimanttia on kyllä ainoita joissa tämä tekninen säätö on näin isossa roolissa viikosta toiseen. Tekijöille itselleen tuo tuntuu olevan joku ihmeellinen ylpeydenaihe että mepäs jätetään mokat kaikkineen nauhalla, mutta näin kuulijana en keksi kyllä tuosta ensimmäistäkään positiivista puolta. Eihän se olisi temppu eikä mikään jättää muiltakaan podcast-tekijöiltä niitä alun säätöhöpinöitä talteen, mutta on vain kuulijoiden palvelua karsia ylimääräinen skeida veke, eikä jättää niitä vaan sen takia nauhalle että saadaan jaksolle pituutta. Kaippa se päättelyketju on että koska kuulijoita ja hehkuttajia riittää viikosta toiseen Twitterin kommenttiosiossa, ei meidän tarvitse kehittää touhua mihinkään suuntaan. WhatsApp vaan päälle ja kuurupiiloa leikkimään linjojen kautta.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Ei todellakaan mitään editointeja jaksoihin. Editointi syö aitouden. Viihdyttävää kuunneltavaahan nuo säätämiset ovat ja ainakin itse voisin kuunnella pelkästään 2 tuntia sitä kun Antti ja Kime yrittävät saada laitteita päälle.
 
Tämä todella vahvasti. Podcasteja tulee kuunneltua aika paljon laidasta laitaan, ja tämä Kimanttia on kyllä ainoita joissa tämä tekninen säätö on näin isossa roolissa viikosta toiseen. Tekijöille itselleen tuo tuntuu olevan joku ihmeellinen ylpeydenaihe että mepäs jätetään mokat kaikkineen nauhalla, mutta näin kuulijana en keksi kyllä tuosta ensimmäistäkään positiivista puolta. Eihän se olisi temppu eikä mikään jättää muiltakaan podcast-tekijöiltä niitä alun säätöhöpinöitä talteen, mutta on vain kuulijoiden palvelua karsia ylimääräinen skeida veke, eikä jättää niitä vaan sen takia nauhalle että saadaan jaksolle pituutta.

Ei se vissiin ole temppu eikä mikään myöskään hypätä yli ne kohdat mitkä ei mielytä itseä?
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Ei se vissiin ole temppu eikä mikään myöskään hypätä yli ne kohdat mitkä ei mielytä itseä?
Onhan se kiva esim. lenkkipolulla pysähdellä jatkuvasti räpläämään puhelinta ja skippailemaan jaksoa sokkona pari minuuttia aina sinne tänne ja arvuutella että joko ollaan itse miellyttävässä osiossa.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ei se vissiin ole temppu eikä mikään myöskään hypätä yli ne kohdat mitkä ei mielytä itseä?
Joo, toisella kuuntelukerralla => kiva olisi omata ennustajan lahjat ja skipata jaksosta toiseen se tarvittava pätkä joka voi olla jaksosta riippuen 5 sek - 5 min... Todellakin toivoisin kundien (tai heidän sponssiensa?) panostavan sen verran tuohon touhuun, että saataisiin edes auttava editointi?
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Ei todellakaan mitään editointeja jaksoihin. Editointi syö aitouden. Viihdyttävää kuunneltavaahan nuo säätämiset ovat ja ainakin itse voisin kuunnella pelkästään 2 tuntia sitä kun Antti ja Kime yrittävät saada laitteita päälle.
Sitä päivää odotellessa kun Kimen puhelimesta on akku loppunut ja Antti joutuu vetämään koko jakson yksin.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Muutenhan jakso oli kummelia kaikkine säätöineen. Pitäisi joko valmistautua paremmin, että menee livenä purkkiin tai sitten editoidaan sähellykset pois. Miksei tuohon voi palkata vaikka jotain media-alan opiskelijaa tms joka editoi ja tuottaa jaksot? Kulu-hyötysuhde olisi todella edullinen. Miettii vaikka Spittin' Chicletsin alkuaikoja kun RA ja Whitney kahdestaan sähläsi. Sen jälkeen kun Grinnell tuli tuottajaksi (juurikin nuori media-alan opiskelija) niin lähti kaikki säädöt ja huonot äänenlaadut, katkeilut tms pois. Ja jäi nauhallekin niitä jaksoja.
Tätä samaa olen miettinyt ja tuollaisen ”Grinnellin” kanssa näkisin ”Kimantilla” kasvupotentiaalia paljonkin, kun tekeminen olisi ammattimaisempaa ja tällä nuorella kollilla/daamilla olisi myös varmasti paljon annettavaa ”Kimanttia” SoMe-sisältöihin sekä brändäämiseen. Lisäksi tällainen nuori tuskin edes hirveästi maksaisi rahaa ja pomminvarmasti maksaisi itsensä takaisin. Antti Vihtorin sijaan tämä ”tuottaja” voisi myös nauhoituksen aikana etsiä tilastoja kaivattuja sekä faktoja ja samaan aikaan Antti Vihtori ja Timonen voisivat jatkaa juttuaan. Nythän Antti Vihtori yritti hiukan ”Spittin’ Chiclets” hengessä tuon uusimman hyväntekeväisyyskampanjaan tulevan paidan kanssa, jossa Timonen nostamassa Stanley Cuppia ja painatuksena vielä Antti Vihtorin selostus siitä. Itse ostaisin välittömästi t-paidan, jossa olisi Timosen naama ja painatus ”oho, onko näin?”.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Mä voisin ostaa paidan Timosen naamalla ja tekstillä: kuka Lafreniere?
Nämä oikeasti menisivät kaupaksi. Itsellekin kelpaisi:

"Pitääpä soitella Jampelle" ja kuva Kekäläisestä puhelin kädessä käsi naamalla.
"Kutieer" Sean Couturierin kuvalla jne.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ja Timonen vaikuttaa sellaiselta kaverilta, ettei itselle nauraminen ja pilailu omalla kustannuksella hetkauta paskaakaan toisin kuin Antti Vihtori.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Antti Vihtori voisi ottaa kopin näistä, sillä teemme tässä ”Kimantille” ilmaista rahaa. Yksi isompi tuoteperhe voisi olla erinäisten vaikuttajien piirretyillä naamoilla varustetut hupparit, t-paidat yms. ja niihin ytimekäs teksti ”Minä kutsun häntä ystäväksi”. Rajoitettuna eränä ”Valavuori goes Kimanttia” erikoispainos, jonka tuotot menevät lyhentämättömänä Hanin verovelan vähentämiseen.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yritin elämäni ensimmäisen kerran kuunnella tätä Kimanttia-podcastia ja jäi kesken. Ei vaan pysty tuota perseennuolentaa ja mukahekottelua kuuntelemaan vapaaehtoisesti. Timonen menee vielä hyvinkin, mutta aisapari pilaa koko podcastin.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Yritin elämäni ensimmäisen kerran kuunnella tätä Kimanttia-podcastia ja jäi kesken. Ei vaan pysty tuota perseennuolentaa ja mukahekottelua kuuntelemaan vapaaehtoisesti. Timonen menee vielä hyvinkin, mutta aisapari pilaa koko podcastin.
Kuunteles tämä:



Mielestäni Kimanttia-spektrillä arvioituna semmonen ”iha jees” jakso, toki parempiakin löytyy…
 

Konson Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen nyt vasta aloitellut kuuntelemaan tätä ja en yritäkään tätä ottaa tätä sisältöä absoluuttisena analyysina NHL:n viikon tapahtumista vaan viihteenä. Ja siinä se toimii itselleni hyvin.

En ole aina itsekään varma, kumpi minua kiinnostaa nhlssä enemmän, peli vai managerointi, niin tarinat ihmisistä (eli hyvistä ystävistä) jaksavat kiinnostaa.

Jos jotain parannusehdotuksia, olisi se helkkarin napsuminen ja pätkiminen Timosen puhelinyhteydessä. Liekö puhelimesta tai handsfeestä tms mutta ei perkatti on rasittava.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös