Onko joku täällä sanonut, että on ihan ok, että amerikkalaisselostajat lausuvat eurooppalaiset nimet miten sattuu? Siitä vaan ei varmaan tähän ketjuun jakseta avautua
Mihin siitä avaudutaan? Tuolla NHL-osiossa on selostajille ihan oma ketjunsa mutta ei siellä nillitetä siitä, miten pahasti pieleen joku Doc Emrick lausuu eurooppalaispelaajien nimet. Miksei siitä valiteta? Siksi, että Emrick on ulkomaalainen, ja näille ricoille ja muille ksenofiileille ulkomaalaiset on jotain niin siistiä ja upeeta, että heillä on oikeus vetää esim. nimien ääntäminen paljon Mäkistä pahemmin vituiksi, ja se on silti ihan cool.
Moni tuntuu olevan kauhean vihainen, jos joutuu kuuntelemaan NHL-pelissä Mäkistä amerikkalaisselostajien sijasta. Eikä siinä mitään. Kyllä mä itsekin olen lievästi pettynyt, kun lauantai-iltana Viaplaystä ei kuulukaan amerikkalaisselostus. Mutta kovin loogisena en pidä sitä, jos tätä mieltä oleva ihminen valittaa nimimerkin rico tavoin jatkuvasti pelaajien nimien ääntämisestä, eli juuri siitä osa-alueesta, jolla Mäkinen on paljon parempi kuin ne amerikkalaiset NHL-selostajat. Silloin se kritiikki ei ole kovin järkevällä pohjalla.
Mäkisen suurin fani ei ainakaan ole jäänyt epäselväksi.
Kuten olen moneen kertaan kirjoittanut, minä kuuntelen mieluummin amerikkalaisselostajia kuin Mäkistä. Jos herran suurin fani ajattelee näin, ei kovin hyvin mene.
Eroa tulee monesti ihan jo siitä että tälläkin palstalla moni on erikoistunut yhteen tai muutamaan joukkueeseen. Tietopohja on tällöin "syvempää", eikä vain näitä pintapuolisia itsestäänselvyyksiä, jotka "kaikki" tietää.
Tämä on hyvä pointti, ja tämä on jo ihan eri asia kuin alkuperäinen väitteesi siitä, että moni palsta-aktiivi seuraa lätkää vähintään yhtä paljon kuin Mäkinen. Jos "normaaleissa" töissä käyvä tai päätoimisesti opiskeleva ihminen käyttää jääkiekon seuraamiseen yhtä paljon aikaa kuin Mäkinen, se ei ole minusta tervettä, ja silloin olisi syytä miettiä vakavasti, että kannattaisikohan joskus liikkua itsekin. Mäkin käytän urheilun seuraamiseen aikaa paljon enemmän kuin olisi järkevää mutta silti niitä penkkiurheilutunteja tulee työn tuomien rajoitteiden vuoksi viikossa varmasti selvästi vähemmän kuin Mäkiselle, joka saa seurata lätkää työkseen.
Aika monella ihmisellä on muitakin harrastuksia kuin penkkiurheilu, ja moni penkkiurheilija seuraa paljon muitakin lajeja kuin jääkiekkoa. Siksi 24/7 NHL:ää miettivällä Jatkoaika-aktiivilla saattaa olla vähän vääristynyt käsitys siitä, miten paljon asioita "kaikki" änärilähetysten katsojat tietävät ko. sarjasta.