Antero Mertaranta – sinivalkoinen ääni

  • 304 384
  • 1 461

Jasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go on... Narrit...
Juu sääli että mertsin touhukin on mennyt kamalasti alaspäin, se kun luulee että kaikki sen leiskautukset ovat hauskoja kun niille on muutamalle joskus naurettu, nykyään tuntuu sillä olevan vain päätarkoitus keksiä mahdollisimman paljon älyttömiä peppu swensson juttuja. Ja kyllähän mertsin olisi syytä käydä vaikka joku tuomarikurssi jotta nuo säännöt olisivat edes jotenkin hallussa, naurarraa näin raitapaidan näkökulmasta kuunnella noita sen selostuksia, että miten voikin mies olla niin pihalla noista säännöistä :)
 

Woland666

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Chelsea, New York Jets
Pistää miettimään tämä Mertarannan morkkaaminen. Onko sattumaa se että miestä ollaan savustamassa heti kun Suomi ei ole pariin vuoteen menestynyt? Silloin kun mitaleja tuli joka vuosi en muista kenenkään vittuuntuneen Mertarannan "asiantuntemattomuudesta".
 

LarryZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Viestin lähetti Woland666
Pistää miettimään tämä Mertarannan morkkaaminen. Onko sattumaa se että miestä ollaan savustamassa heti kun Suomi ei ole pariin vuoteen menestynyt? Silloin kun mitaleja tuli joka vuosi en muista kenenkään vittuuntuneen Mertarannan "asiantuntemattomuudesta".

Kysymys enemmänkin mielestäni on siinä, että kansa alkaa kyllästymään Anteroon. Näin ainakin on käynyt minun kohdallani.

Siitähän se piru pääsee irti, jos Suomi menestyy. Anteron juhlinta yltyy niin kovaksi, ettei itse edes kannata juhlia, kun ei itsellä tunnu niin hienolta kuin Anterolla.

Vaikka tässä nyt Antero vastustankin, niin uskon, että miestä vaihtamalla se vasta kitinä alkaakin. Kukaanhan ei ole niin asiantunteva kuin minä itse olen. Minä ainakaan en katso yhtään peliä Isi-papan kanssa kotona, se kun ei ymmärrä jääkiekosta mitään, vaikka on tuijottanut minun ja veljeni pelejä jo parikymmentä vuotta. Isi-pappa vaihtoon yhdessä Mertsin kanssa :)

edit: Anteron syytähän on myös koko Summas-sotku, näiden kisojen heikot pelit, NHL-lakko ja Kärppien toinen mestaruus...
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Woland666
Pistää miettimään tämä Mertarannan morkkaaminen. Onko sattumaa se että miestä ollaan savustamassa heti kun Suomi ei ole pariin vuoteen menestynyt? Silloin kun mitaleja tuli joka vuosi en muista kenenkään vittuuntuneen Mertarannan "asiantuntemattomuudesta".
Älä puhu paskaa. Samaa latua ollaan menty jo Kiekkopesästä asti. Sitä ennenkin ollaan oltu samaa mieltä, mutta siitä asti on näyttöäkin.

Ja edelleen - viis minä siitä hehkutuksesta, mutta se syö, että Mertaranta on "opettanut" monelle suomalaiselle jääkiekon tajuamatta lajista mitään. En syytä tietenkään oikeasti Mertarantaa yksin. Suomessa oli ja meni kiekkobuumi ilman, että sitä käytettiin lajikulttuurin juurruttamiseen. Itseasiassa tehtiin juuri päinvastoin ja Mertaranta oli yksi suurimpia mielipiteen muokkaajia - halusipa tai ei.

Tottakai pitää ymmärtää, että MM-kisat ovat, aivan kuten Lapanen sanoi, ennen kaikkea show kansalle ja vasta sitten jääkiekkoturnaus. Minusta on silti anteeksiantamatonta, että sitä julkisuutta ei ole käytetty lajikulttuurin juurruttamiseen vaan päinvastoin sen kitkemiseen.

Sitä viljaa niitetään pelin näivettymisenä neppailuksi. Samalla kun lajin julkisuusarvo ja sitä kautta kiinnostavuus vaikka poliitikkojen keppihevosiksi ja marttakerhojen puheenaiheeksi on kasvanut 10 vuodessa valtavasti, on lajituntemus samalla pysynyt suuren yleisön ulottumattomissa.

Se on iso ristiriita koska on olemassa todellinen vaara, että ihmiset jotka eivät ole koskaat varusteet päällä kiekkoa pelanneet painostavat lajia muuttumaan jatkossakin ja entistä enemmän.

Toisen maailmanmestaruuden tuoma kiinnostus voisi olla kuolemaksi jääkiekolle nykyisessä ilmapiirissä.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Asiaa

Viestin lähetti Muksu

Mertaranta on "opettanut" monelle suomalaiselle jääkiekon tajuamatta lajista mitään... Suomessa oli ja meni kiekkobuumi ilman, että sitä käytettiin lajikulttuurin juurruttamiseen...

Sitä viljaa niitetään pelin näivettymisenä neppailuksi... Samalla kun lajin julkisuusarvo ja sitä kautta kiinnostavuus vaikka poliitikkojen keppihevosiksi ja marttakerhojen puheenaiheeksi on kasvanut 10 vuodessa valtavasti, on lajituntemus samalla pysynyt suuren yleisön ulottumattomissa.

Se on iso ristiriita koska on olemassa todellinen vaara, että ihmiset jotka eivät ole koskaat varusteet päällä kiekkoa pelanneet painostavat lajia muuttumaan jatkossakin ja entistä enemmän.

Jälleen kerran Muksulta niin ansiokas kirjoitus, että sen olisi voinut lainata kokonaisuudessaan. Toki todellisuus on aina värikylläisempi, mutta edellä mainittukin on totta.

Aiheesta jatkaen: Tämä on juuri se iso ero verratuna Kanadaan - enkä puhu nyt Kanadasta joukkueena, vaan kansana ja (jääkiekko)kulttuurina. Monesti on saanut hämmästellä, kuinka syvällisesti Kanadassa lajia ymmärtävät myös 'tavalliset kaduntallajat', naiset ja sellaiset, jotka eivät ole lajia varmuudella itse pelanneet?

Jatkoajastakin on kehkeytynyt jääkiekosta kiinnostuneiden Martta-kerholaisten ykköspaikka. Täällä esiintyvät monet sellaiset suurina laji-auktoriteetteina, joilla selvästikin oma pelikokemus on hyvin vähäinen (junnuvuosilta muutama vuosi) tai ei pelikokemusta (eli sisäistä lajituntemusta) ollenkaan.

Ei siinä mitään; Eihän jääkiekko tai tämä palsta mikään elitistinen mellastuskenttä olekaan, mutta totesinpa vain, että kirjoittajia vähän aikaa seuraamalla voi aika nopeasti päätellä ne, joilla on omaakin pelaajataustaa takana. Sama juttu, jos itse alkaisi kommentoimaan formuloita; Pakkosyötettyä tietoa on vaikka kuinka paljon kolmelta vuosikymmeneltä, mutten minä silti pysty sanomaan tajuavani lajista syvällisesti hevon vittuakaan.

Nämä jatkoajan maajoukkueosiot ovat pääsääntöisesti oikea itsekidutuksen huipentuma - ja täällä sitä roikutaan, luonnollisesti...

Mertarantaan sen verran, että voi minun puolestani jatkaa, mutta olisi kaikkien onni, jos hän saisi parikseen selostajakoppiin jonkun lajia oikeasti ymmärtävän. Mertaranta voisi keskittyä hehkuttamiseen ja toinen voisi paikkailla pahimmat asiavirheet, kertoa lajista laajemmin jne...

Suomen ehkäpä paras selostaja on pyöräilyä Eurosportilla selostava Peter Selin (selostustyyli toki lajin luonne huomioonottaen). Jokakesäiset Ranskan ympäriajot ovat sohvaurheilijan suurta juhlaa, eikä vähiten Selinin vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:

Anders

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Asiaa

Viestin lähetti Prof. Puck
Mertarantaan sen verran, että voi minun puolestani jatkaa, mutta olisi kaikkien onni, jos hän saisi parikseen selostajakoppiin jonkun lajia oikeasti ymmärtävän. Mertaranta voisi keskittyä hehkuttamiseen ja toinen voisi paikkailla pahimmat asiavirheet, kertoa lajista laajemmin jne...
Muistini syövereistä nousee esiin "tieto", että Mertaranta selostaa yksin nimenomaan omasta tahdostaan. Hän ei halua lajiasiantuntijaa vierelleen. Mertaranta selostaa yksin tai ei selosta ollenkaan. Antsa haluaa vain taikalasit päässä hehkuttaa... Muistanko oikein? Jos muistan oikein, niin ei selostus parane kuin miestä vaihtamalla.

Joka tapauksessa olen samaa mieltä, että Mertaranta tarvitsee lajiasiantuntijan vierelleen. Jos ei partneri kelpaa, niin taikalasit mäkeen ja tilalle... ööh.. Wiener Stadthalle ja joku, vaikka Sihvonen.
 

Yorgos

Jäsen
Re: Asiaa

Viestin lähetti Prof. Puck
Mertaranta voisi keskittyä hehkuttamiseen ja toinen voisi paikkailla pahimmat asiavirheet, kertoa lajista laajemmin jne...

Jaarittelu pois selostuskopista. itse arvostan Mertarannan Suomen ykköshehkuttajaksi. Viimeinen sulka hattuun eilinen Latvia -pelin 3. erä. Ei olisi varmasti tuokaan ottelu tuntunut jännittävältä, jos olisi keskitytty liikaa analysoimaan. Tuon lajiopetuksen ja paikkailun voi mainiosti hoitaa tuolta kisastudiosta käsin ainakin vielä niin kauan kun ei tarvitse tauoilla mainoksia katsella. Pisteet Mertarannalle. Kukaan ei ole täydellinen.
 

janóz

Jäsen
Mihinkäs te niitä lajiasiantuntijoita tarvitte, kun näytettä itse tietävän jääkiekosta niin paljon. Kyllä minäkin jääkiekosta aika paljon tiedän, on pelattu, katsottu ja luettu kaikkea mikä lätkään liittyy, mutta silti pidän Mertarantaa parhaana mahdollisena selostajana. Minua ei kiinnosta/haittaa se, että herra puhuu mitä sylki suuhun tuo tietämättä lajista kaikkea. Kyllä se sen verran tietää, että saa matsit selostettua. Se hehkutus, jupina ja jaarittelu tekee matsien katsomisesta nautittavaa!

Se on ihan tarpeeksi, kun erätauolla käydään noita taktisia ja teknisiä hienouksia sekä muita sisäisiä koodistoja läpi. Asiantuntijoita on niin montaa lajia, että jos sinne jonkun laittaa analysoimaan peliä niin sitten taas joku älähtää "Ei se noin ole!".

Ja minusta on tärkeää, että Yleisradiolla on sellainen selostaja, joka saa suuren yleisön mukaan. Ei ihmisiä kiinnosta alituinen yksityiskohtien analysointi ja spekuloiminen. Sitä varten on nämä Jatkoajat ja muut lätkäfoorumit. Mitä siitä tulisi jos jääkiekko olisi vain muutamien filosofien ja nörttien suosiossa oleva eliittipeli. Loppuisi sekin huvi aika nopeaa kun katoaisi kansan ja sponsorien tuki.

Jääkiekko on nopea ja tunteikas peli jossa ratkaisut tapahtuu hetkessä. Jos selostajana (tai sen apuna) olisi asiantuntija, joka mutisisi (harvalla on niin hyvät verbaaliset lahjat kuin selostajalta vaaditaan) lätkäjargonia pitkin peliä niin eihän siitä mitään tule. Ei tunnelmaa, pelkkää sanahelinää. Ja hyvässä tapauksessa lauseet olisi tyyliä "... on tärkeää torjua pystyasennossa, koska joukkueen x pelityyliin kuuluu.. ja sieltähän tulee komea maali, kukas sen oikein teki?"

Minusta, HUOM. MINUSTA Suomesta ei löydy Mertarantaa parempaa jääkiekkoselostajaa.
 

rajala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vähän ihmeelliseltä tuntuu suurimman osan mielipiteet Mertarannasta. Jos todella tekee noin pahaa kuunnella miehen selostuksia, niin ehkä se vika onkin omassa päässä?

Ja Mertaranta kyllä tuntee lajin ja lajin historiaa yllättävän paljon. Paljon enemmän kuin suurin osa tämän palstan kirjoittajista. Se vaan on niin, että monet noista kentäs tapahtumista voi nähdä niin monella eri tavalla. Jos joku näkee tilanteen eri tavalla, niin ei se välttämättä tarkoita sitä, että hän on täysin tietämätön koko lajin luonteesta. Jääkiekkokin on aika "moniulotteinen" laji.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Tuntuu vähän ettei kukaan selostaja kelpaa... Jokainen selostaja saa osakseen haukkuja. Kyse on kuitenkin makuasioisti. No omasta mielestä Mertaranta on kyllä omaa luokkaansa jääkiekossa, vaikea kuvitella ketään muuta selostamaan Suomen matseja. Jos vaihtoehto löytyy niin esille vaan.

Toki Mertaranta katsoo sinistenlasien läpi otteluita mutta niin pitääkin. Miettikääpä jos Antsa hehkuttaisi Ruotsin maaleja Suomea vastaan ihan täysillä.

Mertaranta saa kyllä minultakin välillä haukkuja. Kyse taitaa olla loppujen lopuksi siitä kuka saa vähiten haukkuja? itse en ole kuullut yhtään selostajaa joka ei joskus ole saanut minua ärsyyntymään. Täydellisen selostajan metsästys alkakoon.
 

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Viestin lähetti janóz
Mihinkäs te niitä lajiasiantuntijoita tarvitte, kun näytettä itse tietävän jääkiekosta niin paljon. Kyllä minäkin jääkiekosta aika paljon tiedän, on pelattu, katsottu ja luettu kaikkea mikä lätkään liittyy, mutta silti pidän Mertarantaa parhaana mahdollisena selostajana. Minua ei kiinnosta/haittaa se, että herra puhuu mitä sylki suuhun tuo tietämättä lajista kaikkea. Kyllä se sen verran tietää, että saa matsit selostettua. Se hehkutus, jupina ja jaarittelu tekee matsien katsomisesta nautittavaa!

Juuri näin.

Kyllähän siellä liigakatsomoissakin on eri tasoisia katsomovalmentajia. Jos aina vetäisi melonit nieluun, kun vieruskaveri selvittää pelin taktisia kuvioita päin Nevadaa tai huutaa kurmottaa tuomarilla sitä "ttua" kymmenen kertaa per erä eihän matsin seuraamisesta tulisi yhtään mitään. Ja näitähän löytyy joka pelissä.

Mukavaahan se on että fiilispuolella löytyy hehkutusta. Mieluummin niin kuin takavuosien "suomen pelien tappajaselostaja" Antero Karapalo, jonka selostukseen nukahti ilman alkoholiakin.

Suodatimen käyttö on sallittua Mertarannan selostuksissa.
 

scholl

Jäsen
Re: Re: Asiaa

Viestin lähetti bosch

Joka tapauksessa olen samaa mieltä, että Mertaranta tarvitsee lajiasiantuntijan vierelleen. Jos ei partneri kelpaa, niin taikalasit mäkeen ja tilalle... ööh.. Wiener Stadthalle ja joku, vaikka Sihvonen.

Mikä tuo Wiener Stadthalle juttu on?
Haikailetko hallia selostajaksi? Miten olisi Länsi-Auto Areena tai vaikkapa Hakametsä?
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Viestin lähetti janóz
Minua ei kiinnosta/haittaa se, että herra puhuu mitä sylki suuhun tuo tietämättä lajista kaikkea. Kyllä se sen verran tietää, että saa matsit selostettua. Se hehkutus, jupina ja jaarittelu tekee matsien katsomisesta nautittavaa!...

Näinhän se on. Ilmaisin vain oman, vuosien saatossa vakiintuneen käsityksen Mertarannasta selostajana. Kenekään ei kannata menettää yöuniaan sen vuoksi...

Mielestäni asiantuntijan käyttö apurina olisi herkkua, esimerkiksi Ville Nieminen (silloin kun ei pelaa) olisi todella hyvä persoona kertomaan näitä 'sisäpiirin' tietojaan myös selostuskopissa. Ei sen (kommentaattorin puheen) tarvitsisi mitään syvä-analyysia olla. Miettikää takavuosien Kyllönen-Rosberg paria. Kyllähän Rosberg toi koko hommaan sen 'suolan', siis minun mielestäni.

Täydellistä selostajaa ei tietenkään ole olemassakaan. Toin jo edellisessä viestissäni esille oman suosikkini selostajista, Peter Selinin Eurosportilta (toki lajin luonne huomioonottaen), jota valtaosa ei varmastikaan valitettavasti ole kuullut, kun kyse on suomalaisesta näkövinkkelistä kääpiölajista, pyöräilystä. Joka tapauksessa Selin on loistava paketti hehkuttamista, lajituntemusta ja huumorintajua. Mutta makuasioitahan nämä. Mertarannan tyylistä en kauheasti välitä (vaikkei se sinänsä ärsytäkään), mutta hyvin selkeä tietämättömyys lajin perusteista (näin monen vuoden jälkeen voisi sanoa jo piittaamattomuus) kyllä ärsyttää.
 

Aatos

Jäsen
Viestin lähetti OikeaPakki

Mukavaahan se on että fiilispuolella löytyy hehkutusta. Mieluummin niin kuin takavuosien "suomen pelien tappajaselostaja" Antero Karapalo, jonka selostukseen nukahti ilman alkoholiakin.

Taisivat ajat olla hieman toiset. Vaikea kuvitella Mertarannan suberlatiiveja Suomi - Neuvostoliitto -ottelussa vuonna -84.

Mertarannan "asiantuntemus" ei kyllä itselleni välity, hehkutus kylläkin, mutta siitä en välitä.

Pääpointti on itsellä kuitenkin pelissä, ei siinä äänessä, joka suomea jauhaa , joten..

ääääääääähhhh, antaa olla.
 

torni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muikisteleva rightin kanukkipakki
Nyt hehkutetaan sitten Latviaa koko ajan. Ruotsi tosin johtaa 3-0, mutta Latvia sitä - Latvia tätä.

On sillä näköjään noita värilaseja suomen värienkin lisäksi.
 

Grohl

Jäsen
Käykää nyt joku hakemassa tuo Antero kotiin...
Latvia dominoi peliä jne. Ja paskat ne ole edes laukonut viimeiseen viiteen minuuttiin laukaustakaan ja sitten, kun se onneton rääpäisy tulee niin se on taas vahva ja tulinen huippu tykitys.
Parhaiten jäi taas mieleen tilanne, jossa ruottalainen saa jäähyn ryntäyksestä, niin tämä mutupää toteaa, että "kyllähän siinä ryntäyksen merkit täyttyivät, sillä X:n kädet nousivat korkealle." Vai olikohan vaaaaarallisen korkealle? Voisi lukea sitä sääntökirjaa tai alkaa seuraamaan lajia.
 

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä Mertaranta on tosiaan paras jääkiekkoselostaja jonka tiedän. Mitä siitä, että pikkuvirheitä puhetulvassa joskus sattuu, tärkeintä on tunnelmanluonti ja siinä Mertaranta on kyllä ykkönen! Erätaukokommentaattorit sitten saavat huolehtia tuon syvemmän analysoinnin.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Viestin lähetti Aatos
Taisivat ajat olla hieman toiset. Vaikea kuvitella Mertarannan suberlatiiveja Suomi - Neuvostoliitto -ottelussa vuonna -84.

Mertarannan "asiantuntemus" ei kyllä itselleni välity, hehkutus kylläkin, mutta siitä en välitä.

Pääpointti on itsellä kuitenkin pelissä, ei siinä äänessä, joka suomea jauhaa , joten..

ääääääääähhhh, antaa olla.

Sulle olisi sitten varmaan paras selostaja Sakke Pietilä. Se ei ainakaan hehkuttais ja olisi taatusti (liiankin) analyyttinen ja asiantunteva. Jos hän olisi selostamassa Suomen peliä esim. Kanadaa vastaan ja jos Suomi johtaisi kahdella niin Sakke varmaan toivoisi Kanadalle tulisi maali, että ottelusta tulisi jännittävämpi.

No, mutta leikki leikkinä. Mertaranta on mielestäni hyvä selostaja. Hän ainakin uskaltaa sanoa mitä on mieltä (joka suututtaa täälläkin väkeä), eikä vain lässytä kuin suurin osa selostajista kuten futiksessa Suominen. Minua ainakin risoo selostajat, jotka viljelevät hivenen, hitusen ja muita vastaavia sanoja. Toisille selostajille tuomari on pyhä lehmä, jota ei saa arvostella sen sijaan Antsa kyllä sanoo mitä ajattelee.

Pidän myös täkeänä, että selostaja kuulostaa kiinnostuneelta. Sillä niitäkin selostajia on kuultu. Asiantuntemuksen puute (joka ei mielestäni ole niin huutavaa kun täällä yleensä huudellaan.) ei minua niin haittaa sillä koen pystyväni seuraamaan ottelua ilman selostajan syvä analyysejä.
 

Anders

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Asiaa

Viestin lähetti scholl
Mikä tuo Wiener Stadthalle juttu on?
Haikailetko hallia selostajaksi? Miten olisi Länsi-Auto Areena tai vaikkapa Hakametsä?
Viittaus selostaja Saariseen. Tai oikeasti hänen ärsyttävään tapaansa, josta hän on näköjään luopunut.

En haikaile hallia selostajaksi.
 

hokkineito

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki ja jossain määrin Oulun Kärpät
Mertaranta on the only selostaja Suomen maassa!!! Antsa luo juuri sopivan tunnelman, vaikka välillä sekoilee sanoissaan ja kattoo peliä ehkä väärinkin. Mutta kun on omatkin silmät päässä, niin voi tehä sit omat johtopäätökset kaikista tilanteista.

Ja pitäähän ne sinivalkoset lasit olla päässä, se saa Antsan selostuksen luomaan ainakin mun kohalla just sopivaa kiekkohuumaa :).

Ja mä masennun sinä päivänä, ku Antsa ei enää selosta maajoukkueen otteluita...
 

Jasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go on... Narrit...
Juu kyllähän se on juuri näin, vielä viisi vuotta sitten mertsi oli mielestäni vallan ok selostaja jatkuvine virheineen selostuksissa, mutta nykyään se ikävä kyllä yrittää jatkuvasti keksiä ja vääntää väkisin jotain uutta lausahdusta koko kansan suuhun yrityksissään onnistumatta. Ja hyvähän se on jos selostaja on innostunut ja kiinnostunut lajista, mutta turha niitä h:vetin typeriä leiskautuksia on sinne väliin yrittää tunkea niin huonolla menestyksellä. Ja edelleen olen sitä mieltä ettei se mertsi ainakaan noista säännöistä mitään ymmärrä, voisi syksyllä mennä käymään vaikka paikallisten tuomareiden kurssille, sieltä voisi tarttua vaikka jotain tuonne takaraivoon, kuten paitsio säännöt, mitä sieltä maalikamerasta voi tarkastaa, millä perusteella tilanteesta tuomitaan maali, millä perusteella maali voidaan hylätä ja millä perusteilla rangaistuksia annetaan.

Ja niin kuin tuolla aiemmin mainittiin siitä ruotsalais jäähystä latvia pelissä niin eihän siinä edes kädet nousseet vaikka mertsi niin taasen selitti. Mutta eipä se kyllä mielestäni muutenkaan täyttänyt jäähyn kriteerejä, ei vaan pantelejevs ollut hereillä koko tilanteessa ja toisaalta tekihän tuomarikin siinä sääntökirjan mukaan virheen, jos kerran siinä rikkeen näki ja antoi jäähyn, olisi siitä silloin sääntökirjan mukaan pitänyt antaa iso rangaistus koska rikottu pelaaja loukkaantui tilanteessa :)

ym, ym, ym...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Asiaa

Viestin lähetti Prof. Puck
Jatkoajastakin on kehkeytynyt jääkiekosta kiinnostuneiden Martta-kerholaisten ykköspaikka.

Myöskin hyvä kirjoitus kokonaisuudessaan ja tämän metaforan olet jumaleissön pöllinyt multa :)

Ja Maajoukkueosio on todellakin masokistin unelma. Tämä on ainoa sektori, missä hyväkään perustelu ei mene vasta-argumentoijalle ollenkaan jakeluun, pelkkää teflonia on useimpien pinta.* Hyvä esimerkki tästä on Mertaranta-keskustelu, missä itsekin olen tuonut esiin tämän näkökannan, jonka väännän nyt selkeästi:

[rautalanka]MERTARANTA ON HYVÄ HEHKUTTAJA, HÄNEN LAJITUNTEMUKSENSA ON SEN SIJAAN HUONO. NIIINPÄ HALUAISIN SÄILYTTÄÄ HÄNEN VIIHDE-ELEMENTTINSÄ JA OTTAA HÄNEN RINNALLEEN ASIANTUNTIJAN, ESIMERKIKSI SIHVOSEN/PIETILÄN ETC [/rautalanka]

Tähän saa vastauksia näillä kivikovilla argumenteilla:

[vinkumista] Mitä? Olisiko se sitten kivaa, että Pietilä siellä selostaisi, jopa olisi paperinmakuista! [/vinkumista]

tai:

[vinkumista] Ahaa, olisitko sitten itse mielestäsi parempi selostaja? Kelpaa mennä kokeilemaan, ei se niin helppoa ole, Mertsille ollaan vain kateellisia, kun hän on suosittu. [/vinkumista]

Molempiin käy vastaukseksi: Ei. Ei tarvitse muuta kuin lukea viesti, jota juuri kommentoi. En ole löytänyt tästäkään ketjusta mitään angstista Mertarantaan henkilönä kohdistuvaa kritiikkiä. Ainoastaan hyvin perusteltua, asia-argumentteihin pohjautuvaa arvostelua. Englannissa jalkapallo on niin tärkeä osa yhteiskuntaa, että brittiläinen Mertaranta-versio eli huonolla lajituntemuksella fudista selostava kaveri, heiluisi hommissaan noin 4 nanosekuntia. Ei kelpaisi edes rivikatsojille. Suomessa jääkiekkoa arvostetaan ykkösurheiluna niin paljon, että Kummola ja Mertaranta toimivat lajin promoottoreina meillä. Hieno homma.

*Birkku yllätti allekirjoittaneen Jakke Ruutu -keskustelussa. Rispektit siitä!
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ja kai se on loppujen lopuksi se ja sama kuka siellä selostaa jos vaan tuote eli tässä tapauksessa lätkä on kunnossa.
Vaikea selostajankaan on paljon "selostaa" jos viisi miestä linjassa puolustaa.
Tää nykyinen lätkä alkaa oleen sellaista että vain jotkut masokistit yleensä alkaa selostaan tätä.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
"Mina damer och herrar"

Onneksi mun digiboxissani on "flerljud", jolla saan Kaj Kunnaksen selostuksen kuulumaan. ;-)
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Neuvostotasavaltojen molareista

Viestin lähetti kaksoismetro
..todelliset huippuvahdit ovat Simchuk sekä Valko-Venäjän ja Kazakstanin maalivahdit, joihin verrattuna esimerkiksi Bäckström on kuraa.
Oli miten oli, niin fakta kuitenkin on, että esimerkiksi Ukrainan maalivahti Konstatin Simchuk on pelannut ihan vitun hyvät kisat ja on tärkein syy miksi Ukraina on viime aikoina kiusannut kaikkia isoja maita oikein urakalla. Siinä ei ruma-Jokisen respektit paljoa paina.

Kun ottaa huomioon, että Simchukin työpaikka on upporikas EHL mestari Metallurg Magnitogorsk, niin kyllä tämän kisan näytöillä ja tuolla työnantajalla kutsuisin Simchukia ihan rehellisesti huippuvahdiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös