Android-laitteet ja sovellukset

  • 319 725
  • 1 178

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Laitetaan kysymys Whatsuppista koska pyörii Androidilla joka hiukan tökkinyt lähiaikoina.

Miksi en saa enää ilmoituksia ruutuun whatsup -viesteistä?

Mikä voisi olla syy. Tuli mainiosti vielä pari viikkoa sitten ,nyt ei enää, vasta kun avaan sovelluksen ja menen kyseisen henkilön kohdalle niin silloin lataa hänen lähettämät viestit.

Syy voi olla minussa olen tutustunut uuteen puhelimeen ja joitain sovelluksia ottanut pois käytöstä ja yleisiin viestiasetuksiinkin jotenkin kajonnut kun asentelin messengeriä. Mutta SMS-viestit kyllä tulee edelleen pop uppina ruudulle.
Sovellusasetuksista kaikki whatsuppiin liittyvä on päällä, eli näytä ilmoitukset jne. Sekä itse sovelluksesta asetuksista ponnahdusikkunat.

_
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Laitetaan kysymys Whatsuppista koska pyörii Androidilla joka hiukan tökkinyt lähiaikoina.

Miksi en saa enää ilmoituksia ruutuun whatsup -viesteistä?

Kannattaa tarkistaa vielä puhelimen virransäästöasetukset. Jos siellä on joku sleep-moodi käytössä, joka sammuttaa internet-yhteyden jollain aikavälillä virtaa säästääkseen? Tai jotkut ulkoiset akunsäästösovellukset voivat myös aiheuttaa saman efektin.

Tuossa on lueteltu joitakin muitakin vinkkejä ongelmanratkaisuun: Fix: WhatsApp Notifications not working or delayed
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olisiko jotain appia, jolla näkisi Liigan otteluseurannan suht. reaaliajassa ja kokoonpanot ennen matsia? Nyt käytän "Livetulokset" -sovellusta ja maalit tulee suht nopeasti ja lajikirjo on lähes loistava, mutta kokoonpanot ilmestyy vasta matsien alkaessa. Liigan sivuille pitää mennä aina tihrustelemaan.

Yleensäkkin, mitä sovellusta jengi käyttää seuraamiseen? "Hokkaria" ei taida ainakaan enää edes olla..?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Yleensäkkin, mitä sovellusta jengi käyttää seuraamiseen?
YLE teksti-tv :)
Vielä appinakin käytän sitä 30 vuoden kokemuksella. kun on liikenteessä niin sieltä näkee seurantaa ja tuloksia ihan riittävän hyvin ja nimenomaan selkeästi.

_
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
YLE teksti-tv :)
Vielä appinakin käytän sitä 30 vuoden kokemuksella. kun on liikenteessä niin sieltä näkee seurantaa ja tuloksia ihan riittävän hyvin ja nimenomaan selkeästi.

_
Ei hitto muuten. Mulla on myös toi sovellus, mutta jostain syystä en ole tajunnut käyttää sitä tohon. En tiedä vaan, onko noi kokoonpanot kauhean selkeät. Muuten kyllä olen samaa mieltä, teksti-tv rokkaa!
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Olisiko jotain appia, jolla näkisi Liigan otteluseurannan suht. reaaliajassa ja kokoonpanot ennen matsia? Nyt käytän "Livetulokset" -sovellusta ja maalit tulee suht nopeasti ja lajikirjo on lähes loistava, mutta kokoonpanot ilmestyy vasta matsien alkaessa. Liigan sivuille pitää mennä aina tihrustelemaan.
Ihan mielenkiinnosta, mitä vikaa Liigan sivuissa on? Sisällöstä muuten voidaan olla montaa mieltä (ja kehitettävää olisi monella tasolla), mutta kokoonpanot löytyy ja tuloksetkin päivittyy ihan jokseenkin reaaliaikaisesti, nykyään myös ihan hyvin kännykkäyhteensopivasti. Henk. koht. mielummin ainakin käytän weppisivua sovelluksen sijaan jos mahdollista, varsinkin kun liian usein se sovellus on vain ohut wrapperi weppisivulle.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ihan mielenkiinnosta, mitä vikaa Liigan sivuissa on? Sisällöstä muuten voidaan olla montaa mieltä (ja kehitettävää olisi monella tasolla), mutta kokoonpanot löytyy ja tuloksetkin päivittyy ihan jokseenkin reaaliaikaisesti, nykyään myös ihan hyvin kännykkäyhteensopivasti. Henk. koht. mielummin ainakin käytän weppisivua sovelluksen sijaan jos mahdollista, varsinkin kun liian usein se sovellus on vain ohut wrapperi weppisivulle.
Lähinnä siksi, että itse en ainakaan ole onnistunut löytämään mitään ilmoituksia tapahtumista. Eli joutuu aluksi pistämään selaimen päälle ja siitä sitten päivittämään sivua. Liian hankalaa esim. lenkillä. Lisäksi Liigan sivuilla on tuloksissa todella paljon scrollattavaa, haluaisin tulokset yhdessä sumpussa näyttöön ilman, että joutuu liiemmin rullaamaan alas. Tuo Livetulokset on siitä hyvä, että taskussa luuri piippaa maalin merkiksi, siitä näyttö päälle ja heti näet luurin yläkulmasta kuka/ missä on tehty maali. Pienet on ongelmat ja tämä alkaa kuulostamaan jo varmaan aika naurettavalta, mutta nää nyt on näitä. Tuo Livetuloksen meininki on tosiaan muuten erinomainen, mutta nuo kokoonpanot on aika puutteelliset Liigan osalta.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Lähinnä siksi, että itse en ainakaan ole onnistunut löytämään mitään ilmoituksia tapahtumista. Eli joutuu aluksi pistämään selaimen päälle ja siitä sitten päivittämään sivua. Liian hankalaa esim. lenkillä. Lisäksi Liigan sivuilla on tuloksissa todella paljon scrollattavaa, haluaisin tulokset yhdessä sumpussa näyttöön ilman, että joutuu liiemmin rullaamaan alas. Tuo Livetulokset on siitä hyvä, että taskussa luuri piippaa maalin merkiksi, siitä näyttö päälle ja heti näet luurin yläkulmasta kuka/ missä on tehty maali. Pienet on ongelmat ja tämä alkaa kuulostamaan jo varmaan aika naurettavalta, mutta nää nyt on näitä. Tuo Livetuloksen meininki on tosiaan muuten erinomainen, mutta nuo kokoonpanot on aika puutteelliset Liigan osalta.
Hmm, en nyt tiedä onko asiat muuttuneet kovasti sitten viime näkemän, mutta kyllä Liigan sivujen pitäisi päivittää itseään ihan automaattisesti ilman refreshiä ja "bling" kuuluu kyllä kun maali tulee kunhan selain on "päällä" vaikka näyttö olisikin poissa päältä (muutaman kerran päässyt yllättämään leffateatterissa kun unohtuu ottaa kännykästä äänet pois). Siitä toki samaa mieltä että esitysmuoto ei ole ideaali jos haluaa useamman ottelun tuloksia seurata kerralla (eikä tule notifikaatiota maaleista), mutta usein itse seurattua tarkemmin vain yhtä peliä. Mutta tämä tästä, ehkä appikselle olisi tosiaan tarvetta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kannattaa tarkistaa vielä puhelimen virransäästöasetukset. Jos siellä on joku sleep-moodi käytössä, joka sammuttaa internet-yhteyden jollain aikavälillä virtaa säästääkseen? Tai jotkut ulkoiset akunsäästösovellukset voivat myös aiheuttaa saman efektin.

Vahvasti veikkaan nyt tätä ongelman aiheuttajaksi. Koska edelleenkään ei tule ilmoituksia watsup-viesteistä ruutuun jos puhelin on ollut pitkään pöydälä, mutta kun juuri olin viestitellyt kyseisellä ohjelmalla niin pikainen vastaus tuli normaalisti ruutuun, eli viittaisi juuri siihen että netti-yhteydet menee johonkin lepotilaan jonkun ajan päästä kun puhelinta ei käytä ja silloin ei tule watsup-viestit läpi.

Olisin kiitollinen jos joku osaisi hiukan opastaa samsungin luurin kanssa, olen mielestäni käynyt joka valikon läpi ja en löydä mikä tähän vaikuttaa. Ottaako operaattorin (tekninen)asiakaspalvelu tälläiseen kantaa? Olen kyllä puhelimen operaattorilta ostanut.

_
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Olisin kiitollinen jos joku osaisi hiukan opastaa samsungin luurin kanssa, olen mielestäni käynyt joka valikon läpi ja en löydä mikä tähän vaikuttaa. Ottaako operaattorin (tekninen)asiakaspalvelu tälläiseen kantaa? Olen kyllä puhelimen operaattorilta ostanut.
Eipä tuo kuulosta varsinaiselta laitevialta eikä muutenkaan operaattorin ongelmalta. Tuskin saat ilmaista puhelintukea mistään. Kannattaa olla varuillaan saunalahdelle soittaessa. Tällaisissa ongelmissa käskevät soittamaan Omaguruun, jossa ystävällinen kaveri praattaa kanssasi vaikka aamuun asti- reilun kahden euron minuuttitaksalla. Elisan asiakaspalvelijalla tuppaa vaan unohtumaan mainita palvelun maksullisuudesta. Jossain vaiheessa taisivat yhdistää sinne suoraankin, mutta se on kai nykyään kiellettyä.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vahvasti veikkaan nyt tätä ongelman aiheuttajaksi. Koska edelleenkään ei tule ilmoituksia watsup-viesteistä ruutuun jos puhelin on ollut pitkään pöydälä, mutta kun juuri olin viestitellyt kyseisellä ohjelmalla niin pikainen vastaus tuli normaalisti ruutuun, eli viittaisi juuri siihen että netti-yhteydet menee johonkin lepotilaan jonkun ajan päästä kun puhelinta ei käytä ja silloin ei tule watsup-viestit läpi.
_

Onko se sun puhelin kotona jossain wifi-verkossa? Ja jos on, niin tapahtuuko samaa viestiongelmaa myös kodin ulkopuolella kun olet mobiiliverkossa?

Googlettamalla löytyi ainakin joku tuommoinen asetus wifi-virransäästöön liittyen: Samsung Galaxy A3 – Turn off WiFi while the phone is sleeping | Phone Tips and Tricks
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tällaisissa ongelmissa käskevät soittamaan Omaguruun, jossa ystävällinen kaveri praattaa kanssasi vaikka aamuun asti- reilun kahden euron minuuttitaksalla.
Ilokseni voin todeta että asia ei mennyt näin ja epäilen että ongelma löytyi. DNA:lle pisteet, pääsin läpi heti asiakaspalveluun ja siellä mimmi otti asian siinä käsittelyyn googlasi ongelmaa ja siinä yhteydessä löydettiin keskusteluketjuja joiden lukua jatkoin itse. Täältä löytyy ongelman aiheuttajista syitä, syitä on ilmeisesti muutamia mahdollisia ja niin myös ratkaisuja. Vaikka Honor sivut niin samasta asiasta kyse.
Push Notification problems SOLVED - Pg. 4 | Honor 7
Notifications not working when Screen is sleeping ? - Android Forums at AndroidCentral.com

Kyse on ilmeisesti tuosta ettei push ilmoitukset tule sovelluksilta halutulla tavalla ruutuun. Muutin mm virransäästöasetuksia ja muutamaa muutakin mitä tuolla ehdotettiin. En kuitenkaan lähtenyt Root Browserilla siirtämään tavaraa kansiosta toiseen.
Kiitoksia vinkeistä tännekin, voi olla että homma ratkesi tai sitten ei, täytyy viikonloppu seurailla tilannetta.

Joka tapauksessa kyse on googlen perusteella.ongelmasta joka ilmenee aika monella android käyttäjällä näiden sovellusilmoitusten kanssa.

_
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ilokseni voin todeta että asia ei mennyt näin ja epäilen että ongelma löytyi. DNA:lle pisteet, pääsin läpi heti asiakaspalveluun ja siellä mimmi otti asian siinä käsittelyyn googlasi ongelmaa ja siinä yhteydessä löydettiin keskusteluketjuja joiden lukua jatkoin itse.
DNA:lla tuntuu palvelu siis pelaavan ja hyvä niin. Saunalahdelta olisivat todellakin soitattaneet sinne Omaguruun. Siitä kokemuksia hiukan liikaakin.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mielestäni paras ketju seuraavalle kysymykselle. Onko joku käyttänyt Google Playn elokuvavuokrauspalvelua? Toimiiko hyvin? Entä tekstitykset? Saako kotimaisiin elokuviin tekstitystä suomeksi? Kysyn tätä siksi, koska ääniä ei usein voi pitää tarpeeksi kovalla illalla kun lapset menevät nukkumaan ja toisaalta monissa suomenkielisissä elokuvissa artikulointi on epäselvää.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mielestäni paras ketju seuraavalle kysymykselle. Onko joku käyttänyt Google Playn elokuvavuokrauspalvelua? Toimiiko hyvin? Entä tekstitykset? Saako kotimaisiin elokuviin tekstitystä suomeksi? Kysyn tätä siksi, koska ääniä ei usein voi pitää tarpeeksi kovalla illalla kun lapset menevät nukkumaan ja toisaalta monissa suomenkielisissä elokuvissa artikulointi on epäselvää.
Voi olla ettei käyttäjiä tälle hirveästi ole, kun kaikilla on Netflixit yms. palvelut joita itse vierastan.

Vastaan itse, että hyvin toimi. Tekstitys- ja kieliasitukset pitää tarkistaa hyvin ennen kuin vuokraa tai ostaa elokuvan, mutta sitten kaikki kyllä futaa juuri niin kuin pitää.

Elokuvahakuun toivoisin monipuolisempia hakuvaihtoehtoja, mutta löytyi sieltä nytkin kun jaksoi kaivaa.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Onko joku käyttänyt Google Playn elokuvavuokrauspalvelua? Toimiiko hyvin? Entä tekstitykset?

Sama kuin yllä. Itsellä on toiminut ihan mallikkaasti aina kun olen käyttänyt. Tekstityksistä en osaa sanoa mitään, kun en ole koittanut. Itse olen vuokrannut ja laittanut Chromecastilla telkkariin ja laatu on ollut erittäin hyvää.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Samsung Note 7 vedettiin siitten lopullisesti myynnistä. Harmin paikka, mitä tuosta kuuli ja katseli arvosteluja, niin taisi olla vuoden kovin puhelin missä kaikkee uutta ja hienoa. Huippu näyttö, huippu ulkonäkö, huippu kamera ja huippu suorituskyky ja vihdoin sellainen puhelin, josta olisi tuon verran jopa voinut maksaakkin. Mutta kyllähän noita niin paljon kärvähteli, lennoillakin taisi savuta.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Samsung Note 7 vedettiin siitten lopullisesti myynnistä. Harmin paikka, mitä tuosta kuuli ja katseli arvosteluja, niin taisi olla vuoden kovin puhelin missä kaikkee uutta ja hienoa. Huippu näyttö, huippu ulkonäkö, huippu kamera ja huippu suorituskyky ja vihdoin sellainen puhelin, josta olisi tuon verran jopa voinut maksaakkin. Mutta kyllähän noita niin paljon kärvähteli, lennoillakin taisi savuta.
Akku rupeaa olemaan luurissa kuin luurissa se heikoin lenkki. Ominaisuuksia tulee lisää ja kohta varmaan luurilla voi keittää kahvit, Ei ihme, että akkujen kestävyys on ongelma puhelimessa kuin puhelimessa. Toki normisoitot ja tekstailut vielä menee, mutta kun se puhelin pitää datoineen olla päällä ihmisillä 247..
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Akku rupeaa olemaan luurissa kuin luurissa se heikoin lenkki. Ominaisuuksia tulee lisää ja kohta varmaan luurilla voi keittää kahvit, Ei ihme, että akkujen kestävyys on ongelma puhelimessa kuin puhelimessa. Toki normisoitot ja tekstailut vielä menee, mutta kun se puhelin pitää datoineen olla päällä ihmisillä 247..

Kyllä sitä itsekin ihmettelee. Muistan kun kakarana kannoin 33mhz koneen kotiin, siinä oli meinaan hommaa sen verta painoi kyseinen rakkine ja sen takia sen muistaa kuin eilisen. Nyt on rontti 100 gramman ja alle sentin paksuisella muovi/metalli läpyskällä 2,5 gigahertzia ja vielä monella ytimellä.

En tiedä mikä tuossa Noten akussa oli, mutta ainakin siinä oli se langaton lataus. En tiedä oliko ainoa malli, mutta siitä lähtisin hakemaan jotain syytä. Meikä tykkää kyllä teknologiasta, mutta että langattomasti siirretään sähköä niin meikää alkaa vieroksuttaa. No jotkut sanoivat, että on mukavan kätevää jättää vaan latauslevyn päälle puhelin lataukseen. No melkein samalla sen johdonkin perseeseen törkkää, varsinkin kun on nykyään usb-c päällä, niin ei tartte kuin sinne päin sohasta.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
En tiedä mikä tuossa Noten akussa oli, mutta ainakin siinä oli se langaton lataus. En tiedä oliko ainoa malli, mutta siitä lähtisin hakemaan jotain syytä.
Ei tietysti sulje pois tuota teoriaa mutta ainakin Braunin sähköhammasharjoissa tuo langaton lataus on tainnut ollut käytössä jo nicd-akkujen ajoilta. Enkä ole kuullut rajähtelevistä sähköharjoista.

Jotain akun sisäistä tai puhelimen oikosulkua veikkaisin. Tai sitten puhelimen akulle aiheuttamaa ylikuormitusta.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Ei tietysti sulje pois tuota teoriaa mutta ainakin Braunin sähköhammasharjoissa tuo langaton lataus on tainnut ollut käytössä jo nicd-akkujen ajoilta. Enkä ole kuullut rajähtelevistä sähköharjoista.

Jotain akun sisäistä tai puhelimen oikosulkua veikkaisin. Tai sitten puhelimen akulle aiheuttamaa ylikuormitusta.
CNN tuota asiaa pyöritteli ja päätyi ongelman olevan tod.näk. akun ulkopuolinen. Samsung kun lähti kiireesti vaihtamaan akkuja, mutta ongelma jatkui. Foliohatut epäilevät jopa sabotaasia kuumenemisen aiheuttavan viruksen muodossa. Mulla on villa-akryyli -sekoitetta pipo, joten en lähde tuohon ilman todisteita. Motiivi moiseen tietysti löytyisi moneltakin taholta, sen myönnän.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Tuossa nettikaupat -ketjussa käsiteltiin android tv -boxeja ja nyt huomasin, että taas on sama laatikko tarjouksessa mikä minulla on:SCISHION V88 TV Box - Free Shipping | Everbuying
Lataamalla Kodi -ohjelmaan linkkipaketin saa näkymään vaikka mitä, urheilusta elokuviin. Kostenlos, sano saksalainen. Hinta tuossa on nyt alle maagisen 22€, joten sen saa tilattua ihan rehellisesti ilman tullia. Jos jotakuta kiinnostaa, niin voin neuvoa Kodin virittämisessä.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@Jokeri23 Se on pieni android -tietokone, muistuttaa tablettia. Siihen voi ladata Kodi -ohjelman, jolla voi hallita omia tiedostojaan ja striimata sisältöä. Ne streamit eivät ole torrentteja, joten silloin et tee mitään laitonta. Lain rajamailla mennään, mutta koska koneesi ei lähetä mitään, et tee mitään laitonta ja saat hd -kuvanlaadulla leffat, sarjat jne. näkymään. Myös tv -kanavia on saatavilla liki rajattomasti, myös NHL näkyy. Katselin viime yönä hyvällä kuvanlaadulla matseja.
Helpoin tapa saada homma pelittämään on käyttää valmiita ohjelmistopaketteja, esim. :Complete Kodi Setup Wizard – Android-sovellukset Google Playssa
Kova jätkä räätälöi itse. Leffoihin on ladattavissa tekstipaketteja, osaan leffoja ja sarjoja löytyy tekstit suomeksi. Laitteen toimivuus on kiinni siitä, miten sen virittää, mutta olen itse ollut hyvin tyytyväinen em. linkin kautta tekemääni viritykseen. Lisäksi siitä löytyy samat ohjelmat kuin android -tabletista yleensä ja kaupasta saa lisää. Eli myös Netflix jne. pyörii tätä kautta ja on vehkeen kaukosäätimellä ohjailtavissa. Langaton näppis on ihan ok lisävaruste, joka mulla on myös kiinni.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
@Blöö Mielenkiintoista. Itsellä tällä hetkellä Pi2 tuossa käytössä, mutta kieltämättä hieman alitehoinen tarkoitukseensa osin (media pyörii hienosti mutta käyttöliittymä tahmaa pikkuisen välillä) ja H265-tuki uupuu - tuo olisi Pi3:ssa, mutta voisihan sitä harkita jotain muutakin tuohon tarkoitukseen. Mutta kysymys kuuluu, tukeeko tuo HDMI-CEC:tä (eli siis että voi ohjata telkkarin kaukosäätimellä)? Se on aika iso juttu itselle, mitä vähemmän kaukosäätimiä sen parempi (enkä silti toistaiseksi ole kokenut "universaalia" kaukosäädintä tarpeelliseksi).
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@hablaa Jaa-a, täytyy tutkia. Veikkaisin että ei, mutta en tiedä. Mä olen sitä ikäluokkaa, joka pienenä leikki kävyillä, ei millään pleikkareilla...
Ehkä valmistajan sivu tietäisi? Mä yleensä kstson tolla yhden leffan tai matsin, joten kovinkaan kiivasta kapulan käyttöä en harrasta.

Tuolta ehkä löytyy, nyt en ehdi tutkimaan:SCISHION V88 Review: Cheapest TV Box with Android 5.1 powered by Rockchip RK3229 • AndroidTVBOX.eu

P.S. Kommenteissa osaamattomat valittaa mm. kuvasuhteesta, jonka kyllä saa kohdalleen. Itse asensin Kodin uudestaan, mikä auttoi moneen vaivaan ("install latest stable version").
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös