Android-laitteet ja sovellukset

  • 319 813
  • 1 178

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Tämmöinen päätöspommi sitten rauhalliselle sunnuntai-illalle. S2 lopetti vain yhtäkkiä lataamisen. Useampaa laturia sille on tarjottu eikä mikään toimi eli siellä päässä on se ongelma. Toki olen koittanut myös rynkyttää sitä helvetin aukkoa minne johto työnnetään.

Nyt ei tehdä ongelmaa sellaisesta mikä ei sitä ole, mutta onhan tämä ihan vitusta. Onko mitään saumaa viedä huoltoon ja samana päivänä onnistuisi korjaus. Ei tietenkään ole, retorinen kysymys.

Tässä pitäisi vain lähteä ylihuomenna ulkomaan retkelle, mutta onhan sitä ennenkin pärjätty paperikartoilla. Ahdistaa se, että ahdistaa älyluurin menettäminen.

Isoin tarve olisi herätyskellolle. Keittiössä on joku Siemensin digiuuni mihin kyllä saa näpyteltyä jotain herätyksiä. En tiedä miten, enkä rupea testailemaan. Onneksi on liukuva työaika ja marketista voi käydä ostamassa herätyskellon tai kai sellaisia vielä myydään.

Kiireellä en rupea nyt mitään uutta luuria hankkimaan.

Kyllähän noita ainakin Suomessa tehdään odotellessa, jos ei ole ruuhkaa ja sattuu olemaan tarvittavat palikat hyllyssä. Mitenkään ihan poissuljettua se ei siis ole. Etkös sä nyt kuitenkin jossain ulkomailla vaikuta? Niihin käytäntöihin en osaa kyllä sanoa mitään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllähän noita ainakin Suomessa tehdään odotellessa, jos ei ole ruuhkaa ja sattuu olemaan tarvittavat palikat hyllyssä. Mitenkään ihan poissuljettua se ei siis ole. Etkös sä nyt kuitenkin jossain ulkomailla vaikuta? Niihin käytäntöihin en osaa kyllä sanoa mitään.

Niin, ei kai se mahdotonta olisi, samalla lailla näilläkin on liikkeitä mitkä korjausta mainostavat. Tämä meni vain entistä hassummaksi, kun nyt aamulla kokeiltaessa lähtikin toimimaan. Eli joskus toimii joskus ei, ei sekään nyt kovin onnellista ole.

Herätyskellokriisiin keksin tosin ratkaisun. Internet. Muistinkin olleeni aikoja sitten vastaavassa tilanteessa ja googleen vaan jotain "online alarm clock" ja toimii. Kone pitää tietenkin sitten jättää päälle.

Jonnet ei muista, mutta lankapuhelimeenkin sai tilattua herätyksen. Sellaista ei laitetta ei tosin enää ole.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Miten hitossa sonyn xperia XZ.sta saa värinän pois puhelimen ollessa äänettömällä? Ja onko siihen mitään omaa täppää yleensäkään, että saa äänettömälle vai pitääkö aina säätää äänenvoimakkuus-painikkeella puhelin hiljaiseksi?
Kun ei aina viittis laittaa älä häiritse-tilaa päälle.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ilolla otan vastaan livetulokset -appin uudet päivitykset, jossa pelaajista näkyy nykyään tilastot ja siirrot. Kokeilin nopeasti kurkkia muutamaan pelaajan tilastoja kotimaisesta Liigasta ja hyvin piti paikkansa. Suosittelen sovellusta kaikille, ketkä haluaa vakaata ja suhteellisen reaaliaikaista tulospalvelua esim.jääkiekon osalta. Muitakin lajeja on sovelluksessa pilvin pimein, mutta en ole kokeillut, kun jääkiekkoa. Erityismaininta myös mahdollisuuteen lisätä suosikkijoukkue -tai sarja "suosikiksi" jolloin ei tarvitse sovellusta erikseen avata kurkatakseen tuloksia, vaan ne ilmestyvät automaattisesti saataville, kun maaleja ja tilastoja satelee.

Livetulokset voi tosiaan toimia muillakin alustoilla, mutta itse käytän androidilla.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Oi gurut, Missä ongelma: Galaxy S7 Edge rupes syömään akkua pari päivää sitten. Yön yli vei muutaman yön peräkkäin akun 100%:sta kymmeneen prosenttiin. Tänä yönä vielä pahemmin, akku on jopa hyytynyt joskus yön aikana. Asetuksista kun katson sovelluksien virrankulutusta niin ei näy mitään normaalista poikkeavaa. Myös täyteen ladattuna puhelin limottaa että akku kestää vielä n. vuorokauden, mutta kun otin pois latauksesta niin puolessa tunnissa akun varaus on pudonnut jo 10%.

Ainoa sovellus mitä olen viime aikoina asentanut on Microsoftin Yritysportaali, sillä firma vaati sen asentamista että pystyy lukemaan työsähköpostit puhelimesta.

Laite on n, puoli vuotta vanha ja minulla on todella vähän sovelluksia käytössä, niin ei luulisi olevan kiinni siitä että on ikäloppu tai sovellukia pyörii turhaan.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@stairox

Tsekkaappa sovellusten päivitykset. Oma Honor8 teki samaa, kun ei puhelin ollut wifi-verkossa pitkään pitkään aikaan ja asetuksissa oli päivitysten lataus vain wifin kautta. Eli Play kaupan asetuksista automaattiset sovelluspäivitykset käyttöön myös mobiiliverkossa.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
@stairox

Tsekkaappa sovellusten päivitykset. Oma Honor8 teki samaa, kun ei puhelin ollut wifi-verkossa pitkään pitkään aikaan ja asetuksissa oli päivitysten lataus vain wifin kautta. Eli Play kaupan asetuksista automaattiset sovelluspäivitykset käyttöön myös mobiiliverkossa.
Tuskin kyse on siitä, puhelin on päivittäin tuntikaupalla wifi-verkossa ja sovellukset päivittyvät jatkuvasti.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Mikä sovellus siellä sitä virtaa vie? Tuohan näyttää prosenteissa, onko virtaa vienyt näyttö vai sovellus vai joku muu.
Mikään ei vie erityisesti virtaa kun katson virranhallinnasta, sehän tässä on niin kummallista.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@stairox

Kuluttaako puhelin vähemmän, jos asetat sen yöksi lentotilaan?

Edit. Automaattisen tekstinkorjauksen aiheuttama virhe korjattu.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Eli akun käyttö, onko näyttö suurin virrankuluttaja?
Poistin eilen illalla juuri asentamani Microsoft Yritysportaalin ja virrankuktus palautui normaaliin tämän jälkeen. Näin viestisi vasta nyt aamulla ja näin ollen en pääse tsekkaamaan enää mikä tilanne oli eilen ennenkuin poistin ton mikkisoftan (olin vain tsekannut sovellusten virrankulutukset). Tosin tuo pitää asentaa uudestaan jos haluan lukea työpaikan sähköpostit kännykästä, mutta teen sen vasta kun olen saanut palautetta IT-osastolta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Poistin eilen illalla juuri asentamani Microsoft Yritysportaalin ja virrankuktus palautui normaaliin tämän jälkeen. Näin viestisi vasta nyt aamulla ja näin ollen en pääse tsekkaamaan enää mikä tilanne oli eilen ennenkuin poistin ton mikkisoftan (olin vain tsekannut sovellusten virrankulutukset). Tosin tuo pitää asentaa uudestaan jos haluan lukea työpaikan sähköpostit kännykästä, mutta teen sen vasta kun olen saanut palautetta IT-osastolta.
Sieltä yritysportaalin asetuksista se päivitystiheys pienemmälle tai jopa koko ohjelma lukkoon, ettei se saa päivitellä ellei sitä tee manuaalisesti. Varmaan syö akkua, kun jonkun minuutin välein puskee luuri verkkoon katsoon, että onko tullut uusia maileja.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Sieltä yritysportaalin asetuksista se päivitystiheys pienemmälle tai jopa koko ohjelma lukkoon, ettei se saa päivitellä ellei sitä tee manuaalisesti. Varmaan syö akkua, kun jonkun minuutin välein puskee luuri verkkoon katsoon, että onko tullut uusia maileja.
Minulla on ollut Exchange asetus jo vuosia (eri luureissa) että päivittää ns. reaaliajassa mutta ei ole koskaan syönyt akkua. Itse yritysportaaliin en tehnyt mitään asetuksia, mutta voihan se olla niin että kyseinen sovellus syö akkua jos asetus Exchangessa on että hakee jatkuvasti. Täytyy ladata sovellus uudestaan ja kokeilla eri hakusykleillä, 5 min, 15 min, 60 min jne ja katsoa muuttuuko akun kesto. Tosin virranhallinnasta kun katsoin eilen, niin yritysportaalin virrankulutus oli todella minimaalinen (0,03% kokonaiskulutuksesta) vaikka se todellisuudessa oli se joka aiheutti ongelmat.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minulla on ollut Exchange asetus jo vuosia (eri luureissa) että päivittää ns. reaaliajassa mutta ei ole koskaan syönyt akkua. Itse yritysportaaliin en tehnyt mitään asetuksia, mutta voihan se olla niin että kyseinen sovellus syö akkua jos asetus Exchangessa on että hakee jatkuvasti. Täytyy ladata sovellus uudestaan ja kokeilla eri hakusykleillä, 5 min, 15 min, 60 min jne ja katsoa muuttuuko akun kesto. Tosin virranhallinnasta kun katsoin eilen, niin yritysportaalin virrankulutus oli todella minimaalinen (0,03% kokonaiskulutuksesta) vaikka se todellisuudessa oli se joka aiheutti ongelmat.
Niin se kun ei johdu siitä, että se ohjelma sitä akkua kuluttaisi, vaan sitä kuluttaa internetliikenne yms. mitä se tekee siellä taustalla. Nämä näkyy sitten esim. android käyttöjärjestelmänä yms.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
@T1971 @BlackWolf @Kari Runk @Roger Moore @Schwein Tänä iltana oli aikaa ruveta testailemaan eri vinkkejä mitä olen saanut teiltä. Latasin Intunen uudelleen, latasin akun täyteen ja ajattelin että ensin katson kuinka paljon akun lataustaso putoaa tunnissa kun Intune tsekkaa sähköpostit reaaliajassa, sen jälkeen vaihdan asetuksen 15 minuuttiin, 30 minuuttiin jne. No, kun ensimmäinen tunti oli mennyt niin akku näytti edelleen 100%, vaikka minulla on push-tilassa. Nyt on kohta mennyt kaksi tuntia ja lataustaso 99%, eli tuntuu toimivan niinkuin pitää. Mitään ratkaisua ongelmaan en ole löytänyt, muutakuin että nyt toimii niinkuin pitää. On tää tietotekniikan maailma välillä. Taisi joku bitti asettua poikittain viime asesunnuksessa.

Jotenkin helvetin turhautunut olo kun tähänkin olen uhrannut tuntikaupalla aikaa ja sovelluksen poisto/uudelleenasennus (näköjään?) ratkaisi ongelman...
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Tilasin Elisalta Nokia 6:n nykyisen jo kolme vuotta palvelleen Honor 6:n tilalle.

Nokia 6 saapui eilen. On ensimmäinen Android puhelimeni. Tässä tuskailen juuri yhteystietojen siirron kanssa.

Seuraa hiukan tyhmiä kysymyksiä... Käytän gmailia ja olen miettinyt, onko tuosta mitään "haittaa" jos linkitän tuohon pääasiallisen google-tilini? Sähköposteja tulee paljon, saako tuosta jotenkin asetuksista laitettua niin, ettei hakisi ollenkaan/ilmoittaisi? Ainoastaan kun käy "manuaalisesti" katsomassa. Kaveri neuvoi tekemään oman tilin puhelimeen, mutta jos aion play kauppaa käyttää/ostaa sisältöä, niin tuo pääasiallinen sähköpostini on ainakin PayPalin kanssa käytössä.

Kaikki mielipiteet tervetulleita. :)
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sähköposteja tulee paljon, saako tuosta jotenkin asetuksista laitettua niin, ettei hakisi ollenkaan/ilmoittaisi? Ainoastaan kun käy "manuaalisesti" katsomassa.
Saa estettyä automaattiset tarkistukset. Asetuksista sync off tarvitsee vain tehdä. En keksi mitään syytä käyttää useampia gmail tilejä.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Saa estettyä automaattiset tarkistukset. Asetuksista sync off tarvitsee vain tehdä. En keksi mitään syytä käyttää useampia gmail tilejä.

Eli ensin asetuksista tileihin ja sieltä valitsin sen ainoan eli Googlen. Synkroituneena oli Drive, Gmail ja Fit. Nuo otin pois päältä. eli sähköposteista ei tule enää ilmoitusta?

Päällä on Play musiikki, Ihmisten tiedot, Keep, Sovellustiedot ja Yhteystiedot. Jos otan nuokin pois, niin tarkoittaako se ainoastaan sitä, että tekemäni muutokset eivät näy muilla laitteilla? Olen hiukan pihalla. :)
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuo otin pois päältä. eli sähköposteista ei tule enää ilmoitusta?
Jep.

Jos otan nuokin pois, niin tarkoittaako se ainoastaan sitä, että tekemäni muutokset eivät näy muilla laitteilla?
Eivät näy. Eikä muilla laitteilla tehdyt muutokset puhelimessa. Kontaktit pitäisin kyllä syncissä, helppoa jatkossa kun päivittää puhelimen niin yhteystiedot ovat heti ajantasalla. Sama sovellustietojen kanssa...
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Jep.

Eivät näy. Eikä muilla laitteilla tehdyt muutokset puhelimessa. Kontaktit pitäisin kyllä syncissä, helppoa jatkossa kun päivittää puhelimen niin yhteystiedot ovat heti ajantasalla. Sama sovellustietojen kanssa...

Kiitos taas. Tarkoitit että jos vaihtaa puhelinta niin tiedot ajan tasalla?

Akun varaustasoa ei näy prosentteina. Käskevät asetuksista kytkeä System UI tunerista sen päälle. Minulla ei näy koko juttua tuolla asetuksissa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos taas. Tarkoitit että jos vaihtaa puhelinta niin tiedot ajan tasalla?
Tarkoitin. Kun joskus ostat uuden puhelimen ja kirjaudut samalla tunnuksella sisään, niin yhteystiedot ja appsien asetukset siirtyvät uuteen automaattisesti.
Akun varaustasoa ei näy prosentteina. Käskevät asetuksista kytkeä System UI tunerista sen päälle. Minulla ei näy koko juttua tuolla asetuksissa.
Tuo taitaa riippua android versiosta, omassa OnePlussassa taitaa prosentit näkyä automaattisesti.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Tarkoitin. Kun joskus ostat uuden puhelimen ja kirjaudut samalla tunnuksella sisään, niin yhteystiedot ja appsien asetukset siirtyvät uuteen automaattisesti.

Tämä selvä. Näyttää hiukan olevan vaillinaisia jotkut ominaisuudet tässä 7.1.1. versiossa. Esim näytönsäästäjä on hyvä asia kun tottui vanhassa puhelimessa, että sai himmeällä kellon näkyviin. Tässä näytönsäästäjä kytkeytyy päälle ainoastaan ladatessa, kun sleep mode aika umpeutuu. Ei siis saa päälle muulloin. 7.0 versiossa ilmeisesti sai muulloinkin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Esim näytönsäästäjä on hyvä asia kun tottui vanhassa puhelimessa, että sai himmeällä kellon näkyviin.
Mun puhelimessa (7.1.1) on liiketunnistin päällä siten että puhelimen nukkuessa kun käden vie puhelimen yläpuolelle niin kello tulee näkyviin.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Täällä varmaan Google-maailman osaajia löytyy jonkin verran, joten kysytään täältä, vaikkei luureihin suoraan liitykään. Nimittäin nyt on niin, että piti tekemäni Formsilla koulumme taksvärkkikeräystä varten palautussysteemi, johon olisi voineet huoltajat liittää kuvakaappauksena todisteen maksusuorituksesta. Muuten hyvä, mutta tiedoston tallennus vastaajan puolelta ei onnistu kuin Google-tilin haltijalta. Löytyykö tähän Formsilla ratkaisua, kuten epäilen, tai olisiko jotain muuta vaihtoehtoa kellään mielessä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös