Android-laitteet ja sovellukset

  • 319 949
  • 1 178

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mulla tuli Honor 7 puhelimeen nyt tuo marshmallow- päivitys ja sen yhteydessä luurista katosi selain, siis se puhelimen järjestelmään kuuluva. Onko kellään tietoa, kuuluuko tuo ihan asiaan eli osaksi päivityksen tulosta? Ja jos ei, niin onko tuosta mitään haittaa, onhan puhelimessa kuitenkin Chrome käytettävissä ja muita ladattavissa pilvin pimein?
Sama tapahtui Huawei P8 Litessä, joten kuulunee päivitykseen.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Wanhaan aikaan kun mulla oli Nokian luuri, asetin herätyksen ja sammutin puhelimen yöksi. Nokialainen käynnistyi aamulla itsestään ja päräytti herätyksen ilmoille. Onko vastaavaa toimintoa missään Android-värkissä vakiona? Saako sellaista sovellusta edes?
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ainakin Honorin voi sammuttaa ja herätys toimii.
Haa! Tämä puhelinpäälläpakko- herätys taitaa olla joku Samsungin suunnittelun helmi. Tosin ei mulla ole ikinä mitään lippulaivamalleja ollut.

Nyt on jo sen verran puoltoääniä Honorille, että kiilaa kärkisijoille omassa puhelin-draftissani. Mua oikeesti ärsyttää kun puhelinta ei voi sulkea kokonaan yöksi jos haluaa hälytyksen aamuksi. Vai olenko täysi uuvatti ja mulla on joku asetus väärässä asennossa Samsungissani?? Tsekkaan Play-kaupan vielä kerran jos siellä olis joku sovellus tähän vaivaan.

Koitin muuten äsken kaverin Lumiasta ja siinä sama homma. Ei herättänyt virta pois kytkettynä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua oikeesti ärsyttää kun puhelinta ei voi sulkea kokonaan yöksi jos haluaa hälytyksen aamuksi
Varmaan joku hyvä syy sammuttaa koko laite, mutta eikös lentokonetilaan asettaminen ajaisi saman asian. No, aamulla sen joutuu tietty ottamaan pois päältä.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Varmaan joku hyvä syy sammuttaa koko laite, mutta eikös lentokonetilaan asettaminen ajaisi saman asian. No, aamulla sen joutuu tietty ottamaan pois päältä.
Joo ehkä tää case menisi paremminkin sinne pienet asiat jotka ärsyttää- ketjuun..

Akun kesto nyt ainakin yksi asia mikä tulee mieleen. Toisi se sen 8h lisää valmiusaikaa seuraavalle päivälle kun kapula on kiinni yön yli.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Samsung Galaxy Express 2 ja nyt sekosi PLAY-kauppa. Ei suostu hakemaan/avaamaan kauppaa vaan vilkuttaa avaussivua/latailee sitä koko ajan uudestaan ja pyytää mitä tiliä käytetään ja ei etene siitä. Ehdotuksia millä tälläinen korjataan?

_
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samsung Galaxy Express 2 ja nyt sekosi PLAY-kauppa. Ei suostu hakemaan/avaamaan kauppaa vaan vilkuttaa avaussivua/latailee sitä koko ajan uudestaan ja pyytää mitä tiliä käytetään ja ei etene siitä. Ehdotuksia millä tälläinen korjataan?
Minä kokeilisin mennä Settings -> Apps -> Google Play Store -> Storage ja sieltä sitten "Clear Data"
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minä kokeilisin mennä Settings -> Apps -> Google Play Store -> Storage ja sieltä sitten "Clear Data"
Tarkoittanet asetuksista kohtaa Sovellusten hallinta/Oletus sovellukset ?
En ole mikään nero näiden älylaitteiden kanssa. Taustaa tälle se että menin vahingossa ilmeisesti poistamaan Google PLAY kaupan, uskokaa tai älkää. En tiedä olinko kännissä vai mitä mutta olin poistavani toista sovellusta. Nyt sitten herjaa joka vit** sekunti että asenna google play ja niin kuin kuvailin vain välkyttää sitä avausruutua eikä muuta pysty tekemään. Toki sen saa suljettua että puhelinta voi käyttää mutta nyt viime viikkoina on alkanut kesken puhelimen käytönkin availemaan tuota valkoista Google PLAY alkuruutua missä pitäisi tili valita, ei anna tehdä mitään.

_
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse käytän galaxyssa ohjelmaa Setting Profiles Full, millä saa puhelimen äänettömäksi sijainnin, kellonajan ja lataustilan perusteella. Eli jos olen kotona, puhelin laturissa ja kello 23-06 puhelin on vaiti.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
No sitten neuvoni oli kelvoton. Kokeile näitä ohjeita:
How to install Google Play Store app manually

Kiitos tästä. Ehkä pääsin vähän eteenpäin mutta sekaisin tämä luuri on silti.
Tuosta linkistä löysin sivuston missä asennuslinkki, sain asennettua ja ilmeisesti on nyt uusi versio laitteessa, nyt ei vilkuta valkoista avausruutua vaan "kellotus" ympyrä puorii vain valkoisella taustalla loputtomiin kun avaa PLAY-kaupan kuvakkeesta. Nyt pääsen sentään PLAY-kaupan asetuksiin vierittämällä kuvaa vasemmalta oikealle.

Ehkä yritän myöhemmin tätä asennusta uudelleen jos siinä jotain meni pieleen.

_
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jatketaan eilisestä.
Nyt sain ladattua google play selainsovelluksen kautta sovelluksia, kysyi tunnuksen ja kirjauduin sisään. Testasin parilla sovelluksella Whatsapp ja Hesburger. Laite ilmoittaa kyseisille sovelluksille nyt Asennettu. Missä ne sovellukset on?
Ei löydy ladatuista, ei löydu sovelluksista, ei löydy mistään?!

Miten tämä voi olla näin hankalaa. Lankapuhelimet takaisin.

Laite on siis Samsung Galaxy Express 2 josta olen epähuomiossa joskus poistanut play-kaupan niin kuin aiemmin kerroin.

_
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei löydy ladatuista, ei löydu sovelluksista, ei löydy mistään?!
_
Olisi ehkä järkevintä kopsata valokuvat yms. tärkeät asiat talteen ja palauttaa Android tehdasasetuksiin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Jatketaan eilisestä.
Nyt sain ladattua google play selainsovelluksen kautta sovelluksia, kysyi tunnuksen ja kirjauduin sisään. Testasin parilla sovelluksella Whatsapp ja Hesburger. Laite ilmoittaa kyseisille sovelluksille nyt Asennettu. Missä ne sovellukset on?
Ei löydy ladatuista, ei löydu sovelluksista, ei löydy mistään?!

Miten tämä voi olla näin hankalaa. Lankapuhelimet takaisin.

Laite on siis Samsung Galaxy Express 2 josta olen epähuomiossa joskus poistanut play-kaupan niin kuin aiemmin kerroin.

_

Kannattaiskohan tehdä hard reset, kun puhelin on noin solmussa? Backupithan sulla on varmaan kunnossa, sillä kaikki data lähtee kävelemään(paitsi muistikortilta)?

SAMSUNG G3815 Galaxy Express 2 - How to Hard Reset my phone - HardReset.info
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@heavy @moby Näinpä. Hard reset seuraavaksi. Kuvat on muutenkin niin paskoja ettei niistä niin väliä, täytyy vain katsoa että yhteystiedot on sd-kortilla. En aio menettää toivoani android-laitteisiin koska juuri kartoitin mahdolliset tulevat puhelin vaihtoehdot ja ainoa järkevän hintainen missä kohtuullinen kamera on Samsung Galaxy A3(2016), hyvittäisivät vielä mun nykyisestä luurista 50€, voitteko kuvitella, itse asiassa enemmän kuin maksoin siitä eli 49€. :)
Kovasti halajaisin takaisin Sonyjen maailmaan(omistin 10v sitten loistavan k800i:n kuuden vuoden ajan) mutta Z3 compact ja Z5 compact hinnat pompsahtaa liikaa jos kerran saan dna-kaupasta tuon edellä mainitun alle kahden sadan ja mahdollisimman kompaktia luuria metsästän.

_
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
En aio menettää toivoani android-laitteisiin koska juuri kartoitin mahdolliset tulevat puhelin vaihtoehdot ja ainoa järkevän hintainen missä kohtuullinen kamera on Samsung Galaxy A3(2016), hyvittäisivät vielä mun nykyisestä luurista 50€, voitteko kuvitella, itse asiassa enemmän kuin maksoin siitä eli 49€. :) Mainitun alle kahden sadan ja mahdollisimman kompaktia luuria metsästän.

_

Itse ottaisin tämän, vaikkakin on vähän isompi kokoinen: Huawei Honor 7 Lite, Gray | Puhelimet | Puhelimet ja liittymät | DNA Open | DNA

Huomattavasti isompi akku, dual sim jne. Tuohon rahaan ei juuri parempaa vehjettä saa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö tämä ole normi-ihmiselle aika turha ominaisus? Eri asia tietty jos viettää paljon aikaa jossain toisessa maassa, mutta aika harva tarvitsee muuten kahta SIM:iä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Eikö tämä ole normi-ihmiselle aika turha ominaisus? Eri asia tietty jos viettää paljon aikaa jossain toisessa maassa, mutta aika harva tarvitsee muuten kahta SIM:iä.
No juu onhan se noinkin. Itselle tuo ominaisuus tulee käyttöön ihan pikaisesti. Kätevä jos on vaikka privaatti- ja työnumero ja haluaa vain yhden luurin. Olihan tuossa Huaweissa vielä parempi näyttö, metallikuoret ja uudempi Android versiokin.

En tiedä johtuuko Samsungin myyntiluvuista, mutta kaikki luurit joista olen kuulut valitettavan, ovat olleet Samsungeja. Huaweista en ole kuullut kenekään valittavan, vaikka näitä on itseni lisäksi monella frendilläkin. Minulle on muodostunut varsin negatiivinen kuva Samsungin luureista.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En tiedä johtuuko Samsungin myyntiluvuista, mutta kaikki luurit joista olen kuulut valitettavan, ovat olleet Samsungeja. Huaweista en ole kuullut kenekään valittavan, vaikka näitä on itseni lisäksi monella frendilläkin. Minulle on muodostunut varsin negatiivinen kuva Samsungin luureista.
Huawei on uusi tuttavuus ja hyvä saada siitäkin kommentteja.
Koko on mulle ratkaiseva tekijä koska nämä nykyiset compactitkin noin 130mm on mun mielestä aivan liian isoja kun en käytä juuri ollenkaan nettipalveluita, kameraa kylläkin, mutta en tarvitse siihen yli 5" näyttöä.
Dual sim itse asiassa voisi olla itsellenikin hyödyllinen, käytän kahta luuria, toinen oma toinen firman, mutta en koe sitä ongelmaksi koska firman puhelin on työpuhelin ja voin jättää sen työpöydälle kun lähden himaan, ei tarvitse kannella mukana kuin töissä. Enkä halua puhelinetua koska sitoo meillä liikaa siihen että tulisi vastailla puhelimeen työn ulkopuolellakin.

Itse olen ymmärtänyt että tuo Samsung ja sen toimivuus on aika hyvin suhteessa hintaan. Vaikkapa mainitsemani esimerkki että varmasti Sony z3 ja Z5 compactit ovat varmatoimisempia paremmalla kameralla mutta maksavatkin tuplasti. Noin kahteen sataan on vaikea saada Samsungin galaxy A3:a vastavaa. Nyt tietty kuulin Huaweista ja lähdenkin tästä heti kun ehdin etsimään testejä/arvosteluja siitä, miten vertautuu tuohon kameran osalta jne. Kiitti vinkistä.

Ja se oma solmussa oleva Galaxy Express 2 maksoi tosiaan 49€ poistomyynnistä 1½ vuotta sitten, joten hintaansa nähden ollut erittäin ok puhelin.

_
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sama tapahtui Huawei P8 Litessä, joten kuulunee päivitykseen.
Tähän on pakko kysyä, mitä kautta sait 6.0 päivityksen p8 liteen? Kun mulla Lite ei löydä uutta päivitystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös