Android-laitteet ja sovellukset

  • 320 386
  • 1 178

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Käynnistyksen jälkeen tietty voi painaa uuden välilehden, mutta asetuksissa ei ole mitään mistä saisi valittua, että käynnistyy suoraan googleen.

Ja noissa Iltapäivälehtien appseissa on vielä se, että vaikka sitten painaisi tuota etusivua, niin silti pitää päivittää jotta se olisi tuore. Saati sitten avautuisi siihen suoraan kuten asetuksiin on laitettu.
Eikö ole, että avaa joku tietty sivu tai sivujoukko? Siihen naputtaa googlen tms.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olisikohan Raid76:n ongelmaan ratkaisu se, että sulkee ne ohjelmat. Jos poistu vaan koti-nappulasta, niin ohjelmat jäävät taustalle auki, jolloin jatkavat siitä mihin viimeksi on jääty.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Olisikohan Raid76:n ongelmaan ratkaisu se, että sulkee ne ohjelmat. Jos poistu vaan koti-nappulasta, niin ohjelmat jäävät taustalle auki, jolloin jatkavat siitä mihin viimeksi on jääty.

Olen painanut tuota palloa keskellä. Tarkoitatko sammuttamisella, että käy poistamassa ne tuolta koonti-ikkunasta (neliö-painike)?

Chromessa ei näytä auttavan tuokaan, vaan aukeaa silti edelliseen. Vai mitä tarkoitit?
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Sulje Chromessa kaikki välilehdet, kun lopetat selailun.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Onko androideihin jotain fiksuja appeja jotka näyttää twitterin ja facebookin simppelissä aikajanassa tyyliin windows phonen ihmiset?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Osaako joku sanoa, miksi Galaxy S7 edge ei lataa QI-latauslaitteen päällä? Ei ainakaan siis antanut indikaatiota siitä, että nyt ladattaisiin...
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Auttakaa vanhusta, leikin uuden Samsung 6s Edgen kanssa ja onnistuin hukkaan alkunäytöstä tämän isolla olleen kellon, miten sen saa takaisin? Kiitos ja anteeksi.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Auttakaa vanhusta, leikin uuden Samsung 6s Edgen kanssa ja onnistuin hukkaan alkunäytöstä tämän isolla olleen kellon, miten sen saa takaisin? Kiitos ja anteeksi.
Oliskohan widgetistä kyse. Eli paina näytön tyhjää kohtaa vähän aikaa, niin siihen pitäisi ilmestyä kohta "widgetit", ja sieltä pitäisi löytyä myös kello.
 

BigJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Osaakos palstan Android-viisaat kertoa minulle onko olemassa sellaista appia/widgetiä, jonka saisi näyttämään minulle juna-aikataulut tietylle yhteysvälille sijaintini perusteella. Esimerkki: Oletetaan, että asun vaikkapa Lahdessa ja työskentelen Helsingissä, niin tällöin töissä ollessani appsi näyttäisi minulle HKI-Lahti junien aikataulut ja kotona ollessani näyttäisi Lahti-HKI välin junat.
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Jaahas, mun Sony Xperia päivitti itsensä uusimpaan versioon, 6.0 taisi olla versio. Nyt tässä aamun aikana on tullut huomattua ainakin kaksi bugia:
-Herätyskello ei suostu sammumaan, ellei sammuta koko puhelinta.
-WhatsApp ei anna avaamaan keskusteluihin lähetettyjä kuvia. Pyytää jotain käyttöoikeuksien vapauttamista, mutta en itse ainakaan asetuksista löydä ylipäätään sellaista kohtaa.
Lisäksi näyttölukitusta avattaessa joutuu pientä kikkailua tekemään, että saa sen auki. Ruutu menee tummaksi ja joutuu "palaa/takaisin" -nappia painelemaan, että aloitusruutu tulee esiin.

Pystyykö tuon päivityksen mahdollisesti poistamaan, tai onko muita keinoja, jolla nuo bugit saisi korjattua? Toivottavasti enempää ei näitä tule ilmestymään.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Jaahas, mun Sony Xperia päivitti itsensä uusimpaan versioon, 6.0 taisi olla versio. Nyt tässä aamun aikana on tullut huomattua ainakin kaksi bugia:
-Herätyskello ei suostu sammumaan, ellei sammuta koko puhelinta.
-WhatsApp ei anna avaamaan keskusteluihin lähetettyjä kuvia. Pyytää jotain käyttöoikeuksien vapauttamista, mutta en itse ainakaan asetuksista löydä ylipäätään sellaista kohtaa.
Lisäksi näyttölukitusta avattaessa joutuu pientä kikkailua tekemään, että saa sen auki. Ruutu menee tummaksi ja joutuu "palaa/takaisin" -nappia painelemaan, että aloitusruutu tulee esiin.

Pystyykö tuon päivityksen mahdollisesti poistamaan, tai onko muita keinoja, jolla nuo bugit saisi korjattua? Toivottavasti enempää ei näitä tule ilmestymään.

Tulee mieleen vain tehdasasetusten palauttaminen. Oma Sony hajosi tuossa viime viikolla, joten en voinut vielä asentaa tuota päivitystä. Kunhan korjautan sen ensin niin sitten varmaan asennan tuon saman päivityksen, voin jakaa sit kokemukset, jos samoja asioita tulee esille.
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
En nyt vielä ala tehdasasetuksia palauttelemaan. WhatsAppin sain jo toimimaan, aika paljon sain kuitenkin säätää ja kääntää asetuksia, että suostui avaamaan ja lähettämään kuvia.
Huomasin tuossa myös, että puhelin kehoittaa päivittämään Play-kaupan sovelluksen vähän väliä. Kun sitten avaan tuon, ei sen mukaan ole mitään päivitettävää. Mitään en ole kuitenkaan kaupan kautta vielä ladannut, kun ei ole ollut tarvetta siihen.

Sitä mietin tuossa jokin aika sitten, että puhelimeni on varoitellut pidemmän aikaa tallennustilaa käytettäneen 75%. Mahtaako tällä olla jotain vaikutusta puhelimen nykyiseen kuntoon?
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jaahas, mun Sony Xperia päivitti itsensä uusimpaan versioon, 6.0 taisi olla versio.
Pystyykö tuon päivityksen mahdollisesti poistamaan, tai onko muita keinoja, jolla nuo bugit saisi korjattua? Toivottavasti enempää ei näitä tule ilmestymään.

Vaimon Moto G3 alkoi tökkiä todella pahasti Marshmallow-päivityksen jälkeen. Tehdasasetusten sijaan löysin Googlesta keinoksi "wipe cache partition". Tein viikko sitten, auttoi. Tosin nyt ilmeisesti hidastelua on tullut takaisin. Täytyy katsoa teenkö vielä tuon uudestaan kun ei ollut kovin vaikea, vai lähdenkö kuitenkin palauttamaan tehdasasetuksia.

Mutta siis suosittelen googlettamaan miten tuo tehdään sinun puhelimeesi. Se auttoi aika moneen ongelmaan - ainakin väliaikaisesti.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaako kukaa neuvoa Spotifyin ongelmassa.
Mulla ihan sama ongelma tunti sitten. Eli jotain häikkää varmaan palvelimilla tms.

SpotifyStatus Twitterissä sanookin jo että ongelmat on jo korjattu.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Mulla on Huawei P8 Lite. Osaako joku sanoa miten saan sähköpostin päivittämään itse itseään? Tällä hetkellä joudun siis aina avaamaan sähköpostit-sovelluksen, painamaan päivitä ja katsomaan onko tullut uutta postia. Vanhassa Samsungissa viestit tulivat käytännössä samalla sekunnilla puhelimeen ilmoituksen kera kun ne pätkähtivät sähköpostiin.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mulla on Huawei P8 Lite. Osaako joku sanoa miten saan sähköpostin päivittämään itse itseään? Tällä hetkellä joudun siis aina avaamaan sähköpostit-sovelluksen, painamaan päivitä ja katsomaan onko tullut uutta postia. Vanhassa Samsungissa viestit tulivat käytännössä samalla sekunnilla puhelimeen ilmoituksen kera kun ne pätkähtivät sähköpostiin.

Riippuu vähän mitä sähköpostisovellusta käytät.

-Tinke
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Riippuu vähän mitä sähköpostisovellusta käytät.

-Tinke
Tää on tää mikä tässä on oletuksena. Sovellus on nimetty niinkin omaperäisesti kuin sähköposti. Koitin sovelluksen asetuksista etsiä muttei osunut silmiin ratkaisua ongelmaani
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Huaweissa kaikissa on joku Huawein oma jonkunnäköinen virransäästö. Käy sovellusasetuksista tai jostain asetuksista (en ole ihan varma) asettamassa Sähköposti-sovellus ns. luotetuksi. Huawein puhelimet käsittääkseni oletusarvoisesti virran säästämiseksi eivät pidä sovelluksia päällä taustalla vaan nämä sovellukset pitää erikseen käydä määrittelemässä.

Itselläni ei ole Huawein puhelinta koskaan ollut, mutta näin olen antanut itseni ymmärtää.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Omistan Xperia Z1 -luurin ja jatkuvan jumimisen ja kaatuilun takia olen miettinyt uutta puhelinta, mutta ajattelin kuitenkin, jos nollaisi/forkkaisi ja roottaisi tämän luurin. Osaako joku sanoa luotettavaa sivua tms mistä saisi hyvän ohjelmiston ohjeineen asennettavaksi tai muita ohjeita ja suosituksia? Takuu mennyt jo, joten ei niin väliä sen suhteen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaako joku sanoa luotettavaa sivua tms mistä saisi hyvän ohjelmiston ohjeineen asennettavaksi tai muita ohjeita ja suosituksia?
Katso Cyanogenmod sivustolta, sieltä löytynee ohjeet ja softat.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omistan Xperia Z1 -luurin ja jatkuvan jumimisen ja kaatuilun takia olen miettinyt uutta puhelinta, mutta ajattelin kuitenkin, jos nollaisi/forkkaisi ja roottaisi tämän luurin. Osaako joku sanoa luotettavaa sivua tms mistä saisi hyvän ohjelmiston ohjeineen asennettavaksi tai muita ohjeita ja suosituksia? Takuu mennyt jo, joten ei niin väliä sen suhteen.
Xda developers sivustolta ainakin löytyy mielin määrin vaihtoehtoja ja ohjeita: Xperia Z1 Android Development
Jos suomeksi haluat apuja niin matkapuhelinfoorumilta kannattaa aloittaa.

Katso Cyanogenmod sivustolta, sieltä löytynee ohjeet ja softat.
Myös cyanogenmod löytyy xda:sta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös