Itse olin myös seuraamassa sunnuntain tapahtumia paikan päällä. Näköjään muilla on huonoja kokemuksia järjestelyistä, meidän mielestä kaikki sujui erittäin hyvin. Veneparkkista kesti 15 minuuttia stadionille sisäänpääsy ja paluumatkalla olimme jo omassa autossa klo 18.00 Kajaani - Joensuu valtatiellä. Emme tosin jääneet kukituksia seuraamaan, mutta koko kilpailu katsottiin loppuun asti. Kaverin kanssa olimme sitä mieltä, että tuon paremmin kuljetuksia ei voi järjestää. Ravintolaan (Tavernaan) pääsimme viiden minuutin jonotuksella ja ruokapisteeseen ei ollut siellä mitään jonoa. Ryssien kanssa piti hieman A-katsomossa kinastella katsomopaikasta, koska olivat omasta mielestään varanneet koko rivin kavereilleen, joita ei näkynyt paikalla. No, ryssät joutuivat väistämään, koska numeroituja paikkoja ei ollut. Sama oli järjestysmiestenkin näkemys, ettei liian isoja alueita saa varailla laittamalla Venäjän lippu rivin molempiin päihin heilumaan. No, se näistä oheispalveluista.
Kaverin kanssa seurattiin lämmittelyä ja kohdistuslaukauksia tosi tarkasti. Silmiin pistävää oli se, että Kaisalla oli kohdistuksen kanssa todella paljon ongelmia. Laskujeni mukaan ainakin 6 krt kohdisti makuulta ja muutaman kerran vielä pystystä. Domra, Dorin-Habert, Semerenko ja Soukalova mm. hoitivat kohdistuksensa kivuttomammin. Eli meidän silmään Kaisan ammunnassa on tällä hetkellä paljon epävarmuutta ja se näkyy kisasuorituksissa. Aika pitkiä vuoropuheluita Kaisa kävi kohdistuslaukausten aikana ampumavalmentajan kanssa.
Kaisa oli odotetusti nopein suksilla, mutta ei voi kuin ihailla Domran hiihtoa. Se on teknisesti niin oikeaoppista ja eteenpäin vievää. Tasaisella ja loivassa ylämäessä Kaisa ei hänee tee eroa. Seinänousussa Kaisa on vahvempi ja siinä hänen parhaat ominaisuutensa tulevat esille. Onneksi 15 kilometrillä ja massastartissa seinänousu noustaan viiteen kertaan, jolloin Kaisan hyvästä hapenottokyvystä on hyötyä ampumapaikalle tullessa. Miesten kisasta vielä sen verran, että Lesser oli tosi vakuuttava ja suoritus hipoi täydellisyyttä.
Vedonlyönnillisesti oli hyvä viikonloppu. Lauantain kisaan kaverini tärppi oli keliolosuhteiden takia Dorin-Habert ja minun Semerenko. Ja näitä daameja kierrättämällä tehtiin kaikki pelit.