@Moto
Joo, siellä oli kyllä tangokansalla aika kova meno päällä parhaimmillaan. Yhdet laatat sain jalkojen juureen, mutta onneksi meni sen verran ohi, että vain roiskeet tuli nilkoille. Jotain Hifkin lippikseen verhoutunutta nuorehkoa jannua siellä yritettiin kelluttaa yleisön päällä, ei onneksi ollut aivan meikäläisen kohdilla, vaikka aika edessä olinkin. Päissään sekin oli kuin entinen mies, ja tunki kavereidensa kanssa takaa eteen kesken keikan.
Tuo rantanäkymähän oli käsittääkseni nyt ekaa kertaa mukana. Siitä oli viime vuonna juttua keskustelupalstoilla yms. miksi Lohjan edustavin osasto pitää blokata näkyvistä tapahtuman ajaksi, ironisesti vielä Rantajamit on nimenä. No, hyvä, että nyt oli herätty asiaan.
Mä olen monessa jutussa hiukan pihalla, mutta pakko silti todeta, että en ymmärrä tuota festareilla tinttaamista kyllä millään. Tai no muutenkaan, mutta mikähän riemu siellä on keinua tuhannen päissään ja oksennella ympäriinsä, kun voisi ottaa ne pari kavereiden kanssa ja keskittyä ihan siihen musiikkiinkin. Nämä Rantajamit ovat toki kaiken kansan kokoontumisajot ja tuttujenbongaskemut, mutta aika rasittava kokonaisuus silti. Onneksi oli se futisteltta myös, niin jaksoi odotella kavereita Kaija Koon ajan.
Mutta itse Amo oli hyvä. Valitettavan lyhyt keikka aikarajan vuoksi, mutta kyllä mä tykkäsin. Muutkin kuin Tomi jopa näyttivät olevan elossa, aika usein kun meno on hyvästä musasta huolimatta ollut aika flegmaattista pl. Joutsen. Saattoi tietysti vaikuttaa sekin, että olivat ikäänkuin kotikentällä ja yleisö eli aika hyvin Tomi-chantteineen mukana.
Täytyy kyllä sanoa, että tuo Joutsenen murina on jumalaista. Mulla ei mikään maailman laajin kokemus ole näistä solisteista, mutta vetäähän se ihan vitun hienosti ja puhtaanakin ääni soi hyvin. Välillä Amorphiksen musa on liian tiluttelua, mutta sitten kun mennään sinne brutaalin alle osastolle, meinaa pää irrota kaikilta. Esim. eilen se Bad Bloodin alku oli kova.
Edit: Bad Blood ei siis nyt niin brutaali biisi ole, mutta potki livenä hienosti, kun Joutsen riehui siinä muutaman metrin päässä.