Ammattiyhdistysliikkeet – duunarin asialla?

  • 1 401 195
  • 15 505

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toivotaan, että hallitus yllättää ja velkasuhde onkin matalampi kuin vuonna 2022, eli 73,3%.
Ei yllätä, koska hallituksen toimintaympäristö on paska. Sehän nyt on päivänselvä asia. Velkasuhde tulee huononemaan, mutta mitä vauhtia?
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Pointtini oli se, että jos oli Marinin hallituksen toimintaympäristö haastava, niin vähintään yhtä haastava on Orpon hallituksen toimintaympäristö: Ukrainassa soditaan edelleen, korot ja korkomenot ovat kasvaneet sekä maakunnille annetaan sotemenoihin 20% enemmän kuin edeltävänä vuonna.
Pointti oli myös minulla se, että 2020 sotemenot oli jo yli 22 miljardia. Näistä erikoissairaanhoitoon sekä vanhuksiin ja vammaisiin 14,4 miljardia. Näistä tuskin pystyy tulevaisuudessakaan leikkaamaan, tulevat luultavasti vaan lisääntymään. Tuohon 2020 verrattuna siis noin 10% sotemenot lisääntynyt, toki väestö on ikääntynyt joten rahaa menee enemmän.

Joo nykyinen maailmantilanne; kuten korot, konfliktit, inflaatio asettaa haasteensa.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Orpon hallituksen vika totta kai. Ilahduttavaa on se, että Orpo on nyt useamman kerran ottanut vastuuta ja todennut aiempien hallitusten virheellisen politiikan olevan Suomen ongelmien keskeinen syy. Myös Kokoomus on vastuussa.

Olisipa mukavaa, jos SDP vuorostaan toteaisi, että ongelmat eivät olekaan Orpon hallituksen vika vaan tähän tilanteeseen on jouduttu myös SDP:n johdolla.

Lupaan korkata kalliin konjakin, jos SDP ottaa vastuuta virheistään. Ja en tarkoita vaihtoehtoisia esityksiä, jotka haudataan kaappiin negatiivisten työllisyysvaikutusten takia.

Toki sopisi paremmin SDP:n ketjuun tämä.
Voit pitää kalliit konjakit ihan huoletta kaapin kätkössä, nimittäin sitä päivää ei tule, että SDP myöntäisi, että ei ne omatkaan toimet valtiontaloudessa ihan putkeen menneet. Aina on vika muissa puolueissa, poislukien, tietenkin, aateveljet eli vasemmistoliitto.
 

clima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS vuodesta -76
Palataan ketjun otsikkoon.

Teollisuusliito on ollut kansakunnallemme armollinen:

”Teollisuusliiton keskuslakkotoimikunta on hyväksynyt Huoltovarmuuskeskuksen (HVK) esityksen vapauttaa lentopetrolia jakeluun kotimaan lentoasemien tarpeisiin päivittäin sen verran, että huoltovarmuuden kannalta kriittisimmät lennot voidaan hoitaa.”





Ylistetty olkoon keskuslakkotoimikunta!!
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Itselleni on vähän epäselvää mitä hallituksen pitäisi nyt tehdä, ottaa velkaa tai ei ottaa?
Jos velka on nyt kallista ja sitä ei tulisi ottaa, jäljellehän jää juuri budjettivajeen supistaminen leikkauksilla ja veronkiristyksillä. Jos velkaa taas tulisi ottaa elvytykseen, aiheuttaa hallitus seuraavalle hallitukselle mahdottoman tilanteen korkomenojen räjähtäessä, jolloin ainoa vaihtoehto on ottaa lisää velkaa jotta selvitään koroista.

Kyllä Purran sakset on se ainoa keino saada tilanne kontrolliin, vastaavasti pitäisi erilaiset omien paitojen pesemiset (raidehankkeet) tappaa ja miettiä miten miljardeilla saadaan kestävää kasvua, ei vain sitä että radanvarren tontit kallistuvat mutta mitään lisärahaa ei maahan tule. Ainoat paikat mistä sitä skaalautuvaa kasvua voi tulla on teknologiasektori, huono puoli toki ettei aihioita ole liiaksi.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kuka tälläistä on ehdottanut? Vai vedätkö omia linjojasi taas.

No onhan tässä jo tänäänkin jengi esittänyt (sinäkin?), että hyvätuloisten pitää osallistua talkoisiin samalla lailla kuin kaikkien muidenkin.

Minä näen niin, että he ovat jo vuosikausia tehneet osansa, enemmän kuin on kohtuullista vaatia. Ehkä tämä on kokoomuslainen ajattelumalli, mutta mitä sitten?
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
No onhan tässä jo tänäänkin jengi esittänyt (sinäkin?), että hyvätuloisten pitää osallistua talkoisiin samalla lailla kuin kaikkien muidenkin.
Tarkoittaako se kaiken kuppaamista yrittäjiltä jos sanoo että yritystukia voisi vähän karsia.

Edelleenkin kuka näin on sanonut. Tuskin kukaan on sanonut et kokonaan pitäisi esim. yritystukia poistaa. Älä pistä sanoja muiden suuhun.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tarkoittaako se kaiken kuppaamista yrittäjiltä jos sanoo että yritystukia voisi vähän karsia.

Edelleenkin kuka näin on sanonut. Tuskin kukaan on sanonut et kokonaan pitäisi esim. yritystukia poistaa. Älä pistä sanoja muiden suuhun.

Miksi helvetissä sä vänkäät näistä yritystuista, kun jo kerran sulle sanoin, että niistä olen sun kanssa samaa mieltä?
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Palataan ketjun otsikkoon.

Teollisuusliito on ollut kansakunnallemme armollinen:

”Teollisuusliiton keskuslakkotoimikunta on hyväksynyt Huoltovarmuuskeskuksen (HVK) esityksen vapauttaa lentopetrolia jakeluun kotimaan lentoasemien tarpeisiin päivittäin sen verran, että huoltovarmuuden kannalta kriittisimmät lennot voidaan hoitaa.”





Ylistetty olkoon keskuslakkotoimikunta!!

Pyrin aina pitämään kielenkäyttöni sivistyneenä täällä palstalla, mutta...

MITÄ VITTUA? Keskuslakkotoimikunta? Keskuslakkotoimikunta.

Esittävät oikein laupiasta samarialaista hyväksymällä polttoaineen kuljetuksen kriittisten lentojen hoitamiseen.

Olisipa kyseessä edes Kummeli-sketsi, mutta ovat vissiin aivan tosissaan.

Toivottavasti liitot maksavat tästä lakosta pitkään, henkilökohtaisesti ja kalliisti.

t. Vantaan köyhimmässä lähiössä asuva duunari
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Miksi helvetissä sä vänkäät näistä yritystuista, kun jo kerran sulle sanoin, että niistä olen sun kanssa samaa mieltä?
Sanoit että täällä joku kannattaa kaiken ottamista yrittäjien selkänahasta pois.

Perustelisit nyt hieman väitettäsi. Oman ymmärrykseni mukaan, kukaan ei ole näin sanonut.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Edelleenkin kuka näin on sanonut.

Mutta ihan järkevää että kaikki osallistuisi leikkuutalkoisiin.

En minä haluaisi sinun sisälukutaitoasi lähteä arvostelemaan, mutta sinä.

edit. Joko trollaat, tai sitten esität tyhmää. Kyse oli siis verotuksen kiristämisestä ja hyvätuloisten ja rikkaiden pelottelemisesta ulkomaille.
 

Larbatchov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joku fiksu sanoi joskus kieli poskessa, että yritysverotus ja toisaalta yritystuet kehittää suomalaista liike-elämää siten, että raha ja mahdollisuudet siirretään niiltä jotka osaa käyttää niitä, niille jotka ei osaa.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
En minä haluaisi sinun sisälukutaitoasi lähteä arvostelemaan, mutta sinä.
Niin sanoin että yritystuista voisi vähän karsia. Silloin se ei tarkoita että haluisin kokonaan karsia esim. yritystukia pois. Johon käsitin että tällä kaiken yrittäjien selkänahasta poisottamisella viittasit.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Euroalueen talous kyykkäsi vuonna 2020 -6,6%
Ukrainan sota on edelleen päällä, Suomen hallitus ei voi asialle mitään. Suomen kansa on vanhempi Orpon hallituksen aikakaudella ja maksaa miljardeja enemmän kuin Sannalle, Suomen hallitus ei voi asialle mitään. Korkokulut ovat korkeammalla ja maksaa miljardeja enemmän kuin Sannalle, Suomen hallitus ei voi asialle mitään.

Se, että Orpon hallitus velkaantuu suunnilleen samaa tahtia kuin Marinin hallitus, on hyvä suoritus.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Niin sanoin että yritystuista voisi vähän karsia. Silloin se ei tarkoita että haluisin kokonaan karsia esim. yritystukia pois. Johon käsitin että tällä kaiken yrittäjien selkänahasta poisottamisella viittasit.

Mutta ihan järkevää että kaikki osallistuisi leikkuutalkoisiin.

Siis väitätkö ihan oikeasti, ettet ole kirjoittanut tuota nyt kahteen otteeseen lainaamani lausetta?

Minä en ole puhunut missään vaiheessa yritystuista, sinä olet ne tähän keskusteluun tuonut. Ei kai kukaan tässä ketjussa ainakaan ole kritisoinut yritystukien karsimista. Minä en niistä kuitenkaan puhu, vaikka koko ajan haluat kääntää keskustelun niihin.

Väitätkö myös, että et ole tietoinen, että vasemmistolla on märkä päiväuni rikkaiden lisää verottaminen? Siihen viittaan tuolla kuppaamisella. Ja siitä tässä on tänään keskusteltu, että säikyttääkö tuollainen lisäverotus mahdollisesti kaikki ne kupattavat sitten pois verottajan vaikutuspiiristä. Sinä halusit kuitenkin kääntää keskustelun syystä tai toisesta yritystukiin, joista kukaan muu ei ollut puhunut.
 

Ramsss

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Korkokulut ovat korkeammalla ja maksaa miljardeja enemmän kuin Sannalle, Suomen hallitus ei voi asialle mitään.
Totta kai voisi. Ei hallitus ole mikään tahdoton nukke. Velkaantumisen sijaan voi tehdä menoleikkauksia, tai veronkorotuksia,tai niiden yhdistelmiä.

Tämän hallituksen tänä vuonna ottamien lainojen osuus tämän vuoden arvioiduista korkokuluista on noin 40% luokkaa.
 

PetriVaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pyrin aina pitämään kielenkäyttöni sivistyneenä täällä palstalla, mutta...

MITÄ VITTUA? Keskuslakkotoimikunta? Keskuslakkotoimikunta.

Esittävät oikein laupiasta samarialaista hyväksymällä polttoaineen kuljetuksen kriittisten lentojen hoitamiseen.

Olisipa kyseessä edes Kummeli-sketsi, mutta ovat vissiin aivan tosissaan.

Toivottavasti liitot maksavat tästä lakosta pitkään, henkilökohtaisesti ja kalliisti.

t. Vantaan köyhimmässä lähiössä asuva duunari

Melkoinen Neuvostoliitto simulaattori käynnissä Teollisuusliitossa. Kohtahan kevät koittaa niin pääsee datsalle lomailemaan.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Siis väitätkö ihan oikeasti, ettet ole kirjoittanut tuota nyt kahteen otteeseen lainaamani lausetta?

Minä en ole puhunut missään vaiheessa yritystuista, sinä olet ne tähän keskusteluun tuonut. Ei kai kukaan tässä ketjussa ainakaan ole kritisoinut yritystukien karsimista. Minä en niistä kuitenkaan puhu, vaikka koko ajan haluat kääntää keskustelun niihin.
Väitit että joku nauttii yrittäjien/työläisten kuppaamisesta/verottamisesta kuoliaaksi.

Minusta minun ehdottama yritystukien pieni leikkuu ei ole sitä, että yritykset kupattaisiin kuoliaaksi. Mitään muuta yritys leikkuujuttua en olekaan ehdottanut.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Väitit että joku nauttii yrittäjien/työläisten kuppaamisesta/verottamisesta kuoliaaksi.

Minusta minun ehdottama yritystukien pieni leikkuu ei ole sitä, että yritykset kupattaisiin kuoliaaksi. Mitään muuta yritys leikkuujuttua en olekaan ehdottanut.

Missä minä olen tuollaista väittänyt? Väitätkö ihan tosissasi, ettet ole tietoinen siitä, että vasemmistopuolueiden ensisijainen vaihtoehto on aina verottaa hyvätuloisia lisää? Viime hallituskaudella Marinin porukka suunnitteli maastapoistumisveroa, ettei ne kultamunia munivat hanhet vain karkaisi maasta pois...

En minä ole sinun väittänytkään ehdottaneen muuta. Edelleenkin, sinä toit yritystuet tähän kesksuteluun. Minä olen niitä kommentoinut tasan verran, että olen niistä pääosin kanssasi samaa mieltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös