Minulle on ihan sama, mihin hallituksen keinot perustuuko vai onko ne vetäisty EK:n pamfletista vai viime metreillä Peran hihasta. Vaaleilla valitulla eduskunnalla on oikeus säätää lakeja, jos ne menee vituiksi niin sitten seuraava vaaleilla valittu eduskunta voi säätää uusia. Ei voi olla näin jähmeää että neljän vuoden eduskuntakaudesta kolme menee lakkoillessa ja kuoppa vaan syvenee. Se onko Persut pettäneet äänestäjänsä, pitäisi jättää kyseisten äänestäjien ratkaistavaksi kolmen vuoden kuluttua. Pressavaalien ja gallupien perusteella ei ne nyt valtavan petetyiltä vaikuta.
Kotiin jääminen kun pitäisi mennä töihin ei ole laitonta, mutta mätämunahommaa se on. Mieltä saa ja pitää toki osoittaa, mutta omalla ajalla ja kustannuksella nämä.
No sehän juuri tässä on aivan järjetöntä, että säädellä lakeja ja puretaan niitä. Ihme saatanan sirkus, kun on kaiken maailman omahyväiset pellet asioita hoitamassa ilman osaamista, ja tilanteessa jossa pitäisi nimenomaan olla hallitusammattilaiset ja vetää romukoppaan se vastakkainasettelu. Mutta kun on niin saakelin syvällä perseessä se oma intressiryhmä sekä aatemaailma, ettei vaan luonne taivu neuvottelemaan, vaan änkee kuin käärmettä pyssyyn hommaa joka on metsässä jo valmiiksi.
Mun puolesta sitten vaan vedetään koko paska konkkaan. On kai sitä ennenkin suosta noustu, joten jos paremman tasa-arvoisuuden ja tulevaisuuden aikaansaanti vaatii nyt sitten parin sukupolven täydellistä kurjuutta, niin antaa palaa sitten, kun ei kerran kykyä muuhun ratkaisuun tunnu löytyvän, vaan se vastakkainasettelu on tärkeintä, ja siitä ei perkele tingitä vaikka mikä olisi. Nythän on paikka monella ammatti-itkijällä siirtyä rahojen kanssa sinne paratiisiin elelemään, ja jättää köyhät tänne itkemään. Kyllä ne sitten lopulta jotakin keksii paremman tulevaisuuden eteen.
Mun puolesta myös jokainen ihminen saa ihan itse ratkaista sieltä omasta kokemusmaailmastaan sen, että jääkö kotio ja lakkoilee, sillä mulla ei kyllä ole oikeasti mahdollisuutta tietää, mitä kukin omassa maailmassaan kokee mm oman tulevaisuutensa suhteen. Saati sitten jos perheessä vielä on niitä yhteiskunnan kaipaamia lapsiakin, joten lienee ihan ymmärrettävää, että kohti köyhyyttä tahi epätasa-arvoa kokeva ihminen ei juurikaan mieti enää isoa kuvaa siinä kohtaa.
Ja tähän on turha tulla selittämään taas AYn ahneudesta, tai että lakkoilevat on vaan dokuja saati muutakaan vastaavaa, sillä oletan että kukaan ei juurikaan tiedä mitään muuta kuin sen oman oletuksensa ihmisestä. Jos maan pelastaminen, ja nimenomaan sen hyvinvointivaltion pelastu oikeasti on mielessä, niin sitten kannattaa keskittyä nimenomaan siihen, eikä oman perseen etujen vaalimiseen, jota moni pääosin harrastaa.