Nimenomaan päinvastaista kirjoitin viestissäni, joten vahvistit pointtini, että ay-fanit ovat sitö mieltä, että taustalla on vain parempiosaisten halu kyykyttää köyhiä.
Miten voisi asioista neuvotella tai keskustella kun toinen osapuoli on tuolla tasolla?
Jos tulkitsin ajatuksisasi väärin, niin pahoittelen, mutta pääosassa halusin nostaa esiin, että tekeekö hallitus niitä "laillisia" päätöksiä, jos ja kun se ei piittaa juuri mitään tekemistään kansainvälisistä sopimuksista, joita kai edes jotenkin lienee tarkoitus näissä demokratioissa kunnioittaa.
Mutta kun esiin nostit, niin eittämättä kyllä yksi puoli asiaa on tosiaankin se parempiosasiten halu kyykyttää köyhiä. Ei varmaan kaikilla, ja toivottavasti ei mitenkään pääosassa, mutta ihan varmastikin näin kyllä.
Mutta kuten sanoin, niin en itse ole liitossa, ja taidanpa olla yrittäjäkin jos oikein mietitään asiaa, ja isoimpana tavoitteena ei ole koskaan ollut se, miten saan muista enemmän hyötyä.
Sallin siis oikein hyvin lakkoilut tässä maassa. Tienkin on selvä asia, että liitoissakin taistellaan myös sen oman olemassaolon puolesta, ja siinä mielessä sielläkin tämän hetkisiä toimia ohjaillaan vähän kaksilla rattailla.
Mutta sehän lienee maan tapa kaikilla instansseilla. Hallituksella tietenkin olisi suotavaa olla ensisijaisesti mielessä se kansa jota se huhujen mukaan edustaa, ja näin ollen pyrkimys tuottamaan järjellisä ja perusteltuja päätöksiä, joissa huomioidaan mahdollsimman hyvin kaikki, eikä suinkaan toimita sellaisen kansan ulkopuolisen instanssin käsikassarana.
Saat siis minun puolestani ajatella meikäläisestä ihan mitä tykkäät, ja uhritua ja vedellä moisia johtopäätöksiä viimeiseen hengenvetoon saakka, mutta älä nyt ihmeessä tapa koko keskustelua vain siksi että koet jotakin ylemmyyttä verraten minuun.
En minä väitä että absoluuttinen tieto ja ymmärrys on vain minulla. Tämä on vain minun tapani katsella maailmaa ja arvioida toimia siinä kontekstissa. Tietenkin minullekin kelpaisi oikein hyvin -ettei tekopyhiksi aleta- sellainen mukava tontti jossakin yrityksessä, josta saan sitten vuodessa loppuelämän rahat ja suuren eläkkeen, ja jos joku pyytää, niin heti olen tulossa, mutta ei se muuta käsitystäni siitä, että suon oikein mielellään ajautksen sellaisesta laajemmasta hyvästä, jossa maailman ei oleteta paranevan kasvavien tuloerojen myötä, saati sen turvallisuuden ja vakauden lisääntyvän.
Kun lisäksi huomioidaan sekin tosiasia, että nekin joilla jo on jo pirusti rahaa, pyrkivät näemmä kovin usein hekin etsimään vielä vähän lisää miettimällä erilaisia rikollisia vaihtoehtoja. Ja jos ei kotimaassa, niin sitten siellä ulkomailla, jossa voi vähän soveltaa.
Kyllä yrittäjyydellä, yrittämisellä sekä yrityksillä on paljon varaa parantaa niin eettisyyttään kuin sitä tasa-arvoisuuttakin, ja ihan ilman konkurssiakin. Osin siis ihan varmastikin on kyse halusta, kuin myös taidostakin.
Ihan vaan piruuttaan haukun tässä kohtaa suomalaista yritysjohtoakin, jonka mielikuvitus ei riitä muuhun kuin työvoimasta vinkumiseen. Siksi kai meillä touhu tähän asti onkin rajautunut siihen Nokiaan silleen isosti, ja senkin onnistui "loistava ja nerokas" johtaja tuhoamaan, ja sittenkin häneltä vielä kysellää, että mitenkäsä tätä venettä pitäisi hoitaa.