En tiedä huutavatko, mutta edelleen noista voi luopua ja neuvotella kokeeksi uudelleen, jos vaikka saisi paremman sopimuksen. Ei näytä meinaan kovin yrityksetäkään kehittyneet, joten lieneekö huono johto vai mikä kyseessä kun ovat ihan jämähtäneet, eivätkä muuta enää keksi kuin syyttää työntekijöitä, jotka nyt kuitenkin tuntuvat tekevän työnsä useampaakin euroopan maata pienemmällä palkalla.Itkettää ja naurattaa aina kun nämä ay-aktivistit huutavat että ei tarvii vastaanottaa lomia tai lomarahoja tai mitä tahansa mitä ay-liike on aikanaan neuvotellut.
Miten se on niin vaikea ymmärtää että varmaan 99% on sitä mieltä että se mitä ay-liike sai aikaan joskus 1960-luvulla on ihan hyviä asioita mutta kun ay-liike on jymähtänyt sinne? Aika hemmetin moni asia on muuttunut viimeiseen 60 vuoteen, mutta ay-liike ei ole yksi niistä.
Joten jos olettaa homman paranevan ilman liittoja (voihan se olla), niin kannattaa marssia siellä eturintamassa ja käydä ilmoittautumassa vapaaehtoisesti irroitautumaan mistöön liittojen koskaan missäään sopimasta, ja neuvotella ihan itse parempi. Sehän voi vaikka onnistuakin, sillä pakkohan sen työantajan olisi näyttää, että tämä se vasta kannattaa.
Miksi siis huudella koko ajan vain niiden liittojen olevan perseestä ja jämähtäneitä, kun tosaiaankin ne itkettävät ja naurattavat yrityksetkään ei saa mitään ilmeisesti aikaiseksi muuta kuin ikuista kitinää vittumaisista työntekijöistä.
Ja lisätää nyt varmuudeksi, ettei mene yöunet, niin en itse kuulu liittoon, mutta voisin kyllä kuuluakin. En siis itse lakkoile, mutta en myöskään kitise jos muut niin tekevät. Toki voi kohta harmittaa jos jää herneet (voi työntää nenäänkin jos oikein vituttaa) saamatta jouluksi kun ei ole saatu kauppoihin täydennystä. Ja toki harmittaa ihan varmasti jos multa menee työt tämän kaiken seurauksena, mutta paha on oikein mennä syyttämäänkään. Kiroilen sitten itsekseni.