Sehän ei ole minun asiani, en ole poliitikko. Juuri oli esim maataloudella kriisi ja sinne löytyi ihan hallituksen puolesta isoja summia. Samoin maanpuolustukseen.
Toinen vaihtoehto on tosiaan se, että ihmiset hoitavat jonkun ajan päästä vanhempansa ja isovanhempansa itse. Ja järjestävät esim lastenhoidon itse.
Kentällä sen alan kriisin näkee. Palkka on varmasti yksi helpommista tavoista nostaa alan vetovoimaa. Samalla työ keventyisi kun niitä työkavereita olisi enemmän.
Ei myöskään kerro paljon kunnioittamisesta että omasta alasta ja sen tilanteesta puhuminen on mielestäsi mouhoamista.
Niinpä niin. Rahaa pitäisi saada, mutta ei ole sinun asiasi selvittää mistä sitä saadaan? Ehkä sitä rahaa ei oikeasti ole jaettavaksi nyt, eikä kyllä olekaan. Ja kovasti haluat nyt tuoda tätä inhimillistä puolta esiin, niin mietipäs jos nuo maanpuolustukseen käytetyt rahat olisi käytetty teihin.. Voipi olla, että lähikuukausina saattaisi hiukan teilläkin työt lisääntyä. Toki, niitä autettavia ihmisiä olisi varmaankin koko ajan vähemmän..
Muutoksiahan meillä tulee joka tapauksessa jokaiselle alalle ja rajusti lähivuosina, ellei nyt jostain saada masinoitua muutamaa sataa tuhatta työntekijää lisää maan ajojen sisäpuolelle.
Kyllä mä kunnioitan ihan kaikkia työntekijöitä, mutta esimerkiksi tuo parempi puolisko tienaa tällä hetkellä julkisella puolella sellaiset reilut 3000€/kk käteen, niin en nyt oikein saa tästä ideasta kiinni, että hänellekin pitäisi maksaa ihan helvetisti lisää pääasiassa tikun nenään työntämisestä.