Ehkä se kertoo enemmän siitä, ettet ole päässyt ikinä sen oman kuplasi ulkopuolelle.
Vieläkin odotan kokemusta hoitotyöstäsi jotta nähdään miten sun kupla muodostuu. Itse jo kerroin oman työkokemukseni teollisuuspuolelta heti kun pyysit.
Sen että ihmiset saavat päättää itse miten ovat töissä kertoo enemmänkin siitä, että se oli viimeinen vaihtoehto.
En voi kyllä ymmärtää miten sä tässäkin näet jotain huonoa. Järjestelmä josta sekä työntekijät ja työnantajat ovat pitäneet. Myös sijaistarpeet ovat vähentyneet ja tätämyöten kulut.
Silloin jää aina useampi henkilö, joka ei päässyt siihen yhteen vuoroon.
Tätä käy todella...Siis todella harvoin, että joku yksittäinen vuoro tuottaa ongelmia. Joku jouluaatto ilta tulee ehkä mieleen, mutta näistäkin selviää yleensä puhumalla. Viimekädessä työnantajalla on oikeus muuttaa listaa.
Sen sijaan se pitkä puolen vuoden tai vuoden sheema ei anna samaa vaihtoehtoa mutta antaa mahdollisuuden suunnitella elämää.
Kerroppa työnantajan näkökulmasta miten hoidat osaston sijaistarpeen Ja osaston vahvuusmuutokset, jos lyöt kaikkien sun työntekijöiden vuorot lukkoon vuodeksi eteenpäin? Ihan näin mielenkiinnosta kyselen.
Se, ettet ymmärrä tätä kertoo juurikin siitä, ettet ole nähnyt vastaavaa toimivana.
En olekkaan. Oletko sinä hoitotyössä nähnyt vastaavan toimivan? Siksi esitin ylemmän kysymyksen. Katotaan osaatko vastata siihen käytännönläheisesti mitä voisi viedä vaikka käytäntöön.
Jos useampi hoitoalan esimies opiskelisi johtamista
Jotta voisi toimia johtajana/esimiehenä oh/aoh pitää käydä ylempi amk =90op. Se on kolminkertainen määrä niihin sun vaativiin 30 op mitä mainitsit. Toki pelkkää johtamista tuossa on se 30op verran ja muut täydentäviä kursseja. Voit myös käydä terveystieteiden kandi/maisteri tutkinnon 2+3 vuotta. Jolloin päätyy ylihoitajaksi tai hallintoon.
Niin yksityisillä pitää ajatella mitä sinne viivan alle jää.
Tätä muuten helpottaa huomattavasti se jos myy palveln julkiselle ostajalle niin siltä voi pyytää periaatteessa mitä tahansa jos kunta ei itse pysty palvelua järjestämään.
Onko se hoitajien oikeuksien polkimista jos sen tunnin ruokatunti onkin jäänyt vain tuntiin?
Ne kunnallisen puolen hoitajat ovat vain olleet osan työajastaan huutokaupassa.
Sä oot oikeesti hävettävän pihalla. Siis ei Luoja. Mieti ny tuotakin lausetta.