Siis onhan se työajan pidennys, jos kaikkien on pakko ne 3 lisäpäivää tehdä.Mikä ihmeen alennus se ”kiky” on jos niiltä päiviltä maksetaan normaalisti palkkaa? Hallituksen palkaton kiky sellainen toki on.
Siis onhan se työajan pidennys, jos kaikkien on pakko ne 3 lisäpäivää tehdä.Mikä ihmeen alennus se ”kiky” on jos niiltä päiviltä maksetaan normaalisti palkkaa? Hallituksen palkaton kiky sellainen toki on.
Ja saman verran nousee palkkakin. Jos sä ostat kaupasta normaalisti yhden karkin 1 karkin hinnalla, ja huomenna kaksi karkkia 2 karkin hinnalla, niin onko siinäkin joku alennus?Siis onhan se työajan pidennys, jos kaikkien on pakko ne 3 lisäpäivää tehdä.
Vakavissasi olet sitä mieltä, että työajan pidennys ei ole työehtojen muutos? Kuinka paljon työaikaa voi lisätä, ilman että se on muutos? Mutta kuten sanoin, varsin pieni ja normaalikikyä reilumpi muutos.Ja saman verran nousee palkkakin. Jos sä ostat kaupasta normaalisti yhden karkin 1 karkin hinnalla, ja huomenna kaksi karkkia 2 karkin hinnalla, niin onko siinäkin joku alennus?
Tietenkin se on työehtojen muutos, mutta kyse ei ole "alennus" kuten aikaisemmin kirjoitit. Kirjoitit myös aikaisemmin, että työnantajat "ottanevat heikennykset työehtoihin", ja minä toin tämän esimerkin myötä esille, että eivät ne työnantajat aina ota kaikkia mahdollisia heikennyksiä.Vakavissasi olet sitä mieltä, että työajan pidennys ei ole työehtojen muutos? Kuinka paljon työaikaa voi lisätä, ilman että se on muutos? Mutta kuten sanoin, varsin pieni ja normaalikikyä reilumpi muutos.
Mitä vittua? Eli työntekijäliitto hyökkää sellaisten tehtaiden kimppuun joiden työntekijät eivät kyseiseen liittoon kuulu?
"Saarrot" ja "ikuinen leima". Hieman kuin tuulahdus kaukaa menneisyydestä. Ei uskoisi, että näitä lausuntoja vielä 2020-luvulla.
Voi sen moni heikennyksenä nähdä, jolla pinkka kunnossa ja vapaa-aika lisätienestiä tärkeämpi. Sitten taas moni varmasti tekee mielellään lisätunteja normaalipalkalla, ja heille se ei ole siinä mielessä heikennys. Lisäksi tuo voi vaikuttaa ylityötuntien määrään, ja heikentää sitä kautta ansiota verrattuna aiempaan.Tietenkin se on työehtojen muutos, mutta kyse ei ole "alennus" kuten aikaisemmin kirjoitit. Kirjoitit myös aikaisemmin, että työnantajat "ottanevat heikennykset työehtoihin", ja minä toin tämän esimerkin myötä esille, että eivät ne työnantajat aina ota kaikkia mahdollisia heikennyksiä.
Mutta eihän mikään sano että työntekijä ei voisi tälläisessä myös hieman "voittaakin". Olkoon sitten vaikka että jotain toimintoja ei siirretä pois Suomesta tai joku investointipäätös tehdään Suomeen.Ei nämä mitään isoja juttuja ole, ja tällaisia järjestelyjä pitäisi voida ylipäänsä sopia työpaikoilla paikallisesti. Mutta se ei ole kuitenkaan ihan niin, etteikö työntekijä olisi tuollaisessakin minikikyssä voinut hieman "hävitä".
Rikosilmoituksen paikkajohan nuo ovat.Mutta iltalehdessä oli jo juttu että liiton jäsenet ovat uhkailleet ja haukkuneet erästä "rikkuria". Nyt on liitoilta kyllä vahvaa maalittamista, vihapuhetta ja kiihoittamista kansanryhmää vastaan.
Rikosilmoituksen paikkajohan nuo ovat.
Minusta järkyttävintä paskaa on tämä kohta:Teollisuusliitto uhkaa lakkorikkureita järeillä toimilla: ”Yritykset saartoon ja ikuinen leima”
Teollisuusliitosta tuomitaan kovin sanoin rikkurityövoiman käyttö lakon aikana.www.iltalehti.fi
Totta,mutta käytännössä nuo pyhälisät on vähän pakko alentaa, jos meinaavat kilpailussa pärjätä niiden kanssa, jotka ehkä alentavat.
Jo kikypäivien pitäminen on osittainen alennus,joka pidentää työaikaa. Ei kovin iso tosin, itsekin voisin kikyn pitää riemumielin, jos siitä saisi ihan normaalin palkan.
Miten ihmeessä oikein ajattelit, että tuon voisi millään järjellisellä tavalla lainsäädännöllä toteuttaa?työantajan toimesta tapahtuvan työntekijän ay-maksun perimisen lopettaminen
Minkä takia työnantajan pitäisi maksaa työntekijän laskuja?Miten ihmeessä oikein ajattelit, että tuon voisi millään järjellisellä tavalla lainsäädännöllä toteuttaa?
Voisko olla samalla tavalla kun kaikki muut (2000-luvulle jo siirtyneet) liitot? Onhan toi jo lähtökohtasesti aivan käsittämätöntä, että työnantaja hoitaa työntekijän sihteerin hommia ja maksaa prosentit änkyräliittoon. Itse työnantajana ottaisin palkasta sitten saman prosentin "palvelu- ja hallinnointikuluja".Miten ihmeessä oikein ajattelit, että tuon voisi millään järjellisellä tavalla lainsäädännöllä toteuttaa?
En ymmärrä, miksi kyselet tätä minulta, mutta mietitään nyt sitten. Jos tarkoitat maksamisella sitä, että hoitaa omista rahoistaan, niin en keksi mitään syytä moiseen järjestelyyn. itse asiassa, ei kai tuota voi mitenkään laillisesti tehdä siten, että sitä ei laskettaisi palkaksi. Jos taas tarkoitat sitä, että työnantaja tilittää maksun suoraan työntekijän palkasta, niin sitten syynä voisi varmaan olla yksinkertaisesti se, että niin on sovittu.Minkä takia työnantajan pitäisi maksaa työntekijän laskuja?
Millä tavalla tämä tarina nyt liittyy kuviteltuun lainsäädäntöön, jolla estetäisiin työantajan toimesta tapahtuvan työntekijän ay-maksun periminen???Voisko olla samalla tavalla kun kaikki muut (2000-luvulle jo siirtyneet) liitot? Onhan toi jo lähtökohtasesti aivan käsittämätöntä, että työnantaja hoitaa työntekijän sihteerin hommia ja maksaa prosentit änkyräliittoon. Itse työnantajana ottaisin palkasta sitten saman prosentin "palvelu- ja hallinnointikuluja".
Mutta miksi niin pitäisi tehdä? Eivätkö ihmiset voisi maksaa jäsenyytensä itsekin erillisenä laskuna? Jos pitää liiton jäsenyyttä tärkeänä, niin ei tuo mikään iso juttu ole. Jos opiskelijat pystyvät hoitamaan jäsenyytensä kuntoon niin kai nyt vanhat liittojen jäsenet saisivat laskunsa hoidettua.En ymmärrä, miksi kyselet tätä minulta, mutta mietitään nyt sitten. Jos tarkoitat maksamisella sitä, että hoitaa omista rahoistaan, niin en keksi mitään syytä moiseen järjestelyyn. itse asiassa, ei kai tuota voi mitenkään laillisesti tehdä siten, että sitä ei laskettaisi palkaksi. Jos taas tarkoitat sitä, että työnantaja tilittää maksun suoraan työntekijän palkasta, niin sitten syynä voisi varmaan olla yksinkertaisesti se, että niin on sovittu.
Tuo on työnantajalle selvä ylimääräinen kulu josta tulee vielä sitten ylimääräisiä haittoja esim. lakkojen muodossa.En ymmärrä, miksi kyselet tätä minulta, mutta mietitään nyt sitten. Jos tarkoitat maksamisella sitä, että hoitaa omista rahoistaan, niin en keksi mitään syytä moiseen järjestelyyn. itse asiassa, ei kai tuota voi mitenkään laillisesti tehdä siten, että sitä ei laskettaisi palkaksi. Jos taas tarkoitat sitä, että työnantaja tilittää maksun suoraan työntekijän palkasta, niin sitten syynä voisi varmaan olla yksinkertaisesti se, että niin on sovittu.
Niin, tai poistetaanko työnantajien ennakkoveronperintäkin, ja jokainen räknää noita sitten itsekseen? Tuo on sovittu noin, koska useimmissa liitoissa prosenttimaksu. Voisi tuo olla toisinkin, mutta ihmeen kuumia tunteita tämä minun silmin herättää.Minkä takia työnantajan pitäisi maksaa työntekijän laskuja?
Vai lisätäänkö maksuvelvollisuuteen samalla sähkö- ja vesilaskutkin?
Jännä juttu, että nämä ovat nimenomaan käytössä suurelta osin näissä SAK liitoissa joissa pitää verottaa prosentteja eikä tasasummat käy.
En minä tiedä. En ole todellakaan ollut moisia sopimassa. Ja totta kai voisivat maksaa erillisenä laskuna, ja moni maksaakin. Minäkin olen aina tehnyt niin, ja maksaminen on totta kai ihan yhtä helppoa kuin minkä tahansa muunkin laskun kohdalla.Mutta miksi niin pitäisi tehdä? Eivätkö ihmiset voisi maksaa jäsenyytensä itsekin erillisenä laskuna? Jos pitää liiton jäsenyyttä tärkeänä, niin ei tuo mikään iso juttu ole. Jos opiskelijat pystyvät hoitamaan jäsenyytensä kuntoon niin kai nyt vanhat liittojen jäsenet saisivat laskunsa hoidettua.
Niin, tai poistetaanko työnantajien ennakkoveronperintäkin, ja jokainen räknää noita sitten itsekseen? Tuo on sovittu noin, koska useimmissa liitoissa prosenttimaksu. Voisi tuo olla toisinkin, mutta ihmeen kuumia tunteita tämä minun silmin herättää.
Eiköhän kaikki, jolla tuo jotain järkeviä ajatuksia mahdollisesti herättäisi, ole osannut ne veroluonteiset maksut tähänkin asti kuitin erittelystä katsoa. Verojen perintäkuluja tuo kyllä nostaisi, kun puuttuvia ja väärin laskettuja summia jouduttaisiin karhuamaan ja palauttelemaan.Ei lainkaan huono idea. Itse olen joskus joutunut noin toimimaan. Prosenttilaskuja osaamattomassa kansanosassa tämä tietenkin voisi tuottaa ongelmia jotka iskisivät mätkyjen myötä takaisin, ja näin systeemi aiheuttaisi varmasti osalle ihmisistä rahavaikeuksia.
Positiivisena puolena näkisin että ihmisille tulisivat verot tutummaksi. Se vero kirpaisee huomattavasti enemmän kun raha kulkee oman tilin kautta. Ehkäpä tämä voisi jopa nostaa vaatimuksia verovarojen järkevästä käytöstä ja vaikuttaa myös äänestyskäyttäytymiseen.
Ei kannata mennä sopimaan sellaista, jonka kokee itselleen kovin haitalliseksi. Ja jos on jo mennyt sopimaan, niin sitten kannattaa yrittää muuttaa sitä sopimusta. Sitä en nyt rehellisesti sanottuna näe, miten tästä aiheutuu lakkoja. Kuka ja mitä saavuttaakseen siinä oikein lakkoilee???Tuo on työnantajalle selvä ylimääräinen kulu josta tulee vielä sitten ylimääräisiä haittoja esim. lakkojen muodossa.
Eiköhän kaikki, jolla tuo jotain järkeviä ajatuksia mahdollisesti herättäisi, ole osannut ne veroluonteiset maksut tähänkin asti kuitin erittelystä katsoa. Verojen perintäkuluja tuo kyllä nostaisi, kun puuttuvia ja väärin laskettuja summia jouduttaisiin karhuamaan ja palauttelemaan.